Erdoğan'ın geldiği zaman dolar zaten milyonlara kadar ulaşmıştı. Dolar milyonlara kadar çıktığı zamanlar insanlar mahvoldu mu? Hayır. Dolar üzerinden algı yapmaktan vazgeçin. Dolar yükseldikçe çıldırıyorsunuz, ağlıyorsunuz, ülke yok oldu modlarına giriyorsunuz. Yapmayın. Şu an 1 dolar 1.303,96 Güney Kore Wonuna eşit. Güney Korenin para birimi dolar karşısında çok kötü diye Güney Kore fakir bir ülke mi diyeceğiz şimdi. Bizim hayatımızı dolar belirlemiyor. Sizin mantığınıza göre Amerika batarsa bütün dünya batacak. Böyle bir mantık var mı ya
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Boş konuşma canımsın 2008 yılında falan dolar 2 liraydı ben niye hatırlıyorum o zamanlar bilgisayar toplayınca da 2.80'den toplamıştım olarak 2.80'di 2011'deydi hatta
TL'den altı sıfır atıldı. 2 lira değil 2 milyon TL'ydi. Altı sıfır atıldığı için 2 TL oldu. Şu an yine dolar 2 milyon TL'ye çıksa ve biz yine TL'den altı sıfır atarsak yine dolar 2 TL'ye düşecek
O öyle bir şey değil canım benim sen çok yanlış gelmişsin sen sıfır attığında senin paranın değeri yükselmiyor sen ihracat yaparsan paranı değerlendirirsen yükseliyor nereden öğreniyorsunuz böyle boş böyle şeyler anlamıyorum ki
Sizin gibiler bu algıyı yaratıyor. Güney Kore zengin bir ülke olmasına rağmen para birimi dolar karşısında eziliyor. 1 dolar 1.303,96 Won. Ülkesinde fazla dolar olmadan da ülkeler zengin olabiliyor gördüğün gibi. Her şey dolara bağlı değil. Senin mantığınla gidersek Güney Kore'nin fakirlikten kırılması lazım
Bak kuzum dolar milyonlara geldiğinde maaşlar da aynı oranlarda zamlanıyordu. Şimdi sıkıntı doların atması değil. Enflasyonun %300 artıp memur maaşının %20 artması tamam mı kuzum
Bak kuzum eskiden memurlara acıyorlardı. Değil düz memur ülkenin hakimi doktoru bile fakirdi. Yeşilçam filmlerinde bile bunu görebilirsin. Sinema sektörü bile fakirdi eskiden
Çünkü o zamanlar teknoloji bu kadar gelişmemişti anlatabildim mi acaba?
Hayır gelişmişti. 1970 yabancı filmlerine bak bir de gel bizim 1970'te çekilen filmlerimize bak. Arada görüntü kalitesi olarak dağlar kadar fark var. Biz o zamanlar teknoloji üretmiyorduk ve dolarda çok yüksek olduğu için teknolojiyi de ülkeye getiremiyorduk. Eskiden TR'de sayılı insanlar dışında kimse araba alamıyordu. Şimdi o kadar yol yapılmasına rağmen arabalar yüzünden trafikte ilerleyemiyorsun. Erdoğan ülkenin ekonomisini düzelttikçe bu ülkeye teknoloji gelmeye başladı. Ama artık bizde teknoloji üretmeye başladık. Devrim arabaları da sizin gibi ülkede yapılan her yeniliği kötüleyenler yüzünden seri üretime geçilemedi. Ama artık kimse sizin her yeniliğe olumsuz karşılık vermenizi takmıyor
Ekonomiden anladığın yok eskiden dünya küreselleşmediği için öyleydi. Teknoloji ilerledikçe dünya küreselleşti dünya gdpsi arttı dünya genelinde refah arttı bu Türkiye'ye has bir olay değil.
Hayır senin söylediğin tam bir saçmalık. Halen kabile hayatı yaşayan, teknolojiden bihaber ülkeler var, özellikle afrika kıtasında. Önemli olan teknolojinin ilerlemesi değil, senin ülke ekonomin kötüyse teknoloji ilerlese bile sen ona sahip olamıyorsun. Git Sri Lanka'ya teknoloji namına hiçbir şey yok. Git Afrika kıtasındaki çoğu ülkede teknoloji namına hiçbir şey yok. Halen balçık evlerde yaşıyorlar. Erdoğan geldiği zaman ekonomik atılım yapmasaydı bizim ülkemizde şu an o afrika kabileleri gibi teknolojiden uzak bir ülke olurdu
Sri Lanka ve Afrika ile Türkiye'nin coğrafi konumu bir mi?
Afrika kendi zenginliklerini kullanabilseydi coğrafi konum olarak bizden çok daha avantajlı. Bütün elmas madenleri orada. Ama sömürüldüğü için hep fakir kaldılar. Demek ki önemli olan coğrafi konum veya zenginlikler değil. Önemli olan başında hangi liderin olduğudur
Coğrafi konum ile madenler bağlantısız ayrıca coğrafi konum önemli. Türkiye ticari olarak Avrupa bölgesinde kalıyor ve bir NATO müttefiki dolayısı ile küreselleşme ile beraber üretim merkezleri ile doğrudan ticaret yapabiliyor.
2002 yılında farklı bir coğrafi konum mu vardı. Neden bankalarda hiç para kalmamıştı, neden devlet kendi memurunun maaşlarını deprem yardımları ile ödeyecek konuma gelmişti. O yüzden erken seçime gidildi. Neden okul kitapları bile para ile satılıyordu. Benim gibiler o okul kitaplarını alamadığı için sınıflardan atılıyordu. Sen hiç o günleri yaşamadın bile. Şu an ekonomi kötü olsa bile o zamanlardakinden kat ve kat iyidir
Çünkü o dönemin siyasetçileri devletin geleceğini düşünüyordu. 2002 yılında dünya bu kadar küreselleşmemişti endüstri devrimi olmamıştı. Borçlar alıp devlet kurumu satmak yerine devalüasyon ile tek seferlik bir krizle durum aşıldı. Şimdi ise giderek biriken bir dış borç ve her geçen gün artan bir enflasyon var. 2001 krizi ani bir devalüasyonla atlatıldı ancak mevcut kriz direkt devletin ekonomisinin dinamitlendiği bir kriz olduğu için bu krizin telafisi yıllar alacak.
Türkiye Cumhuriyeti kurulduğundan beri bu hep böyleydi. Erdoğan'da oluşan tek fark Erdoğan yabancı yatırımcıları getirdiği için ülkeye para yağdı. Sen işte Türkiye'nin o paralı yıllarında dünyaya geldin. Erdoğan gelmeden önce bu ülke her zaman fakirdi. Demokrasi diye bir şey yoktu zaten. Her on yılda bir darbe oluyordu. Erdoğan ülkeye para getirdi evet ve şimdi bazı şeyler yüzünden özellikle fetöcülerin temizlenmesi, covid gibi şeyler yüzünden ekonomi zarar gördü. Ama şimdiki ekonomi bile o zaman ki ekonomiden kat ve kat iyidir. O zamanlar dünya ekonomi sıralamasında 180. sıralardaydık. Şimdi ise bu ekonomiye rağmen o sıralamada 23'teyiz. 10 yıl önce 15. sıradaydık. Şu an ülkenin hali Erdoğan'dan öncekinden daha kötü değil, aksine çok daha iyi. O yüzden genç seçmen Erdoğan'ı sevmez, o yılları görüp geçirmiş insanlar ise Erdoğan'ı sever
Dünya ekonomi sıralamasında hiçbir zaman 180. Sırada olmadık. 1985 verilerine göre satın alma paritesinde 15. iken şu an 49. sıradayız. Yabancı yatırımı ülkeye sokan Özal'dır.
Evet pardon şimdi wikipedia'dan baktım da 198. sıradaymışız. Benim aklımda yanlış kalmış. en.wikipedia.org/.../List_of_countries_by_past_and_projected_GDP_(nominal)
bu da şimdi ki sıralama. Şu an 19. sıradaymışız.
Senin attığın sıralama alfabeye göre çünkü Afganistan birinci sırada.
Birinci sırada amerika, ikinci sırada çin, üçüncü sırada japonya, dördüncü sırada almanya var. Türkiye 19. sırada
Ben 197. olan sırayı diyorum
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!