Arkadaşlar bilmiyorum hiç perakende marketlerdeki bakliyatların üzerini incelediniz mi bakliyatların çoğusu yurt dışından ithal neredeyse Türk Malı yok olanları da var ama bakliyatların çoğusu yurt dışından ithal geliyor Özellikle Pirinç ve Kırmızı Mercimek ithal geliyor Sizce neden Pirinç Kırmızı Mercimek Nohut Kuru Fasulye gibi bakliyat ürünleri Türkiye'den değil yurt dışından geliyor sizce ülkemiz için acı bir durum değil mi bakliyatların üzerini okuyunca ben bile şaşırıyorum hatta kendi kendime ne hale düştük bile diyorum kendimiz üretmediğimiz için yabancılara muhtaç kaldık :(
Perakende marketlerinde satılan bakliyatların çoğusu neden yurt dışından ithal neden bakliyatlar Türk malı olmuyor?
Aynı ürünlerin yerlileri de var yerli üründe bulunmakta algı yönetimi içerikli soru acman anlamsız bir tek efsane markası yok piyasada gider yerli ürünu alırsın birazda halk bu konuda yönlendirmeli yerli ürünu almali on plana çıkarılani değil istediğinizi aldığınız da tepki anlaşılır ve yerli üretim e daha çok önem verilir
@Obezusta Yerlileri de yoktur demiyorum ama halkın yoğun olarak tercih ettiği marketlerdeki çoğu bakliyatlarda durum bu maalesef artı ben algı yönetimi yapmıyorum ben gazeteci değilim ki algı yönetimi yapayım ben sadece gördüğümü söylüyorum yoksa ben taraflı soru sormuyorum gördüğüm neyse onu sorarım
@Obezusta insanlar yerli malı almıyorsa o kendi bileceği iş işimize gelmiyor ama tabii sırf hatayı insanlarda aramamak lazım birazda fiyatlarda pahalı ondan insanlar alamıyor Çünkü Türk malları genelde pahalı oluyor Örnek vermek gerekirse Torku'yu örnek verebiliriz Misal Torku'nun 250 gram tereyağı 12 lira şimdi sana sorarım asgari ücretle geçinmeye çalışan bir insan ya da dar gelirli bir insan Torku'nun 250 gram tereyağını 12 liraya nasıl alsın doğru konuşup doğru söylemek lazım
İlla dediğin marketlerde kısıtlı kalmamak lazım doğal yerli üretim markası pek unlenmemis tereyağ da var insan emin ol bilinçli olduğu zaman doğru ve uygun fiyatlı ürünü bulur
@Obezusta evet ünlenmemiş markalar zaten ucuz olur zaten BİM'in tereyağı güzel annem beğeniyor BİM'in çoğu şeyleri ucuz ama ŞOK A-101 BİM gibi perakende marketlerine Torku gibi ürünler ucuz olarak marketlerde satılsa hem sağlıklı beslenmiş oluruz hemde ülke ekonomisine katkı sağlar diye düşünüyorum ama tabii gene onların inisiyatifine kalmış bişey
@Obezusta Çünkü Torku'nun çoğu ürünleri doğal ve aynı zamanda İsrail tohumu kullanmıyorlar ama ne yazık ki marketlerdeki ürünler doğal olmadığı için kanser gibi hastalıklar çoğalıyor halbuki İsrail'de herşey doğal olduğu için İsrailliler kanser olmuyor bizim ülkemizde insanlar ise kanserle mücadele ediyor ve hastalıklar git gide çoğalıyor
@Boztepeli34 evet Türk malı olan var hepsi aynı değil ama çoğunluk böyle ama ŞOK ve A-101'den ziyade daha çok BİM'de ithal ürün fazla var ve ürünleri de beş para etmez (kaliteli ürünler hariç) :)
Kızlardan En İyi Cevap seçilmiş, ancak hala cevabını paylaşarak katkıda bulunabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Para & Ekonomi > Sorular > Perakende marketlerinde satılan bakliyatların çoğusu neden yurt dışından ithal neden bakliyatlar Türk malı olmuyor?
En İyi Cevaplar