Çünkü bugünün doğusunda Türkçülük adına hiçbir şey yok. 3 Mayıs Davası, Türkçülüğü bilimsellikten uzaklaştıran, fikirsiz hale getiren ve en önemlisi komünizm düşmanlığıyla esite indirgeyen bir dava..
İyi de koskoca Türkçülük, komünizme düşmanlık ile açıklanabilecek kadar aciz mi? Dahası Hüseyinzade, İsmail Gaspiralı, Sultangaliyev gibi Türkçülük fikrinin kıvılcımlarını nasıl anabiliriz komünizm düşmanlığında?
Ne yazık ki 3 Mayıs Osmanlıcı Atsız´ın, Atatürk düşmanı Rıza Nur´un bayramıdır.. Rahatsız etmesinin de sebebi budur.
Ha bu oturmuş, milliyetçilik fikriyatını anmak için kullanılır olmuş vs buna karşı savaşmak şart mıdır.. mantıklı mıdır.. Milliyetçilik´e bağlı...
Rıza Nur Milliyetçiliği zararlı.. Atsız Milliyetçiligi ne yazık ki zehirli.
Gerçekten ve bilimden uzak milliyetçilik yaşayamaz.
3 Mayıs, geçmiş zehirli davasından kurtulunca o gün gerçekten Türkçülük Bayramı olacaktır, Vatanı kurtaran, Cumhuriyeti kuran, fedailerin fikriyatıyla kutlanacaktır...
Elbet bir gün :) O gün sağ elimiz devrime sol elimiz bozkurta kalkar elbet :)
"Devrimin hedefini kavramış olanlar, daima onu korumaya muktedir olacaklardır." 1930
@ShöVale Son tartışmamızda görmüşsünüzdür, kaynak sunamayacağım hiçbir şeyi ifade etmem. Bununla birlikte arkadaştan tek bir sözün kaynağını istemiştim. O kaynağı kendisi yollayana kadar, her sözüne, kaynak istediği her noktaya cevap verdim...
Ne var ki sonunda sildi engelledi ne yaptı bilmiyorum.. Eğer arkadaşı tanıyorsanız, teesuflerimi iletin.
Değerlendirmenize gelince, bilimsel her türlü eleştiriyi tartışmaya hazırız. Yeter ki senaryo olmasın.
Sen de belgeyle gelmiyorsun ki. Bir kabulle geliyorsun. Nihal Atsız’a osmanlıcı demek çok abes. Hem komünizmi, hem Atatürkü, hem de Türkçülüğü aynı potada eritmek siyaset bilimine hakaret:)
@ShöVale 1) Hüseyin Nihal Atsız'ın yazdıkları ve görüşleri ortadadır. Cumhuriyeti kuran kadroyu, İttihatçılar'ı hain olarak ifade eder. Abdülhamit hayranlığı vardır. Menderes'e kadar olan tarihi gayrimeşru sayar. Cumhuriyet'in kuruluşunu ve bu kuruluşun halk tarafından, ordu tarafından bu kadar kolay kabullenilişini kabullenemez, ki manevi babası da Rıza Nur'dur.
Kaynaklar: Atsız - Kurucular Meclisi (makale) Atsız - Ruh Adam (kitap) Atsız - Gök Sultan (makale) Atsız - Dalkavuklar Gecesi (kitap) Milli Yol Dergisi 32. Sayı Röportaj
İstersen kaynaklar çoğaltılır. Not: bunları Atsız'a karşı olsun diye söylemiyorum, sadece onun fikriyatının farklılığını söylüyorum.
2 Ben Türkçülük ile Komünizm'i bir potada eritmedim. Şunu söylüyorum: Türkçülük, komünizm düşmanlığından ibaret olacak kadar aciz bir ideoloji değil. Yani Türkçülük ≠ Komünizm Düşmanlığı
Bununla birlikte 1905 Rus Devrimi'nde Türkçü Kadro vardır 1917 Ekim Devrimi'nde Türkçü Kadro vardır 1871 Paris Komünü'nde Türkçü kadro vardır 1920 1. Doğu Halkları Kurultayı Türkçü kadrodur
Devamını getirelim ben kimse için şu şudur, bu budur demiyorum. Bahsettiğimiz isimler kendileri ifade ediyor, Yusuf Akçura "Türkçülüğün Tarihi" kitabında komünistin de ilerisine giderek Marksist ilan eder Hüseyinzade'yi ki Türkçülük fikrinin en ileri gelenlerindendir kendisi.
Gel gelelim Mustafa Kemal tam olarak bu anlayışın Türkçüsüdür ve sosyalist olduğu kendi el yazıtlarıyla sabittir. Bkz. Lise Tarih Kitabı (kendisine ait kitaba aldığı not) Bkz. Medeni Bilgiler Kitabı
Nihal Atsız, senin dünya görüşüne muhalif diye Türkçü saymamazlık yapamazsın. Sonuçta İttihat ve Terakki Almanların ileri karakolu idi, sonra gelen ekip de ingiliz kadrosuydu. İttihat ve terakkinin içinde samimi adamlar olsa da salak ve hain çoktu. Gelelim sonraki kadroya: chp kurucuları içinde 1 tane Türk var mıydı, acaba? Ö
@ShöVale evet şimdi sıra sende. İttihat ve Terakki'nin Almanların ileri karakolu olması Daha sonraki kadrosunun İngiliz ileri karakolu olması CHP'yi kuran kadroda Türk olmaması
Türklüğü genelde ümmetçiliği binsemiş olanlar sorun olarak görür ancak şöyle bir paradoks var. Boşnakların eski ilmihal kitabında Kal-u beladan beridir Türküm yazılı.
Burada ki Türküm ü müslümanım manasında kullanmışlardır çünkü çoğu islam milletine göre Türk olmak ve müslüman olmak arasında bir fark yok çünkü Türkler müslüman olmadan önce de tek tanrıya inanırdı.
Şahsen ben bir müslüman olarak Türk olmaktan gurur duyuyorum. İslam der ki üstünlük takvadadır. Biz Türkler takva işinde de iyiyiz Tanrının yanında başka şeyleri ona denk tutmayız işini ehline verir garibana kol kanat gereriz tarih boyunca bu böyle olmuştur. Bunun böyle olmasında Türk töresinde ki öğütlerin çok büyük etkisi var. O yüzden milletimi seviyorum her daim diğer milletlerden farkını göstermiştir.
Ancak şunu da belirteyim ırkçılık yapmam başka milletleri ırkından dolayı küçük görmem. Sevgilerle Türkçülük günümüz kutlu olsun