Savaşın çocukları onlar. Hatta çocuk onlar. Savaşın suçsuz çocukları. Onlar için duygularınız neler?


Dünya adaletsiz çocuk! dünya zorba.

Dün Bosna'da ondan önceki gün Afganistan'da ve ondan sonraki gün ırakta, Mısır da, gazze'de, Suriye'de Afrika Cumhuriyetilerinde savaşın olduğu her yer her yerde; savaşın çocukları onlar.
Savaşın çocukları onlar. Hatta çocuk onlar.Savaşın suçsuz çocukları. Onlar için duygularınız neler?
Onlar çocuklar, oynarlar gülerler, salıncakta sallanırlar, bir ağacın dibinde saklambaç oynarlar.
Savaşın çocukları onlar. Hatta çocuk onlar.<br />Savaşın suçsuz çocukları. Onlar için duygularınız neler?
Ansızın savaş çalar kapılarını. Oynayıp gülerken kurşun yağar üstlerine.
Salıncakta, kundakta bomba düşer üzerlerine.
Ve saklanırlar oynamak için değil yaşamak için.
Savaşın çocukları onlar. Hatta çocuk onlar.<br />Savaşın suçsuz çocukları. Onlar için duygularınız neler?
Çıkar boynundan at o ipi çocuk!
Salıncaklar mı yok sana?
Kalk hadi o soğuk betondan,
Yatacak başka yer mi yok sana?

En sevdiklerimi verdim ölüme de;
Ben bu yaşımda gitmenin böylesini görmedim.
Kırılan bir boyun gibi orta yerinden kırıldığını ömrün…
Görmedim Ademoğlunun dalından koparılır gibi koparıldığını…

…ve böylelikle umut etme kabiliyetimizi aldılar elimizden.
Ne diyeyim, dilerim ihtiyacı olan birine gidiyordur bizden aldıkları umut!
Dünya adaletsiz çocuk!
Dünya zorba.

Elbet eşitleneceğiz o gün kıyamda.
Bu kekeme, toz ve duman sözlerimi iyi belle, Bahara kalmaz, gelirim yanına.

Nazım Hikmet


#PeSimis.!

Savaşın çocukları onlar. Hatta çocuk onlar. Savaşın suçsuz çocukları. Onlar için duygularınız neler?
Cevapla