Kanal İstanbul adlı dev projeye Türkiye düşmanları karşı çıkıyor. Sizce yapılsınmı? Ülkemizin dış düşmanları neden bize zarar verecek bir proje yapmamızı istemiyor olabilir? Ülkemizin değerli başkanlarından İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu neden karşı çıkıyor olabilir?
Panama kanalı başka İstanbul projesi başka.. ekolojik bı sistemin karmaşık yapısını bozacak.. bakın bizler hatayı şurada yapıyoruz.. bilime inanmıyoruz! Görüşümüz bilim ile celisirse karşı durmamız sadece cehaletimizin göstergesi.. bırakalım bilim adamları konuşsun biz susalım.. bilim ne derse onu yapalım! Ayrıca Türk milletinin ekonomik çöküntü halinde olduğunu unutmayalım.. GAP projesi ile Türkiye'nin parası yıllarca aktı! Karşılığı ortada! Biz ivediligi depreme dayanıklı kentlere altyapıya eğitime verelim illa bigun sıra orayada gelir nasılsa..
şu an rahmetli Turgut Özal tarafından desteklenen ve yaptırılan GAP Projesi ile sulanan topraklarda görev yapıyorum. Çocuğuma ayakkabı alamazdım diyen insanlar fabrikalarında çalıştıracak işçi bulamıyor. Herkesin beğenmesi durumunda burada işi var. Ekolojik denge dersek zaten dünyada ölüme giden bir tabiattan bahsediyoruz. İstesekte istemesekte doğayı koruyan insanlar yok, dünya olarak nükleer yolunda çalışılıyor.
Benim oturduğum yerden geçeçek. Doğa tahrip olacak olası depremde heryer talan olacak orası kesin. Maddi açıdan iyi olur mu evet olabilir şu an gemi geçişlerinde ücret alamıyoruz. Destek feribotlarının yaptığı destek dışında oda çok cüzi bir rakam. Bu geçişler açısıından süper olur ama bize insana zararı çok olur orası kesin. Mesela oturduğum bölge iki rant bölgesinin arasında kalmış mutlaka oralara saldıracaklardır.
Depremde yaratacağı tahribat? Ekolojik sisteme vereceği zarar? Faydadan kastınız oluşacak zararlar bunlar mı mesela? İnsan hayatının değeri yok ozaman bugün bu yorumunuzu okuduğumuz zaman anlayacağımız bu siz jeoloji'nin dalı olan toprağın yapısını bozuyorsunuz zaten yeterince dalga ile gelen topraklara sahip küçükçekmece avcılar kıyısı sağlıklı olacağına inanıyor musunuz? Şahsen getirisi olurda götürüsü çok olur orası aşikar.
Ekolojik olarak zarar vereceği kesin. Ancak, lütfen dünya geneline bakın. Ülkemizde zaten ne dere yatakları, ne ormanlarımız nede ekolojik dengemiz kalmadı. Dünyada da böyle. İstesekte istemesekte dünyamızzı elimizle yok ediyrouz. En azından bu tip bir proje ile ölmeden önce biraz daha ülke faydasına bir adım atmış olacağız.
Görüşünüze katılmıyorum dünya'da diğer ülkeler topraklarını yaksa bizde mi yakalım yani? izlenen politikalar biraz tuhaf yanlışlardan dönülmesi dileğiyle.
bogazlarla gecis antlasmasi... istedikleri gibi bizim bogazlardan gemileri geciyordu, bu projeyle artik ellerini kollarini sallayarak gecemeyecekler demek, her geciste de bize ucret odemeleri gerekecek. Hayrimiza tabi ki
İstedikleri gibi geçiyorlar derken ücret dahilinde vergisini ödeyerek geçiyorlar boğazdan gemiler... Kanal İstanbuldan da para vererek yine ellerini kollarını sallaya sallaya geçecekler. Bu projeyi yanlış anlamışsınız siz, bu proje Dilovası-Altınovayı birbirine bağlayan Osman Gazi köprüsü gibi bir projedir. Ücretini veren ordan geçer, isteyen körfezi dolanır. Devlet de yap-işlet-devret mantığı ile yapacak olduğu projeden işletmeciye yine günlük geçiş garantisi verecek ve bu rakamlar aynı Osman Gazi köprüsü gibi tutmazsa kasadan işletmeciye para ödeyecek...
tdtts.deu.edu.tr/.../TDTTS-8.4.pdf Buyrun siz okuyun, ayrıca gündemi de takip edin. Bu ücretleri İBB alıyor normalde, yasa ile artık İBB değil devlet kasasına girecek. Bu yeni ve 1 aylık haberdir...
Gemiler 800 net tona kadar 0.42 dolar (ton başına), fazla tonaj için ton başına 0.21 dolar ödüyorlar...
@RuuDy_RuuD Tekrar okuyun bakalım. Ticaret gemileri ile savaş ve BM kararları ile gecem gemiler para veriyormu? Daha kötüsü benim topraklarında yabancı ülkeler geçsin veya geçmesin kararı veriyor. Gariban teknelerden alınan paralar IBB nin personel maaşına bile katkı sağlamıyor.
Hocam sen okudun mu ki? Bu itiraz ettiğin kısım yok ki sözleşmede neye göre bir daha oku diyorsunuz bana? Evet onlar da veriyor ücret, yazıyor işte yolladığım pdf dosyasında...
İBB için iyi bir gelir olmasa, rakamlar basit olsa hükümet sence o parayı İBB den alır mıydı :)
@RuuDy_RuuD İBB den para falan alındığı yok. Hükümet para ihtiyacı olduğunda zaten zamlarla bizden fazlasını alıyor.
Sorumu tekrar sorayım: Yabancı ülkeler neden bizim doğamızda söz sahibi veya bizim. ekolojik dengelerimizde, yatırımlarımızda söz hakkını bulmaları sizce doğrumu?
Hocam takip et takip, gündem önemli.70 milyon gelir var ortada, yapma böyle bilmeden fikir yürütmeler akıllı başlı adamsın. Yeni haber bu, buyur oku ; tele1.com.tr/.../
Emperyalizm her haliyle kötüdür hocam, ve bizi de onlar yönetiyor buna emin ol. İsraile kafayı abd desteği ile tutuyoruz, suriyeye rusların eliyle abd karşıtı giriyoruz. Bunu herkes biliyor...
Bence faydalı bir proje olacaktır. Imamoğlu boş yapıyor muhalefet olacak ya bakalim istanbulu bir daha kazanabilecek mi? Bu kafa ile hazır başlamış projeleri anca bitirir. Diğerlerine köstek olur yazık...
Ülkenin çok ciddi ekonomik problemleri varken, işsizlik çoğalıp intiharlar artarken, sokaklar araplar ile doluyken, halkın şiddete eğilimi artmış ve psikoloji bozukken, eğitim yerlerde sürünürken Kanal İstanbul ilk etap projesi olamaz benim için.Önce problemleri çözüp refaha ulaşalım, sonra fantazi yapalım...
Kanal İstanbul bir gelişim projesi, sizin bahsettikleriniz toplumsal projeler. Toplumsal projeler üzerinde yoğunlaşmamız şart. Ama öncelik aileden başlar. Bizler evimizde ve yaşantımızda örnek olmaya başlarsak sokaklar kendiliğinden düzelecektir. Çocuğumuza kızdı diye öğretmen döven veliler olduğu sürece okullardaki eğitimi alacak çocuk veya onu eğitecek öğretmen bulamayız. Bizler Avrupalı, Asyalı ve Afrikalı sayısız insan ile kardeşçe yaşayabilen tek milletiz. Neden söz konusu Müslümanlar olunca hoşgörü duygumuz kayboluyor? Arap veya hangi ırk olursa olsun ev sahipliği yapmak insanlığımızın eseridir. Kanal İstanbul projesine karşı çıkan Türkiye Cumhuriyeti Devleti düşmanı ülkeler koro halini aldığı için sadece bu pencere bile doğru proje olduğu yönünde iyi niyet beslememi sağlıyor.
Son cümlenden başlayım, kötünün kötü dediği hiç bir şey iyi olamaz. Çok sığ bir bakış açısı bu, mutlak surette oyun içinde başka oyun vardır diye düşünmek de fayda var...
Toplumsal projeler evet, devlet öncelikle sosyal devlet olmak zorunda. Devlet ticarethane gibi işletilemez, vatandaşa da müşteri gözüyle bakılmaz. Biz bu yoldayız maalesef...
Bizler toplumca yaşamayı biliriz, fakat bizim kültürümüzü benimseyen ve kendine Türk diyebilecek kadar bizi benimseyenlerle yaşarız, tarih boyunca da böyle olmuştur, örnek afro Türkleri gibi... Lakin ev sahipliği dediğin de geçici bir durumdur, bunlara vatandaşlık ve oturum izni veriliyor. Burda ev sahibi olduğumuzu mu sanıyoruz biz? Sözkonusu müslüman filan da değildir, ki ben müslüman diye bir kelime de kullanmadım hiç cümlemde. Benim kaygım ülkem ve bayrağım üzerine, bu şekilde misafirliği müslüman-ortodoks-arap-rus-alman diye de ayırmam. Sözkonusu benim vatanım benim sınırım, benim ülkemin geleceği ve ülke çocuklarımızın kaygısıdır... Hükümetler gelir geçer, fakat kararları ülkenin geleceğini çalar, şu an çalınıyor ve ben buna dilsiz şeytanlık yapamam...
Bir kaç kaynaktan okudum, doğa katliamı olacağını düşünenler var. Ekoloji bozulacak diyenler var. Türk düşmanları var sonra, var oğlu var... Fakat avrupa istemiyor diye ben inadına isteyecek biri de değilim, her şeyin mantıklı bir açıklaması vardır... Benim görüşüm faydalı bile olsa ne yeridir ne de zamanıdır. Ayağımın dibindeki Osman Gazi köprüsünden devletim ne kadar zarar ediyor gün be gün görüyor ve biliyorum. Yetimin hakkı o paralar hiç bir yandaşın değil...
Benim de verdiğim cevap şu ; ''Bir kaç kaynaktan okudum, doğa katliamı olacağını düşünenler var. Ekoloji bozulacak diyenler var. Türk düşmanları var sonra, var oğlu var...''
Sizin mantık düşmanımın düşmanı dostumdur mantığı, fakat o işler öyle olmuyor...
Nasıl yani yahu, komşu Yunanistan doğa ile alakalı bir proje yapsa bu bizi bağlamaz mı? Bulgaristan ile devamlı yaşadığımız Meriç nehrinin sularını kapama olayı gibi. Bize ne kapatıyorsa mı dememiz lazım? Kapatıyorlar ve bizim ülkemiz sular altında kalıyor...
Yanı başımızda Suriyeye girdik kilometrelerce, bize ne niye demedik mesela? Yiyin birbirinizi diyebilirdik, sınıra da dikerdik askeri , olaylarla alakamız olmazdı mesela senin dediğin gibi bakarsak?
Kanal İstanbul diyorum Amerika diyorum. Aradaki mesafe ve kıta farkları ile birebir zarar gördüğümüz komşu ilişkileri. Lütfen daha sağlıklı bakmayı deneyin bir . Amerika neden kanala karşı bunu düşünün. .
usa dediğin zaten kendini bu dünyanın merkezi yöneticisi sanan ülkedir. Onların işi bu, herkese hüküm kurmak isterler. Fakat onlar itiraz ediyor diye neden projeyi doğru sayıyorsun ki onu anlamıyorum. Biz bu projeyi ülke çıkarları için mi yapacağız yoksa senin baktığın gibi ''vay usa istemedi biz de inadına yaptık oh oh al sana usa'' diyerek mi yapacağız :)
Ben projenin benzerlerinin, uygulanan üğlkelere getirilerini ve kazandırdıklarını sıraladım. Burada da olsun veya olmasından çok neden yabancı ülkeler bunu engellemye çalışıyor dedim. Benim düşmanım beni engellemeye çalışıyor ise doğru yolda olabilirmiyim diye bir soru sordum ve kendime göre projeye hak verdim. Sizde kendinize göre neden olmasın ve neden yabancı ülkeler bunu engellemeye çalışıyor bunların cevabını yazacaksınız sadece.
Daha şimdiden 500 bin konut lafı ediliyor, etrafına. Tamamiyle yeşil bırakacağız denmiyor bile. Doğaya rağmen iş olmaz. Hemde bu yokluk ta, paran olur yaparsın. İşçiye yok. TOKİ zengine ev yapıyor. Fakiri İstanbul'dan kovma projesinin bir ayağı benvçce.
Konu rte olunca muhakkak bir bit yeniği vardır diye düşünenler var. Ne diyebilirsin ki onca masumun hakkına girmiş, çoğunluğun desteğini yitirmiş Erdoğan düşmanlarıyla dolu ülke. Faydalı bir şey yapsa bile destek göremez artık olay yalancı çoban hikayesine döndü. Erdoğan gittikçe güvenini kaybediyor
Mesele Erdıoğan değil. Her Cumhurbaşkanı gibi o da süresi bitince gidecektir. Bahsedilen proje ülkemiz ile kıyamete kadar kalacak bir proje. Dış ülkelerin koro halinde hayır demesi manidar bence.
Kanal istsnbula karşı olmak Türkiye düşmanlığı ise en büyük Türkiye düşmanı benim o durumda. Kanal İstanbul projesi bir rant projesidir. 1. Doğaya zarar verir, verimli doğal ekilebilir arazide betonlaşmaya yol açar. 2. Yatırım büyüklüğünden dolayı ekonomimize büyük zarar verir. 3.Ücretsiz ve uluslararasi kurallara tabi ücretsiz boğaz geçişi varken gemileri buradan ücretli geçişe zorlamak uluslararasi deniz hukuguna aykiridir 4. Kanal İstanbul suveyş ya da panama kanali ile karsilastirmak tamamen hatali bir yaklaşımdır. Konu denizlerde mesafe kısaltmak ise kanal İstanbul bu konuda devede kulak gibi kalacagindan asla bir tercih sebebi olmaz.
Bogazlarda ( istanbul- çanakkale) guvenli geçişte yillarca hizmet vermiş birisi olarak bunları yazıyorum.
İyi mantıklı projelere örneğin marmaraya nasıl alkış tuttuysak yanlışa da yanlış demek gerekir. Kanal İstanbul projesi. %90 değil %100 hatalı bir projedir. Doğaya ve ekonomiye ciddi zararlar verir.
peki bir sorum olacak sana bu örneğini verdiğin süveyş ya da panama kanallarının olduğu yer ile İstanbul un jeolojik yapısı aynı mı? ya da bu kanalların yanında İstanbul boğazı gibi doğal bir boğaz var mı ( montrö boğazlar sözleşmesi dururken ! ) ? yorumun nedir?
Boğazlar sözleşmesini bizi yoketmek için saldıran leş kargaları ile yaptık ki bu boğaz onların kıskacından çıkabilmek adına önemli. Ülkemizi yoketmek isteyen ülkeler yapmayın diye yanıp tutuşuyorsa bu doğru yolda olduğumuzu gösterir. Mühendislerimiz bu konuda sorun olsaydı ülkelerini tehlikeye atacak bu fikri bile ağızlarına almazlardı.
peki her şeyi dış güce bağlama olayı nedir? tamam hçbir ülke diğer ülkenin sosyal ekonomik vs yönden kendisinden güçlü olmasını istemez hele de mevzu bahis ülke Türkiye gibi jeopolitik konumu çok önemli ise. ama bu bahsettiğin mühendisler işin inşa kısmında ! bu işin finans kısmı ile ilgilenenler bu işin 75 milyar dolar gibi devasa bir mali kaynağa ihtiyaç duyduğunu söylüyorlar. ekonomyi de takip ediyorsan sana yine soruyorum. bu maliyeti finanse edecek gücü söyler misin? ülkedeki tüm baba firmaları holdingleri inşaat şirketlerini toplasan yine de olmaz hatta devlet bile bunu kendi finanse edemez. benim bildiğim kadarıyla bu iş ile çinliler ilgileniyor ve babalarının hayrına ilgilenmedikleri kesin.
Bud ediklerinizi kimse hesaplamadan ve tasarlamadan sadece haydi yapalım demekle yapıyorlar mantığındasınız. 600 milletvekilimiz ve bir o kadar ekonomistimiz var. Yap İŞlet Devret modeli ile birlikte bu projeye balıklama atlayacak o kadar çok ülke varki. Bakın firma demedim ülke dedim. Dş ülkeler derseniz, bende yabancı bir ülke, benim ülkemdend aha güçlü olsun istemiyorum.
Her ülkenin konumu bizimki kadar kritik değil. Milletvekillerini biz seçtik, madem görev yapamayacak kapasitede kişilerdi neden seçtiniz diye sorarlar? Ben hepsine güveniyorum ve ülkemiz hepimizin olduğu için hatalı adım atacaklarına inanmak istemiyorum.
peki. benim fikrim olmaması gerektiği yönündedir. bu arada mynette bugün bununla ilgili bir haber var linkini de paylaşıyorum bilimsel bir görüş oku istersen tamamiyle aynı görüşteyim.
Buldukları her boşluğa betonu yığdıktan sonra doğa harap oluyor naraları atmaları da oldukça ironik. Ayrıca ecnebinin karşı çıktığı şey kesinlikle yapılmalı.
Ben dış ülkelere kanalın sağladığı faydaları inceledim. Aynen ülkemizde de olsun istiyorum. 3. Havalimani gibi dış ülkeler bunada karşı. 3. Havalimanı yakında Almanya havalimanının alternatifi olacak. Marmaraydan bir tren geçti ve dünya kadar para kazandı ülke. Ona da karşı çıkılmıştı.
Evet birşeyler yapılıyor ama ihale, firmalar kazanıyor, bunun yansıması vatandaşa ne kadar? Vatandaşı geçtim, Şehitlerimizin ailelerine haciz geliyor.. Çok üzücü..😑
Şehit ailelerine haciz konusu tam bir fiyasko. Topluma yansımalar tabiki var ama istenen düzeyde değil. Kazanç arttıkça toplumda kazanacaktır diye düşünüyorum.
Kanal İstanbul o projelerle bır degıl gereksız ayrıca 100 yıl surelı antlasma falan yok yap ıslet devlet modelı rant işi tamamen mıllet zarar edıyor mılletvekıllerını de halk secmıyor partı baskanları belırlıyor bu kadar dıyeceklerım
İnsanlar kişilikleri ile vardır ve en kişiliksiz insan bile bir noktada hayır der. Ülkemizde kişilik sahibu vatan sevdalısı muhendisler var. Dev projelerde görev yapan bu insanların bilerek bu şekilde bir hata yapacaklarına inanmıyorum.
Yorumunuz çok havada kalıyor. 3. Havalimanı ve Marmaray benzeri bir proje bu. Siyasi olarak değil mantık yaklaşımı ile bir açıklama yapsanız bana daha faydalı olacak.
G. zekalı mahlukat panama ve süveyş kanalı kanalı bir geminin yolunu 10 bin km ye yakin bir mesafe kisaltir kendi dogal boğası bulunan bir yerin yanina kanal yapmak neyi kısaltir? Ben sana soyleyeyim yine yandaş müteaahhitlerin zengin olmasının servetlerine servet katmasının yolunu kisaltır . Millet açlıktan sefaletten işsizlikten kırılirken bunu yapmak ya akıl tutulmasıdır ya da gitmeden önce son kez devleti dibine kadar sohip gitmenin en kestirme yoludur.
Bana ne o ulkelerin ne düşunduğunden ben kendi ülkem için en hayirlısıni düşünürüm. Boğazlar icin kime ne imtiyaz verilmiş onu söyler misin? Osmanlıda verilen imtiyazlar zaten cumhuriyette kaldırildı ayrıca 100. Yılda tüm anlaşmalar gecersiz olacak... böyle bir kanal yapılamaz. ulke gun gun ekonomik adli egitim... geriye giderken bunca kaynağın buraya aktarılmasınin tek amacı vardir yararilmak istenen islamcı elitlere zenginlere yenilerini ekelemek ve ayni zamanda krndi servetlerine de servet eklemek... yeter arrık yeter bu akil rurulmasina bu beyinsizliğr bu yolsuzluğa bu hirsızliğa yeter... böyle guderse bu ülke bir 40 sene daha göremez.
2023 e kadar devam bu imtiyazlar. 1 yıl olmadan adamlar gözelrimizin içine baka baka silah dolu gemilerle geçtiler. Biraz daha dikkatli bakalım, pek çok şeyi görebileceğinizi düşünüyorum.
Ülke sefalet içinde ise size yeni kazanımlar getirecek yani ülkenin kasasına dış para taşıyacak adımlar atarsınız. Bu adımda o adımlardan biri.
Bu mu ulkeye kazanım? Ya yok abi yaa cideen mal takoz a haber izleyen beyni yıkanmis a... k... p.. kafası bu işte duşunme yeteneklerini kaybetmiş koyun süruleri. Ve ben bunlarla aynı ulkede yasamak zorundayım ahhh ahhh bu nasıl bir kader yaaa
Içimde zerre kadar pislik yok ben sadece gercekleri soyluyorum ki zaten o proje asla 2023 e kadar biritilemez.2023 de de zaten coktan bogazlardaki her turlu imtiyaz tamamen ortadan kalkmiş olacak milletin parasına çökrüğünuz yeter artık. Insanlarin sabri kalmadı
Pisliklerden kastım küfürlü konuşmanız idi. 20203 e kadar bitsede bitmesede zaten bu proje 2023 ten önce yapılmayacak. Bu bir araştırma. Neden yapılsın veya yapılmasın. Yoksa kanalı ben yapacak değilim.
Eğer ki bu ulkede eğitim kultür IQ seviyesine gore bireylere oy konusunda adet hakki verilseydi bu ve buna benzer parrilerin bu ulkede yasama şansi asla olamazdı ama maalesef profun oyu da bir okuma yazma bilmeyen bir cahilin de.
Bence faydalı. Aslında orayı almamın sebebi ileti fabrika kurmaktı. Yani işler büyürse yerim olsun istedim. Sonradan planlar değişti.
Zaten 3. Hava alanı çok değiştirdi o tarafları. En basiti varoş semtleriydi oralar sürekli işçi arıyor havaalanındaki şirketler. Maaşlarıda gayet iyi. İnsanlara çok fayda sağladı. Kanal İstanbul'da sağlar.
En İyi Cevaplar