Covid-19’a karşı üretilen yerli inaktif aşı Turkovac’ı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin kabul etttiği 11 aşı içerisinde yer almadığı ortaya çıktı. BİLİMSEL ÇALIŞMALARI PAYLAŞILMIYOR KKTC Sağlık Bakanlığı kaynakları Turkovac ile ilgili Dünya Sağlık Örgütü’nden (DSÖ) onay veya acil onay alınmadığı, Türkiye’de Acil Kullanım Onayı almasına karşın bilimsel verilerin uluslar arası bilim çevreleriyle paylaşılmadığı için listede almadığını belirtti.
KKTC Turkovac’ı kabul etmiyor! Siz hangi aşıyı oldunuz?
Evet bu konuyu biz de arkadaşlar arasında konuştuk. Verilerini bilmiyoruz. Koruyor mu korumuyor mu belli değil. Gerçi artık virüs kimsenin umrunda değil ki aşısı olsun. Ben biontech oldum.
Biontech oldum... bilimsel hiçbir çalışmanın paylaşılmadigi bir aşıyı olmak ne kadar mantıklı? bir de şöyle bir durum var yıllardır grip için bile tam koruyucu bir aşı yokken ki sürekli değişime uğrayan bir virüs için aşı ne kadar koruyucu?
Doğal yollarla bağışıklık taraftarıyım ama genel toplum sağlığı içinde ne gerekliyse yapılmalı... bizim aşıyı zaten aşı olarak görmüyorlar solüsyon olarak tabir ediyorlar..
İlk basta da değindim buna.. basit bir grip virüsünün yıllardır kesin bir aşısı yokken yeni çıkmış bir virüs için aşısi bu demeleri tuhaf... üstelik labaratuvar ortamında geliştirildiğinde hemfikir bilim insanlari... bu konu hakkında pekcok şey yazabilirim...
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Bu kktc ilhak edilmeli bir kıbrıs valisi atanmalı. Hiç bir aşıya güvenmiyorum, doz doz olanlarda kıvranarak hastalanıyor. O bir yana kktc masraftan başka bir şey değil. Herşeylerini karşıla hep nankörlük