Corona virüsü ile birlikte birbiriyle çelişen bilimsel açıklamalar da artmaya başladı... Corona virüsü salgınının en sert vurduğu ülke olan ABD'nin Sağlık Bakanlığı bünyesindeki Gıda ve İlaç Yönetimi bir açıklama yaptı. Açıklamada, "Marketten alınan gıda ürünlerinin paketleri aracılığıyla Covid-19 geçtiğine dair bulgu yoktur. Paketleri silmenize gerek yoktur" ifadesi kullanıldı. Daha önce yapılan açıklamalarda paketlerin silinmesi tavsiye edilmişti.
FDA’nın yaptığı açıklamada, dışarıdan alınan gıda ürünleri ve evcil hayvan mamalarının paketlerinden corona virüsü bulaşma ihtimaline dair bir araştırma yapılmadığı belirtildi. İnternet sitesinde paylaşılan açıklamada, “Tüketicilere, şu anda gıda ürünlerinin paketlerinden Covid-19 bulaştığına dair bir kanıt olmadığını tekrarlamak istiyoruz” ifadesi kullanıldı.
Bu salgın hastalık süreci bana yeni bir alışkanlığı kazandırmadı. Eskiden beri temizdim Eskiden beri marketten aldığım ürünlerin ambalajını yıkayıp koyardım yerine plastik ve cam ise eğer. Aynı şekilde devam...
Bir ülkenin yetkililerinin korona yorumlarını dikkate almamız için o ülkede bu salgınla mücadelede başarı sağlaması gerekiyor önce. ABD de yerine şu sıra bizim Bilim Kurulu üyelerini takip etmek daha doğru olacaktır. Onlar da balkonda bekletilmesini veya sirkeli suya batırılmış bezle silinebileceginin iyi olacağını söylüyor.
Önce kapının ardında 1 gün bekletiyorum, sonra yıkayıp öyle mutfağa diziyorum. Bu evham değil, ne tür bir tehlike ile karşılaştıgimizdan hala emin değiliz. Cok tedbirli olmak riski azaltmaktır. 2 ay tedbirli olsak ölmeyiz.
Nasıl olamaz yahu bu ne saçmalık? Virüs bulaşan bir başka yurttaş o pakete dokunmuş olsa atıyorum naylon jelatinle kaplı bir ürüne dokundu 4-5 gün canlı kalır orada. Kasiyer diyelim ki virüslü birinin ellediği paraya temas etti aynı elle ürüne dokundu kasadan geçirirken yine bulaşabilir. İnsanları yanlış yönlendirmek doğru değil.