TÜİK yani Türkiye İstatistik Kurumu Nisan ayına ilişkin iş konusundaki istatistiklerini bugün açıklamış.
Nisan 'da Türkiye için işsizlik %13,9 belirlenmiş.
Mart ayında ise %13,1 olarak açıklanmıştı. Yani 0,9 gibi bir artış olmuş.
Nisan ayında 15 yaşından yukarı 4 Milyon 511 bin kişi işsizmiş.
Sizce bu yüzde doğru mu? Türkiye'de işsizlik oranı %13,9 olarak doğru mudur? Ben pek inanmıyorum, bence daha yüksek. Nereye baksak insanlar iş bulamıyor çünkü.
İşsizlik oranı 0,9 artış göstererek %13,9 oldu! Sizce Türkiye'de gerçekten %13,9 mu?
Bence en az %30'dur zira hesaba katılmayan şeyler var misal çocuk işçi sınıfı var. Çocuklarını çalıştırmak zorunda olan aileler var. Evladı açlıktan ölmesin diye fuhuşa başvuran nice anneler var. Ben resmi kurumların gerçek rakamı açıkladıklarına inanmıyorum.
Konya da yaşıyorum. Çevrem de pek işsiz insan yok açıkcası. İşyerime ise üniversite de son sene olan öğrencileri almaya gayret gösteriyorum. Böylece tecrübe kazanıp, daha iyi şartlarda iş bulmalarını sağlayabilmeleri için. Ek dersler alıp, kendilerini daha da geliştirmelerini sağlıyorum. Zaten okulları bittiğinde ise, şâyet bizim sektörde iş yapabileceklerini düşünüyorsam, proje (ar gel çalışmaları yapan ekibime yönlendiriyorum.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
%13,9 ne demek? Az bir rakam mı 81 milyon nüfusun 11,5 milyonu işsiz işte. 50 milyon işsiz diyelim rahatlayalım mı tövbe 🤔 birde iş beğenmeyen işinden memnun olmayan kendi adına kayıtsız çalışan veya kayıtsız sigortasız çalışanlar da bu rakamın içinde
Bazı insanlar alın teri dökmeden kolay yoldan para kazanma derdinde böyle olunca da işsizlik giderek artıyor elini taşın altına koyana iş çok bence ya da benim çevremdekiler böyle insanlar
İş felan yok olm millet köle arıyor bi s1kilmedik kulağımızın arkası kaldı oda bize kalsın Sigorta yok veya düştükten yatıyor Çalışma saati 15 16 saat Tek pazar günü tatilin var Maaş 2800 veya altı veriyorlar valla 2400 felan Normalde asgari ücret altı yasak Ama ülkede hükümetde kötü Türk milletide kötü abi kimse kusura bakmasın nerde fırsatçı Hileci hurdacı bizim milletden çıkıyor hani diyolarya iş beğenmiyorlar diyen ana1sını s1ktiğimin kitlesi köle cariye arıyorlar Herhalde kimse çalışmaz
Hayır, tabi ki. Bu rakamın çok daha üstünde bana kalırsa işsizlik. Rahat bir yüzde 18 yüzde 22 bandında vardır. Halkı keşke bu tarz söylemlerle kandırmasalar doğru söylemeye erinmeseler. Belki bu söylediğim rakam bile iyimserdir. Çünkü Türkiye şu an çok ciddi bir krizde, tarihinde görmediği derecede.
Diğer her istatistik gibi bu da yalan😏 Ben bu gün Sedat Peker’in son Twittini okuyunca asıl dehşete kapıldım. Allahım ne olur gerçek olmasın dedim. İddia o kadar vahim ki. Todex vurgunundan soylunun ve etrafındaki bir takım kişilerin pay aldığı, bu yüzden o vurguncunun yakalanmadığını , kanıtlarının olduğunu falan yazmış. Fena ki ne fena
Bende inanmıyorum esnaf biri olarak sanayinin içerisinde olduğum için inanmıyorum şu an sanayi sitelerinde haddinden fazla kalifiye eleman açığı var keza inşaat sektöründe tarımda hayvancılıkta herkes işçi arıyor ve herkeste iş arıyor burda bir çelişki var işçinin hakkını vermeyen işverenler aldığı maaşın karşılığını vermeyen işine hor bakan işçiler sorun kimde dersiniz ve yahut herkes okuyup masa başı iştemi çalışmalı🤔🤔
Gardasim işsiz olanların gtumuz yemiyor bize 10 bin maaş verin bizde skimize göre calisalim paramızı alalım diyorlar sonra iş yok diye ağlıyor ben tava çaydanlık imalatı yaparım adamin yapacağı iş torbaya koyup kolileyip etiket yapıştırcak ben adama ssk yeme içme asgeri ücret arti 100 er TL harçlık her hafta artı 800 TL kart veriyorum alışveriş kartı yukarda zubugun biride yazmiis ne çok veriyorsun diyor güzel kardeşim yapacağı is ne bilmiyor konuşuyor ben makina da çalışan adama kaç TL verdigimi ne ise ne verdigimi bilmeden atlıyor yok Almanya Fransa gidin oranın bokunu yiyin o zaman orda bedeva para dağıtıyorlar butur insanlar gibi nankör yok
Ben hiç bir devlet kurumunun açıklamasına inanmam Eskiden en azından birbirinden bağımsız kurumlar birbirlerini denetliyor hatta kendi içlerinde çekişip bir birlerini ifşa ediyorlardı Bizde sokaktaki vatandaş olarak yaklaşık bir fikir edinebiliyorduk Şimdi yalan olduğunu biliyoruz lakin ne derecede fecaat durumdayız bilemiyoruz.
Ulen ne artışi ben iş verenim 1 ay içinde 4 kişi girdi 3 kişi çıktı tembel iş beğenmeyen insan dolu adama ssk yapioz yeme içme var servis var asgeri ücret arti her hafta cumartesi 100 er harçlık artı 800 tl alışveriş kartı mesai sabah 8 akşam 5 cumartesi sabah 8 öğlen 12 halaa daha insanlar gotunu kaldırıp iş beğenmiyor sende tutmuş burda işsizlik artı diyorsun tembel insanların oranı ortan oran millete iş begendiremioz inanmayan çıksın gelsin yanima
Ne çok veriyormuşsun bee.. Ayağa kalkıp alkışlayasim geldi. Iste bak avrupali işçi bizi ne biçim kıskanıyor. Almanyada, Fransada garibanlar ayda 200 euro maaş alıyorlar, bizde zenginlik var.
Burası Türkiye Almanya Fransa değil o zaman oraya gidecen çalışmaya 😉 ya da kafanı calistirip iş yeri açacan ben ilk okul bire giderken babam kulağım dan tutup sanayi ye ise verdi hafta içi okula gidip cumartesi günleri çalışırdim sen cumartesi pazar resmi tatil yaz tatili 15 tatil yatarken ben it gibi çalıştım 23 yaşında iş yeri açtım ben ömrümde tatili denizi 25 yaşından sonra gördüm yata yata got büyütmedim sonra gelmiş burada bana Almanya Fransa diyorsun her şeyi yukardan beklicene saman kafanı çalıştır eşek gibi çalış bey gibi ye benim çektiklerimi cekseydin zorulugu görseydin zengin olmak için elinden geleni yapardın hırsın olurdu şimdi sağda solda yata yata biri sana iş verecek 10. Bin maaş verecek sen sknine göre caliscan keyfin yerinde olacak zorluk çekmeden masin yüksek olsun işin rahat olsun ohh varsa öyle bir yer bende kapatip oraya baslayim daha çok iş bulursunuz öyle👍
hala iş beğenmiyorlar diyen andavallar var 10 milyon işsiz var ülkede hepsimi iş beğenmiyor boş boş konuşuyorlar hükümeti savunacaz diye ülke yangın yerine dönmüş daha zorlatıyorlar daha işten çıkarma yasağı kalksın siz o zman görürsünüz işsizliği
Bunu diyen kesim, hayatta kendine bir şey katmadan koştur koştur kpss girip k*çını devlete yaslamış masa başı memur kesim genelde, o nedenle çok umursamıyorum onları, kaldı ki insanlar 20-25 yaşında temizlik yapıp kahve evrak getir götürü için mi okuyor okudukları bölümü
Verileri TÜİK açıkladığı için kesinlikle ve kesinlikle açıklanan veriler doğru değil bence işsizlik çok daha fazla ama şunu da dürüstlükle söylemeliyim insanların da iş beklentisi çok yüksek herkes için diyemem tabii ki ama iş begenmeyen insanlar var hâlâ
Tüik resmi olarak işsiz olanları bildiriyor. Yani işsiz olup işkur kaydı olan, sigorta çıkışı yapılmış kişileri dahil ediyor oysaki gayri resmi olarak bu rakamın 5 katı 6 katı işsiz var
Ülkenin bize sağladığı verilerden hangisi doğru. Ramazan da tam kapanmada iki gün içerisinde Binlerce vaka geriye düştük. Bu devirde babana bile güvenmeceyeksin
Yok canım %100 bence. İşi olanlar da kaybetme riskini göz önüne alırsak potansiyel işsizdir. Arkadaşın biri potansiyel işsizleri de hesaba katmış ama eksik katmış. Ben tam katayım da doğrusu olsun.
ama padişahımıza sorsan herkesin işi var, aşı var, parası var.. zaten o şahsa göre her şey var. ne hikmetse halk bunu göremiyor.. bu da garip bi durum. var ama göremiyoruz padişahım.. ne yapalım yani?
Bir kişinin kayıtlara işsiz olarak geçmesi için 4 haftadır iş arıyor olması iş için hazır ve nazır olması falan gerek bir çok işsiz var ama kimisi hiç başvurmuyor işkura falan
Işsizlik oranında iş arayan ama bulamayanlarınki hesaplanıyor. Birisi iş arayıp bulamadığında ve artık iş aramayı da bırakırsa işsiz sayılmıyor. Kuralı öyle ama bence yanlış bir hesaplama yöntemi
İnsanlar iş bulamıyor mu. İş beğenmiyorlar. Şu hükümeti kötülemek için elinizden geleni yapıyorsunuz. Millet iş beğenmiyor kardeşim. Bu tür algılama kanmayın ve sizde alet olmayın lütfen.
Hayır alakası yok o rakamlarla, bir sürü insan iş bekliyor , mezunlar işsiz , İnsanlar kendi bölümü dışın da başka işte çalışıyor Tanıdıklar işe alınıyor.
Evet doğru. Hesaplamalarla ilgili bir durum. İş beğenmeyenler, masa başı iş isteyenler, işi varken istifa edip çıkanlar, atanamayanlar vs birçok değişken var oranı düşüren.
Bu sanırım Türkiye'de ki Suriyeli işsiz oranı. Çünkü işsizliği azaltmak için açtıkları üniversitelerden mezun olan milyonlarca işsiz var.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
insanlar iş bulamıyor değil iş begenmiyor. hem zor olmasın hem parası iyi olsun istiyor ama kendini geliştirmek adına bişey yapmıyor. bizde biçok zor işte calıştık zamanla memur olduk. şimdi herkes memur olayım yan gelip yatayım kafasında.
yav sen %14 işsizlik oranı diyorsun adam cevap olarak "%87'si çalışıyor" diyor.. G. tüne tersten bakmak bu olsa gerek! Sen herşey pahalı dersin, o sen fakirsin der.. a.. qmun zihniyetsizleri yaa yazık yazık
Şehirden şehire değişiyor. İstanbul dışında iş bulmak zor. İstanbul'da da bulsan bile 12 15 saat çalıştırıyor doğru düzgün para vermiyor çıkıyor insan işten kendisi.
İş sahibi olmak gibisi yok. Yorumlara bakdım kimse inanmıyor. 3-5 kişi de hala iş beğenmiyorlar kafasını yaşıyor. Yobaz kafalılar ne olacak. Bunları tutacaksın yallah arabistana.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
3 ile 9 arasındaki virgülü sil, 9un sonuna köy ve 1 i de sona taşı tamamdır
belki veriler bu kadar olabilir ama çoğu kişi çalışıyor olarak gözüküp pandemiden dolayı para alamıyor alsa bile yetecek kadar alamıyor o yüzden onlarıda çalışıyor olarak saymak çok doğru değil
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
her gün gelip abi ne olur iş ver diyen insanlara alıştık az söylenmiş
O Cumartesi öğlene kadarcıları da çözemedim. Beş gün çalışmış adam hafta sonunu da ailesi ile geçirsin :) Sabah kalk hazırlan 4 saat çalış gel. Haftalık çalışma saatini karşılayan işçiden ek yarım gün faydalanma çabası. Üç kuruşa köle ararsanız bulamazsınız. İnsan hayata sürekli çalışmaya gelmedi modern kölelik söylediğin
Elbette ki deneyimlidir. Deneyimsiz elemanı işe alıyormusunuz ki? Anladığım şu ki bütün özellikleri yüksek ve iyi de pazarlık yaparsa en çok 5 bin verirsiniz.. Doğru mu?
Belge pratikte sizde ne işe yarayacak? Mesela bir elemanda belge yok ama muhasebe bilgisi ve yeteneği diğer belgeliden çok daha iyi? Bu durumda nasıl bir seçim yapıyorsunuz?
Onu anladım da o sertifikanın şirkete pratikte sağladığı yararı anlayamadım. Bak şimdi ben dünyanın 2. en büyük inşaat şirketinde bechtel gurupta çalıştım ve yabancıların bizden en net farkı adamların diplomaya değil, kişiye ve becerilerine baktığıydı.. Mesela ben lise mezunu birisi olarak birçok mimar ve mühendisten daha fazla kazandığım gibi şirketteki pozisyonumda oldukça güçlüydü. ve benim gibi olan başkaları da vardı elbette. Bizdeki şirketlerin dünya ölçeğinde düşük potansiyelli olmalarındaki en önemli şeylerden birisi de bu gereksiz , şekilci mevzulara takılıp, insan kaynaklarını verimli şekilde kullanamamak.
@aerolite sen haklı olabilirsin fakat ozmanda üniversite okuyan smmm belgesi alan adamlara haksızlık oluyor kendi açından bakma mevzuda işsizlik işi iyi iyi bilen adam değil.