Türkiye 2 sene içinde euroya geçebilir haberlerini okudum az önce. Sizce iyi mi olur kötü mü?
Kaynak
https://m.haber7.com/haberDetay.php?id=1703810
Kaynak
https://m.haber7.com/haberDetay.php?id=1703810
AB müzakere çerçevesi belgesinin (yeni Sevr) maddelerinden birisi de :
Türkiye'nin Lirayı tasviye etmesi ve Avro'ya geçmesi.
Bir ülke niye kendi parasını basma hakkını kaybetmek ister?
Zaten çoktan kaybettiğimiz ekonomik bağımsızlığımızın teslim bayrağı bu bence.
Avrupa Birliğindeki bir çok ülke bile Avro'yu kullanmıyor, ulusal parasını kullanıyor.
Ingiltere, Danimarka, Isveç'ten Malta'ya kadar toplam 13 tane AB üyesi Avro kullanmıyor.
"Birliğe" bak.
Bunlardan Ingiltere, Danimarka ve Isveç, referandum ile bu parayı kullanmayı reddetti.
Neden?
Ekonomik bağımsızlığı olan bu ülkelerde merkez bankaları, para basımı ve faizleri
kontrol altında tutuyor. Oysa Avro'ya geçince bütün bu haklar Avrupa Merkez bankasına
devrediliyor. Avrupa Merkez Bankası, Avro'ya geçen ülkelerin merkez bankalarının
para politikasını da kontrol etmeye başlıyor. Tabii ki Almanya'dan yönetiliyor.
Devletten bağımsız ve halka hesap da vermiyor, seçimle gelmiyorlar, tümüyle
elit kesimin emrinde. Yani diyelim ki işsizsin, ülkenin para politikasını beğenmiyorsun,
hükümetin değişmesi için oyunu başkasına ver, hangi ülkede olursan ol, hangi partiye
oy verirsen ver, ülkende para politikasının değişmesi gibi bir durum söz konusu değil.
Para politikamızın Almanya'dan yönetilmesine neden izin vermemiz gerektiğini
ben anlayamadım, aynı şekilde bunu anlayamayan Ingiltere, Danimarka ve
Isveç halkları da işte bu nedenle Avro kullanmayı reddettiler.
Avro'ya geçince, şu anda pek güçlü olmayan Türk Lirası, güçlü olma şansını da
sonsuza dek kaybedecek.
Lütfen gazetenin başlığına bakın. Tarih 1995.
galeri3.uludagsozluk.com/.../...BCyeyiz_214863.jpg
Hürriyet gazetesi bir örnek değil. Her gazetenin böyle çuvalladığı bir çok haber var. Kaldı ki haberin kaynağı dönemin başbakanı. Bundan da kimse iş çıkartmaya çalışmamalı. cumhurbaşkanlığı konumundaki şahısında bir çok yalanı var gazeteye ve televizyona konu olan.
Türkiye Euro'ya geçmeye hazır değil. Kriterleri tutmayan bir çok nokta var.
Tam üyeliği bile çözememişken Euro'ya geçiş diye bir şey söz konusu olamaz.
Bahsi geçen haber başlığı okuyucuya yanlış aktarılıyor. Haberin detaylarında bile başlığın yanlış olduğu görülüyor.
Türkiye ile Avrupa Birliği (AB) arasında açılan 17. faslın sonunda Maastricht kriterlerine uyum ve ardından Euro’ya geçiş hedefleniyor.
Maastricht kriterlerinden kamu açığı ve kamu borçları kriterini karşılayan Türkiye, fiyat istikrarı (enflasyon) ve faiz oranı kriterlerini ise karşılayamıyor.
May the Force be with you
#StarWars
Zaten yarı yarıya kullanıyoruz. Mesela maaşı TL ile alıyoruz ama pazarda, markette Euro olarak ödüyoruz.
bu ülke 0ları atabilmiş değil henüz.. 1 tl ye 1 milyon diyor hala, gerisini sen düşün ;d
Cevap
29Cevap
Şu ülkenin bütününün bizim şizofren yüzünden ışidci olduğumuzu düşünmelerinden sonra nah yaparlar onu, dünyada tek para birimi mevzusu var bitcoin denilen şey vs. New world order illüminati vs.
Ha olsa döviz kuru gibi sebeplerden daha az etkileniriz ama yedirmezler, yedirmesinler de, bu millet çileye alışkın tezek yesin bu millet.
çok iyi olur. pahalıya aldığımız herşey elektronikten makyaj malzemesine kadar yurtdışından geliyor herkes rahatlar çok mutlu olurum ya keşke olsa çok saçma fransadan 3 e ya aldığım dandirik duj jeli 90 tl neresine ne vergisi sokmuşlar belli değil
Euroya geçmek yerine enflasyonu düşürseler hem paramız değer kaybetmez hem de bir şeyler alırken kazıklanmamış oluruz aynı değerde olduğu için.
bak şimdi dezavantaşı TL 2023 yılında dünyanın 3. büyük para olabilme kabiliyetine sahip
Avantajı ise Dünyanın en büyük 2. parasını kullanmak tercih bizim..
Para birimin olarak alim gucun artar. Fakat ihracatta gelirin azalir. Odemeler bilancosunu oldukca olumsuz etkiler. Tabi bu dedigim ihracatin iyi ise gecerli. Ama asiri disariya bagimli isen olumludur
Poku yedik. Bu demektirki paramizin degerini bile kaybediyorsak baska da bisi demiyorum.
Euroya gecen her ulke batar fakat avrupayi ziyaret acisindan iyi olabilir
5€ yaklaşık 15 tl turistler bile uyanıklık yapıp paralarını türk parası yapıp alışveriş yapıyor ülkecek maddi zarara gireriz olmaz öyle
Tabi Avrupa birliğine girmeden Euro'yu mu kullanacağız. :D Yok olmaz öyle bir şey olursa zararımıza olur orası da ayrı.
Ulkenin liberalleri bile daha vatansever daha ulus bilincinde cikiyor..
Kanla kazandigimiz bu topraklar, 3-5 kurusa pes kes cekiliyor..
Yazik..
İyi olur
Para birimimiz diğer para birimleri karşısında değersiz kalıyor
bu sayede başka ekonomi açısından iyi şeylerde olabilir
Avro dolardan değerli geçsek çok iyi olur. Fakat geçebilmemiz için AB ye girmemiz lazım. O yüzden geçemeyiz
Bizim Kayserililer yıllardır öyle bize bişi değişmez :D :D :D
geçerse çok iyi olur, bu hükümet o işi yaparsa ilk defa adama benzer bir iş yaptı deriz
bence iyi olur ya mahsuru yok, artık kendimizi geliştirmeliyiz.
o zaman ab ye girioruz
bakacağız kardaşşşş
Ben itibar etmiyorum bu haberlere. Dünya da artık yeni bir düzen kurulmaya başlanıldı avrupa birliği yalan olmak üzere.
Ortak para biriminin avantaj ve dezavantajları vardır. Ama bence avantajları daha iyi.
Onu da kaybedelim. Sırada neler var çok merak ediyorum.
Zaten avrupa birliğine girince TL kalkacak. AB'ye gireceksek olur ama girmeden olmasın.
Iyi olur ama bence gecmesinler cunku sikinti buyur dar gelirli icin
Bir de onu deneyelim.
Kendi paran sahip olmak özgürlük belirtisidir
Kendimize özgü bişeyler kalsın isterim
Yuce isa aşkima umarim olmaz :(
Geçmez. Kötü olur. Medyanın her dediğine inanma
Geçmez geçemez
paramız bize has olmalıydı
iyi bence. türk lirası hep değer kaybediyor çünkü
kendi paramız var, kolay olmaz
Temenni değil.. ikisi beraber. O da kesin değil...
Olmasın
Geçeceğini sanmam
Sanmam
Ab yolu gozuktu o zaman :)
Iyi olur bence
Ekonomi iflas eder
Uygun bulmuyorum.
Saçmalık.
çok birşey değişmez
Görmek lazım :D
aha iyi olur.
çok iyi olur
bknz:yunanistan
saçmalık..
Kötü tabi
Bence iyi olur.
iy olur bence
Yok TL iyi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar