Mevkî fark etmeksizin "doğalgaz, elektrik ve su" sadece şu üçü ortalama ve kabaca ne kadara maal oluyor taam tam olarak
bire bismillah 🏂
bire bismillah 🏂
Nerede yaşadığına, ne yiyip içtiğine bağlı bacım.
Benim yaşadığım yerde kiralar 800'den başlıyor. Hadi ev yalıtımlı olsun az yakıt harcasın desem, yapılan zamla doğalgaz ayda minimum 170 gelir. Elektriğe 100 desek, suya da 80 desek, ben çok yiyip içmem dersen aylık yiyecek giderine 600 desek... En az bir asgari ücret şart. Çünkü kıyafeti katmadım bile. Tabi yeni ev açmanın maliyeti de var...
Ne yaptın ev işini?
1 aya kalmaz çıkarım büyük ihtimalle hayırlısıyla, hallettim şükür
Hadi bakalım hayırlı olsun 😊
evet ya, teşekkürler 🐥👻😴
Canım sorun eksik evin hangi şehirde, kaç odalı ve kaç kişilik olduğuna göre değişir bu durum. Bunlarıda belirtseydin kaba taslak bir fiyat çıkarırdık sana.
Her ay kira+elektrik+su+doğalgaz+internet falan 1500 tl yi geçer. 2017 lerin sonları gibi bende tek yaşama kararı alacaktım şöyle bir hesap yaptım olmuyor. Kazandığımın çoğu eve gidiyor 1000 tl ile geçinemeyeceğimi anladım vazgeçtim. O zaman bir de 3000-5000 tl de kenarda birikmiş param da vardı ona güvenerek kalkışmaya çalıştım olmadı.
Kışın doğalgaz 300
Elektrik standart 100
Su 40
Teşekkürler
Rica ederim
Cevap
41Cevap
600 olabilir doğalgaz elektrik ve su
Geçen ay doğalgaza 130, elektriğe 110, suyu ise 19 TL ödedim. 🙃
oo iyi hoş
ama ama emlakçısı cartu curtu derken 2 bine yakın nakit masraf çıkınca ilk etapta sj... neyse hayırlısı bahem 🥴
arayışa devam:dd
inadım inat tşkrler:s
Tek yaşıyorum hemen söyleyeyim
55 elektrik
20 su
10-15 doğalgaz (yaz ayların da)
80-120 doğalgaz (kış ayların da)
Toplam da 1000 lira anca giderim oluyor
Evet kira giderim yok, kendi evim
Bu sorunun cevabını tek başına eve çıktığında anlayabilirsiniz ancak, günümüzde mesela asgari ücretle çalıştığını varsayalım tek başınada olsanız masraflar hiç bir zaman bitmiyor en az iki asgari ücretli olması lazım ki biri masraflara giderlere diğeri de cebine kalsın
Senin harcamana bagli. Ben mesala hep dışarıdan yiyorum. Oyuzden fazla çıkıyor. Evde yemek falan yaparsan, disariya falan çok cikmiyorsan 500 600e kapatırsın
Çok değişken parametreleri var bunun. Senelerdir yalnız yaşıyorum ve değişti sürekli bu giderler.
Tamamen sana bağlı diyeyim ama asla ufak paralarla dönmez bir ev bunu bil.
Yetmiyor 3300 alıyorum hademeyim maaş yetmiyor Devlet hademeleri resmen sömürüyor ben neyleyim bu maaşı zaten devlet hademeleri topluma kazandırmıyor diyerek söze cevap vereyim elektrik faturası fazla geliyor su az geliyor doğalgaz kullanmıyorum
Neresi olduğuna bağlı. Ülke geneli , ortalama 400-450 civarı olur.
Kara kışta akşamları eve geldikçe yakarak 115 lira doğalgaz ödemişim geçen sene.
Elektrik, su, doğalgaz maksimumumda 200 lirayı bile bulmamış.
oyle bir faturami varmis hele su son zam bindirmelerinden sonra
@HamzaCan66 geçen senenin. 1+1 evde akşamları yakarak. Çorlu gibi bir yerde üstelik.
Nerde yasadigina bagli ve kac kisi yaşayacağına bagli ama kabaca 400 dogalgaz de 100 elektrik 50 su de 550 filan olur
Derin bir konu bu standartlari belirleyip öyle sorman gerek il ilçe semt merkezi dogalgaz mi bireyselmi elektrik su 150 civari gelir tek yasicaksan
Yanına bir arkadaş bulman en mantıklısı... Tek başına maliyet yüksek olur
Ortalama 600 bu üçü. Kira aidat 1500.. Sen hiç ayrı çıkma kuzum
İstanbul gibi bir yerde 2000- 2500 civarı, şehirden şehire fark değiştirebilir.
Az kullanırsan az gelir çok kullanırsan çok. Bu senin kullanmana bağlı bir rakam belirtemem. Bende yalbız yaşıyorum. Gelirime göre giderimi ayarlıyorım
Benim için ortalama fatura, kira, aidat 1350 tl falan kiradan cok fatura ödüyorum ben.
İstanbul'da 1000tl kiraya gider faturalarada 500desen marketiydi eşyasıydı harcamasıydı 800desen 2300-2500 en az
Kirayla birlikte deopizitoda oluyor bende tek yaşamak istiyorum ama tek kişiyle ev geçindirmek zor ev arkadaşın olacak öyle yoksa kendine para yetmiyor
3 datura tek kişi 100 ü geçmez. Ama devamlı kullanmadıgın sürece
Ne yaptın cikabildin mi şu an masrafların ne durumda bende cikicam ama bilgiye ihtiyacım var şu an
Kira 1500 elektrik su dogalgaz internet aidat mutfak masraflari derken 2500 u bulur
Ne kadar kullandığına ve yaşadığın yere göre değişir bu
Yasadigin yere göre değişir ben aylık 500 ödüyorum herşeyi içinde ama kira yok
benim icin net 1500 lira. eğer arkadaş çevrem varsa 2000
1000 tl ev tutsan 100 su gelse 100 elektrik 1200
100 liralık su faturası ne mahalleyimi sulayacak
@SakinOlMelek doğru haklısın sağol. Arkadaşların dediği gibi hepsi 1400 1500 civarı işte ya
Bu arada bire bismillah değil vira Bismillahtır doğrusu. Klavye yanlış yazmış 🙂
b.. b... kankiş olsunlar diye ya o 🤧
🙂🙂
Hangi şehir ona gore hesaplama yapayım
sana aylık 5 bin yeterli
mahallenin kaçağını ödüyorum demedim asfjs
Şehirden şehire degişir
Yaşantına ve yaşadığın yere göre değişir.
istanbulsa 1700 cikar gozden
Şehirden şehire değişir o, asgari 2000₺
Tek zor geçim bayan 2500 gider
Yaşadıgın şehre göre değişir
Dişini sıksan yine 1000-1500 arası giderin olur.
Kış 420 gibi
Yaz 150 gibi
1000 TL kışın yazın 250 TL
1500 lirayi gecer
Taş çatlasın 1000 ya da 1200 arası olur.
Kış aylarında 500, yaz aylarında 200
7 yıldır tek yasiyorim aylık 8 binlira masrafı var
villada yasarsan oyle olur tabi awk 😂
villa mı 2+1 loft daire sadece deniz manzaralı o kadar
tamam zengin kardes. heryerde belli etmene gerek yok 😀 herkesin geliri yuksek degil malesef.
Ne diyim arkadaş gönlünüz olsun 1000 lira diyim bari
bana deme ona de 😄
bak kaba bir hesap yap dolap parası sadece 4 binlira dogalgaz 500 den aşağı gelmiyor 2 katlı ısınmıyor ev su elektirik aidat internet az bile demişim bu bin lira diyenler nerde yaşıyuor acaba ne yiyip ne içiyor
asil sen ne is yapiyon da 8 bin giderin var aylik maasin 20 bin lirami sanirim yuksek mevkide bir siyasisin 😄😄 kardesim cogu insan asgari ucretli biraz daha iyi durumdakilerin maasi 3 bin en baba o da. sen herkese kendi pencerenden bakiyorsun. bu insanlarin icinde bende varim ve bu parayla survivor tarzi yasam mucadelesi veriyoz iste. senin umrunda olmadigi icin ne diyeyim 😏
ben işletme sahibiyim, umrumda olmadığı mı sen benim sorulara denk gelmedin sanırım , benim 2 tane dava dosyam var daha geçen sordum devlet büyüklerine hakaretten , ben onların hakkınıda savunurum kendi hakkımıda savunurum... bahsettiğim şey tamda buydu pahalılık !!
bak iste herkes gelir duzeyine gore bakiyo demekki. bir kac ay 2 bin liraya gecinmeye calis. ya en azindan bizler isletme sahibi olmayan dar gelirli insanlar oldugumuz icin olaya bu sekilde bakiyoruz 2 bin liraya yasam mucadelesi hocam. kendimizi mi öldürelim illa zaten bunalim gecirtiyor bu hayat sartlari insana.
Dostoviski , kardo bir kac paylasimina denk geldim demin.. normalde gundem&ekonomide fazla takilmiyodum daha fazla stres sahibi olmamak icin. anliyorum seni 👍
Ya işte mücadeleye devam internet diye es geçmeyin 10 kişi dinlemiyorsa 1 kişi mutlaka hizaya gelir seçimde tarafını belli eder bizi de kurtarır bilinçlendirmek lazım.
aynen oyle. sorgulamaya devam ettigimiz surece birazda olsa umudum var birseylerin degiseceginden. tek yapmamiz gereken sorgulamak. ve at gozluklerini cikarip genis aciyla bakmak olaylara umarim insanlarda bunu yapabilecek duzeye gelir.
Kira, fatura ve yiyecek:3000 en az
Huzur mutluluk ve kafa rahatlığı
kira ve yakıt şehire göredeğişir
3000 lira. Ortalama
650 700 civarı
Hangi şehirde olursan ol 400 500 doğal gaz 45 50 c 150 elektrik 30 50 arası su faturan gelir bu kış için. Yazın ise serinlemek için klima kullanırsan 150 elektrik kullanmazsanız 60 70 civarı gelir 30 50 arası su, doğal gaz da ocak ve sıcak su kullanımı aylık 30 50 arası gelir
önceki profil fotonda çok güzeldi
2500
1500 falan
600 falan.
2 bin tl
En az 1500 TL buna
Doğalgaz 350 TL geldi 100 elektrik gelse 50 de su desen 500 TL
hangi şehirde
1500 en az
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar