AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
140Cevap
Türkiye de yaşıyoruz, bu toprakların hakkını vermek boyun borcudur.. kalkmamalı.🙂
Kalkmalı. Devletin kaynaklarını boşa harcamaktan başka birseye yaramıyor. Eğitim de verilmiyor zaten eskisi kadar..
Evet gönüllü olsun isteyen gitsin istemeyen gitmek zorunda kalmasın.
Biz mi veriyoruz kararını bunun :D
Kalkmalı insanlara köleliği öğretiyorlar başka bir şey yok
Zamanında dedelerimiz ninelerimiz savaşlarda aç kıyafet siz savaşmışlardır yani sırf vatanı kurtaralım senin gibi torunları gevurlara köle olmasın diye. Gerekirse vatan için köle de olacaksın bu topraklar zor kazanıldı senin gibi gereksizler konussada kaybetmeyecegiz
@YinemiBamya Ebenın namını korumuyorsun kardeş bu 1.
Sızın gıbı aptallar hala ınsan gucuyle vatan korunduğunu sanıyor bu 2
1 sene askerlik yaptım askerde askerlikle alakalı bir sık öğrendiğinde yok adam kayırmaca yalakalık torpil ne ararsan var gören de oraya gidip vatan kurtarıyorsun sanar :)
Burda vatan edebiyatı yapmadan önce vatana bir faydan mı dokundu askerlik yaparken bunu bir düşün buda 3.
Rutbeli askerim zaten üslubuna dikkat et demek birşey kazanamamisin askerde + askerlik tek insan gücü değil havacılar denizciler var ben tankçı yım. Topçular var obüs kullananlar hava savunma var hepsi teknolojik
Vatana faydamın dokunup dokunmadığını nereden biliyorsun? Afrin gördük koçum
@YinemiBamya Rütbeli misin?
Zamanında dedelerimiz aç savaştılar diye şimdi maaş almamazlık yapıyor musun sen?
Gavurlara köle olmasın diye dedelerimiz savaşmışlar bugün köleden farkımız ne ha tabi senin maaşın iyidir ona bir şey diyemem.
Vatan orada 1 sene vakit kaybetmekle kurtulmuyor okuyacaksın kendini geliştireceksin.
Ben askerde iken nöbette uyuyupta facebookta vatan bize emanet sizler rahat uyuyun diye paylaşımlar yapan çok insan gördüm.
Burada edebiyatını yapmakla olmuyor her şey.
Bu arada şey ayrı yazılır.
Ben polatlı topçu füze okulunda askerlik yaptım gayet vatansever bir insanım herkes
itaatkar olamıyor maalesef önce bilimi öğreneceğiz.
Öyle dedelerimiz savaştı şimdi korkuyorlar ediyorlar muhabbeti yapmadan
bir şeyleri kutsallaştırmadan madem amaç vatana hizmet etmek faydalı meşgaleler bulucağız o zaman.
Vatana hizmetin her türlüsü kabulüm. Şey ayrı yazılır derken otomatik düzeltme yazım hataları yapabiliyor telefonumun işletim sistemi yurtdışı guncellemeli o yüzden Türkçe kelimelerde çok hatası oluyor. Tamam işte Facebook'tan vatan kurtarilmiyor bu yüzden herkes askerliğini yapmalı. Biz de nöbet tuttuk zamanında. Bende kitap okuyan bilimle ilimle ilgilenen bir insandim askerlik buna engel olmadı. + Muzisyenim askerede götürdüm enstrümanımı yani yapmak istedinmi her türlü kendini gelistirirsin
@YinemiBamya Tamam benim askeriye ile bir sıkıntım yok ya da TSK toptan lağvedilsin gibi bir düşüncem de yok.
Sadece zorunlu askerliğin gereksiz olduğunu düşüyorum hepsi bu.
Yani sırf bunu düşündüğüm için ilk yorumunda bana gereksiz dedin.
Önce bu kafadan kurtulmak lazım kimi insanlar anti militarist kimi insanlar muhalif
vatan kurtarmakla alakası yok yani bu durumun.
zorunlu askerlik kalkmasın ama azıcık azalsın ya :( hala şafak362
Sıçanlara kedi den korkuyor musun diye sormak gibi birşey :-) :-)
Kalkmamalı. Regl günleri hariç tutulmak üzere kadınlarda askerlik yapabilir hatta.
Ordu önemli.
Dünyada kalkmalı
Silah sanayii ne harcanan parayı bir düşün açlık kıtlık fakirlik kavramları tarih olur
Kalkmamalı tabikide yoksa bu dünyanın Çivisi çıkar Suriye gibi Türkiye delik aramak zorunda kalır
Kalksın diyen varsa açık söylüyorum teröristler gibi gebermeyi en ön safta hakediyodur vatan haini
Ben yaptım yine olsa yapardım zevkli bişey sonuçta 😀
Hazır ol cenge istiyorsan sulhu salah demişler. O yüzden kalkmamalı.
kalkmalı profosyonel olmalı ve polislik gibi bir mesle khaline gelmeli..
Zaten bu halk bunu istiyor bunu hakediyor bırak kalksın
Kadınlar yorum yapmasın siz nerden anlıyorsunuz da yorum yapıyorsunuz
Kes sesini be. Biraz tarih okuyun cahiller😏
Konuşma. Bilmeyen yorum yapmasın farkında isen ben askere daha gitmediğim için bilgi sahibi değilim o yüzden yorum yapmadım sizde yapmayın
Bunda bilmeyecek ne var ya. Ailen için namusun icin askere gidip vatanını savunuyorsun bunda bilemeyecek ne var!
Peki askere gidip ne yapıyorsun kendini bilmez bir komutanın egosunu doyuruyorsun patates soyuyorsun tuvalet temizliyorsun kantinde poğaça satıyorsun bumu namusunu korumak bumu vatanı savunmak evde ailene bak daha namuslu olursun anladın mı şimdi
Size sadece onlar anlatılıyor tabi normal. 😁
Bilip bilmeden konuşuyorsun git araştır çevrene sor Türkiyede ki askerlik nedir diye
Mal faln misin senin çevrende giden yok galiba ulan biri de mi anlatmaz canım bakma öyle anlatılan askerlik anılarına hepsi yalan
Bir sürü kişi gitti çevremde. Ama ben sana laf anlatamiycam yoruldum. Hadi by👋
Beynine oksijen gitmiyor senin fazla kapatma beynini bir delik falan aç
Hahaha bayatlamadı mı bu ya😂
Zorunluluk kalkmalı ve askere gitmeyenleri fişlemeli ve gitmeyenlere hayatı zorlaştırmalı.
Tabiki kalkmalı it gibi davranılıyor askerlere ama şehit olunca 30 saniye yalandan gözyaşı fökmesinide biliyorlar çok tazık bu yüDen askeri hep erteliyorum gitmicem
Kalksin halk gelecegine umutla odaklansin zaten gonullu askerlik simdikenden fazla olur...
Ptt de kardeşim bir para sayan robota vereceginiz parayi askere verirsiniz olur biter...
Kalkmamali. cogu ülkede zorunlu degil diyneler ya bilmeden yaziyor ya da kafadan atiyor. almanyada zorunlu avusturyada zorunlu italyada zorunlu...
Kalkmamalı orta Asya’dan bu yana düzenli ordu ile geldik kaldırmak istesekte kaldıramayız
Düzenli ordu dediğin kavrami tam anlamiyla Karahanlılar ve Gazneliler dönemiyle yaşadik bunlarsa Orta Asya'da kurulmadılar. Senin dediğin millet-ordu ilişkisi
Bu sistem düzenli ordu değil mi yani?
Karahanlı devleti nerede kuruldu?
Düzenli ordu dediğin olgu meslekleri asker olması gerekiyor oysa Orta Asya'da normal zamanda mesleği neyse insanlar onu yapardı savaş zamanı asker olurlardı
Kendinle çelişiyorsun, Karahan’la başladı diyorsun Orta Asya da değil diyorsun.
Balasagunda kuruldular ama düzenli orduya fars çoğrafyasını aldıktan sonra geçtiler pençik sistemiyle
Ben orta Asya da geçti demedim ki
Kuruluş döneminde düzenli ordu yoktu toprak kazandikça fethetdikleri bölgelerden düzenli askeri birlikler oluşturdular
Orta Asya'dan bu yana düzenli orduyla geldik denin yukarıda oyle yazıyor
Neyle geldik?
Takılman gereken o değil Türk milleti tarihten bu yana orduyla geldi hep bir ordusu vardı ve olmak zorunda.
Ordu - millet ilişkisiyle geldik kadinlar bile savaşıyordu savaş zamanı hatta ilk kadın birliğin adı amazondur
Bilgi kalabalığı yapma alakasız bilgileri wiki den ben de alırım
Mutlaka her devletin ordusu var olmak zorunda ama ordu tamamen profesyonel olmalı
Yok kpss ye çalışan her Türkiye vatandaşi bunlari bilir
Biraz da Türkçe çalış o zaman
Tavsiyen için saol sende yazdığın şeyleri yazmadan önce bir düşün kelimelerin anlamları ne demek diye
Biliyorum kardeşim yanlış anlamışsın.
De ayrı bu arada
Zamirlere gelen -de ekleri birleşik yazılır
İyi araştır
TDK'nin bilgisi ama araştırmaktan zarar gelmez gene bakarım sonuçta kendi dilimizi doğru bilmemiz lazım
Gene=>yine
Gene iç anadolu bölgesinde kullanilan bir kelimedir TDK'nin sitesine gir gene kelimesini yaz çıkan anlama bak
Bizde kullanıyoruz, ama konuşma dilinde. Yazı dilinde değil.
Şiirlerde bir çok şair yazı dili olarak "gene" kelimisi yazısında kullanıyor. Ağızların olduğu gibi yazılması hata değildir konusma havası katmak için kullanılır.
Copy paste
Geç buldun bunu
Neyi geç buldum anlamadım
Sadece parası olan gitmeyecek de kalksın paralı olsun işsizlere iş imkanı doğar
Sözleşmeli er olunabiliyor zaten
Maaş ile
Kadinlar bu konuda yorum yapmasin.
Vatani koruyanlar kadinlar degil sonucta..
Kalkmalı pro ordu gerek. Zorla askere alıyor bizi onca masraf keko kro insanla askerde aynı yerde bulunmak istemiyorum.
Her Türk Asker Doğar sözünü bilir misin sen? zorunlu askerlik kaldırılsa da bu vatan için bir şeyler yapmak isteyen illaki asker olur polis olur...
Pro askerlige gecilmeli. ben askere gidip tuvalet temizleme sigara izmariti toplamak komutanin egosunu tatmin etmek zorunda degilim.
kalkmamalı ama süresi 6 ay 9 ay gibi falan olmalı. heryerimiz düşmanla dolu bigün ne malum top yekün savaşmicağımız o zaman cogu erkek silah tutmasını bilmez
Kalkmalı tabi çoğu ülkede zorunlu askerlik yoktur mesala Amerika asker ordusu olarak en güçlü orduya sahip 1. sıradadır ve amerikada zorunlu askerlik yoktur profesyonel ordu daha iyidir zorunlu askerlik orduyu zayıflatır amerika işi biliyor
Vasıfsız apaçi maganda tayfası 18 ay para babalarının diskocu çocukları 12 ay eğitimliler yüksek tahsil görenler 6 ay yapsın...
Bence kalkmalı 100 bin vereyim bedelli olarak ama yine de gitmem vatanımı sevmediğim için değil, ben zorunlu olarak silahlanmaya karşıyım ve boşa vakit kaybı, ve devletin kasasına zarar, ben verdiğim paranın iki katını zaten kazanıyorum vb vb
Kalkmasin ama profesyonelleştirilsin ayrica suresi azaltilsin
orduyu şirket yaparsan cok para verenın askerı olur
ordun yoksa
ırak gıbı olursun
parayla yani bedelli yapılacaksa, kalkmalı..
ki bu kaçıncı bedelli..
Zorunlu askerlik 1869 yılında girdi türk tarihine. Bir çokları için askerlik boşa vakit kaybıdır, askerlik dediğin eline silah alıp iki üç el ateş atıp yaylalar türküsü mırıldanmak değil.
En iyi kararı devlet verir bize yorum yapmak düşmez
kalkmalı
bir ton para veriyorlar o astsubaylara
subaylara onlar yapıyor işte
Ya bence kalkmamalı ama 12 ay yerine daha kısa olmalı😊
Asker profesyonel orduya geçmeli ancak askerlik yaşı gelen herkes 3veya 4 ay sıkı bir askeri eğitim almali
kalkmali fakirin cocugu olmemeli
isteyen gitmeli
Gelecekte gerek kalmayacak gibi. Artık operasyonlar tank, füze, helikopter, topçu atışı, drone ile yapılıyor.
Kalkmamali , vatani görevini yapmaktan kormamali insan
Kaldır çoluk çocukla ugraştırma şanlı türk ordusunu
Kalmalı askeri anlamda cökmek istiyoruz sanırım
Hayır profesyonel ordu kuruyoruz
Onu da kuralm askerlikte kalsın. nedir yani. bir kere bir erkek askerden önce cocuk oluyo daha orda olgunlaşıyo bir cogu
Askere gitmeyi sadece zorunluluk olarak görenler askere gelmesin canını ortaya koyanlar gelmeli o yüzden kalksin
Hm. bu açıdan evet olablr.
sonuna kadar durmalı askere gitmeyene erkek mi denir
Kalkmalı bu devirde askerlik sıkıntılı
Kalkmamalı, yapanların sayısı çoğaltılmalı.
Kalkmali ve profesyonel askerlige gecilmeli..
Kalkmalı böyle sacmalık olamaz
Kalkmamali herkes yapmalı.
Kalkmamalı zengin veletleri de yapmalı..
Kalkmalı profesyonel askerliğe geçmeliyiz artık
bir gece ansizin askersiz kalırsınız
Kalkmalı tabii ki. Profesyonel orduya geçilmeli.
Kalkmalı. Boşa devlete de masraf.
Sistemin yenilenmesi şart.
Bu ülkenin askere de ihtiyacı var.
Kalkmalı. İş durumu zora giriyo çünkü
Şu kalkmamalı diyen herkes askere gitsin
Bedelli askerlik yapacağım. Bence kalkmamalı.
Kalkmalı çünkü gereksiz zaman ve para kaybi
Hayatın gerçeklerini öğrenirsin askerde. Sivil hayatta da hayatta kalmanı sağlar askerlik
Benim askeriye de gördüğüm olayları görsen emin ol böyle demezdin
Kalkmali isteyen yapsın. Bn ypmk istyrm msla
Kalkmali profesyonel orduya gecilmeli