Ben çok korkuyorum, İstanbul'a taşınacatım ama vazgeçtim üniversite için başka şehir bakıyorum.
Abim ve teyzemler orada
Ben çok korkuyorum, İstanbul'a taşınacatım ama vazgeçtim üniversite için başka şehir bakıyorum.
Abim ve teyzemler orada
Ne gelirse O'ndan gelir , ve O'ndan ne gelirse amenna. Daha bir şey vermedi , bekliyoruz ki gelecek elbet. Yine bizi koruyacak O'dur. O bize vermeden biz önlem almalıyız ki yine O'nun istediği gibi aklı önde tutmak lazım gelir.
Ben anksiyete hastasıyım bunu övunmek ya da kibir için yazmıyorum yüreğini rahatlatır diye yazıyorum. İki yıldır İstanbul'da kalıyorum yurttayım yeni bir bina ve hiç depremden korkmuyordum ta ki büyük deprem olana kadar. Yurt odamda defalarca panik atak geçirdim tek başimaydim namaz kılayım dedim kıldım kuran mealini aldım elime allahım dedim yardım et bana yol gösterici bir ayet göster gecenin bi vakti çıkamam da yurttan ama korkudan duramiyorum. Nahl suresiydi yanlış hatırlamıyorsam evlerinizi sizin için güvenli kıldık ayetini gördüm sonra ağlamaya başladım allahım sen bana yardım ediyosun ben evhama kapılıyorum diye. Bu arada önceki kaldigim yurdun deprem dayaniklılık raporu vardı ama 15 katlıydı şu an da 4 katlı bir yurttayım sağlamlığına güveniyorum ama güvenmesem bile maddi durumum özel yurda çıkmaya yetmez istediğim bölümün merkezi İstanbul'da erkek arkadaşım İstanbul'da mecbur gittim oraya iki yıldır kalıyorum. İçini şener üşümezsoy hoca rahatlabilir o adam 99. Depreminde fayın kirildigini yakın tarihte de silivri de deprem oldugunu bu yüzden büyük depremi yakın zamanda beklemediğini söylüyor. Birde şunu ekliyeyim taksim patlamasının olduğu gün galata kulesine çıkmak için yola çıktık ama erkek arkadaşım panik atak hastası gidemedik yolda kötü oldu ve geri döndük ve yaklaşık 10 dk sonra da patlama olduğunu duyduk. Yani kader aslında değişmiyor da biz insanoğlu evhama kapılıyoruz , ha önlem olarak kalabalığa girmiyoruz. artık
Çok teşekkür ederim, eğitimim için İstanbul'a gitmem gerekiyor ama çok korkuyorum bu yüzden gitmek istemiyorum. SS aldım tekrar okuyup dediginiz ayeti dinleyeceğim. Çok ama çok teşekkür ederim
Cevap
4Cevap
Zerre kadar korkmuyorum İstanbul'da olacak depremden rabbim verdi emaneti o alır
Öyle ama birde bile bile ölüme gitmek var, mesela intihar edip rabbim verdi o alır demek ne kadar doğru? Rabbim aynı zamanda akılda verdi sonuçta önlem almak lazım.
Bu bir intihar değil ki adı üzerinde doğal afet ben tedbiri aldım sağlamlık testi vs binada iş yerinde gerisi rabbimde
Bende bundan bahsediyorum, insanların bazıları önlemi almadan Rabbime kalmış diyor. Kayıklı bir hikaye var bilmem bilir misiniz. Adam rabbim selim içinde Rabbimden medet umarım diyip gelen yardımları geri çeviriyor
Evet biliyorum.
Önlemi al takdiri Allah'a bırak.
Öyle aç avucunu ver rabbim de otur çaba gösterme hiç birşeye olmaz.
Evet bende bundan bahsediyorum, sonuçta okulum için bir yer sevmem lazım ama deprem riski taşımayan şehir istiyorum. Ama ailem İstanbul ve Sakarya'da birazda araştırma yapmak istiyorum. Kendi çapımda önlemi almaya çalışıyorum
Deprem raporu vs bir sürü araştırma yapmanız lazım hangi şiddete kadar dayanıklı sanırım ama Sakarya daha cazip yapılaşma konusunda İstanbul'un çok zaafı var el altından rapor alanlar vs daha acımasız insan hayatına değil de kendi kariyerlerine göre hareket eden çok firma var
Ne yazık ki bende deprem bölgesindeyim
Çok korkuyorum gerçekten, herşeyden çok ailem için telaş yapıyorum. Evimiz çok sağlam ama abimin evi İstanbul'da yanında 20 katlı bima var
Ölümün nerde olcaksa orada ölüm seni bulur kaçamazsın takma kafana düşünme böyle şeyleri
Öyle ama aynı zamanda önlem almakta var, sonuçta Rabbim bize akılda verdi.
köprüden kendini at demiyoruz. Suriyelerle birlikte İstanbul'da 20 milyon kişi var hepsi ölecek senin teorinle
Sakaryadamı yasıyorsun. ?
Evet
Ben deprem bolgesınden sakaryaya geldım. Burfa yapı denetım cok iyi evler 2 3 katlı. Sorun yasayacagını dusunmuyorum bu sehrın.
Yahu deprem meprem yok sizi kekliyorlar
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?