Merak ediyorum. Bu konularda hiçbir bilgim yok. Türkiye'nin silah varlığı, ayrılan ödenekler, Türkiye'nin yaptığı çalışmalar falan bilmiyorum. Bunları da paylaşmıyorlar basında belki bu bir çeşit stratejidir. Dikkat çekmek istemiyorlardır. Ama bilmek lazım. Merak ediyorum. Türkiye'nin savunmaya ayırdığı bütçe ne kadar ve bu nasıl hangi konularda değerlendiriliyor ne kadar başarılı dünya çapında falan. Bende doğrusunu kabul etmek gerekirse konuya ideolojik yaklaşıp Tayyib'in yaptığı işten bir hayır gelmez diye düşünüyorum. Yani benim nazarımda pek değerli, güvenilir, sözüne inanılır bir lider değil geçmişte söylediği sözler işine gelince 180 derece ideoloji, söylem değiştirmesi, gömlek değiştirmesi gibi sebeplerden dolayı. Bu adam biz topyekün bir savaşa girsek ülkenin içine zıçtı ilk bu terkeder kaçar ülkeden diye düşünüyorum. Ama mantıken de bu ülkenin bir sürü bürokratı, strateji uzmanları, askeriyesinin, bakanlıklarının bu konularda politika belirleyen masaları var. Onlara güvendiğimden, şu an mevcut durumlar da belli merak ettim işte.
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Savunma sanayi şirketlerinin kaç ülkeye ihracat yaptığa bakarsan zaten bir tahminde bulunursun. FNSS, Otokar, Nurol, Baykar, Katmerciler... v. s. yüzlerce şirket var. dilediğinden başla
16 Yorumla- +1 yıl
İhracat değil kast ettiğim. Bizim ordumuzdaki askeriyeye yönelik çalışmalar. Bilimsel, mühendislik çalışmaları yaptığımız tasarladığımız silahlar vs.
- +1 yıl
İhracat iç başarıyı yansıtır. Mesela gündemde oşan Bayraktar İha'lar... Yakın zamana kadar abartılıyor mu diye düşünüyordum. Ne işimize yarar ki, na kadar gelişmiş bir teknoloji yapabilirler ki diye... Dünya basını yazmaya başadı ve ihracata başladılar o zaman abartı olmadığını anladım. FNSS'nin varlığını bilmezken Almanya'nın en güçlü rakibi olduğunu dış ihracat başarılarını okurken öğrendim. Askeri İhracat normal ihracat gibi değil. başarısızsan kimse sana gelmez. Fındık fıstık ihracatı gibi değil
- +1 yıl
Bu FNSS dediğin şirket köklü bir şirketmiş evet ama %49 hissesi BAE'ye aitmiş. Bunların buraya ortak olması demek Amerika'nın ortak olması demek. Bunlar böyle şirketlere yabancıları hem de BAE'yi ortak ederek ne kadar derin, başarılı, stratejik şeyler üretebilirler ki?
- +1 yıl
FNSS'nin sadece finansman kısmına ortaklık var evet. Bildiğin gibi Koç'larda Otokar konusunda Almanlarla birlikteler. Küresel satış yapmak isteyen şirketler bilerek ortaklık yapıyor. Koca Amerika F-35'i tek başına da üretebilirdi. Hem maddi hem de pazarlama gücüne sahip ama 6-7 ortak daha yanına alma ihtiyacı duyması gibi stratejik iş birliğine gidiliyor. Önemli olan mülkiyetin kime ait olduğu. F 35'te mülkiyet ABD'nin, ama FNSS'de mülkiyet patent ve tesciller Türkiye'nin...
- +1 yıl
Burada eksikliğimizi de söyleyim. FNSS gibi dev bir küresel bir markanın bu topraklarda üretim yaptığının bile farkında değiliz. Biri dese ki "100'den fazla Türkiye'de savunma sanayi şirketi var. Sadece 10 tanesinin adını söyle anında son model araba hediye edeceğiz" diye, 3-4 tane sayma başarı sağlayacak sokakta insan bile zor buluruz. Hiç bilgimiz yok, ama eleştirmeyi çok seviyoruz. Yonca -Onuk deniz savunma sanayinde uluslararası ödül alıyor. Alp havacılık gibi onlarca şirket F35'e parça üretecek alt yapıya sahip. Ama biz Otokar-BMC diyerek kalıyoruz. Çok zorlarsak aklımızı Havelsan, Roketsan, Aselsan der 3 tane daha isim aklımıza ya gelir ya da gelmez. 5 isimden öteye geçemeyiz. 100'den fazla şirket varken 10 isim sayamayanlar, neyi hangi bilgiyle eleştiriyor ya da ne kadar dikkate almalı bilrniyorum. :)
- +1 yıl
Havelsan, Roketsan, Aselsan dışında ben bilmiyordum açıkçası.
En İyi Cevaplar
+1 yılValla bu konuya ideolojik yaklaşma ak lazım zaten ama mesela sihaların motoru Ukrayna ç'dan, dışıysa Almanya'dan. Türkiye'de sadece montajı yapılıyor, devlet değil Bayraktar kazanıyor.. Bunu dedikten sonra da gerisini yazasım gelmiyor valla... Yerli ve milli ha? 😂😂😂
10 Yorumla
+1 yılkimyasal, biyolojik ve nükleer olarak kıt bir ülkeyiz ama askeri gücü en yüksek 3 ülkeden biriyiz. Bir de bir şey sormak istiyorum ismin ece mi?
01 Yorumla- +1 yıl
yooo ece nereden çıktı?
AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
1
Cevap
3Cevap
+1 yılDetaylı ve gerçek bilgi için... https://www.hmb.gov.tr/
Tanımlar için... https://tr.wikipedia.org/wiki/Devlet_b%C3%BCt%C3%A7esi
Gelişmeleri güncel takip edebileceğin sosyal medya hesabı. . https://twitter.com/eurodolar1980x026 Yorumla- +1 yıl
Bak kızlar çalışıyor... Sen de çalış biraz :) https://twitter.com/i/status/1498619137605701635
- +1 yıl
A haberi kast etmemiştim. Hazine ve Maliye Bakanlığı deyince gülmek geliyor. Hani şu gözlerime bakın gözlerim ışıl ışıl diyen, fettullah gülenin yanında fotoğrafı olan adamın bakanlığından mı bahsediyorsun? Yoksa çokomelli bakanın olduğu bakanlıktan mı? :D :D :D
Wikipedia ne alaka? Devlet bütçesi ne demek biliyorum.
Twitter hesabını paylaştığın kişi ne alaka? Kast ettiğim uzmanlar böyle tipler değil. Atıyorum adam emekli bir askerdir Emekli Tümgeneral gibi yüksek rütbeli askerdir, emekli olmuştur, bir üniversitede hocadır. Onun bir sitesi vardır da olayları değerlendirmiş sitesinde yazmıştır. Ben böylesine itimad ederim 25-30 yaşında bir herife değil.
2. yorumdaki paylaştığın haber sanki kızlar bir araya gelmiş de fırında pasta yapmış gibi dursa da ummadığın daş baş yarar atasözünü hatırlatan hafızamdan dolayı tümden reddiyeci davranmayacağım. :D :D :D - +1 yıl
tweet atmış bu şekilde:
"Maden Tetkik ve Arama (MTA) tarafından Elazığ'da Cumhuriyet Tarihi'nin en büyük maden rezervi bulundu.
Tahmini değer: 20 - 30 milyar Dolar"
ama bulunan madenin ne olduğunu söylemiyor. Altın madeni mi buldu, demir çelik mi, bor madeni mi ne?
- +1 yıl
Beğenmediysen bu kaynaklara bak...
Mahalle karılarından güncel haberler... https://twitter.com/halktvcomtr
Yalan ve iftiranın resmi kaynağı... https://twitter.com/eczozgurozel
Cehaletin sembolü... https://twitter.com/i/status/1491495154166992897
1 Günde 9 yalan haber okuduğum inanılmaz haber merkezi.. https://www.sozcu.com.tr/
Kaybetmeye doymayan keMAL... https://twitter.com/kilicdarogluk
Faşizmi medeniyet zanneden kadın... https://twitter.com/Canan_Kaftanci - +1 yıl
Hatalı düşünmüşsün.. Bu yataktan tek bir maden çıkmıyor.. Çünkü doğada birçok değerli maden bir arada bulunuyor... Bu yatakta krom, nikel, bakır var ve altın olabileceği de düşünülüyor.. O yüzden sadece maden diye geçiyor... Bu tip madenler özet geçilirken özel adı ile değil "maden" olarak geçer. Denizci olduğum için biliyorum. Biz taşırken de ne olduğu detaylı yazılmaz.. "maden" şeklinde ifade edilirdi.. Biz ancak detaylı rapor elimize geçince ne olduğunu öğrenirdik..
- +1 yıl
Bu yazdıklarından sadece Özgür Özel, Kemal Kılıçdaroğlu, Sözcüyü takip ediyorum diğerleri değil. Benim dediğim gibi isimler bulup getiremedin otu boku siyasete yoruyorsun. Hazine ve Maliye Bakanlığına gelenler belli. Kalkmış onları söylüyorsun. Bu bakanlığın bile savunma sanayisiyle hiçbir alakası yok. Ben emekli yüksek rütbeli asker olup üniversitelerde akademisyen olan bu olayları değerlendiren, bunlara karşılık bizim savunma sanayimizi değerlendiren birilerini istedim canım saçma şeyleri öneriyorsun
- +1 yıl
Esas olan resmi belgedir. Bunu da ancak devletin resmi bütçe rakamlarından görebilirsin. Asker dediğin savaş stratejisi uzmanıdır. Ekonomi ve ya siyaset uzmanı değil yorumcudur. Sokaktaki simitçice, asker de kendi çıkarları kadar ekonomiden anlar. İki defadır aynı şeyi yazıyorsun. Asker uzman... Askerler ordu yönetir ülke değil. Sendeki bu zihniyet darbe meraklısı anlayışı olup, her darbe sonrası ülkenin 40 yıl geriye gittiğini hatırlatırım. Klasik, toplum mühendisliğine soyunan CHP zihniyeti. Neyse, özet olarak tek uzman resmi belgedir. Gerisi mahalle karısı muhabbeti.
- +1 yıl
Bugünkü siyasi anlayışta CHP hiç iktidar olmadığı halde neden suçlanır biliyor musun? Çünkü her darbenin arkasında CHP zihniyeti olduğunu halk biliyor. CHP, medeniyet, demokrasi, eğitim vs gibi dile getirdiğinin tam aksine feodalizm, halka zulüm ve oligarşiden beslenen onları destekleyen bir zihniyete sahiptir. Bunun somut delilleri vardır. Kaybettiği demokratik seçimlerde halka hakaret etmeleri, "eğitimli kesim sizi desteklemiyor" diyerek işaret ettikleri cumhuriyetin rantçı feodallerinin çocukları ki bu rantçılar eğitimlerini halkı için değil, halkı sömürmek için kullandılar hep. Eğitimli halkı olan gelişmiş bir ülkede varlığını sürdüremeyeceğini bildiği için dile getirdiklerinin aksine hareket eder. Sözde aristokratlar ile adalet, eşitlik ve demokrasi düşmanıdırlar. Bu yüzden halkın 1000 yıllık başörtüsüne saldırırlar ve aşağılarlar. Böylece seçkinler ve avam olarak halkı sınıflandırırlar.
- +1 yıl
Çok uzun oldu yazdıklarım. Sana özelden fotoğraf da yollayacağım. Buraya xperim yetmediğinden koyamıyorum maalesef.
- +1 yıl
Birincisi bin yıllık başörtüsü diye bir şey yok. Ben üniversitede o kadar halk bilimi dersi gördüm. Bu ders sadece halk edebiyatı dersi değildir bir folklor dersidir. Yani Türklerin tarih boyunca giyim kuşamlarını da inceledik biz üniversitede. Çok detaylı değildi ama yine de dersin hocası bize yüksek lisans öğrencileriyle beraber yaptığı çalışmaları, eski zamanların nasıl giyindiklerini gösterdi. Yaşmaklardaki, halılardaki, başlıklardaki motiflere ve o motiflerin hangi coğrafyalardakiyle benzerlik gösterdiğini az az da olsa gösterdiler. Yani diyeceğim şu ki bugünkü türban tesettür tarihin hiçbir döneminde Türk kadının başını kapatma şekli olmamıştır.
- +1 yıl
Türk kadınlarının başlarında Orta Asya, Anadolu, Selçuklu, Osmanlı hanedanı (17-18. yüzyıla kadar) kotuzlar takıyorlar. Hanedan mensupları, zenginler, gelinler falan bunların başlarına gümüş, altın, değerli taşlarla işliyorlar. Halk bunlara gümüş işlemeler, çiçekler, çeşitli kuş tüyleri falan takıyorlar. Bu başlığın (kotuz) altına bir tülbent/yaşmak örtüyorlar. Bunları özel günlerinde takıyorlar. Gündelik olarak da daha az süssüz olanları ya da sadece yaşmak bağlıyorlar. Bu şamanistik bir şey bunu şamanizm/gök tengri dininde kullanıyorlar. İslama girince de devam ettiriyorlar. Fakat İslama girince de Arapların, Farsların giyimlerinden etkilenip, çünkü onlardan dini alıyorlar, onları taklit ediyorlar. Çarşaf giymeye başlıyorlar. Aslında İslama uygun olan örtünme kapanma şekli bugünkü süslümanların giyimi gibi daracık değildir. Son derece bol, fazla renkli desenli olmayan, baştan ayağa kadar örten, yüzü örten bir örtü. Kadının başı, boynu, beli, memeleri, kalçası belli olmayacak. Bunu da sadece dışarı çıkarken giyme şartı var. Sebebi de özgür kadınlarla cariyeleri birbirlerinden ayırmak. Cariyeler hem hizmetçi hem de seks kölesi. Her türlü kullanım hakkı sahibinde ve bunlar Müslüman değillerdir. Bu ayrımı ortaya koymak için çıkmış bir şey. Osmanlıda da kölelik var. Toplum içinde devletin ulaştığı, merkeze yakın, şehirleşmenin olduğu İstanbul, İzmir, Rumeli/Balkanlarda Türk Müslüman kadınlar çarşaf ve peçe giyiyorlar. Ama taşradaki Anadolu'nun geri kalanındaki kadınlar çarşaf falan giymiyorlar şalvar, yaşmakla gezip, düğünlerinde de başta anlattığım kotuzlu özel folklorik kıyafetlerini giyiyorlar.
- +1 yıl
Sonra Tanzimat Döneminde başlayan Batılılaşma cereyanı (Tanzimat Dönemi diyorum aslında Batılılaşma kararı alınmasının başlangıcı 1699 Karlofça Anlaşmasıyla başlar. 1699 Karlofça Anlaşması Türk tarihinde bir travmadır. Çünkü bu zamana kadar Osmanlı kolaylıkla yendiği Batı karşısında ilk kez bu kadar büyük ve fazla toprak kayıpları vermiştir. Osmanlı'nın yenilmesi Batıya askeri olarak birlik olarak güçlenerek (Kutsal İttifak) daha başarılı olunacağını öğretti.) sayesinde sosyal, askeri, idari, eğitim, kılık kıyafet, hukuk alanında yeniliklere gidildi. Yapısal reformlar yapıldı. Bu sosyal hayattaki reformlar sadece bürokratlar ve sarayla sınırlı kaldı. Tiyatroya gitmek, Batılı müzikler dinlemek çalmak, Batılı romanlar okumak falan... Bunlarla birlikte İstanbul'daki Osmanlı aydın, soylu kesimin giyim kuşamı değişti. Saray kadınları da peçe, çarşaf takmıyordu. Osmanlı paşalarının, bürokratlarının, zenginlerinin eşleri de peçe, çarşaf giymemeye başladı. Ama Anadolu'daki taşrada yaşayan kadın/halk bunların hiçbirine riayet etmemişti. Ve bu değişime de hoş bakmıyordu. Ecnebiler gibi oldular, dinden çıktı bunlar diye yaklaşıyorlardı. Osmanlı Tanzimat, Islahat fermanları ve meşrutiyetteki yenileşme hareketini halka yaymayı başaramadı. Osmanlı bu yapısal reformları yapma amacı ülkenin bilim, mühendislik konularda geri kalması durumunu değiştirmek, ekonomisini düzeltmek bir taraftan sanayi devrimini yapmaya çalışıyor, bir taraftan da milliyetçilik ideolojisiyle parçalanmayı durdurmak, doğuda ve batıda kaybettiği yerleri geri almak istiyor. Amaç bunlar. Fakat bunları başaramıyor. Çünkü karşısındaki devletler onlardan daha güçlü ve hep birlikte hareket ediyorlar. Daha sonra işte bilindik şeyler 1. Dünya Savaşı, Sevr meselesi Mondros mütarekesi yılları falan...
- +1 yıl
Sonra Tanzimat Döneminde başlayan Batılılaşma cereyanı (Tanzimat Dönemi diyorum aslında Batılılaşma kararı alınmasının başlangıcı 1699 Karlofça Anlaşmasıyla başlar. 1699 Karlofça Anlaşması Türk tarihinde bir travmadır. Çünkü bu zamana kadar Osmanlı kolaylıkla yendiği Batı karşısında ilk kez bu kadar büyük ve fazla toprak kayıpları vermiştir. Osmanlı'nın yenilmesi Batıya askeri olarak birlik olarak güçlenerek (Kutsal İttifak) daha başarılı olunacağını öğretti.) sayesinde sosyal, askeri, idari, eğitim, kılık kıyafet, hukuk alanında yeniliklere gidildi. Yapısal reformlar yapıldı. Bu sosyal hayattaki reformlar sadece bürokratlar ve sarayla sınırlı kaldı. Tiyatroya gitmek, Batılı müzikler dinlemek çalmak, Batılı romanlar okumak falan... Bunlarla birlikte İstanbul'daki Osmanlı aydın, soylu kesimin giyim kuşamı değişti. Saray kadınları da peçe, çarşaf takmıyordu. Osmanlı paşalarının, bürokratlarının, zenginlerinin eşleri de peçe, çarşaf giymemeye başladı. Ama Anadolu'daki taşrada yaşayan kadın/halk bunların hiçbirine riayet etmemişti. Ve bu değişime de hoş bakmıyordu. Ecnebiler gibi oldular, dinden çıktı bunlar diye yaklaşıyorlardı. Osmanlı Tanzimat, Islahat fermanları ve meşrutiyetteki yenileşme hareketini halka yaymayı başaramadı. Osmanlı bu yapısal reformları yapma amacı ülkenin bilim, mühendislik konularda geri kalması durumunu değiştirmek, ekonomisini düzeltmek bir taraftan sanayi devrimini yapmaya çalışıyor, bir taraftan da milliyetçilik ideolojisiyle parçalanmayı durdurmak, doğuda ve batıda kaybettiği yerleri geri almak istiyor. Amaç bunlar. Fakat bunları başaramıyor. Çünkü karşısındaki devletler onlardan daha güçlü ve hep birlikte hareket ediyorlar. Daha sonra işte bilindik şeyler 1. Dünya Savaşı, Sevr meselesi Mondros mütarekesi yılları falan...
- +1 yıl
Sonra Balkanlardan küçüklükten beri Namık Kemal'i, Tevfik Fiktet'i, Ziya Gökalp'i, Montesquieu, Volter, Rousseau okuyan, girdiği harp akademisinde bile arkadaşlarına cumhuriyeti, laikliği, demokrasiyi, Türk milliyetçiliğini anlatan bir adam peyda oluyor. Bu adam harp akademisindeki arkadaşlarıyla sohbet ederken ileride gerçekleştireceklerini tek tek anlatıp arkadaşlarına seni başbakan, seni genelkurmay başkanı, seni dış işleri bakanı yapacağım diyerek hayallerini bir bir anlatıyor. Çevresindekiler bizim Kemal uçtu yine diye dalga geçiyorlar. Ama o bunların hepsini gerçekleştirip o isimlerin hepsini o makamlara oturtuyor. Mustafa Kemal Batılılaşmanın gerçekleşebilmesi için bunun halka yayılması gerektiğini herkesten önce fark etmişti. Bu yüzden de askeri başarıların dışında toplumu eğitirken harf inkılabı, kılık kıyafet devrimi gibi sosyal hayatı görünümü değiştirecek yenilikler yaptı. Aslında bunlar yenilik değildi. Osmanlı aydın, bürokrat, zengin kesimin giyimini halka uygulattı. Anadolu'nun taşrasında yine değişen pek bir şey olmadı onlar merkeziyetten uzak, devletten uzak olduğundan yine aynı giyimle yaşadılar. Zaten Anadolu'da/taşrada şalvar, yaşmak vardı. çarşaflar, peçeler yoktu. Atatürk zaten kadınlara doğrudan bir yasaklama getirmemiştir. Çarşafı da yasaklamamıştır. O sadece kadınlar çarşaflarını peçelerini çıkartsınlar demiştir. Zaten çevresindeki kadınlar (kız kardeşi, annesi, Latife Hanım, manevi kızları silah arkadaşlarının eşleri falan) halka örnek oluyorlardı.
- +1 yıl
Halk da onlar gibi giyinmeye başladı. Git o zamanın görsellerine bak. Hele 10 Kasım'da TSK'nin video kayıtları var restore edilmiş. Orada ağlayan başı kapalı kadınlar var. Onların hangisi türbanlı tesettürlü? Hepsi çene altından bağlamış, bir örtü atmış başlarına. Kılık kıyafet devriminde şapka kanunu var. Bir de din görevlilerinin hangi dinden olursa olsun toplum içinde o kıyafetlerle gezmesini yasaklamıştır. Çünkü bu insanlar o kıyafetleri giyerek toplum içinde kendilerine yönelik üstünlük yaratabilirdi. İmamların kıyafeti malum. O kıyafeti giyip kendisini din alimi gibi gösterip şahsi fayda sağlayabilirdi. İşte Atatürk bunun önüne geçmek istedi. Bir de gerçekten de çarşaf, peçe takmak insan haklarına aykırı bir şeydir. Kadınları kimliksizleştirmektir. Kimliği olmayan insanın benliği de olmaz, birey de olamaz. Yasal olarak kanuna çarşaf ve peçe yasaktır diye bir şey yazmamıştır.
- +1 yıl
Atatürk'ün çarşaf ve peçeyi Türk kadınlarına kullandırtmaması değil mesele. Mesele, LAİKLİKTİR. Çünkü laiklik sayesinde hiçbir kimsenin dini kullanarak siyasi rant elde etmesini, maddi rant elde etmesini, nüfuz elde etmesini, eğitimin pozitif bilimler rehber edinerek yapılmasını sağlamıştır. Dini çıkarlarla ya da yenilen bokları din kisvesine büründürülüp halka hesap vermekten kaçmak için "DİN UĞRUNA/ÜMMET-İ MUHAMMED İÇİN YAPTIK" diye sıvışmalarının önüne geçmek için yapmıştır. Yine inanç özgürlüğü kısmı da var. İsteyen dini istediği gibi yaşasın ya da inanmıyorsa da bu onun tercihine kalsın diye yapmıştır bunları. İşte dinle akçeli işleri, siyasi işleri ayırması Siyasal İslamcıların, Ilımlı İslamcıların, AKP'nin, FETÖ'nün hoşuna gitmemiştir. Asker de bunların koruyucusu olduğu için buna aman vermediği için askere de Ergenekon, Balyoz, Kozmikoda gibi süreçlerle darbe yapılmıştır
- +1 yıl
Türban 1950-1960'lı yıllardan beri Türkiye'ye sokulmak istenen Amerika'nın desteklediği ılımlı İslam/siyasal islam/yeşil devrim/yeşil ekonomi gibi ideolojilerin kılıfıdır. 1950-1960 yıllarında Demokrat Parti iktidarı Menderes, Türkiyeyi ihracaat fazlası veren bir konumdayken, TL dolardan daha değerliyken, uçak fabrikalarımızda uçak yapıp satarken, Köy Enstitülerinde mükemmel eğitim verilirken ve hatta bu eğitim anlayışı bugünkü Batıdaki eğitim anlayışında rehber oluştururken bunların hepsini kapatıp sonra Marshall Yardımını alarak Türkiyeyi Amerika'ya mecbur bırakan herif sayesinde girmiş ve yavaş yavaş adım adım sinsice halkın beynini yıkamıştır. Bunu da ilk olarak yine Anadolu'nun taşra kesimlerinde yani merkezden uzak şehirlerin köylerinde yapmıştır. Bunun ilk ayağı da köy enstitülerinin kapatılmasıdır. Buna da maalesef o zamanın chpli zengin vekilleriyle, demokrat partinin kendisi birlikte yapmışlardır. Çünkü para varsa bir işin ucunda birbirine en zıt olanlar bile bir arada hareket ederler. Çünkü bunların hiçbirisi "BİNDİĞİ EŞEĞİN KENDİSİNDEN DAHA AKILLI OLMASINI İSTEMEZ." O zaman da köy enstitülerine bunlar komünizm yuvası, buraya giden kızlar buradaki erkeklerle yatıyor bekaretlerini kaybediyor diye dedikodulara bile isteye itimad ettiler. Halkı da bu yönde yine din, namusla kandırdılar.
- +1 yıl
Özetle türban denilen şey yapısı itibarıyla İslamın anlayışına aykırı bir örtünme modelidir. Amacı din falan değildir. Sonradan Şule Yüksel Şenler denilen abisi tarafından zorla Said-i Nursi tarikatına sokulan, oradaki kadınların onu giyiminden dolayı kınmasıyla değişim sürecine girmiş, Nurcu tarikatına mensup bir kadının Alman misyoner Rotraud Scheer'den öğrendiği bir örtünme şeklidir. Bu kadın kadınların kocalarından dayak yemesini normal ve doğru bulmuş, kendisi kocası tarafından dayak yediği için sonunda dayağa dayanamayıp boşanmış, kitaplarında sürekli nefret dili kullanan, kapanmayan kadınlara orrrr diyen çarpık zihniyetli bir kadın. (Burada küfür edecektim lakin gebermiş gitmiş.) Bunlar Türkiye toplumuna halka ilk başta din kisvesi altında gelip, halkı dinsizlikle suçlayıp, kurtuluş yolunun kendilerinde olduğunu vaadetmiş, inançlı insanları Allahla korkutmuş, inançlı kadınları korkutarak, aşağılayarak kapanmaya davet etmiştir.
- +1 yıl
Bunlar 1980'lere kadar el altından yavaş ilerlerken 1980 darbesinin hazırladığı 28 Şubat postmodern darbesiyle yok yere bir mağdurlar sınıfı yaratmış ve bugünkü akp'yi, fetö darbesini doğurmuştur. Bunlar türbanı dini bir şeymiş gibi gösterdiler halka da öyle kabul ettirdiler. Ama yapmak istedikleri şey en başından beri laik sistemi yok etmekti. Türkiye, bir imparatorluk kırıntısıdır. Toplum yapısı böyledir. Heterojen bir toplum yapısı olan bir ülkede insanları bir arada tutman için ortak bir ülkü belirlemen lazım. Bu ortak ülküyü gerçekleştirirken de toplumun köşelerine, kırmızı bölgelerine geçmemen lazım. bu kırmızı bölgeler/köşeler insanların dini inançları, mezhepleri, etnik kökenleridir. Laikliğin amacı bunların suistimal edilmesini engellemektir. 1980 darbesi yaşandığı dönemin şartları itibarıyla meşruydu fakat darbe sonrasında bunun yapılma gerekçesi bence topluma iyi anlatılamadı. O darbe ve 28 Şubat olayında mağdur edebiyatı yapanlar kim diye baktığında bugünün akplileri ve onların exkankası fetö ve diğer cemaatler yani laiklik düşmanları ve bugünün pkklıları geçmişin Kürt milliyetçileri. Fakat o dinlerini yaşayamadığını iddia edenlerin geçmişte MADIMAK'ı yaktığını, Alevilerin kapılarına çarpı işaretleri koyduğunu görürsün. O zamanın "masum" Kürtleri sadece Kürtçe konuştukları gerekçesiyle içeriye alınmış güya, onlar 1980'lerden beri karakol baskınları yapıp asker polis öldürmekte, öğretmen, doktor, hemşire öldürmekteler. Yani "MASUMİYET" diye bir şey yok. Bugün yaşadığımız sorunların en baş müsebbibi senin oy verdiğin fetö partisi akp ve onun bir zamanlar çözüm süreci ortağı Pkk'lı Hdp'dir.
- +1 yıl
Bu ülke İslamı akp ile tanımadı. Bu millet 10.-11. yüzyıllardan beri Müslüman. Biz 9.-11. yüzyıllarda başımıza türban tesettür takmıyorduk. Bu ülkede her zaman camiler vardı. Herkesin ibadetine açıktı. Bu devlet hiçbir zaman kimsenin altından seccadesini çekmedi, ramazanda zorla ağzına içki sokmadı, camide kimseyi zikmedi. Bugün 2022 yılının İslami/Muhafazakar Türkiye'sinde cami tuvaletinde taciz edilen çocuklar, aktif fak badisine oral seks çeken emmiler, Kur'an kursunda tacize uğrayan çocuklar, yatılı imam hatip liselerinde tecavüz edilen çocuklar, cemaat yurtlarında başı kesilen öğrenciler, yanan çocuklar, tecavüze tacize uğrayan çocuklar var. Türbanlı bacılarımızı üniversite almadılar dedikleri türbanlı bacılar bugün anadan babadan gizli imam nikahı kıyıyor. Ev tutup birlikte yaşıyor. Kimse kimseye maval okumasın.
- +1 yıl
FETÖ'yü CHP'nin üstüne yıkamayacaksınız. Kimler Fetullah Gülen Hoca Efendi diyeceksiniz, siz kimsiniz de hoca efendiye ismiyle hitap ediyorsunuz diye kükreyenler, onunla el ele diz dize oturup gazetelere çıkanlar, fotoğraflar çektirenler, gel artık bitsin bu hasret diyenler, 15 Temmuz darbesinden sonra Kemalistlerle Fetöcüleri birbirine kırdırdık, iti ite kırdırdık diyenler, 15 Temmuz darbesi bizim için bulunmaz bir nimet oldu diyenler, Mecliste F tipi bir yapılanma var bunun askeriyeden temizlenmesi lazım diye konuşma yapanları dövmeye kalkanlar işte esas fetöcüler onlardır.
- +1 yıl
Emekli yüksek rütbeli askerlerin değerlendirmeleri için "mahalle karısı dedikodusu" demişsin ben senin zaten vatan sever olduğuna zerre inanmıyorum. Senin asker sevdiğine de zerre inanmıyorum. Senin askerlik yaptığını da düşünmüyorum. Sen siyasetçilere fazla bel bağlıyorsun. O yüksek rütbeli askerler komutanlar olduğu için şu an Türkiye hem Doğu Akdeniz'de hem Ege'de varlık gösterebiliyor. Hem de Suriye'de akıllıca harekat yapabiliyorlar. Senin o desteklediğin siyasetçiler bu adamların yanında bir hiçtir. Stratejiyle ilgili hiçbir şey bilmezler. Bu devletin uzman askerleri, stratejistleri devletin uluslararası alanda haklarını koruyor. Senin Erdoğanına kalsaydık bir imzayla Lozan'dan, Montrö'den çıkacaktık değil mi? Lozan, Montrö hezimetti değil mi? Montrö Boğazlar Sözleşmesi elimizi kolumuzu bağlıyordu değil mi? :D :D :D :D :D
- +1 yıl
Ali Nazik kebabının, türbanla olan bağlantısını ve tarihsel gelişim sürecini yazmamışsın. Onu da dinlemek isterim. Bilahare cevap yazacağım. 😉
- +1 yıl
Ben senin Türkiye'nin Batılılaşma konusundaki eksiklerini gidermek içni böyle yazdım. Hatta yazdığım "1699 Karlofça ve Tanzimat" kısımlarını da kaydettim. Sana ya da başkasına bazen öyle bilgi içerikli güzel yorumlar yapıyorum ki resmen bir ders notu olur. Ondan kaydettim. Sen tarih, Türk kültürü konusunda gerçekten çok cahilsin. Bunu ideolojik olarak görme gerçekten öylesin. Benim fizik, coğrafya, yön bulma, gemi falan bu konularda ne derece cahilsem sen de kültür, tarih konularında öyle cahilsin.
- +1 yıl
Hakaretler başladı 😊 Gece ben de yazdığım zaman, her zaman yaptığın gibi sabah beni engellemiş olacaksın 😂
- +1 yıl
Senin en sevdiğim yanın ileri görüşlü olman :D :D :D :D Ama yok engellemem her halde ya.
Gizli Üye(30-35)+1 yılNe savunma sanayisi?
Tank savar fabrikamızı bile Katara satan bir iktidar var 20 yıldır.
Satılmadık hiç bir şeyimiz kalmadı.
sia iha falan deniyor ya, onlarında %70 i ithal, burada montaj yapılıyor10 Yorumla
+1 yılİhamiz var sihamız var
02 Yorumla- +1 yıl
İHA, SİHA var evet ama yetmez işte ben Amerika'da robotlar yaptıklarını görüyorum. Merdiven çıkıyor takla atıyor koşuyor yük taşıyor. Gelecekte bunların robot askerlerine karşılık bizim etten kemikten askerler olmamalı. Ve bu çok uzak bir gelecek değil 50-100 sene içinde bunu kullanacaklar bunlar.
- +1 yıl
En büyük silah düşüncedir bunu unutma.
Gündem konusunda 408 cevap paylaştı. şu an gzl gidiyor her şey. :) Kısaca
05 Yorumla- +1 yıl
Emin değilim.
- +1 yıl
Girme ihtimalimiz yok mu?
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer