AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
168Cevap
2 bin olmalı kiralar suriyeliler enflasyon falan aldı başını gitti zaten 700-1000 lira arası su elektrik doğalgaz ya da kömür vs üstüne bide okula giden çocuğun varsa okul masrafları mutfağı söylemiyorum bile
bence 2.5 - 3 civarı olması lazım asgari ücret. İmkansız o da :D
Askeri ücretin yükselmesi değil enflasyonların düşmesi gerekiyor.
Ben yazacaktım ki siz yazmışsınız.
Asgari ücretin artması hiç birşeyi değiştirmez yine bir sürü şeye zam gelir.
Sağdan 3 lira girer soldan 5 lira çıkar.
Asgari ücret ne kadar artarsa artsın, zam koyuldukça değersizleşiyor
Her sehirin yasam ayni degildir İstanbul'da yasamakla bayburtta yasamak farklidir bence yasanilan sehire gore asgari ucret degismeli
Şu anda yoksulluk sınırı 5584 TL, bence asgari ücret
yoksulluk sınırı artı + (yoksulluk sınırı / 2) şeklinde olmalı ki hem yoksulluktan çıksın hemde rahat bir hayat yaşayabilsin.
Yoksulluk sınırından çıkınca rahat bir hayat yaşanmıyor efendim. O iş öyle değil.
Türk insanından bu hayat şartlarıyla insanlığını aldıkları için, borç harç olmadan yaşamayı rahat yaşamak sanıyorlar.
5500 lira dediğin 900 küsür dolar ediyor, para değil aslında.
@Ragnar_Lodbrok Zaten bu dediğim sistemin gelmesi için eğitimli insanların çoğunlukta olduğu bir yönetim ve halkın olması lazım o yüzden maddi imkanlar oluşup refaha erişen insanlar daha yapıcı senaryolarla topluma katkıda bulunurlar.
Bu toplum akıl mantık falan istemiyor. Eğitimli insan da istemiyor, bu toplumun düşmanı toplumun kendisi. O yüzden hiiç acımıyorum
@Ragnar_Lodbrok Elinden geleni yap, katkını sun olmuyorsa senin suçun olmaz, pes etmek olmaz. Mantık ve duyguyu dengeli kullanıp mücadele etmek olur.
Yok yeav? Hakeden uğruna mücadele edilir, bu türk milletine pek değmez.
Niye elimden geleni yapacakmışım?
Şahsiyet dizisinde bir karakter 'Kasabab enden önce 3 çocuk okutmuş bir tanesiyle tanıştım, doktor olmuştu stajyerdi, içkiye dadanmıştı, 'Abi bir kasaba dolusu insan seni bekliyor, doktor olup onlara bakacaksın diye yolunu gözlüyorlar, seni bunun için okutmuşlar' dedim, bana 'Bana mı sordular okuturken, biraz da kendileri okusunlar' dedi' demişti.
Tam bizim milletin hali. Kısa bir özeti.
2500 tl olmalı..
ama olmalı derken iş vereni de düşünecek bir devlet yapısı olacak..
vergilerinden vazgeçip bu paranın çalışanlara ödenmesine izin verecek..
2.400 TL, yavaş, yavaş ülke ekonomisi düzeldikçe, maaşlarınızı katlarım merak etmeyin.
Bu ucret arttiri mi ile olacak is degil
Vergi yukunu azaltmak en dogrusu...
öğretmen maaşı bile 2700 e düşüyorsa varın siz dusunun
Hangi öğretmen 2700 alıyor? Benim ablam öğretmen ve 4000'e yakın alıyor?
dönem içinde bir sürü ek ders kurs verince. tatilde dusuyo
kurs vermeyince 3500 zorla alınıyo. kurs verincede antidepresan alıp geziyon. 😂😂😂
Ablam hiç kurs falan vermedi, sadece ek derse giriyor, o da çok az ama 4000'e yakın alıyor, biri sizi kandırmış 😉
kaç yıllık öğretmen kadrosu bu etkiliyor
kadrolu ve sözleşmeli öğretmenin ek dersi aynı gesaplanmadigi için arada ne kadar çok ders alsakta arada 300-400 açık olusuyo
benim aldığım maaşı benden iyi mi biliyorsun 😂😂😂
net maaş yeni baslayan sozlesmelide 2750. kadrolu 5 yıllık hoca 3200 net. anlatabildim mi?
öğretmenlikte kimsenin maaşı aynı değildir. çünkü etkileyen çok şey var
Bulundugunuz semte göre kazancınız degisken we yeterli olmalıdır yani bir insan gelirine uyan bir semtte oturup yasıyabilir ama ortalama 2500 tl en asgari ücret olsa biraz daha iyi olur
Yeterli değil en az altı bin olmalı çünkü her şey pahalı
Yeterli yeterli millet yine geziyor falan buluyor parayı bir şekilde.
He evet millet geziyor sorma. Gezerken de bir yerini satiyor herhalde. Nasil yalakalik yapacaginizi sasirdiniz
Ne yalakası yahu olan bu, millet memnun halinden demekki aynen yönetilmek istiyor.
Orasi da dogru ya... gerci memnunlar mi korktuklari icin mi susuyolsr belli degil
Seçim öncesi 1000 tl yetiyor bacım boşversene. Bu millette para olmasa ses çıkar hepsinin yandan gelen parası var
Kusura bakma ama benim babam da emekli. Yandan gelen para dedigin parayi kazanmak icin 13 saat gunesin altinda calisiyor. Ve biz sistem yalakasi olmadik hicbir zaman cok sukur. :) olanlar utansin. Onlar at gozlugu takanlar
500 lira yeter bu millete. Şahsen bence beter olsunlar.
5000 tl de olsa Türk milleti yine ay sonunu getiremez bu kafayla. Bu yüzden; "Azıcık maaşım, ağrısız başım." taktiği diyorum ben.
Şehire göre değişmeli. İstanbul'da 3500 ama rize de 500 yeter.
Bu şartlarda en az 5000 TL olmalı. 1600 nedir yahu, kirada otursan zaten 1000 lirası gidiyor...
3 bin tl de versen yetmez ki ekonomiyi düzelt anca o zaman asgari ücret yeter
Miktarı ben belirleyecek olsam en az 2000 lira yapardım.
bende asgari ücret en az 5000 lira olmalı. 1 ekmek o zaman 20 lira olur, sizin gibi enayiler de ''ama asgari ücret 5000 lira'' diye sevinirler. Kıt aklınızla ekonomi yorumu yapmayın lan
Nekdr olursa olsun değersiz olduğu sürece bir önemi yok askari ücret çıktıkça fiyatlarda çıkıyor ztn o yüzden önemsiz
Bu durumda en az 2200 tl olmalı ama bu çözüm degil tek basina. Üretim artmali böylece satılan ürünlerin fiyati azalmalı
Az çok az hemde en az 2500 olmalı eğer azcık daha gelişmiş olanlardan sayılmak için
İşverene dükkanı kapattırmayacak, çalışana işi bıraktımayacak ölçüde olmalı. 2000 TL civarı.
5000 den bir kuruş eskik kabul etmem bilesan ha 🙂
Türkiyede asgari ücretle bir kişi son model bir telefonu 2 ayda alırken almanyada veya amerikada bu süre 0.6 ay kadar. Saatlik 7.25$ aldıklarına göre asgari ücret diğer ülkelere kıyasla 4-5 kat daha düşük. Sen hesapla ^^
Bilmiyorum da İstanbul'da yaşayanlara yetmiyor bence
Nüfus çok ekonomi yurt dışı ile kıyaslanamaz bile ne bekliyorsunzki 4000 tl flnmı
Türkiyede yaşamıyorum ama pek çok tanıdığım asgari maaşın çok yetersiz olduğunu söylüyor
Tayyip duy sesimizide parayı 3000 e tamamlayalım
Yetmez bu Tayyip sana oy vermem bak Tayyip
Seni zaten sevmiyorum Tayyip
Babanı da sevmezdim Tayyip
Asıl önemli olan enflasyonun yükselmemesi. Düşünsenize ekmek 1 TL, ev kiraları 300-400 TL, bu şartlarda herkes geçinebilir.
aynen. zamanında 500 lira asgari ücret alan adamla şu an 1600 alan kişi yine kıt kanaat geçiniyor değişen bir şey yok
Tabiki
İstanbul'da bizim apartmanda kira en düşük 500 tl. Eski bina. Yinede kirayı geç veren veya iki ayı birlikte veren kiracımız oluyor.
@Khuski sizde idare edin biraz, kira düşük fakat diğer ihtiyaçların gideri fazla
Zaten idare ediyoruz da her zaman da idare etmek olmuyor, sonra nasıl olsa idare ediyorlar diye sürekli böyle yapmaya alışırlar.
Bu birazda kiracının samimiyetine ve dürüstlüğüne bağlı, iyi niyetinin suistimal edildiğini anlarsın zaten
Aynen öyle
Ben bu milleti anlamıyorum bu parayla nasıl geçiniyorlar benim aylık giderimin yarısı yazık çok yazık, şu an ki Türkiye şartlarına göre en az 3.200 TL olmalı
Aşağıladın mı aklınca anlamadım. Her zaman isin kaymagini yiyip dibini birakan bir tabaka vardır zaten
@__hayalperestpiyon__ Hayır
700 tl aylık makarna gıda ve erzak yardımı birdr şükür birde yol yaptılarmı tamam
1603.12 lira maaş alıyorum ve iphone 7 im var bence asgari ücret düşmeli bile😱😱😱
Ne kadar cahil insan varmış. 5 bin olsa öğretmen 10 alır doktor 50 ee ne nolcak son? Ekmek 5 tl den alırsınız ne etseler yaranilmas
Oyleyse vergileri dusursunler ben millet vekillerinin vermedigi vergilerin 2 katini vermek zorunda degilim. 50 kurusluk ekmegi ne kadara aliyoruz. Gunah !
2500 lira olmalıdır. Metropoller göz önüne alınarak asgari ucret belirlenmelidir. Cunku İstanbul'da bir evin kirasi zaten 1600 liradir.
3,500 ila 5000 tl arası olmalıdır. fiyatlar aynı kalmalıdır.
3 bin tl net. Zaten adam 1000 lira kira veriyor 600 lirayla nasil gecinecek. Bir de bunun ailesinin oldugunu dusunmek lazim
La tam unuttum gülüp eğleniyoduk
Niye yüzümüze vurdunki asgari aldığımızı
2 bucuk bin olmalı diyecem de bu sefer ekmeği 2 bucuk tl sütü 5 tl den satarlar
asgari ücret 2 bin 3 bin 5 bin önemi kalmıyor pek. 3 bin olunca üreticilerde zam yapıyor
Sadece kiramiz 800 gerçekten yetmiyor 2400 felan olmasi gerek sadece evin masraflarina 1600 tl gider bunun bir de ihtiyaci var
en az 3000 olmalı ki yaşama şansımız olsun. ama imkansız.
Degisen bir sey olmuyor 3 bin olsun her sey pahalilastigi icin yine cep bos oluyor
Ülke ekonomisi 2250 den fazlasını kaldırmaz. Boşuna hayal kurmayalım
Soyle diyeyim eger ev sana ait ve 2 cocugun varsa tam yetiyor bence herseyden tasarruf ederek yeterli olur ama kirada oturursan biraz zorlayabilir
imamlara sormak lazım kendileri en az 5bin götürüyor
oturdukları yerde
bence yeterli. neden diyecek olursanız, bunun mesaisi ek parası ikramiyesi var sadece 1.600 tl olmuyor genelde alınan maaşlar.
Ay bir sacmalama ya. 😃 dalga mi geciyosun yoksa dusunme yetini mi kaybettin? Olmuyor ya... hadi senin deyiminle 2000 oldu diyelim. Asgari ücret 2000 olsun. Neye yettireceksin? Yalakalik yapayim da nasil yspayim hic onemli degil mantigi bu
Bu devirde o para bekar birine bile yetmiyor. Evli çocuklu olanları düşünemiyorum
Bunlara yeter. Bunlar ne yer ne icer bilmem ama... yetiyo
Bunlar kim?
Para yeter yorumunu atanlardan bahsediyorum canim.
Maas yukselse de alcalsada degisen bisey kalmadi 3000 olsun ekmek 5 tl olduktan sonra serbest ekonomi diye diye
Asgari ücret, hiçbir özelliği olmayana verilen ücret. Bu tanıma göre iyi
2500 ama asgari ücrete her artıs hayata artıs demek
Bence gayet yetersiz bir miktar fakat ekonomi ve ülke gidişatımız iyi değil.
3000 tl civarı olmalı bence
Ülkede yoksulluk sınırı 5.492 tl, ona göre düşün.
enn azz 2500 tl olmalıdırrr
2800 - 3500 Tl arası uygundur
3000 olması lâzım en az.
Aclik sinirinin ustu..
en az 5bin olmalı insanca yaşamak için
Kesinlikle yetersiz. Minimum 2000 olmalı.