Tarikat liderinin kızınjn yıllarca cinsel istismara maruz kalmış. ve bu olaylarin üstü hep örtülmüş. Akli almıyor insanın
Filistin'de onda bunda bu kadar ses çıkaran arkadaşlar niçin bu konuda bu kadar sessizsiniz? Yazıklar olsun
Tarikat liderinin kızınjn yıllarca cinsel istismara maruz kalmış. ve bu olaylarin üstü hep örtülmüş. Akli almıyor insanın
Filistin'de onda bunda bu kadar ses çıkaran arkadaşlar niçin bu konuda bu kadar sessizsiniz? Yazıklar olsun
Kadınlar aydınlanma ile toplumsal kimliklerini kazanma yolunda çaba sarfedip erkek otoritesi altında durmaktan (lider gördüğü en yakın erkek akrabanın aklıyla düşünen) haz almayı bırakmadığı müddetçe zor. İnsanların zihinlerinde bu gibi durumlar silinmedikçe eğitimle, kanunlarla ya da dayatmalarla günü kurtarır insan ancak.
Çok haklısın
En çok inananlar kadınlar maalesef
Çok kötü
Maalesef siyasi ilişkileri nedeniyle kapatılmaları imkansız. 6 yaşında yüzlerce çocuğa toplu tecavüz edilse yine "münferit" denilip, varlıklarına zarar verilmez bu ülkede. İslam öncesi dönemde olduğu gibi cahiliye devri yaşıyoruz. Halkın büyük çoğunluğu maalesef böyle. Toplumun düşünme yeteneğini kaybetmesinde bu tarikatların önemi çok büyük. Bu nedenle iktidar işbirlikçisi in hiç bir zaman fişini çekmez, bu böyle biline.
Maalesef ki 😬😬😬
Bunu biliyorum ve aklım almıyor
Halkımızın bu kadar cahil olmasını aptala yatmasını anlayamıyorum
Size bir örnek vereyim, dama BM-hükümet kavgasında "devlet haklı" diyor. Üstelik bu dediğine de inanıyor. A haber'den dinlediği ama tam anlayamadığı bilgiyi de bana satmaya çalışıyor. Ben ona otel, sinema, tiyatro, kıyafet, ayakla ı, kozmetik, restoran vb. (bu listeyi sabaha kadar uzatırım) fiyatlarını örnek vererek, bu kal ellerin zincir marketlerle ilgisi ol aldığımı söylüyorum. O bana sadece terörist diyor. Çünkü kelime dağarcığı da beni tanımalayacak başka kelime de yok.
😅😅😅 o kadar haklısın
Yarım yamalak anladığı bilgiyi anlatmaya çalışıyorlar
Biz açıklayinca da saldırıyorlar
Böyle insanların bir de oy kullandıklarını düşündükce çıldırıyorum
Cevap
11Cevap
Tarikatçı değilim ancak bu olayda tarikatı suçlamak saçma geliyor. Özelden genelleme yapamazsınız. Ayrıca da sadece tarikatçılık İslamda mı var sanıyorsun. Son ayin filmini izle. Bahsettiğin olaya gelince de bunu her kim yaptıysa kim aracı olduysa kim buna göz yumduysa Allah belasını versin.
Tarikatların hepsine karşıyım. Din konusunda doğru düzgün okumuş insanlar halka bilgi vermeli. Daha önce de birçok tarikat lideri çok kötü fetvalar verdi ve yine sessiz kalınmışti
Bilmediğimiz bu olay dışında eminim birçok şey dönüyordur
Ailesi kardeşleri açıklama yapmış evlendiği kişinin resimlerini paylaşmış tamamen algı diyorlar ne kadar doğru bilemem
Neyi algı ya
Dış güçler de istersen
Tamam kanka
Sen sessiz kal 👍
Bir şey olmasın sana
Tarikata gidenler için dedim
Çünkü tecavüz normallestirelemez
Herkesin inancı kendine banane ondan
Bu konularda bu şekilde sessiz kaldığınız savunamiyorum
Dindar olanlar öyle diye yazdım
Ve çoğunluğu da öyle
Üzgünüm
De bence de
Ataputçuluk ne zaman biter kapanırsa o zaman o da kapanır biter
Atatürk e siz şükredin. ulke resmen bunlar yüzünden ortacaga döndü
Din adı altında tecavüzü , tacizi normal görebiliyorsunuz hiçbir şey diyemiyorum
Atatürke şükredilmez beddua edilir sadece onun mekanı zaten cehhennem o bir kafirdi bu milleti de kafir etti şu anda birileri daha da şey etmeye çalışıyorda ama olmayacak neyse senin gibilerinin anlamayacağı şey haa bunu ne zaman anlarsın öldükten sonra
Bu ülkede yaşamak zorunda değilsin
Suudi Arabistan da bir yaşamaya çalış
Osmanlı gibi seversin
Hadi ya seni nereye alalım o zaman ben Osmanlıyı da severim Arabistanı da severim merak etme sen öldüğün bittiğin yerlere gitmeyip bu ülke de yaşayıp ona buna ahkam kesmeyi iyi de biliyon olmayan beyninle akıl fikir vermeye kalkma ama sen de suç yok ananda babanda suç var doğurup salmışlar ortalığa ne bekleyebilirsin ki neyse seninle tartışmayacam beyin yok boş boş konuşuyonn sadece
Atatürke geline tap sevicilik yap islama gelince a. mm g.. t kendini parçala işine geleni sev işine gelmeyene saldır
Çocukların kadınların haklarını savunmak gerçekten yaptığım ne kadar da kötü bir şey...
Yorumsuz
Tarikatlarda cinsel istismar yapılıyorsa ve Türkiye'deki en büyük tarikatın Alevilik Dergahı olduğunu düşünürsek, bu sorunu tekrar düşün ve sor derim.
acilen kapatılmaları ve zararlı kuruluşlar arasına alınmaları lazım. tarikatlara gidenlerde fişlenmeli.
bağırsak bi işe mi yarıyor illa gidip bi yerleri yakmamız lazım ki ciddiye alsınlar
Maalesef ki her sistem çökmüş
En azından bu konuda sessiz kalmamak lazım
işlerine gelmediğine ses çıkarmazlar. asıl İslama zararı bunlar veriyorlar.
Bunların dine inanmıyorlar , hocalara inanıyorlar
Ve en kötüsü bu inananların çoğunun kadın olması
Maalesef öyle
Hiç bir parti ue oy vermeyeceğim bunları kapatacağım diyene oy vereceğim
Osman ünlü hoca hakikat kitabevinden başka kimseye güvenmiyorum zaten. Kapatılabilir..
Kapatılamaz sanırım. Bunu yapsa yapsa devletin kendisi yapabilir. Yani kısaca kimse yapmaz.
Evet bu hükümette böyle
Daha iyi önlemler alınabilir
Herkes isteyince her şeyi yapıyor bu ülkede
Işine geldiği için yapmıyorlar
Cahil bir halk lazım onlara
Çunku allah 8 yaşinda bir kiz cinsel iliskiyr girebilir demiş ya o yuzden ses cikarmiyolar.
Nerde yazıyor öyle dediği saçma sapan konuşuyorsun
@Mekanınsahibi_1 ben demiyorum din alimleri diyor
Pislikler , Atatürk e bugünleri öngörmüş ki kapatmış. bu nasıl bir zihniyet
Belalarını bulsunlar
Muslumanlarin alayi sapik.
Öyle bişey yok hangi din alimi söylemiş? ayrıca siz burada tüm müslümanlara sapık diyemezsiniz çok ileri gidiyorsun haddini bil önce
En dindar görünen kesim böyle hep
Çoğunluğu öyle
@Mekanınsahibi_1 yaw bi citroen ya ustunr aliniyorsan sen de boylesin
hiçbir zaman kapatılmayacak
Bu hükümet oldukça öyle
üniversitelerde hocalar taciz ediyor öğrencileri, barlarda herkes birbirini ediyor, okullarda öğretmen doktor tarafından tacize uğrayanlar vs. bu olay her kurum kuruluşta var. tacizin cezası artırılmalıl kurum kapatmakla olsa okullar falan hep kapatılsın
Arttırılmalı zaten
Tarikatlerde ki hocalar böyle fetvalar veriliyor
Bir bilgisi olmayan pedofili olan hocaların halki bilgilendirmesi
Çok saçma
herkes hoca zaten artık. bu işten en zararlı işini iyi yapan tarikatlar oluyor zaten. kurunun yanında yaş yanıyor
Tarikata gerek yok
Doğru düzgün ilahiyat okumuş üniversite mezunu insanlar devletin altında olan kurumlarda çalışılabilir
Önce chp ve zihniyeti ortadan kalkmalı
Haklısın 👏
Ne kadar cemaatte olan tanıdığım varsa çok sessizler
Her konuda müslümanlar böyle zulüm diye bağıranlar
Şimdi nerdeler
Yazık
Ben sevmiyorum onları çoğunlukla kafalarını kiraya vermişler
Ülkenin çoğunluğu böyle 😬
Tepkim bu yüzden
Aynen öyle
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?