2. Abdülhamid'in karı Nazlıyar Hanım Abdülhamid ile evlendiğinde 14, Abdülhamid ise 62 yaşındaydı.
Şimdi, Osmanlı şeriatı doğru uyguluyordu diyenlere soruyorum, İslam bu mu?
Şimdi, Osmanlı şeriatı doğru uyguluyordu diyenlere soruyorum, İslam bu mu?
Peki bu durumun yalnızca İslam da olduğunu mu düşünüyorsun? Diğer imparatorluklarda küçüklerle evlilik yaşanmamış mıdır sence? 20 30 yıl belki daha az bu süre öncesinse zaten kadınlar bu yaşlarda evleniyordu ki senin sorduğun olay çook daha önceki bir zamanda gerçekleşmiş. Ayrıca günümüzde dahi çocuk sapıkları var dünyada bundan da haberin vardır sanıyorum. Yabancı ülkelerde ilk ilişkilerini bu yaşta yaşaynlar da var. Şimdi ben sana sorayım yaşı küçük olsa dahi en azondan evlenmiş eşi yapmış bu bir dini ve o dine inanan insanları kötülemek için saçma bir düşünce olmaz mı?
Ya da en azından evlenmiş ne demek? Cariyeler köleydi bu insanlara fikirleri bile sorulmadı kendi isteği ile yaşıtlarıyla seks yapan ergenleri bu durumla nasıl kıyaslarsın?
Kölelikten paşah eşliğine geçmiş. Tecavüze uğrayan çocuklardan değil en azından. Bu köleler saray çalışanları veya normal vatandaş istediğini yatağa atan krallar yok mu başka ülkelerde ne diye bir yere odaklanıp yalnız onu kötü görüyorsun anlamış değilim. O kadar şeyden buna mı takıldın yani? Ne istersen onu anlarsın canım iyi geceler
Ya hala normalleştirmeye çalılıyorsun inanmıyorum. O dönemde yaşasan koşa koşa gidip padişah altına yapacaktın herhalde, çocuğun hislerini düşünmemen başka türlü açıklanamaz?
14 yaş çocuk değildir bu 1.. İkincisi bugün Amerika'da bekaret kaybetme yaşı 9-10 lara kadar inmiş durumda ki kızların kendi isteğiyle gerçekleştirdiği cinsel ilişkiler sonucu bu böyle.. Ben daha bugüne kadar kimsenin bunu ayıpladığını duymadım mesela ama konu evlilik olunca neden İslama çemkiriliyor veya Osmanlıya çemkiriliyor?
14 yaşında bir çocukla 62 yaşında bir adamın evliliğini meşrulaştırarak ne kadar çok kötü bir şey yaptığının farkında mısın? KENDİ İSTEĞİYLE diyorsun ve KENDİ YAŞITIYLA
kendi yaşıyla olduğunu söyledim mi? sen de bu kadar rezil bir şey yaptığının farkında mısın? b. k atmak için yer arıyorsunuz ve bu tarz şeyleri görmezde geliyorsunuz. 14 yaşında kızıın evlenmesi yanlış ama 9-10 yaşlarındaki çocuğun özgürce (!) seks yapması doğru hemi? ikiyüzlülüğünüzü öpeyim başka bir şey demiyorum..
ya padişah karısı olmuş herkes KÖLE o çocuğun fikrini soran olmadı!
Şimdi tarihi iyi araştırmadığınız çok mu çok belli.
Abdülhamit eş olarak aldığı 14 yaşındaki kızdan herhangi bir çocuğu olmadı çünkü onu eş olarak alma sebebi; Ailesini savaşta kaybeden bir kızı ortalıkta bırakmamaktı. Onu yanına normal biri olarak alsaydı millet Abdülhamit'e tepki gösterirdi. Abdülhamitin o kız çocuğunu himayesine almış ve o kızın helaline zarar gelmesini önlemiştir.
Şimdi buraya gelip Osmanlı tarihini iyi bir şekilde okumadan abuk sabuk sorular sormayın. Dinimizi de dillere almayın böyle konular için. Eğer ki aldınız iyi araştıracaksınız. He araştırdınız. Sadece Abdülhamitin kadınalara düşkün olduğunu gördünüz bunu öne sürdünüz. Hadi onu da geçtim. Soy ağacına iyi bir bak, senin soyunda da küçük yaşta evlenmiş biri çıkacaktır. Çünkü 14 yaşında dediğin kız akli bakidir ve ergenlik dönemini atlatmıştır. Kız çocukları 12 yaşında erkek çocukları 17 yaşında erkenlik çağını atlatır.
Okadar bilgisiz kişiler yorumlarda bulunuyor ki şaşıyorum!
Canım benim ağzından sübyancıdan başka bir şey çıkmıyor. Evet belki bu dönemde olmuş olsaydı sübyancı kelimesi çok yakışırdı çünkü şimdi bi çok aile çocuklarını okul okutmak için savaşıyor. O dönemlerde kız çocukları hemen gelin olma hevesine bürünürdü. Okul okuma oranı kız çocuklarında oldukça düşüktü. Sorduğun soruya gelince evet yanlış. Net bir şekilde yanlış hemde. Fakat Osmanlı padişahlarını sapık olarak görmek yerine nedenini araştırmak daha sağlıklı olur. Padişahları dizilerden izleyip, saraydan dışarı çıkmayan, kendine harem kurup sarayı pavyona çeviriyor gibi görmekten vazgeçin. Bi çok padişah at üstünden inmemiş. Öyle sizin sandığınız gibi her cariyesini ayrı ayrı becermiş değil yani. Bi çok cariyeleri saraya kazandırmak, yabancıları İslam'la bütünleştirmek için alırlardı. O dönemin padişahları değil, halkı da aynı şekildeydi. Doğru diye konuşmuyorum fakat dönem farkını unutuyorsun. Kız çocukları doğar, çeyizini işlemeye başlarmış. Okul okumak yaygın değildi. Mesela şimdi 17 yaşında bi erkeğe bakkala git diyemiyoruz. Ama Fatih İstanbul'u fethetti. Adamlar 13 14 yaşlarında ülke yönetti. Şimdi 22 yaşında erkeğe evini yönet sorumluluğu verilmemeli. Şimdi 22 yaşındaki erkek bile çocuk. O zamanlar sorumluluk bilinci vardı. Şimdi 13 yaşındaki kıza mutfağa gir desen tırnağım kırılır diye ağlıyor. O zamanlar savaşlara giderler, gidemeyenler evinde askerlere örgü örerlerdi.
Islamda evlilik farz olmadığı için evliliğin şartları yok. Nikahın yani evlilik sözleşmesinin şartları vardır. Dolayısıyla eşler arasındaki yaş farkına bakmaz islam. Insanlar anlasip kendi aralarında evlenebilirler. Bu arada Sıbyan subyan diyorsun ama Sıbyan çocuk demektir ve aklı baliğ olmayan genelde 6 yaş altı çocuklara denir. 14 yaşındaki bir kız veya erkek çocuk değildir.
O zaman ki 14 yaşla şimdi ki 14 yaş arasında dağlar kadar fark var o zamanlar 14 yaşında resmen olgun kız oluyordun hem fiziken hem düşünce olarak atatürkün kaç yaşında insanlarla evlendiğini araştır sonra gel bunu yaz
Aşırı eski bir zaman da olmadı bu.
Muhammed yaşamadı mesela. Bin yıl var arada hani. Ortaçağ bitmişti falan.
Cevap
34Cevap
Arkadaşın dediği doğru yanlız soruyu soraninki değil o zamanin 14 yaşı cidden büyük olgunluktaydi annene sor o bile 15 16 yaşında evlenmistir ya da annenin arkadaşları. 62 yaşında oluşuna şunu diyebilirim eskinin insanları çok yaşardı Dedemden biliyorum 70 yaşında 20 yaşında delikanlı gibiydi. 14 yaşında kız belki sokakta kalmıştı belki zor durumda idi Abdülhamitde kızın refahı için evlendi.
Annem 29 yaşında evlendi ul an bu ne? HERKESİ SÜBYANCI MI SANIYORSUNUZ?
Ama evlenmiyorlar. Annesi bu yaşta evlenmiş hiçkimseyi tanımıyorum. Köylülerin ne acelesi varsa.
hiç olmazsa evlenmiş en azından aşk kılıfıyla zina yapılmıyor
www.haberiz.com/.../...gezen-ogretim-gorevlisi.jpg
güzel soruyorsunda şimdiki demokratlar o yaştaki kızları masalarına meze yaptığını görüyoruz zengin kafelerde hemde nikahsız sence bumu doğru ,,
14 yaşındaki çocuğu kim meze yapıyor be? Öyle bir şey yapan herkesin sonu hapishane oluyor!
Ha ayrıca demokratlar değil o bildiğin muhafazakar kesim.
sevgili kardeş , belki islamın böyle uygun görüşünden yararlanıp bu gibi ahlaksızlık yapanlar olmuştur , hiçbir zaman bir din alimi bu durumu örnek etmez ve övmemiştir ,, eski zamanlarda böyle yetim bekar evleri yoktu kadınların madur olmamaları için evlerine alırlardı ve günah olmasın diye dini nikah yapılırdı şimdiki savaşta madur olanları göz önüüne getir , hatayda kaç tane türk kadın şikayetci olmus suriyeliler beni kuma al diye ev ev dolaşıyorlar diye.
Osmanlı hilafeti kendi himayesine alarak kendini akladı.(sözde) Her padişah aynı değildi elbette ama insan oğlu beşer şaşar derler. Sapkınlıklar da varmış.
Sapkınlıklar var ve ben herkesi genellemiyorum ama sapkın olanlar neden görmezden geliniyor? Ümmet diye her haltı hak görüyorlar bu insanlara resmen peygamber ilan etmişler. Aşağıda çoğu kişi savundu bu pisliği ya yaşadığım ülkeden tiksiniyorum artık
Türk Milleti'nin en büyük zaafı din olmuştur. İslamiyetin kendine has kuralları var iken bireylerin kendi çıkarları doğrultusun da ekleme yaptıkları kanunlar yobazlıktan başka birşey değildir. O kadar tarihden uzaklaşmadan 100 yıl öncesine dönelim. Vahdettin Han; ingiliz sömürgesini kabul ettiğini bildirdiği fermanını halife ünvanıyla halka duyurmuştur.
Avrupa'nın ortaçağda yaşadığı her şeyi Türkiye şu an yaşıyor... Tarihe bakınca resmen tekrar filmi gibi. Din ile yönetilmeye çalışılan devlet, sapık din adamları, bilinçli bir şekilde eğitimsiz bırakılan ve aptallaştırılan halk. Gerçekten hiç fark yok.
13-14 yaşındaki kızları cariye olarak kullanan terörü görmüyor musun.
Padişah eş olarak aldıysa bu mu kötü oluyor
Padişah ve teröristler aynı zihniyete sahip yani. Arap kültürü hep. Farkları yok birbirinden
Nasıl anlamak istersen öyle anla...
14 yaşındaki kızlardan bahsediyorum ben.
Yukarda belirttiğim gibi padişahın son karısı da 14 yaşındaydı? Farkı açıklar mısın bana?
Amacın ne bacım?
Evlenemedim diye mi hayıflanıyorsun?
Ddhdk iyice kafayı yemişsiniz ya sübyancılığı savunucam diye konuyu nereye çekeceğini şaşırdın djffjflögnfmldbkf aynen parkta oynamam gereken zamanda dedem yaşında adamın yatağına girmemiş olmak çok kıskanırdı beni. Yemin ederim ahlak yüz karasısınız hepiniz.
Oyyyyy zekaya bak :))) ; canım o dönemlerde 13 yaşındaki erkekler ve 13 yaşındaki kızlar at üstünde savaşıyorlardı 13 yaşında adam/kadın oluyorlardı, sen kendi olgunluğunla onların olgunluğunu bir tutma... nesil küçülmeye başladı o yüzden şu an 13 yaşındaki kız/erkeklerin evlenmesi doğru bulunmuyor.. Olması gereken geçmişte olduğu gibi'dir. Zira hiç bir canlı evlenmek/çiftleşmek için 25 yıl beklemiyor.
19 yaşında 70 yaşındaki adamla para için evlenen kızları da buraya yazmanı istiyoruz
islamla ilgisi yok o dönemde avrupadaki krallarda o yaştaki kızlarla evleniyordu
O dönemde avrupada çoğu devlet cumhuriyete geçmişti ve sübyancılık yoktu sallama. Hangi dönem olduğunu bile bilmiyorsun galiba.
Evet yine muhafazakarlar sayesinde
haberim var zaten islamın bu kadar tutmasının ve yayılmasının tek sebebi bu karı kız mevzuları harem açma vs. vs.
Nikah dusebiliyor ustelik rizasi varsa no priblem 3. su sizin gibi ortalik mali olmadan aliyor inasnlari belkide muhafaza etmrk icin aldi dogru duzgun arastir
Cariyenin kesin rızası vardır aynen. Nasıl pislşklersiniz siz ya, nikah düşüyor diye insanlık mı oluyor bu? RESMEN SÜBYANCILIK
Bulamadınız bir açık aradınız bulamadınız beni tek sevindirecek olan cehennemde odun olacaksınız
Sübyancılar da cennete gidecek, ne güzel :)
Ağız dolusu küfür ediyorum sana çok mutluyum meşhur peynir :)
eski zamanlarda yaş kavramı çok daha farklıydı örnek benım dedem 12 yaşında evlenmiş
Şeriatta 62 yaşındaki adama 14 yaşındaki kız düşmez. Şeriata iftira atmayın unu karalamayın.
Şeriata bir şey demiyorum. "Osmanlı şeriatı kusursuz uyguluyordu" bahanesi ile türkiyeye şeriat gelmesini savunan tonla insan var.
Dostum bu sitede de görüyorum 18 yaşındayım 4 yıllık ilişkim var 20 yaşındayım 5 senedir çıkıyoruz diyen kızları 18 yaşındayım sevgilim 32 yaşında diyen kızları. Bende soruyorum peki medeniyet bu mu?
peki sen peygamberin ayşeyle 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdiğine dair hadisi biliyormusun?
not:buna inanmıyorum
La he he konusma
@PrisonersM hadisleri kaynak kabul etmiyorum
Nerden biliyorsun oğün ordamiydin oraya gittinmi gordunmu şahit oldunmu kim anlattı kim öğretti nerden duydun nerden okudun AMACIN ne?
Tarih diye bir şey var biliyorsun değil mi? Her şey kayıt altında
Bu ülkede İlber ortayli... var biliyorsun dimi? AC dinle anla milletin kafasını karıştırma şeriatta korkma boşuna gelemez
bence sen islam dinininde çıkmak için zemin arıyosun, yanacaksın tatlım hayırlı ütülenmeler :)
Ortaçağdaki Katolik halka benziyorsunuz. Onlarda sübyancı rakipleri savunurdu.
peygamberimize bile ismiyle hitap eden bir kö. ekten de başka birşey beklemek doğru olmazdı sanırım, senin gibilerin yerinin neresi olduğunu bilirsin, açta bir meal oku sizin gibilere neler olduğunu öğren
Senin peygamberin, benim değil. Sen buddha'ya saygı duyuyor musun?
budanın nesine saygı duyacam ben taşamı :) neye taptığınıza bakın taşlara tapıyosunuz, içi boş taşa, hz. ibrahim hepsini kırmıştı ama hiç birşey yapamamışlardı, kendine faydası olmayan bir şeyden medet umuyorsunuz yazık size
Sizinki de olmayan bir şey :) Başkalarının inançlarına saygı duymadan kendininkine saygı beklemen ikiyüzlülük
saygı duyulacak birşeyin olsa duyalım, hem puta tapıyosun, hemde gelip islamı kötülüyosun, sen git ecnebilere bak, isveçte seks dersleri ana sınıfında veriliyo gelmişsin burada islamı kötülüyosun, sen saygı duymuyosun bizden saygımı bekliyosun
Seks dersleri anasınıfında veriliyor ve o çocuklar büyüdüğünde tecavüzcü olmuyor. Müslümanlar ve Kuzey avrupalılar arasındaki fark bu.
tabi canım tabii, müslüman bir kimse zaten tecavüz etmez, ençok senin putçu kısımlarda oluyo bu, hem insana bile değer vermezsiniz siz, birisi açken yardım bile etmezsiniz, böcek yiyiciler :)
Değil mi. İsveç'te tecavüzcülerin %95'i o yüzden müslüman. O yüzden yılda bir babasının tecavüzüne uğrayarak ölen çocuk haberi geliyor müslümlerden. İşinize gelmeyince onlar müslüman değil dersiniz tabi ikiyüzlüler sizi
o yapanların müslümanlıklarından ben şüphe duyarım, hiç bir baba kızına öyle birşey yapmaz, annesi aldatmıştır zaten babası başkadır, sizin gibi, putçusunuz sonuçta :)
ne yionuz ne içionuz anlamıyorum ki yatıyonuz kalkıonuz hep bir islama dokundurma çabaları inanmıyorsanız bulaşmayın , merak ediyorsanızda doğru kaynaklardan araştırın şu dini..
abdülhamid deyince aklıma roman reigns geliyor, nedense
Ne şeriatı sen osmanlıda recm edilmiş kaç kişi duydun
Ben Osmanlı ile şeriatı bağdaştıran kişi değilim detayı okuduysan
kimle evlenmiş ne sebeble evlenmiş buna bakmalıyız ve ilk defa duydum
Görmediğim şeye inanmam. Ama gerçekse Allah belasını versin
olayları zamana göre yorumla lütfen.
medeni devletler belki 14 yaşındaki kızları skp atarken bizimki karısı yapıyor.
ananem evlendiğinde 13 yaşındaymış 14 yaşlarında hamile kalmış insafsız
Bu ne ya? normal olan bu mu şimdi?
şuana göre normal değil sadece annene sor evlenme yaşı kaçtı şu an bak evlenme yaşı kaç şundan 10 15 sene sonra ne olucak evlenme yaşı. devir meselesi bu. devir devir değişiyor okuma yaşı arttıkça evlenme yaşı yükseliyor. şuana göre bakarsan etik değil ama o zmana göre normal
Annem 29 yaşında evlendi herkesin babasını sübyancı sanma
Ya saçmalama o devirde öyleydi ne alaka
O devirde öyle değildi! ÇOCUK HER ZAMAN ÇOCUKTUR daha fazla insanın yapıyor olması sübyancılığı doğru yapmaz! Herkes tecavüz etse tecavüz normal bir şey mi olacak?
Osmanlı padişahlarına bakarsan 12 yaşında tahta geçenler var 21 yaşında istanbulu fetheden var. Onlar çocukken büyük işler yapınca gurur duyuyorsunuz da çocuk yaşta masallah diye konu evlilik olunca mı sorun oluyor?
Tecavüz ile bu ne alaka allah aşkına tecavüz toplumun tüm zamanında günahtı şuanda günah. şu an sana normal gelen şeyler 10 sene sonra kötü gelebilir bunu anlatmaya çalışıyorum yok sizinkiler sübyancı falan o zamanın şartlarında o normal bişeymıs şu an değil. Değişmiş bundan 10 sene sonra evlilik yaşı 30 herkese normal gelse o zamanda simdı yaşayanlara sübyancı mi diyeceksin. O devire bakarsan dedelerine sorarsan kız çocukları okumazdı ve normaldi ama şu an kız çocukları gayet okuyabilir bu normal okunmaması normal. Devir değiştikçe davranışlar değişir düşünceler değişir ama sen bunu anlamayacak kapasitede değilsen ben napim
bunların yüzünden dinden çıkar millet
Malak diyeceğimde malaklara hakaret etmek istemiyorum😂
Şimdi ne var 60 adam gene 15-25 arası kızlarla takılıyor cumhuriyet geldide insanlarmı değişti
İslam'ı eleştirmek için yer arıyorsunuz.
İslâm'ı eleştirmedim.
islamı abdulhamitmi temsil ediyor?
Sorduğun soruyu bir daha oku
Gerçek islam bu değil :D şaka şaka gerçek islam tam olarakda bu.
Bilmiyordum. Ayip etmis. Sacmalamis.
Duzeltme: İsmi Doğum ve ölümü Evlilik tarihi
1. Nazikeda Kadınefendi 1851-1895 1867
2. Nurefzun Kadınefendi (boşandı) 1851-1915 1868
3. Bedrifelek Kadınefendi 1851-1930 1878
4. Bidar Kadınefendi 1851-1918 1875
5. Dilpesent Kadınefendi 1865-1903 1883
6. Mezidimestan Kadınefendi 1869-1909 1885
7. Emsalinur Kadınefendi 1866-1950 1885
8. Müşfika Kadınefendi 1867-1961 1886
9. İkbal Sazkar Hanımefendi 1875-1950 1890
10. İkbal Peyveste Hanımefendi 1873-1944 1893
11. İkbal Fatma Pesent Hanımefendi 1876-1925 1896
12. İkbal Behice Hanımefendi 1882-1969 1900
13. İkbal Saliha Naciye Hanımefendi 1887-1924 1904
2. Abdulhamit 1842 dogumlu yanı en son 45 yasinda evlenmis.
Bu liste eksi 14. eşi Nazlıyardı
Bos isler pesindesin Nazliyar esi degil Gozdesi haaa fark ne dersen git oku ogren derim
Gözde eğitim masrafı üstlenmiş evlatlık çocuk anlamına falan gelmediğine göre? Her türlü sübyancılık
Haaa yani evlilikten subyana dondu is bos konusuyon bak altini ciziyor padisahin kimi miktigini degil neler yaptigiyla ilgilen hani o ornek aldiginiz avrupa oyle yapiuor ya mesela hollanda baskanini bir arastir istersen Neyse dicem su sen osmanliyi elestiriyonda bu ulke icin sen ne yaptin yapacaksin yuz sene sonra sanada torunlarin kufretmesin sonra
İnsanlıktan çıkmadığım için küfür etmeleri için bir sebep olmayacak. Ama seninkiler umarım sana benzemez de bol bol küfür yersin.
Torunlardan kastim cocuklarimin cocuklari degildi ulke gencleriydi. Hani sen sucluyon ya dedelerini. Bende ayni hataya sen dusme , gelecekte bu ulkenin gencleri bos bis konusup yiyip icip yatmislar demez umarim
Dedelerim? Sen osmanlı'yı dedelerimiz mi sanıyorsun? Osmanlı bir aileydi ve bizim dedelerimiz o ailenin iliğine kadar sömürdüğü halktı. Komiksiniz ha. Bunu yapan tek ırk türkler galiba
Konu evlilik ya eger incelersen her irktan ve meshepten devsirme denilen eslerle evlenildigini goreceksin yani osmani ensest takilmadi. Somuru duzeni o donemde tum milletlerde acimasizca zaten uygulaniyordu keza bu gun bile haclinin Somuru istegi devam etmekte doymuyorlar yuzyillardir maalesef doyuramadik. Bu gunden o gunleri elestirmek kolay bu gunun dunyasindan ahkam kesmekte isin kolayciligi. Soyluyorum padisahlarin kimle sevistigini degil neyi dogru neyi yanlis yaptigini tartisalim feminist takilmadan.
Bırak şimdi 60 yaşındaki Türkiye zengini evlilik teklif etse koşarak gidicen
evet islam bu
O zaman şöyle diyeyim Müslüman mısın?
Nereye bağlayacaksın merak ediyorum? Sübyancılığı desteklemem mi gerekiyor bunu sormaman için?
Soruya soruyla cevap verilmez sen 62 yaşında adamın 14 yaşında çocukla evlenmesini normal buluyorsan ortada din değil insanlık problemi vardır
Ne var bunda eger genc kiz olduysa normaldir
Ya nesiniz siz kardeşim? Kendinize nasıl insan diyorsunuz siz?
Kizim mal misin sen? Gecmisi bugunle sorgulayazsin. Gecmiste dogru olan simdi yanlis olabilir keza simdi dogru olan gecmistede yanlis olabilir. Varsa günahı kendinedir seni ne ilgilendiriyor seni mi zikti sanki
Bu konuda bilgim yok. Sence ne islam peki?
İnanmasam da ılımlı yaklaşmaya çalışıyorum ve sübyancılığı islamla bağdaştırmamayı deniyorum.
Süpheli yaklaşman çok normal en azından içinde insanlık adına bir şey var. Görüşlerin yarısında sübyancılığı meşru göstermeye çalıştılar, ülkenin gittiği nokta korkunç.
Bravo çok zekisin nasılda keşfetmişsin
Iy çok kötü.
Evet bu.
Kaynak nedir?
Yok ole bisey kardes saraydaki gozde olarak bulunan nazliyar evlenmis diye atmis ortaya eksi sozluk bunlarda baliklama atlamis hemen
Ben 43 yaşındayım sevgilim 17 ne var bunda
Keşke ülkemizde hukuk adına bir şey olsaydı da hemen bilgi işlemden bulunup hapsi boylasaydın
Trollüm ben kanka :) Ayrıca i*tin duası kabul olsa gökten kemik yağardı dikkatini çekerim :))
sapık bunlar zaten
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar