21 Haziran 20:00'da bilinmeyen bir nedenden ötürü çıkan yangın büyümeye devam ediyor.Muğla'nın Marmaris ilçesinde çıkan orman yangınını söndürme çalışmalarına 576 personel, 148 arazöz ve 53 iş makinesi ile devam ediliyor.
Bu sene olası yangınlara karşı hazırlıklı olduğumuza dair haber okumuştum. Yazın gelmesiyle birlikte ilk yangın çıktı. Sizce hazırlıklı mıyız?
Marmaris yanıyor!🔥🚒 Bu sene yangınlara hazırlıklı mıyız?
Bu ağaçları geçen yıl yakanlar kimlerse, bu yıl yakanlar da onlardır. İnsan yansa umursamam, o zaten aciz ve zavallı bir yaratık yanabilir derim geçerim, ancak o görkemli koca koca ağaçların küle dönmesi gücüme gidiyor, bunu yapanları bulup kıyma makinesinden geçirmek gerekir.
Biri bakiyo millet aç veriyo bi kaç dolar euro yak şurayı diyo sonra oraya işletmesini kurup hiç bina dikemeyecegi yere bi kaç dolar harcayıp milyon dolarlar kaldiriyo olay genelde bu ama bu sefer bu yangın niye çıkmış bilemem sonucta malum yangınlar yoğunlukla turistik yerlerde cikiyo hep nedense 🤔🤔🤔
Yak emrini veren ve o emre uyup ormanı yakanlar ile o yerlere otel yapacak olanların sülalesinde ki tüm kadınlar umumi tuvalet hayat kadını.. Bunu görmezden gelenler ise dunyanin en şerefsiz adı aşağılık yaratığıdır...
En korktuğum şeylerden biridir, yangın. Hazırlıklı değiliz. Eğer hazırlıklı olsaydık bu kadar yer yanmazdı. Bir de nedense hep bu tatil yerlerinde yangın çıkıyor..
Bu millet , aynı şeyi yemez.. Onu birkere söyliyim.. Doğal yangın dediğimiz şey, cam, sigara ile olan belirli bölge yangınıdır.. Büyük su uçakları, itfaiye ekipleri vardır söndürülür.. Aşırı sıcaktan dolayı biryerde hıc bir sebep yokken yangın olmaz Bu sene biz ekonomi, cinayet, istismar... . vb gibi bir çok şeyle mücadele ediyoruz Ama yine tekrar ediyorum geçen sene ki gibi heryerde "Tesadüfi " denilen o yangın olursa BU MILLET YEMEZ..🤚
Yanılıyorsunuz. Ekvatora yakın bolgelerde Muson ormanlarında girişi yasaklı bölgelerde bile yangınlar çıkıyor ve dediğiniz gibi olay yerinde ne cam ve sigara izleri buluyorlar. Evet kişilerin çıkardığı yangınlar var yok degil. Fakat Şunu bı kafanıza sokun artık. eski mevsimler yok. Küresel ısınma gitgide daha ciddi boyutlara geliyor. Çünkü doğanın içine ettik. Öyle olmasaydı Haziran bitmek üzereyken Ankara 'da hala sel şeklinde sağanak yağışlar olmazdı. Ülkemize gelen sıcak hava dalgasının sonuçları da budur. Geçen sene olan yanginlar sadece Türkiye'de değil tüm Akdeniz ülkelerinde ve avusturalyada oldu. yunanistanda İtalya'da ve İspanya'da her birinde kaçar yangın çıkmış aynı dönemde bı araştırın öğrenin. Ama şu bir gerçek ki geçen sene başa çıkmadığını gören hükümetin bu sene önlemini almadiysa derdini kimseye anlatamaz ötürrur bu millet.
Söylediklerinizin , çoğuna katılıyorum ama bazılarına katılmıyorum bey efendi , arastirmadigimi , bilinçsiz olduğuma dair lütfen sözünüzü geri çekiniz.. Maalesef ki bizim gibi bilinçli insanlar bazı şeylerin farkında en azından tamamiyle olmasada bazıları için olması, farkindaligimizi yine öldürmüyor Bu ülke ye dönersek, Küresel ısınma , bu mevsimleri yine bizlerin mahvetmesi orayı zaten biliyoruz.. Parsel Parsel satılan arazileri ilk önce yakıp, tarihi eserlerin içine benzin dökülüp, hristiyan olduğu için Saygı duyulmaması bir DOĞA olay i olarak nitelendirilirse aklına şaşarım o insanın.. Yoksa bizse farkındayız ama gel gelelim ki bu ülke kimse suçunu kabul etmeyip , kılıf giydirmek bahanelerle insanların düşüncelerini aforizma ermeyi bir maharet bilmesi gerçekten bu kadar dusunxesizlige, sorgulamamaya, cinayete , istismara ses cikarmayanlarin gelip , burada ahkam kesmesi ne traji.. Elimizden gelenlerin sadece %1ini bile yapmama acizligi varsa bu ülke de yanılıyorsunuz diyemezsiniz siz bana.. Ben bu ülke de haksızlığın olduğunu vurgulamak adına, bak bu Millet herşeyin farkında , yeter artık bu milleti kandırmayın demek için yazdım ki nitekim , açıklama da o yazıyor, okuduğunuzu iyi anlayın, bilinçli cevap verin yoksa biz de biliyoruz Bu dünyaya gelen en nankör varlık Insan olduğunu.. 😌
Yazdığınız şeylere bende katılıyorum ama yangın mevzusuyla bir alakası yok onu anlatmaya çalışıyorum ülkede yanlışlar içinde boğuluyor evet. Arazi için yangınlarda yakılıyor bunu da biliyorum adi kişilerin de yangın çıkardıklarını zaten yukarıda yazmıştım. Ama geçen senenin yangınını bende sizin gibi yorumluyordum. Fakat küresel ısınma raporlarını da okuyunca durum zannetigimizden de fena olduğunu gordum. Her bir Akdeniz ülkesinde 200-300 kusur tane çıktı yangınlar. Benim sizin yazdığınıza tek muhalif olduğum yer geçen senenin yangınları. Yoksa bunun dışında yazdığınız hirbir şeye itirazım yok zaten. Ben konu dışına da çıkmadım. Siz konu dışına sapiyorsuniz. Sorulan soru yangın sorusu. Sizde itiraz ettiğim yerde orasiydi sadece.. durumun vehametinden insanların haberi yok. Küresel ısınma önlemleri alınmazsa tüm dünyada, 2050 yılında ormanlarda eser kalmicak.
Şimdi anlasabildigimize sevindim , açıklamanı, için teşekkür ederim.. Saptırma yok, sadece bu ülke de ki insanların çoğu gibi ki sizde bıkmışsınızdır, çorbanın üzerine tuz oldu diyebilirim.. Inanın çoğu insanın o kadar çok bu sıkıntılarla alakalı konuşmak istediği ama korktuğu ki korkulmaması gerektiği, yapmak istediği ama yapamadığı aslında yapılabilir olan o kadar çok şey var ki, lütfen bunu da iltifat olarak almayın bütün bilincligimle şunu vurgulamalıyım ki keşke sizin benim ve belki bilmiyorum vardır "sorgulayıp"arastirabilinse.. Ama maalesef ki , hazır bilgi ye alışmış çoğu insan var.. Bu arada o konuya dair evet bende duymuş ve araştırmıştım.. doğru katılıyorum ama şu bir gerçek, bu ülkede kandırılan ve daha bilmediğimiz o kadar çok şey oluyor ki.. Bunlara gözümüzü kapatıp küresel ısınma ve ya aşırı sıcakları bahane edilmemesini bilincinde olmasını ve gereğini yapılmasını isterim.. Sadece demek istediğim buydu teşekkürler 😌
Ormanlarımızin yanması kadar acı btisey yok ne kadar kolay değilmi bir ağacın büyüyüp gelişmesi 100yil yok olması 10saniye bir kibrit bir balta yeter artık ciğerlerimiz (ormanlarımız) koruma altına alınsın bu olaya tek taraflı bakmamak ta lazım ya içinde yaşayan o masum hayvanlar ormanlarımız korunma altına alınsın...
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
milletin parası ve kaynaklar buraları söndürmeye ve yeterince söndürme uçağı almaya yeter ama milletin kaynakları yani paralar tayyibin oğlu ve kızının başında bulunduğu sözde vakıf ve derneklere aktarılıyor. İktidar yankısı sözde ve ülkenin altını oyan bazı zararlı cemaatlere (temiz düzgünleri ayrı tutarak söylüyorum) aktarılıyor.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Off yine mi ya bu yanginlarin olacagi bilinmesine ragmen neden onlem alinmiyor gereksiz tuzlu sularimiz var nedn yaz icin oksijen kaynagi olan bu ormanlarimiza belli araliklarla sulama yapilmiyor havadan komtrol edilmiyor neden yandiktan sonra mudahele ediliyor biktim vallahi
Başladı bizim yaz mesaisi 🤦🏽♀️Yaz gelince böyle yakıyorlar İşte geçen sene de bu tarihlerde başladı Temmuz sonuna kadar devam etti.. İnşallah daha fazla büyümeden söndürürler.
Yaz geldi yine orman yangınları başladı.. Yaka, yaka orman bırakmıyacaklar memlekette.. Birilerinin bu işte parmağı olduğu kesin. Kundaklama kokusu geldi burnuma.
Tabı kı hayır. Yanan alanlar yeşillendirilecekti falan ama para kalmadığı için 3 kurusa peşkeş çekmek ve yerine otel yaptırmak daha mantıklı geliyor tabi büyüklerimize
Çok Büyük Geçmiş olsun orada Yaşayanlara ve bulunanlara Senin paylaşımdan şimdi öğrendim Kim yaptıysa eğer umarım kısa sürede yakalanır ve cezasını ağır bulur
Geçen senede marmarisi yaktılar ordaydım bu senede bir işler dönüyor bakalım araziyi kim kapacak iyice ticarete döktüler yazık o hayvanlara o ağaçlara kaç yılda büyüyor
allah kahretsin bu yangınları cıkaranları yine mi yangın
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Antalyanın kaç ilcesinide yangın çıktı ama hemen mudahale edildi haberdar olduk sönduruldu en son alanyanin ormaninda yangın cıktı hemen gorduk ve sönduruldu