Biliyorsunuz Marasta büyük bir deprem oldu kuzey ve doğu Anadolu fay hattı kırıldı artçı oluyor. Batı anadolu fay hattında da artçı olması normal mi?
(Kütahya, Denizli, aydın, İzmir)
(Kütahya, Denizli, aydın, İzmir)
Büyük bir depremden sonra yüzlerce hatta binlerce artçı deprem olur bu depremler normaldir ama bazı hasarlı binaları yıkabilir 3.5 artçılar. Fay hattının yerine oturması için artçı depremler olur mesela Maraş depreminden sonra 3 binden fazla artçı deprem oldu. 1 ay belkide 1 yıl sürebilir ama gücü giderek azalır.
Gecen ay toplam 3042 artçı deprem olmuş. şu an bir günde 400 civarı oluyor. Sadece merak ettiğim Kuzey ve Doğu Anadolu fay hattı kırılmasına rağmen batı Anadolu fay hattında artçı olması normal mi, büyük depreme mi bağlı yoksa bu öncü sarsıntı ve büyük bir deprem habercisi mi ondan korktum
Ardı ardına gece saatlerinde oluyor hep
deprem olan fay hattı boyunca artçı oluyo
Batı Anadolu fay hattında deprem olmadı kuzey ve doğu Anadolu fay hattı kırıldığından dolayı o bölgede artçı normal ama batı fay hattinda da normal mi şimdi
batı fay hattında zaten sürekli küçük çaplı depremler oluşuyor bununla alakasız olarak
Ya ben daha 1 hafta öncesine kadar hiç deprem haritasına girip bakmazdım o yüzden bilmiyordum. Şimdi alakası mi var yoksa büyük depremin habercisi mi ondan merak ettim teşekkür ederim
batıda çok fazla fay olduğu için çok deprem olur ama fayların hepsi küçük olduğu için depremler de küçük olur. Bu küçük depremler daha büyük depremi tetikleyedebilir önleyedebilir fayda oluşan strese bağlı
Çok teşekkür ederim bilgi verdiğin için kaç gündür araştırıyordum bir de 1. Riskli bölge dedikleri için stres yaptım gözüm hep avizede, sabahları uyanınca mutlu oluyorum bir şey olmadı diye. Oturduğumuz binaya da pek güvenemediğim için rahat değilim.
ben muğlada ve İzmir'de yaşadım 5 yıl kadar sürekli sallanıyordu. D
Ben Uşak'tayım bildiğim kadarıyla Uşak'ta fay hattı yakınından geçiyor. Çevremizde artçı olunca korktum. 6 yıllık binadayız çok şükür deprem görmedik ama pencere altlarında çatlak var ve çift cepheli, 5 katlı, 22 dairelik binayı 11 ayda dikmişler, duvarlardan boş ses geliyor.
binaların tamamlanma hızları teknoloji gelişmesiyle birlikte hızlandı. binayı ayakta tutan zemin ve kolonlar kirişler. Oraların sağlam olması lazım. Duvarlarda dayanıklı ama hafif tuğlalar kullanılıyor o yüzden boş ses geliyor. Tuğlaların binanın dayanıklılığına her hangi bir faydası yok. Çok sağlam tuğla kullanılırsa dayanıklılığı arttırmadığı gibi gereksiz ağırlık yaparak binayı daha dayanıksız hale getirir o yüzden duvarların hafif kolon kiriş ve zeminin sağlam olması gerkiyor
Kolonlar iyi gibi ama giriş kapısının yanındaki duvara vuruyorum kapı titriyor (3. Kat) bunu zemin katta denedim sağlam tok ses geliyor. + Bizim binayı yapan firmaya baktım çoğu yaptıkları insaatların temel fotoğraflarını, inşaat fotoğraflarını paylaşmışlar ama bizim apartmanın hiç yok sadece bitiş ve taslak fotoğrafları var. bir şey olur diye rahat olamıyorum
Dediğim gibi vurduğun duvarın kolon mu kiriş mi yoksa tuğla mı olduğuna bağlı. genelde kapıların etrafı tuğla olur. titremesi normal. Stres yapmaya gerek yok ama depreme her zaman hazırlıklı olmak lazım ülkece
Doğru söylüyorsun inşallah olanları bu sefer unutmayız halk olarak tüm binaların kontrol edilmesi gerekiyor hilesiz ama
Fakir bir ülkeyiz insanlar daha doğalgaz boya sıva izolasyon bile yaptıramıyorken bina güçlendirmesini yapamaz. belki seçimden sonra zorunlu bina güçlendirmesi yapılabilir. Aynısı arabalar için yapılıyor
Şimdi zorunlu olması gerek bu kadar insan sırf bu yüzden hayatını kaybetti şimdide İstanbul'u uyarıyorlar bir şey yapılması gerek mutlaka inşallah da olur
Hiç değilse Yeni yapılacak binalar icin raylı sistem zorunlu hale gelse keşke
Bence seçime kadar böyle bir şey yapılmaz. Ekonomi iyi olmadığı için insanlar karşılayamaz bunu ama devlet destekli güçlendirme yapılacağını düşünüyorum seçim öncesi, en azından duyurusu yapılır. Şu an zaten doğalgazdan tasarrufu arttırmak ve dışa bağlılığı azaltmak için binaların ısı izolasyonunda devlet destekte bulunuyor aynısı bu durum için de yapılacak bence
İnşallah olur da Allah korusun birdaha olursa bu kadar can kaybetmeyiz bilgi verdiğin için teşekkür ederim
inşallah. rica ederim
Cevap
6Cevap
Artıçı olabilir.
KAF'da kırılma olmadı. BAF'da ayrı bir fay.
Yani fayın kendi hareketleri, bir tetikleme değil.
Öncü sarsıntı olmasın da
Hafif hisseder saydığın iller artçı da
1-2 şiddetinde oluyor ama öncü sarsıntı olmasından korktuğum için soruyorum bende
Denizliliyim korkuyirum :(
Ayrı bir sistem o
Nasıl yani
Olmadı henüz orada
Normal
olur
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?