İstanbul Maltepe'de fazla yolcu aldığı için minibüsüne ceza yazılan minibüsçü ''kaldıramıyorum artık, bittim ben'' diyerek aracının garaja çekilmesini isteyerek ''güle güle kullanın'' deyip minibüsünü bıraktı...
Ülkede her kesim ciddi ekonomik sıkıntılar yaşıyor. Devlet ise hala vatandaştan sabır bekliyor, hatta liderler altın döviz varsa bozdurun diyerek vatandaşın eline bakıyor... Her gün cinnet haberleri, her gün şiddet haberleri, intihar haberleri...
Bu gidiş nereye kadar, bu sabır nereye kadar gider sizce?
Bu cezaları ben aşırı haksız buluyorum ya.. Şöyle düşünüyorum. İnsanlar işe gitmek zorunda değil mi? Minibüsçüler sırf bu fazla insan almayın muhabbetinden dolayı alamıyorlar. Adam eğer minibüsün kalktığı duraklardan çok sonra oturuyorsa, o minibüs sürekli kalabalık geliyor ve zaten binemiyor. Eee bu adam 1 saat minibüs beklese sürekli geç kalacak ya da belki daha fazla da bekleyecek. İnsanlar işine gücüne gitmek için binmeye de mecbur.
İstanbul'da yaşıyorum ve metro/metrobüslere bakıyorum ki, amanın nasıl dolu.. Kullanmıyorum ama her geçtiğimde görüyorum. Hani eskiden birbirini ezecek kıvama geliyorlardı ya, o kadar olmasa da o kadar dolu yani.. Öyle bir durum..
Geçen Youtube üzerinden minibüs denetlemelerini izledim. Çoğu minibüs bu kalabalık yüzünden ceza yedi, bazıları da yemedi.. Yemeyenler de sırf ceza yememek için almayanlar ama bazıları da insanların beklemesine kıyamıyor işte.. Mevzu bana göre 2-3 TL yol parası değil de, o kadar insanı mağdur etmemek.. Bazı konularda taviz vermeyip, bazı konularda aşırı esnek olması kadar saçma bir şey yok..
Yazın ben tatile gittim ki gitmez olaydım. Her mekanda adım atacak yer yok, iğne yere atsan düşmez.. Eee en örnek basiti bu.. Böyle yerlerde önlem alınmadı da, neden bu cezalar o zaman? Saçmalıktan başka bir şey yok.
Katılıyorum. İş gideceksin, minibüs daha ilk durakta doluyor, ilk durak ile son durak arasında 30 tane durak var. Eee 10ncu durakta bekleyen kişi ne yapacak? Sonra gelen de dolu geliyor. Bir de minibüsçüler alamam diyor, ceza yazıyorlar diyor. O da kötü bi sahne, bindiğin minibüsten iniyorsun...
Sabah tek gözüm kapalı kahvaltı hazırlarken herif geldi, gördün mü adamı dedi. Hangi adam ne olmuş dedim. (yine reisin gece yarısı bilerini görevden alıp kayyum atadığını düşündüm) Minibüscü arkadaşın haberini açtı. Yemek boyunca bunun muhabbetini yaptık. Halk otobüslerinin salgının en pik yaptığı dönemde 80 yolcu alma kapasitesi oldugunu hatırladık. 1 yıldır insanların yanak yanağa yolculuk ettiğini tartıştık. Yolcuları nefes almak için suyu kirlenmiş süs balıkları gibi kafalarını yukarı dikmiş giderken ısrarla yeni yolcu alan belediye şöförlerini, onlara tepki verince de azarlanan yolcuları andık. Yolcular şikayette bulununca, "çok kalabalık ek seferler de yetersiz kalıyor, kendizi koruyun gereksiz otobüs kullanmayın" diyen üst kurumlara sövdük. Minibüscü arkadaşa hayatında başarılar diledik, konuyu kapattık.
Bu arada reis gerçekten de gece yarısı bi sürü atamalar yapmış, sağlık bakanı yardımcısını görevden almış. Hayırlı olsun hepimize.
Minibüsteki fazla yolcu demek ha? Peki kongredeki kalabalık nedir? Yatay çekimdi dimi pardon yine yanıldım. Ya yeter artık yeter... Halk artık evine ekmek götüremeyecek derecede İnsanların ekmeğiyle oynamayın be İett ler dolu ama hadi devlet kendisine ceza yazsın? Yolcu kapasitesinin üstünde oluyor genelde otobüsler. Bu ne yaman çelişkidir arkadaş ya. Çok sinirliyim çok.
Çok bile sabredildi bam telini bir denk getiremedik 🙈 Herhalde koca ülke kış uykusunda kimsede çıt yok ben hangi ülkeye gidip yeni bir hayat kurabilirim ona bakayım az 😬🙈
Yerden goge kadar hakli adam. bu insanlar evine ekmek gotirmek, coluk cocuk beslemek zorunda. Devletin bos kasasini milletin sirtindan doldurmaktan vazgecip, gercek hirsizlarin pesine dusseler memleket Cennet olur. milyar dolarlari alip kaybolan damat gibi ! Bunu da buraya birakiyor ve susuyorum.
Hiçbir zaman vatandaş ön planda olmadı. Seçim zamanı partiler vatandaşı el üstünde tutar evine yemeğe gider , dertlerini dinler, önemser, yukarıdan bakmaz. Ne zaman seçim biter vatandaş artık görülmez olur
Bunlar göstermelik cezalar.%99 u durdurulmuyor minibuslerin. Aslinda minibusculer de hicte masum degil. Yillardir ise minibus ile gidip gelirim. Ben sabah aksam toplu tasima kullanan bir insanim. Ayda en az 20 gun sabahli aksamli olmak üzere. Minibusun merdiven basamaklarina bile 6 yolcu ile yolculuk yapiyoruz. Rekorumuz 8 kisi. İki kisinin totosu disarda yolculuk yapiyor. Tamam minibuscu kardesim yolcu alinda. Su pandemi doneminde biraz daha az alin. Kapiyi kapatmak zorundayim diyorlar. Millet iyice sıkısıyor. Bakiyor kapi kapaniyor diye yine dolduruyor. Tamam onlarda ekmek yiyecekler. Ama en azindan biraz daha makul yolcu alabilirler.
Genel olarak katılıyorum, durum öyle ve cidden çok rahatsız edici. Ama pandemi döneminde sayı ile alıyorlar ve o sayının dışında kalırsan binemiyorsun. Düşünsene Gebze-Hareme biniyorsun, diyorlar ki minibüs 13 kişi alacak,14ncü kişi olmayacak. Gebzede 13 kişi biniyor zaten, sen de 5nci duraktasın. Bekle babam bekle, ne minibüs geliyor, ne de gelen boş geliyor...
Zaten ben ona da karsiyim. Mesala koltuk sayisi ile yolculuk edilemez. Cunku bu hem minibuscuye zarar hem minibus kullanan vatandasa zarar. Cunku bazi minibus hatlari cok dolu. Sabah yola cikan vatandas ögle vaktine kadar bile binememe durumu olur. Aslinda konunun kaynagi bir denge tutturamamaktan kaynaklaniyor. Bu saglanabilirmi orasi bile mechul. Minibuscu diyor ki ben ayakta yolcu almazsam kazanamam "Hakli" Vatandas diyor ki. Kardesim tamam al da bu kadar alma."Hakli" Devlet diyor ki. Pandemi var. Belli sayiyi gecmeyin. Gecseniz de çogunlukla göz yumarim. Ama sizde suyunu cikarmayin."Hakli" Böyle bir durum söz konusu.
Yazık yahu gerçekten. Vatandaşa kesilen cezalarla ne yapıyor bunlar uçan halı mı alıyor napıyor.
Yakında canımızı mı alacaklar. Hoş içten içe sanki bi nüfus azaltma operasyonu varmış gibi hissediyorum ya hayırlısı. Ölen ölsün kalan sağlar bizimdir mantığı.
Minibüsçü haksız. Küçücük bir arabanın içini tıka basa doldurmak, insan sağlığıyla oynamaktır. Ama bi yandan da balık baştan kokuyor. Virüsün bu kadar pik yaptigi bir zaman da kongreler yapıp, salonun lebaleb dolması da aynı orantı da insan sağlığıyla oynamaktır.
Biri yer biri bakar kıyamet ondan kopar diye boşuna dememişler. Devlet her türlü tedbiri alıp, kurallara uymayan herkesi cezalandırıyor olsaydı bu adama çok yolcu almasaymış kurallar boşuna konmuyor derdim. İlk zamanlar bu konuda devleti destekliyordum az bile veriliyor diyordum. Ancak şu an devlet eliyle kurallar hiç ediliyor, kendileri uymazken başkasına uymuyor diye ceza vermeleri büyük haksızlık.
Geçin bu ayakları. Nasıl herkes işini yapmak zorundaysa poliste işini yapmak zorunda yapacak bişey yok biraz dikkat edilsin. Özel bir durum söz konusu pandemi diye bişey var. Ha sadece bu minibüsçüye değil ama tepkim kongre yapanlarada tepkiliyim bu pandemi döneminde lebeleplerede tepkiliyim. O yuzden zamanı gelince tepkimizi göstereceğiz şimdi ne desek boş
Polise kim ne dedi ki, bu ne anlamsız bir çıkış :)) O polisin minibüsü durduğu yerin üst tarafı metro durağı, metroda insanlar sırt sırta yolculuk yapıyor. Ona da ceza yazması gerekmez mi peki?
Oda insanların malligi polis hangi birini uyarsn trafik polisine kara yolunda bu minibüs denk gelmiş bi kaç işlem yapalm boş durmayalım demiş yapıştırmışlar cezayı bugün o yarın sen artık kime denk gelirse 😃 yapacak bişey yoo
Ne yapsın millet? Bunca zor zamanda bir de devlet baskısı, fırsatçı devlet görevlileri ve cezalar, zamlar insanları yok olma seviyesine getirdi. Ben kolluk kuvvetlerinden biraz daha anlayış bekliyorum. Geçtiğimiz aylarda 50 km yasağı olan bir yolda 70 ile gittiğim için 1.400 lira ceza geldi. Erken ödeme ile 1.000 lira olarak ödedim. Aynen böyle devam, yiyin bakalım ne zaman kusacaksınız.
Artık çevre yollarına da 2 li radar sistemi yapmışlar. Kamera veya radarı gördükten sonra yavaşlamakta kara etmeyecek 1. gizli radar sizi 3-5 km kadar ileriden görüp 2. radara kadar ki olan giriş hızınız ve çıkış hızınızı hesaplayarak ceza gönderecek. Ben bu kadar fırsatçılık görmedim.
Ben devletin vatandaşa tuzak kurmasına oldum olası karşıyım ve ters bulurum. İhlaller yanlışlar tabii ki ceza ile sonuçlanmalı fakat o kadar çok müdahale edilmesi gerekenler varken yok 50 ile gidecektin 60 ile gittine ceza yazılması bana anlamsız geliyor...
Bu durumu ben de asla anlamıyorum.. Geçen uzun yola çıkmıştım. Yol km sınırı 70. Amasya girişinde 60'a düşüyormuş, görmedim. Sırf 68 ile geçtim diye 314 TL ceza yedim.. Böyle bir şey olamaz ya cidden.. Normalde hızlı kullanırım ama dikkat edilmesi gereken yerlerde de dikkat eder, kurallara uyarım ama sırf şu %10- %30 muhabbetinden kaç kere ceza yemişimdir bilmiyorum..
İstanbul şartlarını bilenler bu durumu çok net anlayabilirler. Gelen minibüs almadı, sonrasında gelen 10-15 dk sonra geliyor, ee o durağa bile yanaşmadı, sonra gelen arkadakine bin işareti yaptı. Bunlar İstanbul'da çok doğal sahneler. Tabii ki kimse dolu araçta olmak istemez de ne yapabilir bu insanlar? Kesinlikle tepki çok iyi, anahtar da üstünde diyor, güle güle kullan diyor. Özellikle şu kongre görüntüleri insanları sabırdan çıkarttı, bu görüntüler resmen millet ile dalga geçmekti. Kongreler bitti yine yasaklar geldi, bunu herkes biliyor artık... Ne diyordu Leonard Cohen; Herkes biliyor, geminin su aldığını. Herkes biliyor kaptanın yalan söylediğini, Ve herkes biliyor zarların hileli olduğunu...
Aynen öyle. Milletçe gerçekten çok zor bir dönemden geçiyoruz. Allah herkesin yardımcısı olsun deyip işi yukarıya havale etmeyi pek sevmem ama şu an gerçekten buna ihtiyaç var..
Vatandaş daha ne yapabilir ki zaten, insanlar işsiz kaldı ses etmediler, eve kapandılar ses etmediler, esnaf aylardır dükkan açamıyor ses etmiyor, sağlık çalışanları bir senedir nerdeyse hastaneden çıkamıyor ses etmiyor, ne dost ile görüşüyorsun ne akraba ile, cemiyet yok ortam yok ve ses de yok. Artık vatandaşa kimse laf edemez, bir şeyler yapması gereken hükümettir, yönetenlerdir...
@gokhaniscimen Öyle de olmuyor be kardeşim, inan o kısımdan bakarsak bende hamdolsun bir çoğundan iyiyim ama ben garibanı kollarken gariban bu düzeni savunuyor ya ona üzülüyorum...
Herkes şovmen zaten ülkede, biri açım deyip intihar ediyor şovmen diyorlar. Biri kağıt topluyor villası var deniliyor, biri yeter artık diyor bu şunun adamı diyorlar, biri kokain çekiyor pudra şekeri diyor. Biri dini kullanıyor bizi imansız yapıyor, diğeri bayrağı kullanıyor bizi vatan haini yapıyor, diğeri Atatürk'ü kullanıyor bizi yobaz yapıyor vs vs... Kimse bu insanların bi derdi mi var demiyor, sıkıntı nedir ya da nasıl çözülür demiyor. Şimdi bende bu soruyu sordum, sana yorum yaptım ve şovumu yaptım :)
Bizim sıkıntımız derdimiz bitmez. Cunku herkes kralcı olmuş bu memlekette. Gariban dediğin insanların neredeyse hepsi belediyede ise girmek için kırk takla atıyor. Kimsede demiyor ki bu haksız kazanç, torpille olmaz , bana yakışmaz. Düşün ki böyle yuzbinlerce insan var Turkiyede. Sülük gibi yaşıyorlar. Hepsinin altında arabalar jipler.
Tartışılacak bir konu... Bu senin dediğin açım diye intihar eden adamın cebinde cep telefonu vardı demek gibi bir olay. İstanbul'dan bahsediyoruz, 20 milyona dayanmış bir nüfus... Fazla yolcu almasın belki düz bakınca doğru ama yok arkasında araç. Geliyor 15-20 dk sonra, o da dolu, ne yapacaksın? Bir de insanlar bu kongre muhabbeti sonrası güveni yitirdi sevgili şişkocum, orda kıç kıça olunca sıkıntı yok da minibüse 2 kişi fazla binince mi ceza yazılacak, isyan buna...
Kesinlikle çok haklısın ama hani onlar kongrede kıç kıça oturmuşlar diye de bende aynısını yapamam. Cidden bu salgın çoğu kişinin umurunda bile değil ve olan benim gibi çok dikkat eden insanlara oluyo ben o sekilde düşünmüştüm :(
Sen de haklısın ama insanları buna mecbur koşuyorlar. Yani inan tercih bu değil aslında ama İstanbul şartlarında mecbur bırakılıyorsun. Bir metroya bin sırt sırta gidiyorsun insanlarla. Binmeyip ne yapabilirler dersek de çözüm yok... Çözümü üretmeyen devlet vatandaşa ceza kesiyor, bu minibüsçünün isyanının temeli de bu aslında. Minibüsçü evet fazla para kazanıyor fazla insan alınca, ama vatandaş neden binmek zorunda kalıyor?
Ana Sayfa > Gündem > Sorular > Ceza yazılan minibüsçü ''Artık kaldıramıyorum, alın güle güle kullanın'' deyip aracı bırakıp gitti. Vatandaş ne kadar sabredecek?