Merhum Üstad Kadir Mısıroğlu'nun ''yunan galip gelseydi'' sözünün yanlış anlaşılması?

Ülkemizde özellikle muhalif kesim Merhum Üstad'ın bu sözünü hep çarpıtıp duruyor. İktidarı destekleyen dindar insanları da yunan seviciliğiyle itham ediyorlar. Halbuki Merhum Üstad o sözüyle yunanın yapamadığı zulümleri kamalistler inkilap adı altında yaptı diyor. yunan bizim ezanımızı Türkçe'ye mi çevirebilirdi, baş örtüsü zulmü mü yapabilirdi, kafamızı zorla silindir şapkası mı takabilirdi, alfabemizi değiştirip bizi İslam Dünyası'ndan mı uzaklaştırabilirdi? Biz yunanla gene savaşır, onları topraklarımızdan def ederdik. Bizi kurtardıklarını söyleyenler bu zulümleri yapınca karşı koyamadık diyor. Elinizi vicdanınıza koyun, ön yargısız düşünün. Yapılan inkilaplar bizi tarihimizden ve dinimizden koparmak için yapılmamış mı? Ehl-i iman bir insan olarak bunları söylemeye kimsenin hakkı yok mu?

Güncellemeler
+1 yıl
Üstad'ın 1966 yılında devlet arşivlerinde bile olmayan belegeleri kullanıp ''Yunan Mezalimi'' adlı kitabı yazdığını da hatırlatmak isterim. Maalesef gerçek yunan sevici ismet inönü yunanistanla aramız bozulur diye daha öncesinden yunan zulmunu anlatan belgeleri arşivleredn toplattırmış, Üstad ise kütüphanelerden, sahaflardan temin ederek bu belgeleri ulaşmış, bir araya getirmiş. Celal Bayar bile kitaptaki vesikaları görünce hayret ederk Üstad'a teşekkürleri bildirmişti.
Merhum Üstad Kadir Mısıroğlu'nun ''yunan galip gelseydi'' sözünün yanlış anlaşılması?
Cevapla