Atatürk'ün İslama Bakışı ve inancı hakkında ne düşünüyorsunuz?

M. Kemal Atatürk’ün, “İlhamlarımızı gökten gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan alırız” Sözü dikkat çekicidir.
Atatürk Kazım Karabekir'e diyorki; '' Karabekir, Kur'an'ı Türkçeye çevirdim, millet okusun, ve o arap oğlunun (Muhammed'den bahsediyor) ne yağverler yediğini görsün.'' diyor.
Atatürk'ün İslama Bakışı ve inancı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Ama bu sözleri söylese bile, Kur'an'ı Türkçeleştirmiş, Meclisi dualarla açmış ve İslam'a hizmet etmiştir.
Tartışmaya çok açık bir konu.

Burada paylaştığım bilgi sadece doğru olma olasalığı yüksek bir bilgidir. Hiçbir artniyetim yoktur.
Ben Atatürkçü biriyim, Atatürk'ün Müslüman olup olmaması beni zerre alakadar etmiyor. Türkiye Cumhuriyetini kurması ve bize bir vatan bırakması herşeye bedeldir. Gerisi mühim değil.
Vahdettin Müslümandı da ne oldu?
Dediğim gibi paylaşma amacım görüşlerinizi almaktır. Ve Atatürk'ün müslüman olup olmadığını kimseye kanıtlamak zorunda değiliz. Vatan ve Türklük için çalışması herşeye yeterli olmuştur.
Atatürk'ün İslama Bakışı ve inancı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla