Batı, Rusya yüzünden Türkiye'ye bir ambargo uygulayabilir mi?

ABD Hazine Bakanı Yardımcısı Adewale Adeyemo’nun, Rusya’ya yönelik yaptırımlar kapsamında yaptırım uygulanan kişi ve kuruluşlar ile kurulabilecek ilişkilerin Türkiye'de faaliyet gösteren şirketlere de yaptırım riski olarak yansıyabileceğine yönelik mektubu çok tartışıldı. TÜSİAD tarafından da doğrulanan mektupta, yaptırım sopasıyla işaret edilen “Rusya’yla temas”ın en yoğun olarak yaşandığı sektörlerden birisi de havacılık. Mektup, Türkiye havacılık sektöründe yaşanan tedirginliği daha üst seviyeye çekti. Uzmanlar, "Bizdeki uçakların yüzde 90'ı, belki daha fazlası Batı'lı şirketlerinden uzun dönem 4 senelik 7 senelik leasing ile alınma! Bu kontratlara dayanarak “Sen bu uçakları Rusya'ya uçurma” diyebilirler. “Türkiye'den Rusya'ya benim uçaklarımı uçuramazsın, mal sahibi benim” diyebilirler, hatta daha da kötüsünü yapıp, “Rusya'ya yaptıkları gibi bu uçakları bana iade et” diyebilirler bir anda filosuz bile kalabiliriz, en büyük sıkıntılar bunlar diye belirtiyorlar... Peki bu durumda Türkiye ne yapabilir? Karşılık olarak Rus uçaklarını filosuna katar mı? Ne dersiniz Batı'lı ülkeler böyle bir ambargoyu hayata geçirebilir mi?

Batı, Rusya yüzünden Türkiyeye bir ambargo uygulayabilir mi?
Batı, Rusya yüzünden Türkiyeye bir ambargo uygulayabilir mi?
Haber Kaynağı QR Kodu
Haber Kaynağı QR Kodu
Evet, bu ihtimal her zaman var!
Hayır, sanmıyorum sadece sözde kalır
Diğer (Açıklayınız)
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Batı, Rusya yüzünden Türkiye'ye bir ambargo uygulayabilir mi?
Cevapla