Mondros Ateşkes antlaşmasıni imzalayarak ülkenin işgal edilmesine sebep olan adama Başbakanlık vermek neden?

Diyelim ki kankan ile bir dükkan açtın ve arkadaşına da imza yetkisi verdin. Sonra bu iş yerinize malzeme alınması için kankana dedin ki git şu toptancıya şu malzemelerle ilgili güzel bir anlaşma yap. O da bu imza yetkisini malzeme almak için değil iş yerinizin yıkılması için kullanıyor ve sen bir bakıyorsun dükkanı yıkmaya başlıyorlar. Ne oluyor diye soruyorsun, işin aslını öğreniyorsun. Kankana nasıl yaparsın bunu diye soruyorsun? O da , aa ben çok güzel bir anlaşma yaptım sanıyordum, ben okumadım ki, adamlar çok güzel şeyler söyledi bende imzaladım diyor. Bunun üzerine sen böyle bir insana bir daha güvenip ortak olur musun ya da yeni bir iş yeri açsan gel burada müdürlük yap der misin? Peki neden o zaman Atatürk, Mondros Ateşkes antlaşmasıni imzalayarak ülkenin işgal edilmesine sebep olan kankası Rauf Orbay'a başbakanlık verdi? Adamın attığı imza yüzünden ülke işgale uğruyor ve böyle bir adama aynı ülkede Atatürk tarafından başbakanlık veriliyor. Acaba Rahmetli Necmettin Erbakan hocanın da dediği gibi bize yanlış tarih mi öğretiliyor?

Mondros Ateşkes antlaşmasıni imzalayarak ülkenin işgal edilmesine sebep olan adama Başbakanlık vermek neden?
Cevapla