Ülkemizde salgın nedeni ile takılan maskeler toplumun büyük bir bölümü tarafından maalesef yanlış kullanılıyor. Ağzını kapatıp burnunu açık bırakanlar, aynı maskeyi 2-3 gün kullananlar, maskeyi cebine, çantasına atanlar, kullandıkları maskeleri işi bitince yerlere atanlar, maskeyi sağlıktan çok aksesuar olarak üreten ve kullananlar kısaca ne ararsanız var. Toplumun çok az bir bölümü ise maskeyi bilinçli kullanıyor, sanırım maske takmanın da bir eğitimi şart oldu gibi. Peki ülkemizde maske sağlık için bir zorunluluk mu yoksa bir aksesuar olarak mı görülmeye başladı?
Sağlıktan çıktı aksesuara döndü
Sağlık için
Maskeyi çok az insan bilinçli kullanıyor
Ben kullanmıyorum
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Ülkemizde maske sağlık için mi yoksa bir aksesuar olarak mı kullanılıyor?
Nano maske dolandırıcılığına inananlar, tıbbi amaçla kullanılmayan maskeler dağıtan belediyeler, evde kendi maskesini yapmaya çalışanlar, tıbbi maske takıp sadece ağzını kapatanlar, sadece insan gördüğünde maskeyi yüzüne geçirenler, daha sayayım mı? 😂
Geçen alışveriş için markete gittim, içeriye girenleri izliyordum. İki kişi girdi, ikisinin de maskesi yok. Tabi uyardılar hemen, ikisi de cebinden çıkartıp taktılar ve her yere dokunduğu elleriyle maskeye de dokundu. Ayrıca tam olarak burnunu da kapatmadı. Maskeyi bilinçli olarak kullanan çok az kişi var.
Herkes kullanıyor diye kullanıyor bence sürü psikolojisi oldu Geçende markete girdim maskem yoktu kendimi acayip kötü hissetim ciplakmisim gibi çok büyük bir suc işlemisim gibi Ki bence herkes aşağı yukarı bu kafada yani sağlık için değil de herkes takıyor diye takıyor
Maskeyi çok az insan bilinçli kullanıyor. Takmış desinler diye takıyor birçoğu. Bilinçsiz davranarak kendilerini daha fazla riske atıyorlar farkında değiller.
En son markete gittigimde n95 maskeyi kafasina takan bir vatandas gormustum😕cogu burnunu bile kapatmiyordu cenesine falan takiyordu kesinlikle bilincli takan cok az
Gördügüm cogu kimsede takiyorlar ama maskenin ne ise yaradigini bildiklerinden degil, takinca virüs bulasmaz inanci var, koca istanbulun BB bile böyle takarsa vatandas bence hic takmasin
Bilgisi, zaksi ile degil sowu ile baskan olursa böyle sow yaparken rezil olur. İstanbul'da korona yüzünden yolcu sayisi azaldi diye, toplu tasima araclarinin sefer sayilarini düsürüp, metrolarin bos gitmesini önleyecek zekada bir baskan
yahu bu maskeler zaten virüs geçiriyor, cerrahi maske bunlar, işte ameliyat sırasında ağızdan tükürük saçılmasın hastaya diye, bıyık ve burun kılı düşmesin diye yapılıyorlar, salak gibi tüm halka bunları taktırıyorlar.
Evet çok haklısın bunlar virüsten filan korumaz birde eldiven takıyorlar ellerine virüsleri oradan oraya taşıyıp duruyorlar eldiven olayınında bir an önce son bulması lazım.
e yani, ülkede canım nüfusu çok fazla bizim, eğitilmez bunlar , gerizekalıları öldüren bir virüs çıksa tahminen ülke nüfusu yarı yarıya kırılır bizim :D
Sorunda bu zaten eğitimsiz nüfus maalesef çok fazla, adam kullandığı maskeyi cebine çantasına atıyorsa bu adamdan topluma ne fayda gelir yolsa yürümesi potansiyel tehlike.
Siyah maske takanlar biraz estetik açıdan kullanıyor gibi geliyor, sadece düşünce; belki normal maske bulamamıştır, takmiştır anlarım ama daha güzel duruyor diye takanların da olduğunu düşünüyorum.
O maskeler Sağlık Bakanlığı onaysız hiç bir koruması olmayan sünger madde birde nano deyip çekici hale getirmişler. Uzmanlar açıklama yaptı bu konuda zaten. Bu kullanıcıların büyük bir bölümü aksesuar gibi takıyor bunu.
Kullanıyorlar ama inan mecburiyet koşuldu diye. Yoksa maske kullanmayı bildiklerinden değil. Sürekli çenelerine çekip maskeyi elleyip durduktan sonra maskenin de bir anlamı yok aslında:)
Maskeye ulaşamıyoruz. Hemşire olduğum halde ben bile bu imkanı elde edemiyorum kolay kolay. Maalesef uzun süre kullanmak durumunda kalıyoruz hepimiz de...
Kesinlikle bazıları da bunları fırsata çevirdiler hiç bir yerden onayı olmayan adına nano dedikleri süngerlere 20 30 TL para veriyorlar ne için hasta olmak için.
Zaten en büyük yanlışlar pazarlarda yapılıyor denetim yok ki göstermelik, adam maskeyi indirmiş bağırıyor ya bu pazarcı taşıyıcı bir hastaysa ne olacak? Ağzından bağırırken çıkan virüsler ürünlere, diğer insanlara yayılacak hep yanlış hep yanlış, bağıran pazarcılardan alışveriş yapılmaması gerekiyor.
Maskeye uygun makyaj nasıl olur dedikleri gün aksesuar olduğunu anladım, şöyle ki önce makyajla başladılar sonra maskeyi beğenmeyip değişmeye başladılar, leopar desenli, dantelli, iğneli, vsvs
Devletin dağıttıği maskeler incecik. Hiç sağlam değil, insan ici rahat bir şekilde takamaz. Onun dışinda maskeyi kullanıp sokaklara atan insanlar var. Acaba hayvanlarada mı bulaşsın istiyorlar anlamadım. Normal bir insanin şimdiye kadar çöp atma olayını çözmüş olması lazımdı.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Çoğu mecbur sanıp kullanıyo. Ya burunlar açık ya ağız açık. Eliyle maskeyle ikide bir oynuyo. Saçma sapan. Maske kullanım eğitimi verilmesi şart
Ben kullanmıyorum çünkü dışarı çıkmıyorum. 👌😅 İnsanların da bir çoğu bilinçsiz... oynuyo burnuna denk getirmiyo bir çıkarıyo bir takıyo... Sonumuz hayrola
Bence aksesuar. Geçende biri soru sormak için maskesini çıkardı öyle konuştu. başka biri de sadece ağzını kapatmış burnu açıkta😂 Bana denk geliyor böyleleri 🤣
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Ben geçenlerde taktım da kimse mecbur olmasa takmaz gerçekten iğrenç nefes almaya şükrettim
Ah Türk milleti ah 😂 Adama soruyor muhabir maskeniz var mı diye adam var cebimde diyor 😂 Kimi de takıyor çene altına sıyırıp bırakıyor ağız burun açık 😂
Ofise geçerken 3 sokak yürüyerek giderken maske takmıyorum ve sosyal mesafe mi koruyorum, yanımda maske bulundururum market vb yere girerken takarım
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
her tarafta eskiden alerji için kullandığım siyah maskeli insanları görüyorum :D o maskenin tek yararı bahar döneminde alerjisi olan insanların alerjiden korunmak (toz-polen) için üretilmiş olması. Virüse herhangi bir yararı yok :D