Arap ülkeleri ve özellikle İran şeriat ve dini hükümlerle yönetilmesine rağmen neden süper güç olamıyor?

Afganistan Pakistan gibi ülkeler özellikle İran gibi şeriat ve İslam kurallarıyla yönetilen ülkeler neden süper güç olamıyor Afganistan Pakistan İran gibi ülkelerin dünya üzerinde herhangi bir gücü yokken Almanya ABD Fransa İngiltere gibi ülkeler şeriatla yönetilmediği için özellikle ABD süper güç Halbuki buradaki insanların çoğu bu ülkeye (Türkiye'ye) şeriat gelirse süper güç olacağımızı söylüyorlar eski gücümüze yeniden kavuşacağımız söyleniyor Sizce bu ülkeye şeriat gelirse ABD gibi süper güç olabilir miyiz ya da Almanya Fransa İngiltere gibi sözü geçen ülkelerden biri olur muyuz Sizce bu mümkün mü?
Not: Laikliği savunuyorum ve şeriat yanlısı değilim yanlış anlaşılmasın
Arap ülkeleri ve özellikle İran şeriat ve dini hükümlerle yönetilmesine rağmen neden süper güç olamıyor?
Cevapla