• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Gündem

Cumhurbaşkanı'nın "30'dan önce evlenmek gerekiyor" sözüne katılıyor musunuz?

DünyaGüzeliManken
DünyaGüzeliManken Takip Et
Xper 6 Yaş: 28
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
412
Yapay Zekaya Sor
Cumhurbaşkanının 30dan önce evlenmek gerekiyor sözüne katılıyor musunuz?
Cumhurbaşkanı'nın "30'dan önce evlenmek gerekiyor" sözüne katılıyor musunuz?
Cevapla
Evlilik Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
16 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla

En İyi Cevaplar

  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Universiteden mezun olan herkese is bulsun evlensinler. Herkesi universite okutuyor ama iş yok. Liseyi zorunlu yapti, her yere universite açtı. Herkes okudum ve meslegimi elime alayim diyor. Üniversite sınavı yapıyor. Cogu kişi mezuna bırakıyor. 19 yasinda ya da 20 yaşında gidiyor cogu kisi üniversiteye. 21-22 yaşında gidende var. 20 yasinda giden biri 24 yasinda mezun oluyor. 4 yilliksa. Tip falan okumuyorsa. 24 yasinda mezun oldu. Cogu kisi defalarca kpss ye giriyor. 30 yasina kadar giren var. 30 yasinda zar zor atanıyor eline maas geçiyor. Cogu erkek hakli olarak meslegim , maasim yokken bana kiz vermezler diyor. Erkeklerde artik tek maasla gecinmek zor diye çalışan kadınla evleniyor. Meslek sahibi olan kizlarda zor atanıyor. Sonra iki cinsiyette neden gec evleniyor. Sonra yas neden 30 oluyor neden 30 u geçiyor. Cogu aile kız erkek evlat farketmez okusun sonra evlenir diyorlar ki dogrusu da bu bence. Evlilik kolay bir olay degil. Cok buyuk sorumluluk ve surekli bir maas gerektiren bir şey. Milletin meslegi, maasi elinde degil ki nasil evlensin? Illa düğün yapsinlar bir suru masraf yapsinlar demiyorum. Tek nikahla bile evlenilse bunun ev kirasi var, arabasi var. Camasir bulasik makinesini almak var. Evin bir suru ihtiyaci var. Evlenip ne yapsınlar parasiz, mesleksiz, maaşsız? Hadi evlendin cocuk olacak. Belirli bir gelirin yok. O cocugun ihtiyaclari ne olacak? devlet bunlari destekliyor mu ki? Cocuk parasi bile dogru duzgun vermiyor. Gerci mezun olana iş, maas veremiyor. Cocuk parasi nasıl versin? Ha illa devlette çalışmak zorunda mi millet degil. Özel sektorde var ama o sektör cok berbat. Bazi meslekler var özel de sıkıntı olmuyor pek. Ozel hastanelerde çalışan doktorlar, hemsireler icin pek sıkıntı degil. Cogu devlet hastanesini bırakıp özele geciyor. Cunku ordaki çark cok guzel işliyor. Ama mesela bir öğretmen dershanede ya da kolejde çalışsın. Esek gibi tum gun çalışıp emeginin karşılığını alamıyor. Yükü özele vermesi icin devlet ya da is verenler adam akilli bir sistem kurup, vatandasi mağdur etmeyecek bir sistem kuracaklar ki millet devlet kapısı deyip durmasin. Özel sektörde o sistemi saglayamazsan mecbur devlete alacaksin. Bu durumda kim nasıl evlensin yuva kursun. Bende karşıyım 30 dan sonra evlenenlere. ama gunumuz sartlari devletin politikaları, sacma sapan egitim sistemi buna izin vermiyor.

    6
    7 Yorumla
    • Hamza58
      Hamza58
      +1 yıl

      İnsanların evlenmeme sebebi evlilik dışı hayat değil iş bulamama ev geçindirememe korkusundan yasa parasızlık yanlış yere odaklanmış Cumhurbaşkanı

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @Hamza58 evet bende yorumumda onu yazdim. Sen boyle yazinca ne yazmisim diye bastan sona okudum. Evlilik disi hayattan bahsetmemisim. Is bulma sıkıntısı, ev, cocuktan bahsetmişim😊 bu arada dun haber gordum 30 dan once evlenmeyenlere devlet vergi kesecekmiş. Mesela 30 yaşını astin hala evli degilsin vergi alacakmis. Bir o kalmisti vergi odemedigimiz. Birincisi milletin maaşı yok 30 yasinda bile. Bir geliri yok. Parayi nerden kesecek? Babamdan mi? Onun disinda bu isler nasip kismet isleri devletin karismasi cok yanlış. Allah ne zaman kismet ederse, karsina birini çıkarırsa gerçekleşiyor. Digerine Rabbim 25 yasinda evlilik yazmış diğerine 35. 35 hasinda karşısına çıkarıyor hayatindaki, çocuğunun annesi/babasi olacak kisiyi. Devlet baskanimiz dindar biri bu nasip kismet işlerini bizden daha iyi bilmeai gerekir. Ha keyfi olarak evlenmeyenleri belirttiyse eger hakli. Bakiyorum ciftlere. Ikiside çalışıyor maaşı var. Ne kadar sevgilisiniz diyorum 10 yıldır diyor. Şimdi neyi bekliyorsunuz onu anlamiyorum. Nisanliyiz diyor ne kadar oldu diyorum 7 yıl oldu diyor. Boyle durumlar var fazlasıyla. Ne yani nikah dairesine gitmek bu kadar mi zor. Hadi 2-3 yil paran yoktu. Ama 7 yılda tum evi düzecek, dugun yapacak kadar para coktan biriktirilir

      Yorumla
    • Hamza58
      Hamza58
      +1 yıl

      Nasip kısmet meselesi kader bu ama kader de o kişinin düşünce ve amellerine göre yazılır yoksa kişi çalışmaz kaderde yok der herşeyi kadere yükler tabi kader var ama kader bize göre yazılı vergi meselesini duymamıştım ama bizim devlet destek yerine genelde köstek olmayı seviyor belki milletimizde de bu var ama böyle olmaması gerek ben dahil birçok genç yurtdışında hayat düşünüyor çünkü burada bulamadığımız rahatlık ve imkanlar orada daha fazla sonra çıkıyorlar niye beyin göçü var bir düşünsünler sonra bunu sorsunlar ama millete değil kendilerine sorsunlar

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @Hamza58 tabii ki kader kelimesinin altina cok sığınmamak gerek. Zaten o verdigim 7 yil nişanlı kalmak gibi seyler kader falan degil tamamen tercih meselesi. Yoksa cikipta bir turlu nasip olmadi 7 yıldır nisanliyiz evlenemedik bir turlu, kismet olmadi demek cok yanlış. Inan varya bir firsatim olsa bir dk bile durmam burda. Türkiyede cok ciddi oranda bir beyin göçü var. Hemen hemen herkes belki de dusunuyordur. Suraya gitsem ne rahat ederim ama diye. Kimisi sadece dusuncede kaliyor kimisinin canına tak edip bir yolunu bulup, gerekirse hayata ordan en sıfırdan baslarim deyip cekip gidiyor. Burda bazen nefes alamiyorum. Heleki kadin cinsiyeti olarak bu ulkede yasamak cok zor. Burda egitimde cok sıkıntı. Istersen git odtu de oku. Sonra amerikaya git adam senin okuduhun binbir emekle kazandığın okulu tınlamıyor, yeterli görmüyor. Odtu de ingilizce okumuşsun ama ingilizcen hala öyle yetersizki ingiltere, amerikaya, kanadaya gore şaşırıp kaliyorsun. Egitimimizde o kadar berbat ki. Ilkokul ortaokul, lise, universite nereden tutsan elinde kalıyor.

      Yorumla
    • Hamza58
      Hamza58
      +1 yıl

      Ben kanadayı düşünüyorum ve para biriktiriyorum orada 2 yıllık bölüm bitirsem buraya gelsem el üstünde tutulurum ki gelmicem de orada en son düşündükleri şey iş bulmak bu abartı değil cidden böyle ODTÜ falan kimsenin umrunda değil bizim dinimizde faiz haram onlarda böyle bişey yok ama araba alırken bile 0 faiz taksit yapıyorlar arabaların fiyatı zaten burayla kıyaslanamaz orada çok kazanıyorsun az harcıyorsun burada az kazanıp çok harcıyorsun ielts sınavına hazırlanıyorum İngilizcem iyi ama daha da ilerletmem gerek ve benim için bardak çoktan taştı kalmicam burada

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @Hamza58 hayırlısı olsun senin icin. Gecen kanada ve turkiye fiyatlarini karsilastiran. Bir video izledim. Asgari ucret karşılaştırması. Kanada da yanlis hatirlamiyorsam asgari ucret 2000 dolar civarıydı. Bizde malum yeni 2300 oldu. 2 tarafta hemen hemen ayni urunleri almaya calistilar. Ayni gram almaya çalıştılar. Iki tarafta 33 parca esya aldi. Iste, et, süt falan bir evin temel ihtiyaclari olan seyler. Kanada da 210 dolar tuttu. Turkiye 450 liraydı sanırım. Aradaki fark o kadar ucurum ki. Kıytırık bir kasar turkiyede 23-35 tl arasinda satılıyor. Kanada da en iyi kaliteli kaşarı taş catlasın 10 dolara alıyorlar. Valla gordukce üzülüyorum. Hemde bunlari gectim adamlar medeni, insanlimlari da iyi, surekli gulumsuyorlar kibarlar. Bizikimkiler hel mutsuz, hep birbirinin dedikodusu, o ne yapmis, bu ne yapmis derdinde. Kimse kendiyle degil baskalariyla ilgileniyor. Insanlık, medeniyet zerre yok bizde. Herkes kendini hint kumasi sanıyor bizim ulkede. Yasliya, hamileye, kadina, cocuga zerre saygi yok. Bu ulkede yasanmaz. Firsatin varmış. Hic dusunme git. Yemisim gurbetini. Alman türkler turkiyeyi cok ozledik falan diyorlar ama gelince ordaki refahi bulamayinca baya sıkıntı cekiyorlar.

      Yorumla
    • Hamza58
      Hamza58
      +1 yıl

      Bende izledim uzun zamandır onları da takip ediyorum 500 kisür Türkiye'deki tuttu benim yorumum da baya tuttu elbise falan yapın diye yazdıydım LC Waikiki ye gidin diye orada fark bariz açılır mesela orda bir iPhone 11 asgari ücretin yarısı kadar hatta 45 dolara güzel hatta adidas marka bir ayakkabi bile alırsın Salomon ceketler 40 dolar burda Salomon olumca 600 lira yazıyorlar ülkede pamuk dolu 100 liradan aşağı pantolon yok

      Yorumla

En İyi Cevaplar

  • Ponçiknom
    Ponçiknom Takip Et
    Xper 7 Yaş: 26 , eic 59%
    +1 yıl

    Bu günün toplumsal kurallarına göre evlenmek isteyen bir çift 100 bin tl'yi gözden çıkarmak zorunda. O da kendi evleri varsa yoksa kiraya çıkacaklar. Hayat gereksiz pahalı. Çoğu kişi evli olarak bir ayı çıkarabilecek kadar maaş alamıyor. Doğalgaz, elektrik, su pahalı çocuk sahibi olmak araç sahibi olmak gibi lüks olmaya başladı. Bu şartlarda evlenmek isteyen gençler süre uzasın, para biriktirelim diyerek 2-3 sene nişanlı dolaşıyorlar. Büyük beyimiz de "bu gençler niye evlenmiyor yauv" diyor. Senden ötürü bea.

    7
    7 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Evet haklısın valla

      Yorumla
    • AhmetcanSkry
      AhmetcanSkry
      +1 yıl

      Meslek edin sende. Sacma sapan bölümler okuyup işsiziz yav diye ağlama

      Yorumla
    • Ponçiknom
      Ponçiknom
      +1 yıl

      @AhmetcanSkry bu ülke işsizlik yüzünden intihar eden aileler gördü mühendisi avukatı (ki bunlar sizin için "önemli" meslekler.) dahi işsiz kalırken dalga mı geçiyorsun? Ülkenin gerçeklerinin farkında mısın sen?

      Yorumla
    • AhmetcanSkry
      AhmetcanSkry
      +1 yıl

      Ülkede bütün herkes meslek sahibi olacak diye birşey yok. Her sene milyon tane mühendis mezun oluyor sana soruyorum her sene milyon tane şirket açiliyormuda muhendis istihdami sağlansin. Boş yapma ya hayat hep istediğiniz gibi olmaz

      Yorumla
    • Ponçiknom
      Ponçiknom
      +1 yıl

      @AhmetcanSkry meslek sahibi olmazsan nasıl yaşayıp sosyal hayata katılmayı düşünüyosun? Şaka gibi bir de boş yapma falan demiş insanlar işsiz kalmak için mi onca yıl dizlerini çürütüyor? Madem o kadar şirket açamıyosun her Allahın dağına merdiven altı üniversite açma mesela? O kadar saçma düşünüyosun ki.

      Yorumla
    • AhmetcanSkry
      AhmetcanSkry
      +1 yıl

      Okuma sende. İllaki okumanmi gerekiyor. Git tarım yap, ticaret yap , işçilik yap. Ne rahatsınız oy hepiniz masabaşı iş istiyonuz. Diz çürütmende umrumda değil bebek değilsiniz

      Yorumla
    • Ponçiknom
      Ponçiknom
      +1 yıl

      @AhmetcanSkry tarım yap mı? Ben buna random bile atmam. Hangi ekonomik ortamda yapalım bu işleri peki? Ben iş derken sadece masabaşı işlerden bahsetmedim yalnız. Harbi yürü git işine ya.

      Yorumla
  • Sporcuadam180
    Sporcuadam180 Takip Et
    Bilge Yaş: 108 , eic 76%
    +1 yıl

    Ne kadar boş objektiflikten uzak insanlar varmış daha iyi görülüyor bu soruda.

    Adamın söylediğinde yanlış olan bir şey yok doğru söylüyor bugün evlenmeye karşı çıkan kişilerin çoğu gayrimeşru ilişki yaşıyor.
    Ki bu sayı her geçen gün artarak toplumdaki kültürsel yapıyı bozuyor.

    Ben sormak istiyorum bu insanlar Çanakkale de İzmirde Maraşta ne için savaştılar kültürlerini korumak için bayraklarına layık olabilmek için peki evlatları ne durumda söyleyeyim kültürlerinden bihaberler.

    Kimse kusura bakmasında onla bunla düşüp kalkmayı normal görüp 30 gibi yaşlarda evlenmeyi anormal gören insan ahmaktır.

    Zaten 30 dan sonra çocuk sahibi olma durumuda sıkıntılı oluyor.
    Avrupa da yaşlı nüfus problemi ortada.

    O yüzden mevcut iktidarı sevmeyen birisi olarak bu söylediklerine hak verdim.
    Ha ekonomi boyutuna giren olmuş ama bu çoğu erken evlenmeme bahanesi aynı zamanda ve maddi durumu olmayan varsa da 30 yaşına kadar yapacak bir şey yok zorla değil tabikide evlenmesin.

    4
    5 Yorumla
    • versace001
      versace001
      +1 yıl

      Brom boş yazmissin biraz 30 üstü çocuk olamaz ne alaka kral? hahahahaha yahu çevrem hep maddi durumu iyi spor yapan bakımlı insanlar ile dolu alayı 30 sonrası evlendi hepsinin çoluğu çocuğu var Ayrıca yasadisi ilişki yaşamak isteyen 19 da yaşar 70 dede yapma panpaa yazmissin usenmeyipte tirt bir görüşün var uyandırayım ahahahah ya

      Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      @versace001 vallaha senin boş yorumunu gördükten sonra bir daha okudum ama gülünecek bir şey görmedim.
      Bence sen de açta malum yerine gül.

      Tıptan daha iyi biliyorsan 30 yaş üstü çocuk sahibi olmayı o zaman git profesörlere hahaha saçmalama ya benim tanıdıklarım var dersin.

      Ayrıca 30 yaş üstü çocuk sahibi olamaz demediğimi anlamayacak kadar beyinsiz bir arkadaşsın.

      Git de azıcık bir şeyler oku şimdi uza.

      Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Sen haklısında neyse ya boşver

      Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      Alıştık artık haklıyken dahi böyle patavatsız tiplere.
      Keşke bir kez de hatalı olduklarını kabullenip köselerine çekilip araştırmayı öğrenmeyi bilseler ama bizim toplumuzun kanayan yarası kendini bilge zanneden cahiller topluluğu maalesef.

      Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      Erken yazmışım son kısımda şimdi gördüm.
      Erken değil erkeğin olacaktı.

      Yorumla
  • Ehlivukuf
    Ehlivukuf Takip Et
    FenomenMentor Yaş: 34
    +1 yıl
    Gündem konusunda 2,4b cevap paylaştı.

    Kadın olmanın gücünü bir kez daha görüyoruz :D fenomenim senden önce sormuşum soruyu cevap sayısı 15 senin ki ise 203 :D
    Cumhurbaşkanı evlilik için "Kimi evde kalıyor, kimi 30’undan sonra evleniyor" dedi! Sizce toplum olarak neden geç evleniyoruz? ↗

    7
    5 Yorumla
    • Beyazorkiden
      Beyazorkiden
      +1 yıl

      dünya kadar malın olcağına

      Yorumla
    • 06Kartaliçe1903
      06Kartaliçe1903
      +1 yıl

      Neden geç evleniyoruz değil bu söze katılıyor musunuz sorusu daha cazip olmuş. Aynı konu üzerinden farklı soru ikisi

      Yorumla
    • neslitükenmişerkek_-
      neslitükenmişerkek_-
      +1 yıl

      @06Kartaliçe1903 fark etmez soran mavili olsaydı genede o kadar görüş almazdı😄

      Yorumla
    • Marshmallow90
      Marshmallow90
      +1 yıl

      @Ehlivukuf dusuncene katiliyorum, maalesef welcome to Turkey.

      Yorumla
    • neslitükenmişerkek_-
      neslitükenmişerkek_-
      +1 yıl

      Evlenmeyene vergi geliyor hatta😅

      Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

123

Cevap

208

Cevap

  • ZodiacK
    ZodiacK Takip Et
    FenomenMaster Yaş: 29
    +1 yıl

    Haklılık payı çok büyük. Kötü bir şey dememiş, herkes ateşlenmiş.

    28
    1 Yorumla
    • ZodiacK
      ZodiacK
      +1 yıl

      Görüşüm altında tartışmayın. Yorumları sildim.
      İsteyen artılar, isteyen eksiler. Normal bir durum.

      Yorumla
  • fangoria u
    fangoria Takip Et
    FenomenMaster Yaş: 46
    +1 yıl
    Gündem konusunda 4,2b cevap paylaştı.

    düğün yapacak para bulurlarsa evlensin gençler

    29
    8 Yorumla
    • bukalemuns
      bukalemuns
      +1 yıl

      Para yoksa düğün yapmasınlar şart değil ua

      Yorumla
    • fangoria u
      fangoria
      +1 yıl

      @bukalemuns aileler istiyor özellikle kız anneleri

      Yorumla
    • PolyannaElisa
      PolyannaElisa
      +1 yıl

      Yoo istemeyen aileler var mesela benim ailem takılmaz. O tür insanlar da oldukça fazla

      Yorumla
    • fangoria u
      fangoria
      +1 yıl

      @PolyannaElisa düğün olsun 5 10 bin lira
      Kirası takısı eşyası 50bin lira nasıl versin asgari ücretli

      Yorumla
    • PolyannaElisa
      PolyannaElisa
      +1 yıl

      Emin olun Allah rızkını veriyor benim abim de asgari ücretle evlendi. Düğün olmadı kına zaten kıza aitti. Abartılacak derece de takı ve ev eşyası da alınmadı küçük şehir de kira da yaşıyorlar. İlla ki borç yapılıyor ama zamanla o da ödendi. Yani demek istediğim karşınızda ki evleneceğiz insana bağlı biraz da her şeyin süper olmasına gerek yok.

      Yorumla
    • fangoria u
      fangoria
      +1 yıl

      @PolyannaElisa Allah önce akıl vermiş insana
      Rızkını verir çocuk yapın evlrnin diye bişey yok
      Onca aç insan var çocuk var

      Yorumla
    • PolyannaElisa
      PolyannaElisa
      +1 yıl

      Burada demek istediğim illa evlenmek değil evlilik dışı ilişkilerin çoğalması evet Allah akıl vermiş bu yüzden fazlaca çalışmak gerekiyor. Görüşünüze saygı duyuyorum. İyi akşamlar

      Yorumla
    • fangoria u
      fangoria
      +1 yıl

      @PolyannaElisa evlilik dışı ilişkiler yaygınlaştı bunda hem fikiriz ama bunun sebebi sadece özenti değildir
      İnsanlar evlenemeyince bazı ihtiyaçlarını karşılayamayınca başka yollara sapıyor

      Yorumla
  • nordun_gadasi
    nordun_gadasi Takip Et
    Efsane Yaş: 36 , eic 31%
    +1 yıl
    Gündem konusunda 1,5b cevap paylaştı.

    Hayır gadası

    1
    2 Yorumla
    • Nadıyekrhn
      Nadıyekrhn
      +1 yıl

      Gadasi hayır dedi konu kapanmıştır :))

      Yorumla
    • nordun_gadasi
      nordun_gadasi
      +1 yıl

      🙈🙈🙈🙈

      Yorumla
  • BeBeK06
    BeBeK06 Takip Et
    Yoda Yaş: 32 , eic 50%
    +1 yıl

    Sizene?
    Bizene?
    Millete ne?
    bir ona el atmadınız.
    Çocuğa karıştınız en az 3 dediniz o 3 çocuğa bir gelecek sunmadınız. Şimdi gelmiş evlenin diyorsunuz Evlilik dışı birlikteliği asla tasvip etmiyorum ama "gençler evlensin" cümlesine de katılmıyorum.. İnsanlarda sağlık mı bıraktınız evlenecek? Ruh sağlığı bozuk bireyler yetişiyor sayenizde.

    Ne eğitiminiz eğitim
    Ne sağlığınız sağlık
    Ne hizmetiniz hizmet
    Ne ekonominiz ekonomi

    Lafla peynir gemisi yürümedi, yürümüyor ve yürümeyecek Başkanım...🤚

    7
    5 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Haklısın da bu soruyu paylaştım diye bana sinirlenmediniz değil mi

      Yorumla
    • BeBeK06
      BeBeK06
      +1 yıl

      Yok ben Başkana söyledim sizene diye lütfen siz üzerinize alınmayın asla size değil lafım 🙂

      Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      ❤️❤️❤️❤️❤️teşekkürler

      Yorumla
    • BeBeK06
      BeBeK06
      +1 yıl

      Rica ederim 🙂

      Yorumla
    • rotasızadam1
      rotasızadam1
      +1 yıl

      keşke herkes böyle olsa

      Yorumla
  • meselaaas
    meselaaas Takip Et
    Xper 5 Yaş: 30 , eic 65%
    +1 yıl

    30 yaşından sonra evlenmek istememizin nedeni, bir yerlere gelebilmek ve okumaktır. Sizler cahil bir toplum istediğiniz için bu isteminizin de gayet yerindedir. Bizler okuyoruz, okuyacağız, bir yerlere gelip, zamanı geldiğinde evleneceğiz. Bizler sarayda yaşamıyoruz, sarayda yaşayan bir babamızda yok. En az 3 çocuk diye diye insanları aç bıraktınız, şimdi de evlenme yaşına takıp kadınları cahil, işsiz bırakma, kendi haklarını savunamayacak duruma getirme amacındasınız. Herkes kendi işine, kendi derdine baksın.

    7
    23 Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      Sen 30 a kadar okul mu okuyorsun kardeş ne okuyorsun acaba?

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @Sporcuadam180 arkadaşlar sizin hayata bakış açınız nedir? 18 yaşında 20 yaşında kız almak mı? Elinde beş kuruş para olmadan evlenmek mi? sen karına değil çoluğuna çocuğuna nasıl bakacaksın düğün borcunu öderken mi? İnsanlar bir şeyleri elde etmeden evlenemez arkadaşım. Evleniyosan çekersin ömrün boyunca borç ödersin, para adamı bunaltır sonrada oturur kocandan dayak yersin. Türkiye burası? ne tatana yapıyosun? Bir insanın okulunu bitirmesi ve eline bir miktar para geçmesi en az 27-28 yaş aralığıdır.

      Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      Tamam bende sana zaten 30 a kadar dedim orada 20 falan yazdığımı göremiyorum.

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      lafı nerenden anlamışsın 30 yaşından sonra evlenmenin zorluguna kayıt dışı dost hayatı yaşayıp kimle yattıgına özgürlük denen bu batı kafasının nesillerinin yaşlandıgına işsaret etmiş malesef sırf sevmiyosun diye her cümlesini yanlış algılama 30 kadar ne yapıyosun bir hayata atıl 4 yılk oku master yap kac yasındasın 24 en fazla doktora yap 26 tamam meslegini aldıktan sonra 2 yıl içinde maddi gücün yerinde oluyo illa ev al araba al paraların olsun mevkim olsun makamım olsun derdine düşüncede perisan oluyosun bir kerede memnun olun maddiyatmış benim arkadaşım 5 bin tl ile dügün yaptı borclandı herkese takıları ws hepsini dügünden sonra borca yatırdı ondan sonraki biraz kısmını calıstı ödedi şimdi cocugu var 5 yaşında arabası var 60 bin tllik şimdi ev peşinde ve üstelik benden 3 yaş kücük bense memurum arabayı zor aldım yedim içtim sorumluluktan kactım üzüm cöpü dedik bu ak bu kara dedik zamanı var dedik bak şimdi yanlız güneydogunun bir yerinde yaşıyorum memleketımden ailemden uzak sen 24 yaşındasın ilerde 30 geldiginde hala evlenmemişsen anlarsın ne demek istedigini

      Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      @mehmetsercan bunu anlatamazsınız maalesef.
      İnsanoğluna kaos gibi düzensizlik ortamı hep makul gelmiştir bu yüzden de bahaneler hiç bitmez tabikide görüş yapan arkadaşın görüşü bu olabilir ama eğitimi bahane ettiği gerçeğini de görmek gerek.

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      @Sporcuadam180 valla cumhurbaskanımız nelerle ugraşıyo akdenizdeki haklarımızı yedirmemek için surıyedeki ıraktaki pkknın sızıp karakollarımıza saldırıp saatlerce catıştıgı ve elini kolunu salladıgı günleri soru calıp hakim savcı polis asker yapan fetönün günlerini gezi diye cıkıp ülkemize zarar verenleri 150 milyon dolar zarara ugratanları hepsinin üstesinden bir bri gelmesinimi yaptıgı bir sürü dev projelerinimi hangi birini sölesekkki görmeyen gözlere duymayan kulaklara ne diyelim üzülüyorum bu yeni genclige bu eski zamanlarda olanlara sor anadolu haklına neler cekmişler baş örtüsü zulmümü fetö belasımı terörmü basiretsiz sürekli özür dileyen devlet büyüklerimi hortumlanan bankalar enfılasyon canavarları her gün zamla uyanan türkiyemi hastane kuyrukları tüp kuyrukları ws ws angilerini sayalım az ekonomı zora düştünmü patates sogan saman derdine düşenlerimi savunma sanayindeki milli atılımları görmeyenlere ne anlatalım işsizligin sadece surıyelılerden ibaret oldugunu sananlar teknolojininde işsiz bıraktıgı milyonlara ses etmiyolar düşünce yok bin tl üzerindeki akıllı telefonlarda sıcak dogalgazlı evlerinde devlete sövmek saldırmak en basiti calış dedinmi ben okudum devlet bana iş bulmak zorunda diyolar devletin bir kapasitesi var nasıl sen evde 4 kişi yaşıyosan evine yabancı insan alıp bakımını üstlenmiyosan devlete ihtiyacı kadarını alabilir fazlasınada elinden geldigi kadar iş imkanı üretmek icin yabancı yatırımcılrı ülkeye cagırır tesvik eder ülkemizdeki iş adamlarına taviz verir neler neler hangilerini söleyelimki nankörlük malesef almış başını gitmiş dedikya dertligiyiz gardaş görüp sölemeyene duyup duymamazlıktan gelene en kötüsüde yeyip içip nankörlük edene

      Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      @mehmetsercan Cumhurbaşkanını sevmiyorum siyasi tutumunuda beğenmiyorum sadece o görüşünüze katıldım gerisi sizin görüşünüz.

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      @Sporcuadam180 kimse birilerini sevmek zorunda degil saygı duymak zorunda ama neler sölenmiş neler bu vatanın evlatları gercek türk milleti dini dinine göre töresini töresine göre devletini devletine görede korullarını koyar hiç bir türk milleti devlet büyüklerine bu kadar sövmemiştir biz hep devletimizin yanında oldujk bu a partı olur b partı olur bazen secimler yanlış olur bazen dogru ama malesef saygı kalmamış

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @mehmetsercan Ne dost hayatı? inanılmaz cahil insanlarla bir arada yaşamak komik bir durum. 30 yaşından sonra evlenmek neden zor olsun? insanlar bir şey sahibi olduğunda evlenmeli. Sen aileni borç altına sokup evleniyorsan evlenme. Laik bir ülkede yaşıyoruz. İsteyen istediği gibi yaşar, yok 3 çocuk yok 30 yaşından sonra evlenmek olmaz. Siz kimsiniz de bizim hayatımız hakkında bu şekilde yönlendirme yapabiliyorsunuz? ben 22 yaşındayım üniversite okuyorum. Mezun olur olmaz iş var mı sanıyosunuz? para hemen birikiyor mu anlamıyorum? beş kuruşsuz evleneceğime, borç harç içinde yaşayacağıma evlenmem daha iyi. Sizler bu kafalarla kendinize uygun 21 yaşında bir kız bulup evlenebilirsiniz :D Dediğin gibi SAYGI DUYMAK ZORUNDASIN. Sen önce saygı duyacaksın sonra saygı bekleyeceksin. Sen kimsenin hayatını yönlendiremezsin. Sen köpek gibi çalışıp arabanı zor alıyorken millet senin paranla geçinip gidiyor ayakta uyuyosun.

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      ERKEKLER SİZLER İSTİYORSUNUZ Kİ KADINLAR SİZE MUHTAÇ OLSUN. 30 YAŞINA KADAR BEKLEMİŞ İNSAN BİR YERLERE GELMİŞ, OKUMUŞ İNSANDIR. KİMSE KİMSEYE MUHTAÇ OLMAK ZORUNDA DEĞİL. VE YİNE SİZLER İSTİYORSUNUZ Kİ CAHİL OLALIM. ÇÜNKÜ BİLİNÇLİ İNSAN BU SÖYLENENLERE SADECE GÜLER. ÜLKEDE YAPILANLARA KARŞI ÇIKAR. SİZ BUNLARI İSTEMİYORSUNUZ BU ACINIZDA BUNDAN.

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @mehmetsercan cumhurbaşkanın senin bu dediklerini yapmaya devam etsin, ülke için çalışsın :D Bak neler yapıyor anlatıyosun ne güzel :D Milletin hayatına yön vermek, millete ne yapması gerektiğini söylemek kimsenin haddi değil. İnsanların cebine 2300 tl koyarak yaşanmıyor çünkü bu hayatta. Verelim 2300 tl yi kızını evlendiriyor mu evlendiriyorsa ne zaman evlendiriyor izleyelim.

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      bak 22 yaşındaki arkadaşım bilimsel açıdan kadının yumurtalama dönemi uzadıkca yumurtlama yani cocuk olma olasılıgı düşer bu bilimseldir cocugu erken yaşta sahipsen olma olasılıgı vardır ama hiç yapmamış 30 dan sonra cocuk olma olasılıgı düşer üstelik laik ülkede yaşıyosan her özgürlügü yaşıycaksan bir seni baglar ben bir müslüman olarak evlilik harici ilşkileri zina gözüyle bakarım laik devlet anlayışında bu normal olabilir sizin gibler aleyna tilki gibileri 17 yaşında 30 yaşındaki biriyle ilişki yaşayanı normal sevgili 17 yaşında birnin 30 yaşında biriyle evlenmesini yobaz gerici görmesi üstelik dost hayatı yaşamadında sevgilin olmuyomu boş bulundugunda hiçmi seviçmedin ve hiçmi seviçmiyossun bıkere celişkilerle dolusun ben şimdi elestirincede laik özgürüz dersin her haltı ye birileri cıkıpta bu özenti normal degince cıldır ne diyelim inş 30 dan sonra cocugun olurda oda 30nua kadar hayatını yaşar laik laik takılır ben 34 yaşındayım adamın dedigi hepsi dogru bu yaşıma kadar yemedigimiz halt kalmadı egerki evlenseydim bu kadar yanlışa düşmezdim en azından eşimle helalımle yaşar günaha girmezdim yuvam olurdu cocugum olurdu ama bunu 17 yaşında yapardım demedim 25 yaşında 27 yaşında evlenmiş olsaydım 30 gecmeseydim birilerini sevmiyosun diyede her söledigini yanlış algılamayın ters bakmayın analız edin dogrulugunu sonra konuşun

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @mehmetsercan Ben istediğim zaman evlenirim, istediğim zaman doğururum, ister doğururum, ister doğurmam, ister çalışırım, ister çalışmam, ister sevişirim, ister sevişmem, istersem hiçbir zaman evlenmem. Bunlar bir kadın olarak beni bağlar, seni değil. Sana bunlar hakkında yorum yapma hakkını bile tanımaz.

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      sen diyosunki eşime bir cay getirmek yemek yapmak kölelik cocuguna bakıp güzel egitim vermek kölelik ama binlerce insana cay servis etmek degil binlerce insana yemek yapmak kökelık degil özgürlük gidip elin cocugna bakıcılık yapmak egtim vermek özgürlük ama kendin cocuguna bakmak kökelilik ve eşim bana muhtaç ölemi ah bu kapıtalist düzen kadını alır binlerce kişiye köle eder kariyer diye basamak basamak tırmandırtmak için ugraştıurıp en sonundada yanlız umutsuz hiç bişey olamamış bir kadını ortada bırakmış bir algı ekonomik özgürlügün yerine ailen olsa calışmak istersen yine calış kimse calışma demiyoki bir sürü insan hem calışıyo hem cocugna bakıyo evine bakıyo

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      ya merak etme ben senin düşüncelerinle ilgilenmiyorum ilgilendigim her bir haltı bilıyomuş gibi cok zeki sanan sizler malesef cumhurbaskanı bunu sizlere degil onu dinleyen kitleye söledi sen ister al üstüne ister alma istediginle seviş istediginle sevişme mesele senin kimlerin yatagında yattıgın degil kimin helalı oldugun ya da senin calışıp calısmadıgın degil vatana millete hizmet verebildinmi cevrene örnek olabildnmi meselesi ya da dinne örnek birey oldunmu meselesi egitimde böyle bişey egitim bişeyler ögrenmek degil onu hayatına uygulamaktır hepmiz bişeyler biliriz ama uygulamadıktan sonra ha asgari ücrete gelirsek bu ülkede 5000 tl kendi 5000 tl karısı maaş alıp aglayanda var asgari ücretlke sükür edende

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @mehmetsercan Ben kariyerimi de yaparım, çocuğumuda bakarım. Sen kim olarak benim hakkımda yorum yapabiliyorsun anlamış değilim? Diyorum ki ister çocuğumu yaparım ister yapmam, ister evlenirim ister evlenmem? Ben iyi bir insan olursam çocuğum iyi bir insan olacak. Sen bu beyinle ne desen boş, hiçsin çünkü

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @mehmetsercan Onu dinleyen kitlenin hali belli. Hepiniz kör olmuş koyun gibisiniz. Koyun sürüsü olmaya devam edin, yalanlamaya devam edin. Emin ol senden daha fazla vatana da millete de hizmetim dokunacaktır. Vatan ve millet için hayırsız olan sizlersiniz, cahilsiniz, ülkenin gelişememesinin tek sebebi sizlersiniz. Sen asgari ücrete şükretmeye devam et. Kimsenin şükrettiği yok çünkü. Yorumumdan da uzaklaş daha fazla bilgisiz ve cahil bir insanla konuşmak istemiyorum. Her şeyi bildiğinizi sanan sizler, bu ülkenin felaketisiniz.

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      haklısın dogru sen cahil degilsin biz öleyiz biz koyunuz sen akılısın yanlız matematik biliyosan 22 den 18 cıkarrısan 4 yaşındaymışsın bu hükümet gelelli ne ara bu kadar kafan calıştı politikayla ilgilendin ve dogruu yanlışı secer oldun siyasal fakultelermi okumaya basladın nedir zeki kız seni

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @mehmetsercan Bir şeyleri görmek için yaşın önemi yoktur. Göremiyorsan vardır ama :) Senin gibiler bizlerden uzak dursun, işine bak

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @mehmetsercan Sen bilgisizliğinde boğulurken ben hem siyaset hem hukuk okuyorum bu arada, evet :)

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      hmm ben zaten okumdım cahilim okul nedir görmedim üniversitenin kapısından geciyorum anca iceri bile giremedim haklısın yaş cok önemli evet cok şey görmüşsün evet aferin birine görmemenin aptal oldugu anlamında sölemenin koyun demenin cahil demenin karşındakini kücümsemenin yaşına yaşantısına işine saygınlıgına yaşam tarzına efendiligine bakmadan söledin efendi susunca arsız susturdum sanırmış haklısın sen görenlerdensin bizler görmeyenlerdeniz sen sen sen hep sensin bizler bir hiçiz zaten sen hiçlikte bir yokluk dert degil selametle

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      @mehmetsercan kendi üzerinize alınan sizsiniz. Halen tartışma yaratma derdindesiniz. Yorumum üzerine yorum yapıyosunuz. Susarsanız artık rahatsız oluyorum

      Yorumla
    • meselaaas
      meselaaas
      +1 yıl

      Genç nüfusun %25'inin işsiz olduğu açıklandı. Gençler bu rakamların gölgesinde nasıl evlensin? ↗

      Evlenelim arkadaşlar, güzel günler bizi bekliyor :D Aç kalabiliriz, işsiz kalabiliriz hiç sıkıntı değil. Ama evlenelim...

      Yorumla
  • sanamısorcammm
    sanamısorcammm Takip Et
    Master Yaş: 31 , eic 48%
    +1 yıl

    Evlensinler demek kolay gençler nasıl geçinecek onu söyleyen yok?

    Ev kirası
    Doğalgaz
    Mutfak Masrafı
    Su
    Elektrik
    Yol parası
    En temelleri yazdım bunun daha kıyafet masrafı deterjan masrafı en basiti 1 damacana su 10-15 tl arası içme suyuna bile para verirken asgari ücretle çalışan bir genç nasıl evlensin

    Ünv. Mezun olduğunu düşünsek 20-21 yaşında 2 yıllık ünv. Mezun olsa işsizliğin artmış olduğu dönemde hangi fırsatta iş bulup çalışıp ev düzecek kadar birikim yapacak?

    2
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Nişanlıyım, küçüklükten beri bir hayalim var düğün yapmak. Ama buna suanki imkanlarımız el vermiyor. Para biriktiriyoruz. Üstelik tam düğün yeri bakarken işten cikarildim zaten zar zor bulduğum bir işti ve çok para verdiğini düşünerek iş veren çıkardı beni. Artik ne düğünde ne nikahta gözüm var. Evlilik dışı hayata zorlanıyoruz ne bir mobilya alacak paramız var ne bunları karşılayacak işim var, kira ödemeyi zaten kabul ettik ama bu ülkede basit bir hayal bile gerçekleşemiyor. Bu ülkede yetiştirilebilecek nitelikli bir eleman olabilirdim ama üniversitede de mühendislik sadece teoride kaldı ne bir istihdam var ne de ücretsiz katılabileceğim ve ise girebileceğim adam akıllı bir yer. Dayınız varsa girersiniz işe , amcaniz varsa düğününüz Çiraganda olur...
    Hadi bulduk parayı düğün yaptık bir sekilde hayal falan boşver, bir de cocuk yapın diyor adam daha kendimize bakamıyorken.

    3
    0 Yorumla
  • ØDesperateCase
    ØDesperateCase Takip Et
    Xper 5 Yaş: 29 , eic 58%
    +1 yıl

    Evlensinler 30 olmadan eywallah guzel demissin ama, okul zaten 24,25 yaşında bitiyor, ee okulu bitirince is bulmak lazim 2,3 sene de issiz gezer tamam iste buldu. asgari ucretle evlilik icin birikim yapmasi gerek. Tabi asgari ucretle ne biriktirecekse 5,6 sene de birikim yapar. Ee geldi 31 yaşına borc harc anca evleniyor. Evlensinler diye vaatde bulunmadan önce biraz da imkan saglamak lazim. Iyi aksamlar.

    7
    0 Yorumla
  • siirbass
    siirbass Takip Et
    Guru Yaş: 37 , eic 73%
    +1 yıl

    Aslen ben kendim 30 dan önce evlenme durumuna katılıyorum, gençliğimin en güzel yıllarını sevdiğim insanla geçirmek gerçekten hoş olurdu. Ama diğer yandan maddi külfetler düğündür çocuktur sonra kariyer çabaları bunun önüne geçiyor. 30 yaşından önce gerçekten günümüzde çok zor erkeklerin. Eğer bir kadın da kariyer edinmek istiyorsa onun için de zor. Hele bir de eğitim hayatı var ise içinde... Belki ülkemizdeki maddi şartlar daha güçlendirilir ise 30'dan önce evlilikler başlar ama bu durumda çok zor.

    0
    1 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Haklısın zor

      Yorumla
  • kubrahilal35
    kubrahilal35 Takip Et
    Yoda Yaş: 31 , eic 34%
    +1 yıl

    Ne yazık ki bu dediğinde çok haklı. Dizilerde olsun Filmlerde olsun insanlara evlilik dışı dost hayatı yaşama şekli biçimi empoze ediliyor. Ve milletimiz de bunu yiyor ve malesef Avrupa Özentili bir milletimiz olduğu için bunu gayet normal karşılayanlar da oluyor. tabi herkesin kendi hayatı kendi seçimi. Fakat 30dan sonra armudun sapı üzümün çöpü derler kolay kolay beğenmezler.

    7
    0 Yorumla
  • Beyzade06
    Beyzade06 Takip Et
    Guru Yaş: 36 , eic 40%
    +1 yıl

    Katılıyorum 30 dan önce evlenilmesi gerekir ki nedenleri çok var say say bitmez. En başta belli bir yaştan sonra aşık olamama güvensizlik vs gibi durumlar doguyor sonra bazı şeyler için geç kalınmış oluyor vs vs. Ama şöyle de ülkenin bir gerçeği var ki ekonomi ve işsizlik. İşi gücü olmayan parası pulu olmayan adam/kadın nasıl evlenip de ev geçindirsin rahat ve huzurlu mutlu bir evlilik hayatı sürdürsün. Herkes bekar yaşayayım ömrümü tek başıma sonlandırayım demez zaten. Önce evlenmeye zemin hazırlayacak durumu yaratmak gerek ondan sonra gerisi kolay zaten.

    0
    0 Yorumla
  • verwindung
    verwindung Takip Et
    Guru Yaş: 34 , eic 94%
    +1 yıl

    20 yıl sonra genç nüfus oranı bugün olduğundan 3 kat daha az olacak Türkiye'de , o eski Anadolu'lu , o eski perişan aileler ve o eski köylü yok artık, olmaları da doğru olmazdı, oldular da ne değişti? Türkiye'nin taşına toprağına sahip olan, işgücünü tamamlayan ve tüm sefaletine katlanan oldular yalnızca, ya bal ve kaymağı kim yedi bu ülkede yetişen? şüphesiz en adi, en aşağı, en yabancı ve en dalkavuk olanlar yediler, bugün yok o yoksul köylüler, bugün yok onların çocukları, harcandıkları yeter, artık sıra kavgaya geldi, önce kavga ve zafer, sonra genç nesil!

    0
    1 Yorumla
    • yeşilgözlükızz03
      yeşilgözlükızz03
      +1 yıl

      Öyle köylüler var hala bazı köyler ilerlemiş bazıları oldugu yerde sayıyor bazıları hala geride köylü insanlar var hala

      Yorumla
  • Aşkbiryalanmış
    Aşkbiryalanmış Takip Et
    Xper 7 Yaş: 31 , eic 61%
    +1 yıl

    El atmadığı bir o kalmıştı yani. Evlilik demek para demek. Hangi parayla evlensin bu gençler? Evlense para olmadan nasıl geçinsin bunlar diye düşünen yok. İş imkanı sağlıyor muymuş insanlarra? Hiç bunu düşünen yok. Öğretmen olacağım , atanma puanım zaten yüksek. Bir de mülakat çıkardı p.ç.

    5
    0 Yorumla
  • halilim123
    halilim123 Takip Et
    Master Yaş: 35 , eic 48%
    +1 yıl
    Gündem konusunda 2,8b cevap paylaştı.

    Herseyi bir kenara biraktim. Zaten en doğrusu 30 yas alti evlenmektir. Bunu bir cok kisi soyler. Secici olayim derken firsatlar bir bir ucup gidiyor. RTE cok dogru diyor. Hoş sirf RTE soyledi diye itiraz edicek bir kitle var zaten. Neyse everin beniiiiii.

    5
    0 Yorumla
  • Citlakkk
    Citlakkk Takip Et
    Xper 6 Yaş: 37 , eic 57%
    +1 yıl

    Evlensem kocamla olan özel hayatıma yatak odama kadar karışacağı için evlenmiorum karışmadığı bir bokum kaldı kendisinin zamanında kendisi gibi bir diktatör yoktu oyuzden evlenebilmiş bizim başımızda sen varsın senin gibi herkesin herşeyine karışan musluman olsak günahımıza karışıyorsun gunah islemesek sevabimiza yeter evlenemioruz sen gidersen söz evlenicem

    4
    0 Yorumla
  • PolyannaElisa
    PolyannaElisa Takip Et
    Guru Yaş: 27 , eic 45%
    +1 yıl

    Yani şimdi bunu başka biri söylese ayakta alkışlarsınız sevmiyor olabilirsiniz ama doğru söylüyor diye ona kulp bulmakta ne bileyim.
    Çoğu para yok diye ağlamış maddi durumunuz için evlenmeyen kızları bulun yok değil çok var. Gayri meşru ilişkilerden yine gayri meşru çocuklar doğuyor sonra çocuk için evlenip hopp boşanıyorlar. Belli bir sorunu olduğu için evlenmeyene kimse laf etmez ama burada söylemek istediği her şey yaşında güzel ve evlilik güzeldir. Gayri meşru ilişkiler normalleştirildi.

    4
    0 Yorumla
  • Wierdo
    Wierdo Takip Et
    Guru Yaş: 33 , eic 48%
    +1 yıl

    Tamam evlilik kavramı güzel, güzel yerden giriyorsunuz da. Para mı var millet evlensin, kız ister 5 tane burma bilezik ev araba... nasıl olsun. Bunun evlilik dışı olarak değerlendirilmeden önce insanlar neden evlilikten kaçıyor ya da kaçmaz zorunda kalıyor o düşünülmeli. Sonuçta kendileri istemese de bizim ülkemizde aileler düğün işini düzenliyor örf adet ananeler var yapılması gereken.

    1
    0 Yorumla
  • myladydarbanville
    myladydarbanville Takip Et
    Xper 5 Yaş: 31 , eic 69%
    +1 yıl

    bir 3 cocuk yap deniliyor bir 30 dan once evlen deniliyor yakinda yatakta bu pozisyonda sevisin denilirse sasirmayacagim bir rahat birakin insanlari ya. İssizlik almis basini gitmis pasam evlenin diyor bravooo

    6
    0 Yorumla
  • Mirza-Excellent-13
    Mirza-Excellent-13 Takip Et
    Xper 2 Yaş: 34
    +1 yıl

    Doğru diyor önceden öyle değildi ama şimdi genç kızların çoğu zina yapıyor Evli adamlara gözünü dikiyorlar oysa evlenseler farklı olur, Mervelere gidiyorum diyerek zina yapmaya gidiyor artık kızlar adam haklı bu konuda zina ülkesi olduk resmen aldatan aldatana

    2
    3 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Çık doğru söyledin tebrikler

      Yorumla
    • Nadıyekrhn
      Nadıyekrhn
      +1 yıl

      Sanki evlenince aldatmıyorlar 😀😀

      Yorumla
    • Mirza-Excellent-13
      Mirza-Excellent-13
      +1 yıl

      @Nadıyekrhn düzen değişti çünkü

      Yorumla
  • bernaajanj
    bernaajanj Takip Et
    Xper 2 Yaş: 25 , eic 40%
    +1 yıl

    Yok artık ya. Okuyun bilim sahibi olun diyecek yerine istediği şeye bak. Ne olacak evlensek vatanı mı kurtaracağız? Yani ayrıca ne ilgilendirir, bu toplum bu adam ne derse hep tersini yapıyor ben öyle gözlemliyorum

    5
    0 Yorumla
  • AçılınBenKs_ci
    AçılınBenKs_ci Takip Et
    Master Yaş: 34 , eic 49%
    +1 yıl

    Kimin eli kimin cebinde oldu diyor , adam gibi evlenip s! gişin diyor... haklı, lakin evlenmek içinde yaşam şartlarının iyi olması lazım aksi takdirde karı/koca boşar...
    Hayat menfaat dünyası olmuş... kimse soğan ekmeğe talim etmez...
    Kız anasını isterse 10 bilezik bu adam nasıl evlensin...

    2
    0 Yorumla
  • Karmakarisik_biri
    Karmakarisik_biri Takip Et
    Xper 7 Yaş: 27 , eic 75%
    +1 yıl

    Arkadaslar siyasi hırslarınızı bırakıp objektif dinleyin şunu. Bide millete cahil diyorsunuz. Kotu birsey denmemis, söylediklerinde yanlış birşey yok. Cok da dogru konuşmuş. Evlilik dışı ilişki ozendirilecek bir şey değil. Evlilik dışı ilişkilerin kurbanlarına ne olduğu zaten belli. Bunlarin olması guzel degil. Karismayin, su, bu diyerek zekânızı konusturdugunuza mi inanıyorsunuz? Inanın komik oluyorsunuz.

    2
    0 Yorumla
  • _Yağmur
    _Yağmur Takip Et
    Guru Yaş: 31 , eic 86%
    +1 yıl
    Gündem konusunda 524 cevap paylaştı.

    Evde kalmak diye bir şey yok nerden çıktı bu bizde. İsteyen zaten evleniyor. Tercih etmeyen veya hayatında doğru bir kişi olmadığı için evlenmeyenler var ki bu normal evlenmek için evlenilmez. Aksi olduğunda boşanmalar oluyo zaten.

    Evlilik dışı bir birlikte yaşantı bana göre de değil ama tercih meselesi bize ne milletten ülkemizde daha mühim mevzular var.

    1
    0 Yorumla
  • muratby
    muratby Takip Et
    Master Yaş: 40 , eic 34%
    +1 yıl

    Hakli veya haksiz ben onu bilmemde herkes paraya takilmiş evlenmek cok pahalli diyor. Ya kardesim bu senin elinde. Millet eglenecek gobek atacak diye 20 binliraya dugun yapmazsan en pahalli esyalari almazsan okadar pahalli olmaz. Ama kizlarin beklentisi cok buyuk sonrada borc odemekten evde huzur bulamiyorlar. Bence en buyuk problem guven. İnsanlar evlenmeden herseyi yasayip evlendigi zamanda bu rahatligi ariyorlar.

    1
    0 Yorumla
  • Hayatgercek
    Hayatgercek Takip Et
    Master Yaş: 40 , eic 59%
    +1 yıl

    3 çocuk lafı bitti şimdi de evlilik mi kalmış fikir vereceği. Daha önemli ve hayati konular varken. Halkın işsizlik, pahalilik, ardı kesilmeyen zamlar, intihar ve kadına çocuğa şiddet, olmayan adalet sistemi konularına el atsa daha iyi değil mi... Halk bu konulari kendisi çözer merak etmesin. Hayati konularda halka yardım etsin artık...

    1
    0 Yorumla
  • Arslan1619
    Arslan1619 Takip Et
    Yoda Yaş: 44 , eic 81%
    +1 yıl

    Toplum cahil. Erken evlilik yapanlar soluğu mahkeme salonlarında alıyor. Kadınları çocuk yaşta evlendirin buhrana sürukeleyip hergün gözyaşı döktürün ! Bumu amaciniz? Bırakın okuyup kariyer yapsınlar kaliteli bir hayat yaşasınlar. Aydın bir nesil için evlilik değil eğitim ve zeka şart öğrenin artık şunu.

    1
    5 Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      Toplumda aile kurumu kurulmazsa eğer o toplum kültürünü kaybeder ve kültürünü kaybeden milletler yenilmeye mahkumdurlar.

      Günümüzde en çok boşanan insanlar senin o kariyer yaptı dediğin insanlar yani eski evlilikleri olan kişiler yıllarca aynı yastığa sevgiyle kafalarını koyabiliyorlar.

      Yani eleştirmek için eleştiriyorsunuz.
      Ayrıca çocuk yaşta evlendirin diye bir ibare de yok sözlerinde.
      Ki mevcut iktidarı sevmeyen birisi olarak yorumluyorum.
      Yani çamur at izi kalsın yapmayın artık.

      Yorumla
    • Arslan1619
      Arslan1619
      +1 yıl

      @Sporcuadam180 arkadaşım ben herhangi bir partıye üye değilim ayrıca siyasi bir görüşüm Türkiye'de yok. Kadınlari çocuk doğuran ev işi yapan cinsel obje olarak görmekten vazgeçin. Kadınlar kendilerini geliştirmedigi için hergün şiddet baskı görüyor aldatiliyor. Bugün bu platformda 19 20 yaş 23 yaş evliliklerinın ağlamalı zirlamali sonuçlarını okuyoruz.!! Bireyler olgunlasmadan kendini bilmeden hayatı tanımadan evlilik kurumuna girmemeli. Güçlü ve zeki kadınlara ihtiyaç var bu ülkede. Eğitimli bir anne babanın topluma kazandırdığı evlat ile eğitimsiz cahil anne babalarin topluma kazandırdığı evlat farklı özelliklere sahip olur.. ÖNCE EĞİTİM EĞİTİM EĞİTİM anlaşılmayan birşey var mı? Toplumsal ahlakını yitirmiş değerlerini kaybetmiş bir gençlik var karşında hepsi patlamaya hazır bomba bunların! ! Gözlemci olun biraz araştırın !! Türkiye burası

      Yorumla
    • Sporcuadam180
      Sporcuadam180
      +1 yıl

      Ne o işine gelmeyeni gizledin mi.
      Süpür süpür halının altına belki haklı çıkarsın.

      Yorumla
    • Arslan1619
      Arslan1619
      +1 yıl

      @Sporcuadam1 sevgili dostum sen üniversiteli kızların fuhuş yaptığından yakınmış ve evlenmedikleri takdirde daha beter olaylara imza atacaklarindan yakinmissin. Bende yazıyorum hali hazırda evli olup eşini aldatan insanların sayısı çoğaldı. Bu sitede dahi 20 li yaşlarda kızların aldatma hikayelerini okuyoruz disaridada duyuyoruz. Evlilik çözüm çare değil bunu anlatmaya çalıştım. İçinde pislik olan evli ikende yapar bekarkende. Aksine cahil ve eğitimsiz insanlar için evlilik kabus olur. Bu kurum nedir? çocuk nasıl yetiştirilir? Çocukta hiperaktif durumlar oluştuğunda pedagog desteği nasıl alınır? Yani kişiler erkek veya kadın ilk önce kendini eğitmelı belirli bir kültürel olgunluğa zekaya gelmeli sonra evlilik kurumuna girmeli bunu 20 li yaşlarda basarabilirse ne ala evet tezine katılırım ama malesef sende kabul ediyorsunki gençlerimiz eğitimden ahlaktan kültürden bir haber yaşıyorlar. Sizede keyifli aksamlar bu arada

      Yorumla
    • Arslan1619
      Arslan1619
      +1 yıl

      @Sporcuadam180 sanırım seviyeli ve saygıya dayalı bir fikir atışması olmiycak keyifli forumlar :)

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    Simdi ağzını bozacam ama asgari ücrete 300tl zam bile yapmıyorlar bekarlar evlenmiyor diyor
    Kaç kere evlenmeye kalktım asgari dedim zaman yapsın asgari ücreti 5bon tl söz ben evlenecem
    3vl3nmiyorsak keyfimizden degil
    Tamemen imkansizlik elde para kalmıyor, geri zekalimidir nedir yahu
    Insan bir açıklama yapark2n asgaribucretide gözönünde bulundurur

    4
    2 Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Sizde millet vekikiler , sozde milleti temsil ediyorlar
      Benim kadar maaş almasından sonra benim vekilim değilsin
      Öyle tepeden bakmakla olmaz , geçim sıkıntısı nedir haberi yok
      Nasıl olsa onların tuzları kuru

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Madem o kadar düşünceli okadar merhametli
      Kızlarından bekar varsa birini bana versin
      Ben 11 senedir elim bir kız eline değmemiş, nerde biliyo bir kızla sevgili hayatı yaşadığımı

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    İş versin o zaman millete orrrospu çocuğu. Kaç yaşındayız hala işsiziz hala babamızın evinde yaşıyoruz. Kocamı babamın evine getirip bize verilen oda da mı düzüşeceğim? Ya da kocamın evinde kocamın ailesiyle birlikte mi oturayım da bize verdikleri oda da mı skkişelim? Kendisi gibi 100 odalı saray verecekse bize de biz öyle evleniriz o zaman.

    2
    1 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      😊😊😊herkesin fikri aynı olmuş bu sorumda
      Ama küfür etme biliyorsun bu ülkede siyasilere küfür edenlere hep ceza var sonra başın belaya girmesin

      Yorumla
  • BALAT34
    BALAT34 Takip Et
    Master Yaş: 37 , eic 79%
    +1 yıl

    İnsanların geç evlenmesinin en büyük nedenlerinden biri kendisi olabilir mi acaba? Bunu bile bile böyle açıklamalar yapması çok talihsiz. Hayat pahalılığı ve işsizlik tavan yapmış. Emlak piyasası patlamış ve Türkiye'de ortalama bir insanın hayatını yoluna koyması genel de 30 yaşı geçtikten sonra mümkün olabiliyor. İyi bir siyasetçi olmakla ;devlet adamı olmak arasında ki büyük farkı bir kez daha görüyoruz burada.

    0
    0 Yorumla
  • Solante90
    Solante90 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 35 , eic 47%
    +1 yıl

    Hayatın en guzel yıllarında evli olmak... Eğer sorumluluklar ağır olmasa bu ülkede aileler karışmasa gençleri yıpratıp üzmese... ya da bu kadın evli giyinisine bir bak , bu adam evli baksana hala oyun salonlarında pes oynuyor, evli kadin aksam eve geç gelmiş, evli adama bak kiz arkadaşlarıyla cafe de oturmuş, evli kadına bak erkek arkadaşlarıyla sohbet ediyor... elalem ne der terör örgütü olduğu sürece hayatının en güzell yıllarında evli olmak değil öldüren evliliğin verdiği sorumluluk baski

    0
    0 Yorumla
  • birselinmacerasi
    birselinmacerasi Takip Et
    Xper 5 Yaş: 26 , eic 52%
    +1 yıl

    Cumhur Başkanının bir bu konuya değinmediği kalmıştım, tam olmuş. :D Söylediklerini siyasetçi yanını düşünmeden bakarsak bir yerde haklı buldum o da evlilik dışı hayat biçimine özenmedir. İnsanlara saygı duyarım, evet yurtdışında da böyle ilişkiler yaygın ama bu tür şeylere özentilik yapmak iyi birşey değil ya. Bence önemli olan kendi benliğini, özünü bozmadan birşeyler yapabilmek.

    0
    0 Yorumla
  • HsYnJr
    HsYnJr Takip Et
    Master Yaş: 37 , eic 54%
    +1 yıl
    Gündem konusunda 415 cevap paylaştı.

    Valla çok haklı bence. Askerden geldiğim gibi evlenmediğime bin pişman oldum. İleri yaşlarda herkesin başından birsürü macera geçtiğinden, kah ruhunda kah bedeninde yaralar olduğundan insanların birbirine tahammülü çok az oluyo. Yani açıkçası 25/26 yaş barajını aşmış kızların neredeyse tamamına bekarlığı tercih ederim, ediyorumda şu anda.

    0
    0 Yorumla
  • sarpdogukanlı
    sarpdogukanlı Takip Et
    Bilge Yaş: 53 , eic 55%
    +1 yıl

    iki çıplak bir hamam demiş atalarımız, maddi durumu iyi olmayan evlenmesin arkadaş, bu çok net bir olgu, severek evlenip, yaşım geçiyor evlenmem lazım deyip evlenip sonrasında maddi manevi çöküntü yaşayan bir sürü evli çift var, boş ver yaşı filan, bir damla bile mutlu olmayacağını, olamayacağını hissettiğin anda al külahını önüne tekrar düşün, derim ben.

    0
    0 Yorumla
  • zeytinli_poğaça
    zeytinli_poğaça Takip Et
    Xper 6 Yaş: 28 , eic 41%
    +1 yıl

    Bak bakalım 30 undan önce bir meslek sahibi olunabiliyor mu

    6
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Dogru bir tespit, Avrupada aile kavrami bu yüzden yok, ya cok gec evleniyorlar, ya da hic evlenmiyorlar, Avrupanin nüfusu gittikce yaslaniyor ve kücülüyor. Bircok yasli, evinde kimsesiz yanliz, ölüyor, koku komsulara yayilnca öldügü farkediliyor. TÜRK Kültürünü koruyalim, Avrupada bu Kültür zenginligi yok.

    Ama bunlara anlamak icin egitimli olmak lazim. Almanyada ve Avrupada evlenme tesvik ediliyor, cocuk yapin en azindan 3 tane diye tesvik ediliyor, niye?

    2
    6 Yorumla
    • cicimxs
      cicimxs
      +1 yıl

      Para iş yoksa neden evlensin çocuk yapsın bir insann

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @cicimxs Meslegi olan, egtitimi olan, calismak isteyein kimse Türkiyede issiz kalmaz, Iphone almaya siraya giriyor ama para yok diye aglayan dolu.

      Yorumla
    • cicimxs
      cicimxs
      +1 yıl

      Kac kiso issiz farkinda degiksin universte mezunuyum muhendislik kac yere gittim is yok

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @cicimxs her önüne gelen mühendis, doktor olmak istiyor, ortalik mühendis kayniyor, is gücüne ihityac olan bir meselk secseydin bu sorunu yasamazdiniz, degil mi? simdide tabi mühendissin, mühendisligin altinda is begenmiyorsun. Evlenme, haklisin.

      Yorumla
    • cicimxs
      cicimxs
      +1 yıl

      Hani is vardi dedigine gire madem okul acmasinlar ozaman isgucu ne var doktordan baska ozaman herkes doktornolsun mantigina gore merak etme işkur a bir uğra vasıfsız issizde kaynıyor ortalık konuşmak kolay

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @cicimxs mühendis hanim, issizler evlensin demiyor, olayi polemik yapip siyasete cevirme.. Millet iside olsa, para kazansada aile kurmaktan kaciniyor, sorumluuga girmiyor artik, üniversitede rahat seks, niye evlensin, 30 yasina kadar zaten rahat seks, rahat bir hayat, niye evlensin degilmi?
      Sorun issizlik degil, millet genclikte rahat yasami birakamiyor, 30 yasindan sonrasini, 40 yasindan sonrasini düsünemiyor, hep genc kalirim zanediyor.

      Yorumla
  • eminbyrk
    eminbyrk Takip Et
    Xper 5 Yaş: 30
    +1 yıl

    doğru söylemis yaş ilerledikçe seçmek zorlaşıyor.
    Ama bunun ekonomik durumu da var.
    100 bin tl kılçıksız evlenme maliyeti 2000-3000 maaşla olacak iş değil.
    Devlet olarakta sende bir el at evlendirin gençleri.. kuru kuru olmuyor.
    Bazı ailelerde saçma sapan adetlerden vazgeçerse olur bu iş...

    0
    0 Yorumla
  • hayatbee
    hayatbee Takip Et
    Yoda Yaş: 31
    +1 yıl

    Neyle sayın cumhurbaşkanım neyle. Kızların çoğu herşeyi lüks olsun istiyor. Yok pahalı şeyler istiyorlar. Onca masraf nasıl karsilansin. Hele hele bide au anki şartlarda. Düzgün işin yoksa. Allah yardımcımız olsun. Genede hamd olsun halimize. Ne diyelim

    0
    0 Yorumla
  • Boğa1993
    Boğa1993 Takip Et
    Guru Yaş: 33
    +1 yıl

    Ekonomiyi düzeltsin önce insanlar gecinemiyor nasil evlensin insanlar issizlik bu kadar yüksekken yoksulugun ve acligin bu denli yükek oldugubi ülkede nasil evlenip cocuk dünyaya getirilir.. isyan mi etsin cocuk.. genc issizlik %27 tüm zamanlarin rekoru ve güvenceli is yok ciddi taseronlasma var millete akil verecegine önce sen ekonomiyi düzelt genc istihdami düzelt

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    30 dan önce bu ülkede çocuk bakabilecek maddi Özgür olunuyor muymuş bu ülkede? Gençler Avrupa’ya gitmek için can atıyor, her yolu deniyor. Maddi geçimsizlikten dolayı boşanan boşanana, neyine güvenip evlensinler? bir erkek çalışırsa yetmiyor artık, kadının çalışması için okuması gelişmesi lazım.

    1
    0 Yorumla
  • XxMadBoixX
    XxMadBoixX Takip Et
    Xper 7 Yaş: 29 , eic 31%
    +1 yıl

    Peki gençlerin çoğunun işsiz olduğunun, bırakın evlenmeyi bir ayı bile zor geçirebilecek kadar zor durumda olduklarının, milletin uçkurunun peşinde olmanın onun vazifesi olmadığının farkında mı bu adam?

    1
    2 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Evet hayat zor

      Yorumla
    • XxMadBoixX
      XxMadBoixX
      +1 yıl

      Malesef

      Yorumla
  • ALSalvatore
    ALSalvatore Takip Et
    Bilge Yaş: 31
    +1 yıl

    Ben insanın bir takım bahanelere sığınarak kendinden geçip, yanlış secimler yapmasına, çok eşlilik gibi bu tarz hareketler gostermesine ve basitlesmesine karşıyım. Onun dışında geçim zor keşke kolaylastirsada gerçekten evliliği düşünen insanlar rahatca evlenebilse.

    0
    0 Yorumla
  • şeytanıntüyü
    şeytanıntüyü Takip Et
    Xper 4 Yaş: 27 , eic 51%
    +1 yıl

    Herkes evlenmek zorunda değil ki ya millet istediğini yapar

    3
    1 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Yani yapar

      Yorumla
  • _Hans_
    _Hans_ Takip Et
    Master Yaş: 38 , eic 33%
    +1 yıl

    Ulkenin nufus artiş orani sureklı düsmekte oldugundan kendilerince nüfus artırımını yükseltmek icin biseyler soyluyorlar işte...
    Vatandaşın cebinde dügün yapacak para mı kaldı ki, nereye 30'undan once evlensin

    2
    0 Yorumla
  • Gastex
    Gastex Takip Et
    Yoda Yaş: 29 , eic 76%
    +1 yıl

    Biz de senin gibi 80 milyarlık gelir yok ki be reis :/

    Cumhurbaşkanı'nın "30'dan önce evlenmek gerekiyor" sözüne katılıyor musunuz?

    Bir gün paramız olduğunda evleniriz merak etme :)

    2
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (45 üstü)
    +1 yıl

    Bana da gemi alacak mı oğluna aldığı gibi (pardon gemicik git bankaya sana da versinler 500.000 dolar kredi sen de al demişti Kadir Çöpdemir'e)
    Bana da Amerika-Maryland'de 140 metre daire alacak mı düğün hediyesi olarak.
    Daha da yazarım da gerEnk yok

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (18-24)
    +1 yıl

    Utanmıyor musun bunları derken iş sağlamıyorsun evlilik için yardım etmiyorsun düğün masrafları fazla ev geçindirmek zor çok karmaşık ülke yaptın hayat pahalılığı üst seviyelere çıkartın adamlar nasıl evlensinler

    8
    2 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Çok haklısın! Utanmıyor musun dedin ya bende bir an bana söyledin sandım😊😊

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Dalga geçiyor sanırım zannediyor ki herkes onun gibi tuzu kuru sarayda oturuyor bunu diyeceğine önce eflasyonu düşürsün sonra faturaları düşürsün iş sağlasın önce ekonomi düzeltsin sonra millet evlenir

      Yorumla
  • Esma1985
    Esma1985 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 41 , eic 41%
    +1 yıl

    Dogu da asker ölüyor bence sizin kafanızı karıştırıyor

    5
    2 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Ne konuda karıştırıyorki sence

      Yorumla
    • mehmetsercan
      mehmetsercan
      +1 yıl

      askerlerb ölmez şehit olurlar gündemi degiştirmek istese daha farklı yöntem bulur asker sehit oldugunda bizzat arayıp sesiz sedasız taziye telefonu acıp bakanlarını kuvvet komutanlarını göndermez ya da bizzat kendi külliyeye davet verip kucaklaşmazdı bilip bilmeden konuşmayalım

      Yorumla
  • zevki_sefa
    zevki_sefa Takip Et
    Yoda Yaş: 48
    +1 yıl

    ben onun hiç bir sözüne katılmıyorum bekarlıkdan memnunum eğer bu sözleri o söylediyse ya alay ediyor insanlarla ya da ülkenin durumundan bir haber insanların evlenecek maddi güçlerimi var işssizlik hat safhada nüfusun büyük bir bölümü açlık ve yoksulluk sınırının altında maaş alıyor millet aç kendine bakamıyor ne evlliğinden bahsediyosun sen diye sorarlar adama !!!

    0
    0 Yorumla
  • Epoch
    Epoch Takip Et
    Guru Yaş: 30 , eic 52%
    +1 yıl

    Ona ne oluyor? Hayırdır ya? Yetmedi mi yaptığı eziyet. Ne yani herşeye karıştığı şimdide bizim özel hayatımıza mı müdahale edebileceğini sanıyor? Şu adamı görmekten nefret ediyorum. Hiç ama hiç hazetmiyorum. Tüğlerim diken diken oluyor.

    1
    0 Yorumla
  • esraares13
    esraares13 Takip Et
    Bilge Yaş: 26 , eic 42%
    +1 yıl

    Hersey bu kadar pahalıyken 20 yaşında evlenecek parayi nerden bulucaz askeri ücret 2 bin ev kirası 700 tl kalan para ile hiç bişey yiyip İçmesen 10 seneye anca evlilik parası birikir ki iş bulmak zaten imkansız.

    1
    0 Yorumla
  • mrozdal
    mrozdal Takip Et
    Master Yaş: 26 , eic 74%
    +1 yıl

    Bu adamın gerçekten kafayı yediğini düşünüyorum ONCA SORUN VARKEN EVLENMEYİ KONUŞUYORUZ gerçi kendisi günde 2 milyon ev harcaması (pardon saray harcaması) yaptığı için yoksul insanları anlayamaz.

    1
    1 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      😊😊😊😊

      Yorumla
  • QuadrifoglioVerde
    QuadrifoglioVerde Takip Et
    Guru Yaş: 28
    +1 yıl

    Hayır, 30'dan önce hangi ara üniversite bitecek, askere gidilecek, işe girip hayat düzene sokulacak?
    Ha dersek ki üniversite ne aw boş ver, o zaman olur, mümkün.

    4
    0 Yorumla
  • afr0dit
    afr0dit Takip Et
    Master Yaş: 31 , eic 31%
    +1 yıl

    Düğün masraflarını karşılasın işsizlik kriz bitsin sonra evlensin insanlar

    3
    0 Yorumla
  • Espiyeli28
    Espiyeli28 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 52
    +1 yıl

    Başkan 30 ndan önce evlenin derken bazı gerekçeler göstererek evlenilmesinden yana olduğunu söyledi, tabiki hayat şartları v, s sıkıntı var ama, şimdilerde Messi gecimden once insanların bir birileriyle ahlaken gecine bilmesi gerek maddiyat üç olmazsa iki olur gecinilir, tutturmuslar bir özgürlük aldı başını gidiyor bakalm nereye kadarr

    0
    0 Yorumla
  • Ayyıldız68
    Ayyıldız68 Takip Et
    Yoda Yaş: 31
    +1 yıl

    Cb. Is versin millete bak millet nasil evleniyor evlenmeyenler zengin zuphelri çapkınlık kispeti altinda zina yapiyorlar madem oyle evllik disi iliskilerden once yeni bir ahlak yasasi ciksin evli olan bekara veriyor evli evli yatip kalliyor insanlarimizda ahlak denen birsey kalmamis okullara ahlak dersi var ama
    Aile de yoksa ahlak neylesin cocuk mal sahibine cekermis bir de sokaktaki eskortlari toplasin siginma evine versin is versin oyle agizdan atmayla olmuyor sayin baskanim vesselam.

    0
    0 Yorumla
  • Wycombe
    Wycombe Takip Et
    Guru Yaş: 36 , eic 42%
    +1 yıl
    Gündem konusunda 497 cevap paylaştı.

    Torpilli ak troller işlere yerleşince biz de okuduğumuz bölümden havamızı alıyoruz. Sonra da reis efendi böyle dalga geçiyor. Allah zulme uğrayanlarla birliktedir...

    2
    0 Yorumla
  • Opss47
    Opss47 Takip Et
    Yoda Yaş: 30 , eic 53%
    +1 yıl

    Valla nafaka yasalarına veya onların uygulanış biçimine bakınca, evlenen erkek salağın malın önde gidenidir diyorum.

    2
    2 Yorumla
    • DünyaGüzeliManken
      DünyaGüzeliManken
      +1 yıl

      Niye

      Yorumla
    • Opss47
      Opss47
      +1 yıl

      https://www.instagram.com/p/B36h96xnIOy/
      https://www.instagram.com/p/BxMMsBvnC5M/
      https://www.instagram.com/p/BuL8Sssnh9E/
      https://www.instagram.com/p/BtlT-YOHbwQ/
      https://www.instagram.com/p/BsiprWIHm1m/

      Daha fazla olay var da bu kadarı yeterli. Yasa umrumda değil, bunlar uygulanışının bir kaç örneği. Erkeğe evlilik zulümdür. Salak olmak lazım evlenmek için.

      Yorumla
  • vceneviz
    vceneviz Takip Et
    Guru Yaş: 34
    +1 yıl
    Gündem konusunda 375 cevap paylaştı.

    Yaş olayına gelmeden önce doğru insan ve doğru zaman gerekir. Doğru zamandan kasıt "birikim " Öyle kolay değil evlenmek ev kurmak mobilyası düğünü takısı uzaktan bakınca birini bulup evlen denir sanki manavdan iyi patates seçiyoruz.

    1
    0 Yorumla
  • Çokdiplomalıcahil
    Çokdiplomalıcahil Takip Et
    Guru Yaş: 53 , eic 59%
    +1 yıl

    İslam dinine mensup iseniz istediğiniz güvendiğiniz hocaya müftüye alime sorun
    Doğum, evlilik ve ölüm tarihi değişmez. Bunlar kaderde yazılmıştır.
    Yani vakti gelmeden evlenemezsin vakit 17 de de gelir 50 de de gelmeyebilir.

    0
    0 Yorumla
  • aselas32
    aselas32 Takip Et
    Xper 2 Yaş: 27 , eic 44%
    +1 yıl

    Bence bu evlenme yaşı insanın durumuna ve yaşadığı şeylere göre değişir benim akranlarım evlendi ama ben evlenebilecek durumda değilim evde kalırsam da kalırım yapacak bir şey yok hiç değilse mutsuz bir evlilik olmasın

    0
    0 Yorumla
  • Devamını Gör (271)
Devamını Gör(316)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Gündem > Sorular > Cumhurbaşkanı'nın "30'dan önce evlenmek gerekiyor" sözüne katılıyor musunuz?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Evlilik yaşı kac olmasi gerekiyor sizce? 14 cevap verildi
Sevgilim 24 yaşında evlenme yoluna girelim diyorum erken diyor haklı mı sizce? 4 cevap verildi
Sizce 24 üne kadar evlenmeyen daha evlenemez mi? 14 cevap verildi
“40 yaşımıza kadar evlenmezsek birbirimizle evlenelim!” diyen kişi ciddi midir yoksa gırgır mı... 16 cevap verildi
Sevgilim 30 yaşından önce evlilik olmaz diyor? 9 cevap verildi
30 olmadan evlilik şart mı sizce? 15 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Büyük konuşur musun?
  • Besiktas7834 ile neye ihtiyacınız var söyleyebilir miyiz?
  • Ya " kader" dedikleri şey sandığımız gibi değilse, bir çok şey için bahanemizde yok olurdu, insanlık nekadar tembel değil mi?
  • Sana hangi yemeği ısmarlardım söyliyim mi?
  • Manipülatif biri misiniz?
  • Aşk oyun mudur?
  • Kolera oldunuz mu?
  • Hiç churro yediniz mi?
  • Pancar salatası sever misiniz, siz nasıl tüketmeyi daha çok seviyorsunuz?
  • İnsan bazen kendinden bile yorulur mu?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨