Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Yerleşim bölgelerindeki bu tür yangın vesairelerin sorumluluğu büyükşehir belediyelerinin. Antalya Büyükşehir Belediyesi Antalya'da birinci derecede şehir merkezinde bu işin sorumlusudur. Muğla Büyükşehir Belediyesi birinci derecede onun sorumluluğundadır. İzmir, Aydın, Denizli aynı şekilde sorumluluğundadır." açıklamasını yaptı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Yangın Büyükşehir Belediyelerinin sorumluluğundadır dedi. Sizce sorumlu kim?
Çok haklı. Devletin sorumluluğu ise THK da ki pert olmuş uçakların bakımını yaptırmak yerine Somali'ye 30 milyon dolar hibe etmek sanırım. Ne kadar da sorumluluk sahibi bir adam 🙄
Şimdi öyle olabilir evet, belediyeler birincil sorumlu olabilir lakin bu kadar geniş çaplı bir felakette bir belediye ne yapabilir? Onlar suçlu diyip işin içinden çıkmak ne kadar doğru? Manavgat belediye başkanının aramadığı mecra kalmadı yardım için, adam oturdu hüngür hüngür ağladı çaresizlikten. Adamın telefonlarına bile çıkılmıyor. Millet can derdindeyken birileri düğünlere gidiyor! Başarıların hepsini kendine mâl edip, kusurlardan sıyrılmak ne kadar doğru. Şu an hırvatistandan yardıma gelen uçaktan thk nın elinde 9 adet var birebir aynısı. Söylenecek çok şey var ama tesiri yok.
Hala büyükşehirleri kaybetmenin zoru üstünden gitmemiş ki yangına müdahale etmeyip topu belediyelere atıyor. Belediye işini yapsa bu sefer de devlet içinde devlet olmaya çalışıyorlar diye bildiğin milletle testis geçiyor. Aklı olan çelişkiyi görüyor olmayanlara diyecek bişey yok zaten Allah cezalarını vermiş.
Eğer yangın şehirlerden ormana taşarsa bu belediyenin sorumluluğundadır ama aksi olup ormanda başlayan yangın şehire sıçrarsa bu Orman ve Tarım Bakanlığının yetkisine girer. Ülkenin cumhurbaşkanının yasalardan haberi yok.
Kanal istanbulu yaparken Belediyeden izin almışmı hayırr. Ama işlerine gelmeyen her olayı başkasına atıyorlar. Ülke başkanlık sistemi ile yönetiliyor. Ankaradaki ateş kuşlarının bakımının yapılmamadıda kaldırlmamasının sebebide yqngını önlemedeki başarısızlıkta seninn hatan Recep.
Zaten heryer kül oldu onca can ve mal gitti o gözyaşlarında boğulun. Böyle başından atarak topu karşıya nasıl yönetim sağlanacak? Büyükşehir belediye başkanının sorumlu olacağı bir konu değil. Adam kalkıp yardım etmeye çalışsa bile önüne taş koyup durursunuz lafa gelince mangalda kül bırakılmıyor nedense. Bu nasıl bir ülke bu nasıl deli saçması konuşmalar valla konuşmamak için zor duruyorum.
Evet devlet tüm gücüyle sahada. Atanla tutan ıska geçiyor. Orta saha savunmaya mı yoksa atağa mı geçsinler şaşırmış durumdalar. Teknik traktör yedek kulübesine bakıyor ama tarlayı sürecek kazma bulamıyor. Hükmen mağlup olmuşuz da haberimiz taca çıkmış. 🤕
3
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bunlara göre ağaç hayvan canlı değil ki hayvanlar yanarak ölmüş dediği şey parasi neyse veririz bu kadar mı vicdan yoksunusunuz bir de Müslüman derler kendilerine ben artik inanamiyorum ya çok sinirleniyorum beceremediklerini kabul de etmiyorlar
Belediyeler kimin sorumluluğundaymış :))) somaliye 30 milyon dolar hibe gidiyor ama bizim yangın söndürme uçaklarının 4 milyon dolarlik bakım maliyetleri fazlaymış. Sol. gelirse şöyle olur diye diye Yediniz bitirdiniz memleketi daha yiyecek birsey de kalmadı bari sol gelsinde hayatımıza stabil devam edelim
Ya bu canım ülke yönetiyor ve buna oy veren aynı şekilde zekada gerilik yaşayan insanlar var. Orman ve Tarım Bakanlığının görevi neymiş acaba. Bu adam böyle çıkıp konuşuyor birisi de kak sg şuradan demiyor ha. Mal mı la bu bebe diye video var ya işte koyun bu zihniyeti oynayıp dursunlar.
Kanunen sorumlu belli, kanunlarda ayrılmış, orman genel müdürlüğü ile itfaiye yönetmeliği oldukça açık. Ormana orman müdürlüğü şehire itfaiyeci bakar. Orman için itfaiyeden talep edilirse yangın gider, şehir itfaiyecileri ormanlara karşı eğitilmez. Gerçi orman okulları da kapandı ama neyse. Asıl söylenmesi gereken bu iki teşkilat neden ayrı ve bir bütün değil!
Belediye baskanlari kime bagli? Hukumet nerde? Iktidarda belediye baskanlari mi var? Kim tek adam cumhurbaskani oldugu halde isi belediye baskanlarina kitliyor? Ucaklar nerede? rte ozel ucagi ile yanan bolgeleri incelemeye gidiyor ama onun bi sarayina zarar gelse meydana cikar o uçaklar. oyle halka cay firlatmakla olmuyor bu isler.
Belediye başkanları çıkıp saçma sapan konuusrsa oda boyle söyler siz yangını tayyip çıkartıyor diyince hakli oluyorsunuz da o sucu belediyelere arınç hakli olmaz mi. Herkes kendi tarafından karşıdakini suçlayacak tabiki ne bekliyordunuz. Çıkıp belediyeler iyi ki var demesini mi?
Her başarıya mutlaka adını kıyısından köşesinden katan insan, başarısız olunan bir durumda hemen karşı tarafa suç bindiriyor. Asla sorumluluğu olamaz çünkü o bir (haşa) ilah.
O koltukta niye sen varsın diye sormak lazım, yemin ediyorum morfin yemekten kafayı yemiş gibi konuşmaları var. Hastasın işte ne bu koltuk sevdası sal gitsin.
maksat sorumluluğu üstlerinden atmak thk uçakalrına 4 milyon dolara yenileme yapılmadı ama somaliye 30 milyon dolar hibe anlaşması yapmışız dün belediyelr yangın söndürme uçağı helikopteri mi alacak acaba imamoğlu uçakları istedi bakalım verecekler mi uçakları
Erdogan'ı severim. Bu ulkeye hizmetleri herkesin malumudur. Ozellikle son donemlerde dis politikadaki kararli tutumlari gercekten takdir edilesi. Ama Erdogan in danisman kadrolarinda ciddi sorunlar oldugunu dusunuyorum. Oncelikle Erdogan cevresindeki butun hukukculari gozden gecirmeli. Bu aciklamayi nasil yaptirirlar? Kanunlar acik, yonetmelikler ortada, yangin sondurme sorumlulugu kimlerin uzerinde acip okuyabilirsiniz. Buyuksehir belediyelerinin yok demiyorum, ama OGM'nin de var, THK'nın da var, bakanlik birimlerinin de var daha sayayim mi? Boyle bir olayda bile siyasi saiklerle aciklama yapilmamali. Bazi konular vardir partiler ustudur. Bizde her sey siyasete cikiyor. Partilerustu hepimizin bulustugu ortak noktalar olmali, boyle olmamalli
Dış politikadaki kararlı tutumları mı? Ülkeyi Suriler bastı bilader? Daha düne kadar Mısırı yerden yere vuruyordu şimdi Mısırla barış süreci demeye başladı. Hangi tutum pardon? Haaa daha gelecek olan ve elini kolunu sallaya sallaya ülkeye gelişi güzel girecek afganlardan bahsetmedim bak. Yahu adam çay dağıttı yangın sonrası. Sen hangi sevgiden bahsediyorsun? Ne demek hukukçular bu açıklamayı yaptırılar? Ülkenin Cumhurbaşkanı kendi kendine düşünüp "Yahu böyle bir şey olmaz saçmalamayın" diyemiyor mu? Çok ilginç bi kafa...
@Canerik17 birincisi ben sizin biladeriniz degilim. Ikincisi ulkeler dilplomasi yaparken en inatci kim yarisi yapmazlar. Ülkenin menfaati ne gerektiriyorsa onu yaparlar. Dun Misirla kusmek bizim memfaatimizeyse bugun de barismam menfaatimize olabilir. Ucuncusu ben bir parti mensubu degilim, hicbir partinin ic siyasetini yillardir begenmedigim ve ic siyaset dilimizi son derece cirkin buldugum icin uzun zaman once dis politikaya yoneldim. Dorduncusu, Dogu Akdeniz'de Libya ile bir deniz yetki sinirlari anlasmasi yapildi bilmem haberiniz var midir? Kafkasya'da yillardir suren savas bizim lehimize sonuclandi. Suriye'de hudut guvenligini saglamak icin 30 kmlik guvenli koridor olusturuldu. Daha sayayim mi bilmiyorum ama Boraltan faciasini acip okursaniz bunca senede ne degismis rahatca anlarsiniz. Bunlar bizim. basarimizdir kendinizi dislamayin hepimizin Turkiyenin basarisidir. Ama bu hukumetin yanlks yaptigina yanlis demek de dogru yaptigina dogru demek kadar onemli. Karsinizda radikal partizan var saniyorsanzi yaniliyorsunuz
@JemBey biz buna radikalizm diyoruz. Bir gericiden farkiniz kalmiyor. Yazdigimi sonuna kadar okusaydiniz daha iyi olurdu cunku gorusumu tek cumleyle anlatabilecek olsaydim zaten tek cumleyle anlatirdim. Milletce sorunumuz bu. Ben partili degilim, vatanimi milletimi seviyorum. Bu vatan icin kim iyi bir sey yaparsa hangi partiden olduguna bakmadan desteklerim. Artik bu partizanliktan vazgecelim birbirimizi dinleyelim. Bugune kadar hep bu yuzden kaybettik. Ic siyasette erdogani desteklemem, beni bir gruba mensup gibi gosteren ithaminiza cevap vermekten dahi zal ederim. Ama dis polikada Erdoganin politikalarini begeniyorum destekliyorum. Yarin chp gelse aynisini yapsa onu da desteklerim. Cunku ben parti degil politika destekcisiyim. Şu partizanligi birakin lutfen
@deliyurek97 okudugunuzu mu anlamiyorsunuz yahut okumuyor musunuz anlamiyorum. Ic politikada erdogani desteklemiyorum diyorum hala diyorsunuz ki mesela ic politikada neyi destekliyorsun diyorsunuz. Ne konusayim sizinle
@LimonÇiçeğem pardon orada bi hata olmuş. sana birkaç örnek vereyim o zaman. rahip brunsonu vermiyoruz dediler 1 tweete verdiler. oruç reis gene başka bir devletin isteği ile araştırmalarını durdurdu. suriye ye girdiler bi daha çıkamadılar. 1 tane türkiye lehine gelişme yok. iç siyasetini beğenmediğin birinin dış siyasetini beğenmek de bi garip
@deliyurek97 iç siyasetini begenmedigin birinin dis siyasetini begenebilirsin. Cunku dis politika partiler ustu olmalidir, devletin baki ülkuleri olmalidir, yarin hukumet degisse de bu siyaset yurutulmelidir. Ben Erdogan fanı felan degilim arkadaslar, sadece bir Ecevit ya da bir Demirel donemine kiyasla Erdogan doneminda Turkiyenin askeri anlamda daha guclendigini, denklemlere girebildigini, denklem bozabildigini soyledim bakiniz; Libya deniz yetki alanlari sozlesmesi, Dogu Akdeniz, Karabag vs. Bu demek degilki dis politikada her yaptigi dogru. Rahip Brunson konusunda yuzde yuz olarak size katiliyorum. Kaldi ki ilk yorumum da Erdogan i elestirir bir yorumdu zaten, sanirim arkadaslar ilk cumleyi okur okumaz dislike attilar. Ecevitin de cok yanlislari oldu ama Kibris gibi bir zaferi var. Amaci niyeti ulkenin menfaatine degildi diyebilir miyiz Ecevit icin? Diyemeyiz. Zaman ve şartlari yanlis degerlendirdi yanlis kararlar aldi deriz. Erdogan icin de bunu diyorum sadece. Bu kadar hater ya da partici olmayin arkadaslar lutfen ya
emin ol Türkiye hiçbir yerde etkili değil. dış politikayı yakından takip ediyorum özel olarak takip ettiğim savaş hesapları var direkt bölgeden haber alıyorlar. daha sınırlarını koruyamayan devletin dışarıda başarılı olma ihtimali yok. yaşın kaçtı bu arada ecevitin hataları var dedin ya o dönem bizzat yaşadın mı yoksa kendi araştırmaların mı onu merak ettiğimden soruyorum
@deliyurek97 yasim 22. Akademik kariyerimi açmayacağım açsamda burda ınanmıyorlar zaten. Sadece şunu söyleyeyim hesap takip etmekle diş politika takip edilmez. Deli gibi literatür okuyorum uç dilde basın takibi yapıyorum, daha bir kere dış politeka bilgim söyle böyle deyip kendimi ovmedim. Çünkü akademi bu derya deniz. Hesap takip etmekle olsa keşke. Ecevit konusuna gelince de benim yaşım Ecevit e yetmez. Hatalar olabilir bu figürleri hain yapmaz. Kızarız falan ama ders çıkartırız. Ecevitin çok yanlışı vardı, halkın adamıydı, ama diplomasi psikolojisi bimezdi. Içerden örnek verelim, bir kadının inancıyla ve kılık kıyafetiyle ilgili yaptığı o meshur meclis konuşmasını bilirsiniz. Baştan aşağıya hata. Ama hain mi asla. Ben Elçibey i çok severim. Bir Azarbaycanlı arkadaşım var bir gün ona "Aliyev e sahip çıktınız ama Elçibey in hakkını yediniz" diye takıldım. Elçibey iyiydi ama konuşmayı siyaset yapmayı bilmezdi dedi. Dava adamıydı ama bir konuşmasından sonra az kalsın içsavaş çıkıyordu dedi. Yani hatalat insanları tü kaka yapmıyor, geniş bakmak herçşeyi görmek doğruya doğru yanlışa yanlış demek lazım. Kaliteli tartışma için teşekkür ederim
@LimonÇiçeğem bende siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler öğrencisiyim 2 haftaya mezun oluyorum. diplomasi psikolojisi bilmiyor dediğin kişi abd ye kafa tuttu onay vermediği bir şeyi yaptı. ambargolara aldırış etmedi (“Biz milliyetçiliği; sokak duvarlarına değil, Kıbrıs’ın topraklarına, Ege’nin deniz yataklarına yazmışız. Biz milliyetçiliği Batı Anadolu’nun haşhaş tarlasına yazmışız.” Bülent Ecevit) bugün abd tek twitle bizi tanzim satış kuyruğuna sokuyorsa bana kimse türkiye dış politika da güçlü diyemez. gelelim meclis konuşmasına. merve kavakçı kıyafet yönetmeliğe aykırı bir kıyafet ile meclise geldi. türban takmak yasaktı o dönemde ve gereken yapıldı. bana göre de hiçbir devlet kurumunda siyasi simge taşıyan kıyafet vs şeyler giyilmemeli. akademik kariyerini merak ettim söz inanıcam. bu arada şimdi ki aliyevi diyorsan adamlar ülkede hanedanlık ilan etmiş, kukla bir muhalefet var. yurt dışında milyonlarca dolar paraları ve gayrımenkulleri var sana kalmış sevip sevmemek ben nefret ediyorum. azerbaycan halkını severim ancak aliyevden nefret ederim.
@LimonÇiçeğem "Hatalar olabilir, figürleri hain yapmaz" haaa benim akademik kariyerim falan yok. Ben adama bakarım, bi de duruşuna. Sen yıllarda Hoca Efendi diye diye yere göğe sığdırama, yok okyanus ötelerinden ülkene geri gel lütfen diye ağla, sızla. Sonra bütün devlet kurumlarının içine Fetö'nün tüm yapılanmasını sok. Tsk dahil bugün bütün devlet kurumlarının yapısı bozuldu. Çaykur' a git 1 tane badem bıyığı olmayan adam yok içerde. Çay çay. Hani oraya kadar. Sonra efendim yıllar sonra çık kürsüde ağla... Neymiş efendim? "Kandırıldık" Bu kadar basit mi? Kimse kimseyi kandırmasın güzel kardeşim kimsenin kandırıldığı falan yok bile isteye yapıldı her şey. Ha şimdi sen kalkıp 3 günde 1 kandırılan birinin bana iyi dış siyaset yaptığından bahset. Habur sınır kapısından teröristleri davullarla, zurnalarla karşıladılar. Ha benim yaşım 39. Ben Ecevit'i bilirim. Bugün bütün diplomasideki tüm bürokratları toplasan 1 tane Ecevit etmez. Masaya yumruğunu vurup Abd ye kafa tutan tek adam. Şimdikiler gibi yılışık yalaka değildi. O S400 leri Ecevit olsaydı, gödlerine sokardı abd nin. Parası ödendi öylece yatıyo hangarda
@LimonÇiçeğem Hatalar olabilir figürleri hain yapmaz demek. Fetöyü bugün başımıza saran Akp dir. Eskiden veri Fetö' nün ne olduğunu herkes biliyordu. Şimdi onunla el ele olmak hatasını yapmaları onları hain yapmıyor öyle mi? Ben 40 senedir bu ülkeye Akp kadar zarar veren başka parti görmedim. Hain değil diyen de çay içmeye devam etsin, harareti alır.
Çok doğru, yangınlardan belediyeler sorumludur ve 110 itfaiye ile müdahale edilir fakat orman yangınları dan ogm sorumludur ormanlarda dikkat ederseniz yangın gördüğünüzde 177 orman yangın ihbar hattını arayınız yazar bu durumda yanan ormanlardan belediyeler değil ogm nin bağlı olduğu bakanlık yani devlet sorumludur.