Bu acılı günlerde ailesinin yanındayım elimden geldiğince
Arkadaşımın sevgilisi enkazın altında kalarak öldü, arkadaşıma nasıl yardımcı olmalıyım?
Bu acılı günlerde ailesinin yanındayım elimden geldiğince
Arkadaşım sevgilisini aldatığı için ayrılmışlardı ama kız bu salağı çok seviyordu yinede affetmedi şimdide kız öldü ve arkadaşım onu sevdiğini yeni farkketmiş ya da vicdan azabı duyuyor ne kadar kızsamda yinede ona yardımcı olmak istiyorum psikolojikmen çöküşte ne yaparsam düzelir
Şunu anlamak lazım yardımcı olacak bir şey yok öyle olmuştur ya Allah rahmet ol Allah rahmet etsin yani bir şey yapacak bir şey yok öyle mi gidersin gömerler gelirler
Vicdan azabi böyledir , aklina her geldiginde hatirlayacak birsey yapamazsin , tonlarca kisiyle birlikte olsa bile vicdani onu rahat birakmayacak mezarina bolca dua etmelisin bence onun mezarina bolca papatyalar guller birakin lütfen , paraniz var maddi durumunuz varsa ona hayrat yaptirin lütfen , cok uzuldum 🙇🙇kimsesiz yalniz hissetmesin kiz orada mezarina cicek dikin lütfen cogu zaman ziyaretedin yalniz üşür orada korkar
Yardım edemezsin bırak yas tutsun... Vicdanıyla hesaplaşsın, sadece yallnız olmadığını bilsin bu süreçte, istediği zaman yanında olacağını söyle
Cevap
30Cevap
Bence üzülme zaten kıza değer verseymiş onu aldatarak ona bu kötülüğü yapmazmış. Onun hissettiği sadece vicdan azabı bırak üzülsün belki daha sonraki hayatına giren insana da aynı kötülüğü yapmaz. İnsanlar bazen hayat dersi almalıdır buda onun bir dersi.
Sence üzülmen gereken kişi, sevgilisini aldatan adam mı? Yoksa aldatıldığı yetmezmiş gibi bir de genç yaşta ölen mi? Üstelik öyle acılı bir şekilde. Ha şöyle bir şey de var, ölen icin duadan başka yapılacak bir şey yok. Kalanlara destek olmak da lazım ama emin ol destek olunması gereken kişi ölenin ailesi, arkadaşları, yakınları. Öleni yaşarken aldatan sadakatsiz sevgilisi değil
bir kadın olarak aldatılıp ölmüş hemcinsine üzülmek yerine onu aldatan kişiye üzülüyorsun. Üzülme, onunkisi vicdan mastürbasyonu. Pişmanlık değil
Düzelmez o cünkü pişmanlik duyuyor
Kiz hayatta olsaydi cokta umruna takmazdi Şu an sadece vicdan yapiyor. Kiz ah ettiyse tutmus bence birak ve cezasini ceksin zaten sen ne yaparsan yap onun kafasini degistiremezsin o yüzden uğrasma.
Arkadaşına üzüleceğine o kızcağıza üzül bence. Hepimiz tanımadığımız bir çok insan vefatına kahrolduk.
Açıklamayı güncellemende değil sorunda paylaşsaydın ona göre yorum yapardım.. Allah rahmet eylesin... Yardımcı olmak zorunda değilsin, herkes kahroldu tüm bu yaşananlara. Herkesin psikolojisi bozuldu
Seni aldatan birisinin ardından ağlaman gerçek sevgidir fakat her sevgi masum olunca güzelidir, o senin sevgini kirletti, kirli sevgide anmayı değil atmayı gerektirir demelisin. Ve bir daha bu konuyu açmamalısın
Her ne kadar nasihat de etsen teselli de etsen boş. Kendini bir an onun yerine koy ve bak. Kim ne dersin bombos ve saçma gelir. Elinden gelen tek şey yanında olursun sık sık ziyaret edersin. Belki kalırsın da. Ama inan bir süre çok zir olacaktır.
'''... Öldüğünüz zaman sevdiklerinizin sizi ne ladar çabuk unutacağınızı bilseydiniz onlar için değil kendiniz için ağlardınız...'' demem o ki aldatmaya vicdanı olan adam 2 3 güne düzelir.
Birak çeksin aldatma ney ya o kız ne kadar acı çekmiştir belkide bunun onu aldatmasiyla
Yaptığı yanlışla kaldı sımdı bu hayatta kimseye ıhanet etmeyin yarınımız yokmuş gibi kıza çok üzüldüm erkeğe zerre üzülmedim
Sadece yaninda ol ara sor ama o konulari o açmadiği muddetçe acma.. ben her daim yanindayim istersen gel bi kahve icelim hava alalim diye mutlaka teklif et yanina git sık sık. O konuyu açmadiğ müddetçe açma. Cennettedir vb. Deme. Yaninda ol sadece
Acısını paylaşıyorsun suçluluk duygu çekiyor elinden bir şey gelmez zamana bırakmalı zor olsada hayat bu acısıyla tatlısıyla !!
İki şey yapabilirsin ya psikologa yönlendir veya sadece arkadaşını dinle ve düzgün sorular sorarak problemini kendisinin çözmesini yarım edebilirsin
Kız ölmüş giden geri gelmez artık zevki alan cefasina katlansin bir zahmet bu arada Allah rahmet eylesin kıza
Çok üzüldüm başınızsağolsun ona destek ol yanından ayrılma
Hayatta yaşam ve ölüm tek gerçek olan.
Gerisi sadece kafa karıştırıcı.
Bırak kendi vicdanı ile hesaplaşsınn seni yapacağın bir şey yok bence
Sonunda kara toprağa giriyoruz işte... Keşke kız ölmeden helallik alsaymış.
Bırak üzülsün bazı insanlara bazı şeyler müstehaktır
Arkadasin pisman olucn birsey yapmamis. Bunu ona demelisin
Müslüm Baba'nın bi sözünü hatırlatalım, son pişmanlık neye yarar herşeyin bedeli var
yapacak bir şey maalesef yok hayat devam ediyor. kendi vicdanıyla başbaşa kalsın
Bu çok acı bir olay bence uzman desteği alsın gerekirse antidepresan
Kel ölür sırma saçlı olur, kör ölür badem gözlü olur. Bu dünya böyle iste
Bi şey yapma. Hayattayken değerini bilmeyen kaybedince de bilmesin
Bazen acıyı hissetmek daha sağlıklı böyle bir durumda ne yapsan geçiremezsin vicdan rahatsizligini, kıza şu an dokunabilcek tek faydasi yasin kuran okumak, bunu da yapmiyip uzuluyosa boş heriftr gösterişine uzuliyodur
Ondan uzak durarak. Ben çocuğumu kaybettiğimde kimseyi yanımda istemiyordum. Acılı bir insan sizden yardım istemiyorsa darlamayın.
Pek bişey yapamazsin yanında ol yeter zamanla atlatacaktir
üzülmüyor sadece vicdan azabı çekiyor ve vicdan azabı sonsuza dek sürer bir çaresi yok bence
Bir sey yapamazsin, vicdani omur boyu yakasini birakmaz maalesef
zamanla gececek 1 sey senin yapabilecegin 1 sey yok maalesef sadece destek olabilirsin
Boyle seylerde biraz hassas olmak, profesyonel yardima ihtiyacı var
Bu saatten sonra sevsen ne sevmesen ne
Ne yapsan da o acıyı cekecek
Sadece yaninda ol
Allah yardımcınız olsun
Ulasamiyorsan nasil yardimci olacaksinki?
Hayat işte ne yaparsın..
Manevi destek ol işte başka bir şey gelmez elden
Teselli edeceksin kardeş bir şekilde ne denir ki
Senin yapabileceğin bir şey yok
Yapacabileceğin bir şey yok Acısı büyük
allah yardimcisi olsun
Onun yanında onu dinleyerek
Profesyonel destek alması şart
Konuş gitsin hayat kısa
Ölünce mi kıymete binmiş ilginç
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun
Morel ver teselli et onu
Kız mı aldattı ve öldü? Arkadaşın erkek mi
Arkadaşım erkek ve o aldattı
Garip ve üzücü
yardım etmeyin bence
kız mı aldatmış
Olma
Yapacak bir şey yok
Oldu denilmez
Kendi haline bırak
Yazık
Başınız sağ olsun
Ölen kızın adı ne?
Zamanla atlatır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?