Habertürk’ten Naime Sert’in haberine göre Arçelik, Türkiye genelinde 25-55 yaş grubundaki kadın ve erkek 1500 kişiyle yaptığı araştırmanın sonucunu açıkladı. Araştırmaya göre, halkın yüzde 40’ı ne dışarı da yemek yiyor ne de eve yemek söylüyor. Bunda en büyük etken, dışarıdaki yemeğin sağlıksız olduğu düşüncesi.
Her 10 katılımcıdan dokuzu doğal ve organik ürünler tercih etmeye çalıştığını söylerken, yüzde 83’ü paketli gıdaları tüketmekten kaçınıyor. Yüzde 57’si glutensiz, şekersiz ve unsuz beslenmeye çalıştığını ifade ederken, yüzde 14 vejeteryan ve vegan olduğunu söyledi. Araştırmaya göre yüzde 65’lik oranla market alışverişini kadınlar yapıyor. Yemek hazırlamada ise oran yüzde 79’e yükseliyor. Mutfak alışverişinin yüzde 70’i meyve sebze olurken, bunu yüzde 65’le et, tavuk ve balık izledi. Bakliyat payı ise yüzde 43. Aylık mutfak harcaması ise ortalama 935 lira. Metropollerde 45 yaş üstü katılımcılarda ortalama 1500 liraya çıkıyor. Mutfakta geçirilen ortalama süre ise 2 saat.
İsrafı azaltmaya çalıştığını söyleyenlerin oranı yüzde 21 olurken, artan yemekleri evcil hayvanlara ya da sokak hayvanlarına verenler oranı yüzde 15.
Katılımcıların yüzde 90’ı evde mutlaka mutfağın olmasını istiyor. Katılımcıların yüzde 60’ı yemek dışında da mutfakta vakit geçiriyor. Beyaz eşya alışverişini yüzde 63 ile daha çok erkekler yapıyor.
Araştırma: Türkiye’de ortalama mutfak masrafı 945 lira! Sizin mutfak masrafınız ne kadar?
Bence doğrudur. Bir aile için uygun. Üstüne faturalar ve diğer ulaşım, eğitim ve diğer harcamalar da eklenince boşuna demiyor insanlar, asgari ücretle geçinemiyoruz diye... Fazla bulanlar çocuklukta. Siz uzayda mı yaşıyorsunuz yahu. Pahaliliktan haberiniz yokmuş gibi yorum yapmayın...
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Ben bu araştırmaya yav he he diyorum. Resmen tostik geçip trollemişler. Vay efendm glutensiz, unsuz ve şekersiz gıda, paketlenmiş gıda kullanmama. Ulan millet çok zenginleşmiş de ahaberimiz yok. Yalancılar sizi.
Biz 3 kardeşle beraber 5 kişiyiz bizim sadece aylık pazar masrafı (şekeri, yağı, unu, baharatı, eti falan yok yani) 600 tl yi buluyor. Diğerleriyle beraber 1300-1400 tl yi buluyordur her şeyiyle beraber.
ve gdo ile hormonlu olanları alırsan organik olanları al 2 bini geçer benim hesabımla 3 bini buluyordu ve kişi başı evde 4 kişi yaşasa 2 bin desek 8 bin sadece sağlıklı beslenmeye 2 binde kira 10 bin bunlara gitti
Aldıklarına göre tükettiklerine göre değişiyor ürün kalitesine gıda yiyecek içecek kalitesine göre ne aldığına göre fiyatlar değişiyor 10binin altında değildir yani bizim evin masraflar hatta biraz üstünde
Mutfak en basit harcama toplumda. Her gece eglence mekanları yemekler içmeler. Bir gecede aylık mutfak masrafını ye sonra ekonomi kötü yoook kötü olan ekonomi degil
2 kişilik bir aile olarak aylık mutfak masraflarımıza baktığımızda 900 TL ile 1300 TL arasında değişiyor. tabii ki de bu sabit olmaz o ay ki ihtiyaca göre belirli bir fiyat aralığında değişiyor.
En İyi Cevaplar