
Bu olayin mantigini anlamak zor gercekten hadi sehirde isyan var desek cozum bu mudur masum kadin cocuklar ne olacak?

Olayın özü şu şekildedir:
Şapka Devrimi'nin yapılmasından sonra Doğu Karadeniz'de bir ayaklanma başlar. Ayaklanmanın sebebi atılan sloganlardan bellidir. "Şapka da giymeyeceğuz, vergi de vermeyeceğuz, askere de gitmeyeceğuz!"...
Bunun üzerine Hamidiye Zırhlısı Rize'ye (bir rivayete göre Trabzon'a) gönderilir ve dağa taşa bir kaç tane sıkar. Bu gümbürtüden ürken ahali bu sefer başlar bağırmaya:
- Atma Hamidiye atma! şapka da giyeceğuz, vergi de vereceğuz, askere de gideceğuz!
Durum Atatürk'e haber verilir. Paşa da geminin geri dönmesini emreder. Hamidiye de geri döner.
Çok basit kemalizm rejimi dikdatöryal demokratur yani faşist din düşmanı ve de batının köleliğinin eseri İngiliz siyon prangasıdır
Ama intikam yakındır ki zira kemalizmin başı koptu titreyen kuyruğudur!!!
Cevap
5Cevap
Askerlik yapmak istemiyorlardi, Vergide ödemek istemiyorlardi öyle belese yasamak istiyorlardi.
Tabi bunlarin alayi özünde korkaktir, sikiyi gördüklerinde sonra kacmislardir pasa pasa vergiyide vermislerdir, askerede gitmislerdir.
Rize ve Trabzon neden Rize'li tarafından araplara satıldıysa o yüzden :D
Mustafa Kemal dönemi icraatı
ne ki bu olay?
😕😕😕
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar