Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, kiralara yüzde 25 zam sınırının bu yıl da devam edeceğini söyledi. Ev sahipleri bu kurala sizce uyuyor mu?

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, kiralara yüzde 25 zam sınırının bu yıl da devam edeceğini söyledi. Ev sahipleri bu kurala sizce uyuyor mu?

Bu konuda kiracılarda ev sahipleri de haklı ama günümüz ekonomik koşullarında %25 te çok az bir rakam bu rakamı öncelikle %50 ye güncellemeleri gerekiyor bence. Yeterli bir otokontrol sistemi sağlayamadı devlet, her yıl devlet kendi koyduğu vergilere %125 zam yaparken kira zammını %25 te sabit bırakmak saçma bir durum oldu. Buna rağmen bir çok ev sahibi hala vicdanlı davranıyor hala ama vicdansız olanda çok maalesef. Sonuçta adamın sıfır aldığı ya da içini yaptırdığı evler yıpranıyor ek masraflar çıkıyor birde bunun üzerine devlete kira vergisi, emlak vergisi veriyorlar biraz mantıklı düşünülmeli...
Her şeye 2-3-5 kat zam gelmişken %25 zam sınırlaması ev, iş yeri sahipleri için adaletli bir oran mı?
Ülkeyi yönetenler kendi çıkarları haricinde adalete uymuyorlar. Dolayısı ile bu adaletsizliğe de kimse uymaz. İş çığrından çıkar. Zaten bazı haberlerde görüyoruz kiracı ile mülk sahibi tartıştı, kavga etti vs diye.
Gemi uzun zamandır su alıyordu , su alan yeri yamalıyorlardı. Başka yer patlıyordu. Yamaya yamaya bir şekilde getirdiler. Kurtarabilirlerse ne mutlu hepimiz için değilse Allah yardımcımız olsun.
Her şeye yüzde bilmem ne kac zam geliyor. Keşke gıda başka şeye de sınırlama gelse bir çözüm bulsalar. Ev sahiplerinin günah keçisi olarak gösteriyorlar. Kiraci da ev sahibi de kendi açısından hakli
Cevap
29Cevap
kiracı değilim.
Kirada değilim. İki tane kiracımız var ve çok makul şartlarda oturuyorlar diyebilirim. Ama şartları zorlaştıran ev sahipleri çok fazla ve doyumsuz şekilde ülkenin içinde bulunduğu süreçten faydalanmmak için milletin sırtına insafsızca yüklenmeye çalışıyorlar.
Dogru bır karar degıl kıracıları koruma yontemı bu sınırlamadan ıbaret olmamalı. Isyerlerınde sınır yok ama evlerde sınır var bu adaletlı degıl kaldı kı Gecımını bu kıralardan saglayan ınsanalr da var
Ev kiraları zaten olmuş altı yedi bin TL ve %25 koysa sekiz dokuz bine gelir. 😃 asgari ücret olsa on veya on bir bin kalanı ev gideri, elektrik, su, internet ve doğalgaz faturaları ne olacak. 🤔
Devlet ev sahiplerini gözden çıkardı kiracılara gün doğdu, sanki her ev sahibinin 3_5 evi var, kimisi o kira ile geçiniyor. Sistem baştan yanlış...
yahuu kim takıyor % 25 zamma herkes istediği gibi artırıyor. hükümette kendi seçmenini konsolıde etmek için yaptığı göz boyamak
bizim eve yüzdeyüz zam yaptık:)
çünkü daha yüksek kira vermek istemedik
dolayısıyla buna uyan yok
şeklen evet ama uygulama da bu imkansız
Çıksın çıksın. Az bile.. Tatilde otel yerine artık karavan kullanılıyor. Şehirde de çadır kurarız.
Bok yrsinler, her boka daha fazla zamgeluyor eviyle geçinenler ne yapacak...
ev ve işyeri sahibiyim
ve kirada olan evim ve işyerime sadece %10 zam yaptım
Hiç sanmam. burada giriş kat yıkık dökük evler 6bin
Zorlamıyor. 2 tane kiracımız var ve gayette makül fiyata oturuyorlar.
sanki uyan var 😀
Zorlamıyor hem 10 yılda total 80 euro artacak şekilde düzenlemişler sözleşmemi 🤔
Bu kiralar aynı kiracı için mi geçerli yani başka kiracı alıp yüksek ücret söylenebilşyor mu
Allah kirada oturanların yardımcısı olsun
Kimse uymuyor ki %25e hikayeden bi kural o
Kira ödemiyorum çok şükür
Saçma diğer şeylerde neden zam sınırı yok
Ev bizim kira derdimiz yok
Hayır uymazlar
Ev sahibiyle sorun yaşıyoruz
Çok şükür kira vermiyorum
Çoğu uymuyor zaten
Hayır gayet iyi yetiyor birikim bile yapabiliyorum
Herşeye %300 zam geliyor %25 nedir
Oturduğum ev kendimin
Kira da değiliz ama kira da olanların işi zor.
Bütün abartanlara sınır gelsin
eskiden %10du bunlar çıkarı 25e
%25 yapan yokki zaten🤔
%90 uymayacağına göre
Kiralar...
Evet
Bazen
Zorluyor
Kirada değilim
Kendi evim.
Evet
Umrumda değil
Kader
Olur mu
Zorluyor
Baba evinde kalırız
Evet ne yazık
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?