İngiltere'de mutasyona uğrayan yeni corona virüsü türünün yüzde 70'e kadar daha bulaşıcı olabileceğinin açıklanmasının ardından Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Serap Şimşek Yavuz, önemli uyarıda bulundu. Kaynak Bilim insanları mutasyon geçirip etkisinin azalmasını beklerken tam tersi oluyor. Bu salgın ne zamana kadar sürecek sizce?
Bilim kurulu üyesi Prof. Dr. Serap Şimşek: Covid-19 mutasyona uğradı, yüzde 70 daha bulaşıcı. Normal hayata dönüş uzak mı?
Bundan sonra normal hayatın, coronalı hayat olacağını düşünüyorum.
Mutasyona uğramadan önce de oldukça yaygın olan bir virüs türüydü %70 demek çok büyük ölçüde artmış demektir. Ancak işin iyi kısmı şu, insanlar ve devletler bunun bilincinde.
Çin'de ilk başlarda çok dikkat edilmedi aynı şekil İtalya, Brezilya ve Meksika. Bu ülkeler bulundukları kıtaların salgın üssü konumundaydı ve bazıları halen öyle. Bundan sonra sürü bağışıklığı uyguluyoruz diyerek vatandaşlarını yurtdışı ve yurt içi seyehatlere göndermek resmen savaş ilanı gibi algılanabilir İngiltere için.
Artık ekonomik ve daha önemlisi toplum psikolojisi olarak bu duruma daha dayanamayacağımızı düşünüyorum. Burda. Öngördüğüm şeyleri yazmak doğru olmaz ama 2021'in sonuna kadar evde kalmak bir çok psikolojik sorunu da beraberinde getirir insanlara. Hiç komplo teorisi felan kurmaya gerek yok, bir şekilde dünyanın sonu gelecekti insanlar bunu normalden daha hızlı yapmaya çalışıyorlar alt ve orta kademedeki kişiler için.
tamamen zırva ve yalan, virüs hiç olmadı ki, her yıl 25 bin kisi zaten zaturreten ölüyordu bu ülkede, istatistiklerle oynayarak bir oyun kurdular, adını korona koydular, panigin büyümesi için her gerçeklesen ölüme nerdeyse korona yazıyorlar, çevremde kanserden ölmüs birine raporda korona yazmıslar, sözde korona olmus millete kutu kutu hap vermeleri de çok manidar, ölümlerin hepsi agır ilaçlarla olustu iddiası var ölenlere otopsiyi engelliyorlar
Öncelikle bunun olacağı kesindi zaten virüsler mutasyon geçirir unu her sene yaşıyoruz örnek grip. Diğer yandan kusura bakmasın kimseye inanmıyorum yok tutmuş % 70 miş sanki öncesinin bulaşıcılık oranını doğru hesapladılarda veya daha nasıl bulaşıyor onda mutabık kalamadı kimse, diğer yandan covid in biteceğini düşünmek en büyük beklenti hatası olur kabullenme ve alışma veya dönüşüme başlamak en doğrusu.
İngilterede yapilan bir çalışma malesef %70 daha hızlı yayılmaya başladığını göstermiş. Nasıl bir şeyle karşı karşıyayız bilmiyorum ama Bill Gates'in önümüzdeki 4 ila 6 ay içinde çok daha fazla ölümler gerçekleşecek"! demesinden sonra bu mutasyonun açıklanması epey düşünelisi bir durum...
Yine ben demiştim demek istemiyorum ama ben demiştim. Dediğim anlatmaya çalıştığım zamanlarda da komplo teorisi deyip durdular, okuma bilmeyip yazan odur dünyayı bozan niyetli insanlar. 😇
Böyle haberler moralimi bozuyor. Kendimi de geçtim, ailemden birini kaybedecek olma düşüncesi çok kötü etkiliyor beni. Psikolojim gitgide bozuluyor. Ne kadar dikkat edersek edelim, dibimize kadar girdi virüs. İnsan ister istemez tedirgin oluyor.
Şu dünyayı karıştırmayı başaran ve her pisliğin altından çıkan şu lânet 12 zengin aile-hanedan işleri işte. Olabildiğince göçertecekler, üstelik suçu atacak biri de yok: virüs (oldu bitti suçlu mikroorganizmalar) kendileri gitti laboratuvarda oynadılar bir virüs geni ile sars-1 oldu sonra şimdi de sars-2
İnsanoğlu dünyanın ağzına z. ıçççmış böcek gibi üremiş, ozonu delmiş, buzulları eritmiş, doğanın içine etmiş, etrafa kullanılmış kondomlarını atmış vs...
Ne olur 3-4 milyar insan ölse? Rahatlarız yeminle... Ne işsizlik kalır ne enflasyon!
Yani.. duyarsız insan çok maalesef bu kadar habere rağmen.. her sokaga çıkma gününde tipik bahanelerle sokaga çıkanlar oluyor.. yapacak bir şey yok mutasyona uğradığı için üretilen aşılar ne kadar etkili olacak onu da bilemiyoruz
İnsanlik var oldugu sürece hiç birzaman bitmeyecek bakteriler virüsler dünde vardi bugünde var yarında olacak sadece toplumlari farkli yeni yaşamlara alistirmaya calisiyorlar yeni dünya duzenine hosgeldiniz
Açıp kitap okuyan tarih okuyan herkes işini bilir.
Bu virüsten yüz kat daha fazla insan öldüren virüsler geldiz geçti gittiBu da gelip geçecek. Teknoloji çağındayız, bunlarla korku pompalamayalim millete
Bence tüm kısıtlamalar kaldırılsın. Ölen ölsün kalan kalsın. Bitmeyecek bu iş. İstedikleri de bu zaten. Ben ömrümün en güzel yıllarını kısıtlanarak geçireceğime öleyim daha iyi bu ne böyle.
tamamen zırva ve yalan, virüs hiç olmadı ki, her yıl 25 bin kisi zaten zaturreten ölüyordu bu ülkede, istatistiklerle oynayarak bir oyun kurdular, adını korona koydular, panigin büyümesi için her gerçeklesen ölüme nerdeyse korona yazıyorlar, çevremde kanserden ölmüs birine raporda korona yazmıslar, sözde korona olmus millete kutu kutu hap vermeleri de çok manidar, ölümlerin hepsi agır ilaçlarla olustu iddiası var ölenlere otopsiyi engelliyorlar
@Metafora_-_ tamamen zırva ve yalan, virüs hiç olmadı ki, her yıl 25 bin kisi zaten zaturreten ölüyordu bu ülkede, istatistiklerle oynayarak bir oyun kurdular, adını korona koydular, panigin büyümesi için her gerçeklesen ölüme nerdeyse korona yazıyorlar, çevremde kanserden ölmüs birine raporda korona yazmıslar, sözde koronaya yakalanmıs insanlara kutu kutu hap vermeleri de çok manidar, ölümlerin hepsi agır ilaçlarla olustu iddiası da var ölenlere otopsiyi engelliyorlar, bilimsel olarak bu hastalıga bu virüsün yol açtıgını gösteren hiç bir bilimsel bir kanıt bile yok ! zaturreden ölümlere ek olarak geçmis yıllarda her yıl 100 binlerce kisi gribten zaten ölüyordu, dsö kendi açıklıyor bu rakamları ben degil, gerçek bir salgın olacaksa öldürücülügü gripten bile daha düsük olan 10000 'de 2 gibi komik rakamlarla degil, toplu kıyım yapar geçer. herkes aklını basına almalı.
@enteresanbiadam O görüntüler bir lehte ya da aleyhte kanıt olamaz. Belki kalp krizi geçirdi, belki pıhtı attı vb. Siz siz olun ciddiye alın. Bir de yoğun bakımları ziyaret edin. Tarihinde hiç bu kadar dolmuş mu araştırın.
@Metafora_-_ haklısın korona denen sözde virüsün bu hastalıga yol açtıgını gösteren bilimsel kanıtın yok ama ne hikmetse 8 ayda ölen 300 küsür saglıkçı senin için bu virüsün olduguna bilimsel kanıt öyle mi? kendinle çelisme bence daha fazla, varsa bu virüsün bu hastalıga yol açtıgını gösteren kesin bir bilimsel kanıtın buyur koy ortaya
isveç hiç bir sıkı önlem almadı başından beri ve ölü sayısı önlem alan diger ülkelerden fazla degil, düzmece oldugunu burdan bile anlarsın ama bilim degil de inanmak istetigin şeye inanmak istemek senin tercihin tabi, yeter ki bu inancını bilimselmis gibi dayatma millete
tekrar söylüyorum her yıl 25 bin kisi zatürre teshisiyle hayaını kaybediyordu zaten, o hastanede gördüklerinin bilimsel bir kanıtı yok zaten ölüyordu insanlar geçmis yıllarda akciger enfeksiyonlarından. onlardan olmadıgını kesinlestirmek için önce sen bu virüsün buna yol açtıgını bilimel olarak kanıtlaman gerek, degilse rivayetten öteye gitmez anlattıkların
@enteresanbiadam Senin eğitimin ne? Hayatından da kaç tane bilimsel yayın okudun? Elinde son 20 yılın tüm sağlık istatistikleri var mı? Ben inceledim, tıp sitelerine baktım. 140000 sağlıkçı pozitif, 300 küsur vefat. Bir neden var. Bu sayılar anormal. Almanya tam kapanmaya gitti. Ne rivayeti?
@Metafora_-_ yav senle seviyeli sohbet yabılsa nolur hiçbir bilimsel argüman sunamıyorsun bilm üzerinden degil inançların üzerinden yürüyosun sözde mal profesörler gibi. virüsün bu sözde salgına yol açtıgını gösteren bir seyin yok , ama bilimsel yayınlar okuyorum demesini biliyosun, hani nerde bu virüsün akcigerde tutuluma yol açtıgının kanıtı? yoksa armuta bile pozitif veren pcr testleri mi?
@Metafora_-_ ayrıca merak etme o uzman görünümlü yalancı, cahillerin indirilecegi ve yere gömülecekleri zamanda gelecek bu lafları edebilecne mi görüsecez o zaman,
@enteresanbiadam Bt, PCR , akciğer bulguları, iş gücünün kaybı, aynı aileden onlarca kişinin hasta olup ölmesi, Türk ve yabancı bilim adamları. Akıllı adama yeter.
@Metafora_-_ inançlar inançlar inançlar, sıfır bilimsellik ama bol inanç, is gücü kaybı, aynı aileden kisilerin hastalanması, bilgisayarlı tomografi ve akciger bulgularından sözde koronayı tüm öteki virüslerden bilimdışı metotla ayırt etmeyi basarabilen adam helal be sana ahahaha
@enteresanbiadam virüs kimilerinin akciğerine değil beynıne sıçramış demek kş ne yazık ki beyin hücrelerinizin %99 u çalışamaz duruma gelmiş. Bana göre siz bu virüsün bilimsel kanıtısınız
Ana Sayfa > Gündem > Sorular > Bilim kurulu üyesi Prof. Dr. Serap Şimşek: Covid-19 mutasyona uğradı, yüzde 70 daha bulaşıcı. Normal hayata dönüş uzak mı?