1982'de askeri cuntanın hazırladığı bir anayasa ile bayram olarak kullanılmasına son verildi.
Bir darbenin, Abd destekli diger bir darbeci gurup tarafından itibarsizlastirilmasi ve 12 eylül darbeci komutanlarının hiç birinin tek bir gün dahi cezaevinde kalmadan, konforlu yataklarında son nefeslerini vermeleri sizce de ilginç bir durum degil mi?
27 Mayıs tarihinin eskiden "Hürriyet ve Anayasa bayramı" olarak kutlandığını biliyor muydunuz?
Abi 12 Eylül 1980 darbesini yapanların taaaaaa a.. na koyyim afedersin... NATO cu küfür etmicem... Z kuşağı bilmez, ülkede kardeş kavgasının, sokak olaylarının nasıl tırmandırıldığını ve askeri darbeye zemin hazırlandığını. Ülkücüler ABD maşası, solcular Sovyet maşası, 70-80 arası süreç bile ABD tezgahı... Ülkenin en az 30 yılı kayıp... İçim acıyor abi, biz ülke olarak çok daha iyi yerde olabilirdik...
Kardeş kavgası yoktu yalnız. Abd maşası olan sağcı ülkücü paramiliter grupların, hak arama mücadelesi veren idealist vatansever insanlara kurduklari kumpaslar ve saldırılar vardı. Ve tabi bir de darbeye zemin hazırlamak için onları yasadışı zemine çekme planları. Kardeş kavgasını bitirme söylemi ise sadece bir kılıftı.
Nedeni belli. Üstten gelen emir, yani yerel ve küresel sermayenin emri yerine getirildi. Demokrasi ve emeğe saygı isteyenler orantısız şiddet kullanılarak bastırıldı.
En İyi Cevaplar