İlk olarak ay başında İngiltere'de görülen maymun çiçeği virüsünün çeşitli Avrupa ülkeleri ve ABD'ye yayılması dünyada endişeleri artırıyor. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) hızla artan maymun çiçeği vakaları üzerine acil toplanma kararı aldı.
Bugün toplanan DSÖ komitesinin, acil durum ilan edilip edilmeyeceğine karar vermekten sorumlu olmadığı belirtiliyor.
Bilim adamları, virüsün yayılma şekli nedeniyle salgının Kovid-19 gibi bir pandemiye dönüşmesini beklemediklerini söylüyor.
Maymun çiçeği virüsü tanıdık bir virüs ailesinden gelmektedir. Yıllar önce aşılarla yok edilen Çiçek virüsü ile aynı soya ait. Çiçek virüsü kadar acımasız ve ölümcül de değil.
Nadir görülen bir virüs çeşididir ve genelde batı Afrika ülkelerinde rastlanır. Ülkemizde neredeyse hiç görünmeyen bir virüs türüdür. Genel olarak taşıma yöntemiyle (Ülkeler arası seyahatlerle) bulaşın yayıldığı bilinmektedir. Fakat virüs görülen hastaların seyahat etmediği bilgisi de bulunmaktadır.
Henüz COVİD-19 pandemisinin psikolojik yükünü üzerimizden atmadan böyle bir pandemiyle karşılaşmak, tabi ki hepimizi üzecektir. Ancak şu an için telaş edecek bir durum yok. Çünkü bu virüs havada asılı kalmamaktadır. Bu nedenle hastalığın pandemiler gibi büyük bir kitleyi etkilemesi beklenmemektedir.
Maymun Çiçeği Virüsünden Nasıl Korunabiliriz?Henüz Ülkemizde bulaş taşıyan kişilere rastlanmamıştır ancak, her hastalığın her yerde görülebilmesi doğal olarak mümkündür. Ancak, maymun çiçeği virüsünü engellemek için ilk alınacak önlem maske kullanmaktır. Çünkü bulaş yöntemi hemen hemen koronavirüsle aynı. Yani genellikle damlacık yoluyla yayılmakta. Maymun Çiçeği virüsünün havada asılı kalmaması yayılımı büyük ölçüde durduracaktır. El dezenfektanlarının hayatımızın bir yerinde her zaman olması son derece önemlidir.
Bu arada el dezenfektanları el florasına zarar verebilmektedir. Bu nedenle bakanlık onaylı dezenfektanlar tercih edilmelidir.
Hocam covid 19 ilk çıktığında maske korumaz diyenler bir süre sonra maske korur dedi. Sürekli mutasyona uğrayan bir virüste aşı işe yaramaz diyenler 3 doz aşı olun dedi. Havada asılı duruyor diyenler durmuyor dedi ve daha bir sürü örnek. Peki bu kişiler neden sürekli fikir değiştiriyor? Tvlerde boy gösteren bilim adamlarının iki gün arayla söylediklerinin tutarsız olduğunu gördük. En bastan beri söylediklerinin arkasında duranların ve sonuna kadar fikir değiştirmeyenlerin söylediğinin doğru olduğunu gördük. Covid 19 da maskenin korumadigina defalarca şahit oldum aynı şekilde aşının korumadigina ve aşı olanların hafif gecirmedigine defalarca şahit oldum. Anladım ki ortada büyük bir bilgi kirliliği var herkes başka bir şey söylüyorsa ciddi bir salgın yoktur. Parasına para gücüne güç katmak isteyen küresel güçlerin bir oyunuydu covid 19, maymun çiçek hastalığı da bunun aynısı. İşin kötü dsö bu kişilerin maşası oluyor. Bir bilgisayar teknikeri gelecek salgını hastalığın adını neyin işe yarayacağını ve ne zaman biteceğini nasıl bilebilir? Dsö neden bu kişinin söyledikleriyle hareket eder? Umarım dsö den ayrılır kendi sağlık sistemimizi kurarız.
Korona beni yakalayamadı o mu yakalayacak beni. Hangi virüs bana hasta edecekmiş şaşarım. Kükremiş sel gibi bütün aşılarımı olurum. Hangi çılgın hastalık beni entübe edecekmiş şaşarım. Yırtarım hastanelere sığmam aşarım. Her yerde virüs olsa ne yazar bende aşı maske dezenfektenım var. Hastalık dediğin nedir ki benim iman gibi serhatım var. İnsanlık korkma aşımız kolanyamız maskemiz var.
Korkulmamali. Koronadan korktuk da ne oldu. O kadar ciddi değil grip gibiymiş dediler. Bu da aynı şekilde yalan. Korkutarak insanları baskı altına almaya çalışıyorlar.
yaw arkadaşlar cahil misiniz kötü güçler ișe girisiyir ne var ne yok kanalini izleyin ya virüs yok kandırıyorlar insanları bozmaya çalışıyorlar durmadan kötü haberler yayarak televizyon izlemyin abi araștırın kitap okuyun pdf ülkede nie bu kadar cahil var ya saidercan yazın instaya erkan trükten
Korkmuyorum Covidde de korkmamamıştım hiçbir şey olmaz ölümcül riskte barındırmıyor hem barındırsa nolur zaten günde kaç kişi gripten vefat ediyor ama kimsenin haberi yok. O yüzden rahatım ben gelen gelsin vademiz dolduysa da sebep maymun çiçeği olsun napalım. 🤷♀️
Hayır korkmuyorum araştırmalarima göre seneler önce 2003 yılında zaten varmış bir kere yok etmişler ama sadece Afrika ülkeleri ve Afrika kıtasında görülmüştür sonra sında ise aşı felan bulmuş lar def etmişler su çiçeği akrabası giller den ama daha büyük olanı bu
Korona aşısı olup virüsüne maruz kalindiysa belli bir süre sonra maymun çiçeği virüsüne donusuyormus bu virüs çiçek açıp sorduktan sonra zombi virüsüne dönüşecek ve dünyada zombi salgını başlayacakmış...
Temasla geçiyor deniyor ama hangi akıllı çiçek hastalığı gibi bir hastalığı olanla temas ederki, covid gibi belirsiz bir şey değilki yüzünde elinde ensesinde görünür bir şey. Bu işte bir gariplik var.. 😑
Su çiçeğin biraz ağırlaşmış hali. Yüzümüzde benek benek çıksa maymun şeyine benzicez estetik ve güzellik meraklıları böyle bir hastalığa yakalansa ne olur çok merak ediyorum 🤦🏻♀️
Tam bilmiyorum haberlerde cinsel yoldan, tükürükle veya hasta kişinin kişisel eşyasını kullanarak geçiyor diyolardı inşallah ülkemizde böyle bir hastalık görülmez
Artık kimse birşeyden korkmuyor bence bakınız korona korona diye millete eve tiktilar ölen öldü zaten şu an kimse virüs var havasında değil herkes sıkıldı yenisi gelse kimse skne takmaz
Sende haklısın sanki virüs olmasa ölünmeycekmi ölümümüz sadece virüse mi endeksli Olayın ana teması virüs falan bahane çeşitli rant ülkelerindeki turizm amaçlı yatırımları baltalamak özellikle bizim ülkemizde başarılı oldular öte yandan gtümüzdeki dona kadar aldılar baktılar ki kendilerine vercek bişey kalmayınca tekrar geri adım attılar oysa virüs abartıldığı gibi değildi bugün artvindeki virüs yarın Balıkesir de etkisini gösterdi şeklinde lanse edildi yani gelsede şu anasını avradını ssktimin virüsü ya da her ne illeti ise gelsin aaamk geberelim artık
@Kemaltangunes kesinlikle virüs dedikleri olaya biz zaten her yıl maruz kalıyor grip adı altında ve bundan dolayı ölenlerin sayısı da aza alınacak gibi degil
Bu biolojik cinayet yıllardır sürüyor zaten coronanın diğerlerinden farkı biraz daha açık ve aleni oynanması idi onuda başardılar virüs yok demiyorum fakat virüs mevzunu her türlü fırsata çevirmeye çalışan bir iktidar var bunlarıda göz ardı etmeyelim diyorum
Tutmaz bu çünkü covid 19 ya da korona dediğin zaman karizmatik bir ismi vardı Şimdiki ise maymun ve çiçek yani karizmatik değil pek kimse ciddiye almaz 😬
Anladım, bir hastama benzetmistim, dikkatli ol , kurallara ve sosyal mesafeye uymaya dikkat et, kalabalık ortamlarda maske kullanmaya çalış. İyi geceler
Monkeypox virüsü insanlara çoğunlukla kemirgenler ve primatlar gibi vahşi hayvanlardan bulaşır, ancak insandan insana bulaşma da gerçekleşebilir. Monkeypox virüsü bir kişiden diğerine lezyonlar , vücut sıvıları, solunum damlacıkları ve yatak örtüsü gibi kontamine materyallerle temas yoluyla bulaşır. 🙃