“Her şeyin sahtesi var… Paranın sahtesi var… Tablonun sahtesi var… Altının, gümüşün, elmasın sahtesi var… Var oğlu var!.. Peki dinin ve ideolojilerin de sahteleri yok mu? Olmaz olur mu hiç? Var. Dinin sahtesi siyasete karışmış olanıdır. Din duygularının ve dince kutsal kavramların siyaset adına kullanılması ile din, din olmaktan çıkar siyasetin aracı olur. Bir üçgen bu… Ticaret, Tarikat ve siyaset üçgeni… Bunlar dindarın sahtecileridir. Zavallı yoksul Müslüman yurttaşların kanlarını emenler de bunlardır. İnanç sömürücüleridir bunlar… ’Atatürk, ün tam bağımsızlık ilkesi yok oldu. Devletçilik yok edilmek üzeredir. Milliyetçilik, ‘ümmetçilik’ ile yer değiştirdi. Halkçılık derseniz ondan hiç söz etmeyin. Halkçılığın yerini, ‘holdingcilik’ aldı. Laik devlet önce, 12 Eylül yönetimince konulan zorunlu din dersleri ile çiğnendi; tarikat şeyhlerinin cenaze törenleri için Bakanlar Kurulu kararnameleri çıkarılarak iyice yok edildi. Anayasal kurumlardan zorla çekip alınan ‘özerklik’ neredeyse siyasal partilerle iç içe yaşayan tarikatlar için geçer akçe oldu…”
#TARİKAT, SiYASET, TİCARET#Türkiye, de bu üçlü hiç ayrılmıyor , insanları cezbediyor neden acaba?
ne kadar güzel önemli konuların altını çizmişsin.. Bunlar madalyonun görünen ama görmezden gelinen tarafı. Bizim insanımızın "din" konusundaki zaafiyeti tıpkı misyonerlikte olduğu gibi bu konularda da kullanılmaya çok müsait. Bu nedenle işe ilk oradan başlıyorlar ve zamanla cahil beyinleri yıkamayı da başarıyorlar maalesef.. Tarikat meselesi oldum olası antipati duyduğum bir durumdu, siyasette herkes ülke çıkarına değil kendi çıkarına bakar oldu, ticarette ise kimlerin düdüğü ötüyor belli zaten. Vay halimize...
Öğrenmekten düşünmekten düşündüğünü söylemekten korkar olduk herkes bir şeyin peşinde insanlar bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın, diyor o yılan bir gün senide bulacak haberi yok, cehalet ne güzel herkes herşeyi biliyor yani anlatmakta yetmiyor
Ugur mumcu buraya iki cümle yazarak anlatılacak biri değil. Sayfalar yazmak gerek onun için. Kaleminin ve fikirlerinin gücünden korkup katlettiler zaten. Sen zaten din tüccarlarını çok iyi açıklamışsın. Dini kullan, açılmayacak kapı yok sana bu ülkede.
Tüm dünyada en etkin olgu dinlerdir Çoğu büyük ülkeler hristiyan ya da yahudi lobileriyle yönetilir başkanlar sadece birer kukladır. O yüzden tüm müslüman ülkelerini karıştırmış vaziyettedirler din savaşları yaşanmaktadır. Durum ülkemizde de farklı değildir Bir taraf dini kullanır diğer taraf Atatürkçülüğü biri diğerinden az suçlu değildir.
Bizim dünya böyle diye böyle olmamız gerekmez yoksa Suriye uzak bir örnek değil türkiye'de insani ve ahlaki değerler neredeyse dipte çünkü hem eğitim hem de ekonomik olarak bir çöküş var insanlar tembelliğe alıştı sadaka toplumu oldu kapitalizm iliklerimize kadar işledi her yer avm herkes borçlu ama ne hikmetse herkes allaha şükür diyor bizi bişeyle uyutuyorlar daha iyi şartlarda yaşamak bu insanların hakkı değilim sence!
Atatürkçülüğü kullananlar yönetse ne değişecek? Hiç bişey... Değişmedi de zaten Elbette tarafsız olsun isteriz herkes ister ama mümkün değil doğruya doğru. Hangi görüşü savunanları getirirsen getir başa hiç bişey değişmez. Avrupa ülkelerine bak onlar onlar çok mu iyi yöneticiler? Hayır. O ülkelerle uğraşanlar yok ama bizle uğraşan çok. Bu düzensizlikte çok büyük etkileri var. Nato ayrı uğraşır, AB ayrı uğraşır, ABD ayrı uğraşır. Dertleri sen bağımsız olamazsın bizim tekelimizde olmak zorundasın çabasıdır. Hükümetlerin hataları vardır ama herşeyin sorumluları onlardır demek yanlıştır bir çok ayrı etken daha var.
Senin umudun kalmamış , Mustafa kemal, de senin gibi düşünseydi bu cumhuriyet kurulmazdı İstiklal Marşı'nın ilk mısralrını hatırla# korkma sönmez bu şafaklarda yüzen al; sancak sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak #cumhuriyet bu ülke için bir hediye bu hediye'yi insanların koruyup daha ileri götürmesi lazım
türkiyede insanları en iyi nasıl kandırırsın tabiki din siyasetiyle, bu ülkede dolandırıcıların bir çoğu ya hacı ya şeyh ya da dindar tayfası dini kuranı kerimi eline alan güven veriyor diye düşünülüyor
Din ticaretinde iyi para vardır. Din tüccarlarında da bu nedenle iyi para vardır. Siyaset de din tüccarlarını çok sever. Tarikat, cemaat veya adı her ne haltsa oranın liderine bir takım avantalar sunar. Onun peşinden giden onbinler, yüzbinler, milyonlar da bir avuç tuzla koşarlar peşinden. Başka nasıl anlatabilirim ki bunu?
Aslında bu dünya genelinde aynı sırf türkiye değil çoğu kıtada ve en yakını mason lobisi hatta lion's club buda malesef ki siyaseti açık ara dünya üzerinde en pis işler listesine taşıyor bana göre
Doğru ama şu an güncel olan bunlar yaşanılanlar temel sorun şu paralı azınlığın parasız çoğunluğu din ile uyutması uyanmamız için dibe vurmamız gerekmiyor okumak yeterli
Oda yanlış ülke olarak toparlanmamız lazım siyasilerin kendini ve koltuklarınıza değil vatanı düşünmesi lazım artık sonuçta hepimiz bu geminin içindeyiz
En İyi Cevaplar