Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş teravih namazıyla ilgili önemli açıklamada bulundu. Erbaş, "Yaptığımız istişareler neticesinde teravih namazını camilerde değil evlerimizde kılmanın uygun olduğuna karar verdik." dedi. Erbaş, "Oruçlu iken aşı olmakta sakınca yoktur. Bu durum orucu bozmaz." açıklamasında bulundu.
Diyanet:Teravih namazını camilerde değil evlerimizde kılmanın uygun olduğuna karar verdik. Konu hakkında ne düşünüyorsun?
Bu salgın döneminde yerinde ve doğru bir karar verdiğini düşünüyorum zaten normal zamanda bile iftar ve sahur vakitleri geç olduğu için teravih namazına kadar sahur geliyor çoğu insanın normal zamanda bir de sabah işe gittiği için gidemiyor ki evinde kılıyor şu anda pandemi durumu olduğu için de gayet normal
En doğru kararı aldılar. Zaten virüs pik yapmış Serbest bıraksalardı camiler dolar taşardı aman aman.. Toplu alanlardan kaçınmak, akraba ziyaretleri yapmamak şart..
Ooofff off! Elin ecnebisi yapay el, kol, kalp bobrek yapsin, Uzay'a cikip yasanabilir yerler kesfetsin, biz burada bunlari konusalim! Orucu ne bozar, namaz nasil kilip, nasil kilmayalim... Herkesin inanci kendinedir. Ne zaman aydin ve bilim isiginda ilerlemeyi ogrenecegiz? Diyanet baskani aşi yaptirmayin, haramdir dese, yaptirmayip canindan olacak milyon insan var hala.
Teravih namazı, Peygamberimiz döneminde şahsi - tek başına kılınan bir namazdı. Sonraları cemaatle kılınmaya başlandı. Hatta Peygamberimiz hayatta iken, camide bu namazı kıldığında bazı sahabeler ona uymak, arkasında kılmak istemiş. Peygamberimizse "Ümmetim bunu farz olarak düşünür sonra" diyerek onları geri çevirmiştir. Maalesef, kendinden sonra ümmet bunu cemaatle kılarak âdeta bir farz namaz gibi düşünmüştür. Öyle ki, diğer aylarda Farz ve Sünnet namazları kılmayanlar, bu ayda hiçbir teravihi kaçırmazlar. Tuhaf bir durum yani. Her neyse. Teravih namazı aslen müstehab bir namazdır ve hadislerde 8, 20 ve 34 gibi farklı rekat sayıları belirtilmiştir. Bu da Peygamberimizin bu namazı cemaat ile kılmadığına, bir kısmını mescidde kıldığına, diğer kısmını evinde kıldığına işaret ediyor. Geleneksel olarak ülkemizde günde 20 rekat olarak Ramazan ayında toplamda 600 rekat kılınsa da, Caferilik (ülkemizde 2 milyon Caferi vardır) ve Zeydilik gibi mezheplerde 34 rekat rivayeti alınmış ve toplamda 1000 rekat namaz kılınmaktadır. Ama bu mezheplerde cemaat olarak kılınmaz; isteyen kişi ferdi-şahsi olarak kılar. Tıpkı Peygamber efendimiz ve ilk halife Hz Ebubekir dönemindeki gibi. Dolayısı ile, lütfen tek başına kılınması gereken bu güzel müstehap namazı, farzmışçasına ve cemaatle kılmadığımız için üzülmeyiniz. ANCAK kongreler-mitinler vb. herşey serbest iken AKŞAM-YATSI gibi farz namazların cemaatle ve camide kılınmasının yasaklanması üzerine üzülünüz. Yani; tepkiniz, tek başına kılınması gereken bir müstehap namazın cemaatle kılınmasının yasaklanmasına olmasın.. Cemaatle kılınması gereken Akşam-Yatsı gibi Farz namazların yasaklanmasına olsun. Bugün İran, Irak, Malezya, Pakistan vb. tüm ülkelerde mesafeli olarak sabah, akşam ve yatsı namazları kılınıyor. Ama ülkemizde yasak. Bakara Suresi, 114'e bakınız. Allah tüm amellerinizi kabul etsin.
Hakkınızı helâl edin, oruçla alakadar kısmı okuyunca "soru sahibi muhtemelen yanlış yazmıştır" dedim ve araştırdım, meğer yanlış sizde değilmiş...
''Din İşleri Yüksek Kurulumuzun da açıkladığı gibi gerektiğinde oruçluyken aşı olmakta bir sakınca yoktur ve bu durum orucu bozmaz."Bu tip bir açıklama, ancak binlerce insanın alenen vebaline girmek, aşağıda "böğüren" deyyus gibilerinin eline de fırsat vermektir. Zira vücuda giren her ve şehvetle çıkan her şey muhakkak orucu zayi eder, bozar! Bunlar bu kadar net iken, nasıl böyle fetva verebiliyorlar? Hayır, en hazini, işte köşede İslâm'a çamur atmaya fırsat kollayanlara fırsat vermeleridir... Ne üzücü. Burayı okuyan var ise Müslümanlar, bedene giren orucu bozar. "Aşı olunacağız gün niyetlenmeyin". Teravih hususunda da karar doğrudur, evde pekâlâ teravih kılabiliriz, nafiledir zaten. Allah hayırlı Ramazanlar nasip etsin.
Bunu yıllar önce Yaşar Nuri hoca açıklamıştı aslında teravi namazı diye bir şey yok sonradan uydurma.. Allah suyu oturarak için demiş. Hanefi denen herif sandalyeye oturup için demiş Şafi denen herif yere oturun için demiş Hambali denen deyyus koltuğa oturup için demiş. Malikiş denen deyyus da salıncağa oturup için demiş.. Ulan size ne Allah oturun demiş o bilmiyormuydu nereye oturun demeyi. Hanefi demiş uyursan abdestin bozulur Şafi demiş uyursan abdes bozulmaz Ömer denen herif zaten kuranın aslını yakmış sade onunla kalmamış İskenderiyede ki muhteşem kütüphaneyi yakmış. Yahudi denen deyyus Vatikan dene şeytan yuvasını ele geçirip tüm di, nlerin içine etmiş.. Dünyaya bakın medeniyette ileri olan ve insanca yaşanan ülkeler protestan ve orada papaz denen köpek hiç bir devlet işine karışmaz.
Namazi anladik normal herkes evinde kilsin da. Asi orucu bozmaz demek ne kadar sacma birseydir yahu? Vucuduna birsey giriyor sonucta eskiden bozuyodu simdi neden bozmuyor? Degisen ne? 🤨
tamam ama asi bozmaz demek yerine. Asi olacaginiz gun oruc tutmaya niyetlenmeyin o gun oruc tutmayin demesi daha mantikli olmaz miydi? Vebali onlarin boynuna gerci ne diyelim.
Kan aldırmak bozuyor demişlerdi iyi hatırlıyorum. Aldırmak yani düşün vücuda giren sıvı yok sadece iğne batırılıyor. Ama şimdi pandemi gibi özel bir durum var tabii.
Vallahi ben bir şey söyleyeyim ben oruç olduğum zaman gidip yine yaptırmam o gün gerekirse oruç tutmam sonradan kaza ederim ama ben diyanete güvenip de gidip aşı yaptırmam tedbirli olmak lazım
Diyanetin bir cok aciklamasi siyasi olmaya basladi. Cok haklisin bende asi olursam ( ki bizde daha zor gibi gorunuyor turkiye daha hizli asida) o gun oruc tutmam riske atamam
Aynen öyle ya sadece diyanet değil biliyor musun çeşitli cemaat ve gruplar var bize farklı farklı fetvalar var herkes bir şey söylüyor artık kime neye inanacağımızı şaşırıyoruz
Daha şimdi bu konu ile ilgili diyanet işleri başkanlığı alo fetva hattı mı aradım ama adamlar şöyle bir şey söylüyor şimdi evet yapılan aşı genel olarak orucubozar doğrudur diyor ama aşının mahiyetine göre değişir diyor mesela vitamin ya da Deva gıda madde ile aşağı yaptırırsanız bu orucu bozar diyor kovit açsın da böyle bir durum söz konusu değil diyor ama yaptıra biliyorsanız da iftardan sonra yaptırın diyor ama yaptırırsanız da buradaki sorumluluk Bu fetvayı veren hocaların Iğdır diyor 16 kişi toplanıp Bu fetvayı verdi diyor yani
Bu ne demek yani.. riske atmayin demeye getirmisler resmen. Gunahi o fetvayi verenlerin boynuna ne diyelim. Bu kadar inanan insani kandirmiyolardir umarim
Ya şimdi şöyle diyorlar riske atmayın değil de yani eğer kendi içiniz rahat etmiyorsa iftardan sonra da yaptırabilirsiniz diyorlar ama yaptırırsanız da herhangi bir sakıncası olmaz Çünkü bu herhangi bir vitamin ya da bir doyurucu özelliği yok diyorlar hani vitamin aşıları olur belli bir lmanız gerekir nasıl söyleyeyim örnek veriyorum şeker hastası olursunuz ilaç kullanmanız gerekir Bu da bi nevi gıda maddesi devam ettiyse olduğu için bu orucubozar diyorlar doğru diyorlar ama diğer türlü komut aşısı herhangi bir gıda ya da devam ettiyse değil sadece koruyucu bir madde bu orucu bozmaz diyorlar 16 tane in işleri yüksek kurulu hocası bunu görüştü diyorlar
Eğer gerçekten böyle bir şey varsa ve insanlar bile bile aşı yaptırdığı takdirde orucu bozulursa dediğin gibi bunun vebali diyanet işleri başkanlığının üzerine olur yapacak bir şey yok Çünkü çoğu insan ona uyarak hareket eder e bu sefer iftar vaktinden sonra her insanda aşı yaptıracak olsa akşam saatinde hastanelerde yer bulunmaz
Ya zaten ben sana bir şey söyleyeyim mi genel olarak her Ramazan'da bir tartışma meydana geliyor bu senede aç tartışması meydana geldi her sene de mesela örnek veriyorum diyanet işleri başkanlığı imsak vakitleri ile oynadı 1983'ten sonraki imsak vakitleri yanlış o vakit diyanet işleri başkanlığının vaktine göre oruç tutanların oruçları olmuyor diyenler de var her sene bir şey çıkıyor yani açıkçası insanları bir ibadet yapacak ya akıllarına şüphe düşürmekten başka bir şey yapmıyorlar
Degil mi ya? Diyanetin isi insanlara kolaylik saglayip dogru bilgi vermek iken hep bir sorun cikarip insani sorgulatiyor. Yeni bir duzenleme gelmeli gibi
Bu sadece diyanet işleri başkanlığı için değil ki diğer cemaatler için de aynı mesela TGRT grubu var bilirsin az çok onlarla dini yayınları var onlar da tam diyanete ters fetvaları var özellikle diş dolgusu olanların gusül abdestinin geçerli olmadığı bu konuda şafi veya Maliki mezhebine göre gusül abdesti alınması gerektiğini söylerler zekat konusunda ayrı düşerler herkes bir fikir beyan ediyor yani herkes kendi söylediğinin kendi nakil yaptığının doğru olduğunu söylüyor artık kime neye inanacağımızı şaşırdık kaldık
Tgrt yi falan pek izlemiyorum aslinda ama dogrudur ya herkes baska bisey soyluyo. Ben onceden fasli hocalari dinliyodum onlar temelli bi acaip hepsi selefi cikti onlarida dinlemiyorum artik
Aslında TGRT grubunu seviyorum orada bir Osman ünlü hoca var güzel konuşuyor ama bazı şeyleri fazla abartılı yani önüne gelen eleştiriyor tabii onlara göre şu anda Bu siteyi bile kullanmak günah orası ayrı bir şey
TGRT FM'de çıkıyor Hatta YouTube kanalları falan da varq dinimiz İslam web siteleri var inceleyebilirsin yani aslında kötü değiller ama ne bileyim bazı şeyleri onlarla fazla abartıyor yani onların anladığı İslamiyet ile bizim yaşadığımız bambaşka
Ya tabii ki doğru ya anlatıyor ama bu devirde onların anlattığı şekilde yaşayamıyoruz yaşayamayız yani mesela örnek vereyim müzik dinlemek haramdır yani şey dedi birka kitaplarında böyle geçer ama şimdi müziğin olmadığı yer yok nasıl engel olacaksınız
Orasi oyle tabi. Zamana ve millete gore hadis degisikligi yapmiyosa takip edilir. Sahsen ben kafalarina gore degisiklik yapanlara gicik oluyorum. Sen bana dogruyu anlat yapip yapmamak bana kalsin. Sorun su ki diyanet icinde de selefi insanlar ve kafa karistiriyolar.
Aynen öyle dinde değişiklik olmaz hüküm neyse odur yaparsın yapmazsın o günah sevap ile ilgilidir ama değiştirmeye kalkarsan maazallah Allah'ın laneti üzerimize olur zaten bu koronavirüs belası gibi
Elbette yalnız senden bir şey rica edeceğim ya biliyorum yapmazsın ama yine de ben teklif edeyim kutunu 5 dakikalığına açar mısın bana bir şey diyeceğim de
Türkiyede diyanet artık gitgide güvenilirliğini kaybediyor. Ali erbaş muctehid gibi konuşmuş. Bunların hükmü yıllar önceden biliniyor. Bu kadar insanı yanıltmak büyük vebal.
Teravih namazı doğru karar lakin aşı orucu bozmaz ne orucu bozan durumlar belli o gün oruç tutmayıp sonra tutulabilir fetva verirken Allahın verdiği aklı kullanmak gerekir.
Ana Sayfa > Gündem > Sorular > Diyanet:Teravih namazını camilerde değil evlerimizde kılmanın uygun olduğuna karar verdik. Konu hakkında ne düşünüyorsun?