Arkadaşlar haram ise neden?
Haram değil ise neden?
Allah rızası için AKP hükümetini destekleyen cevap vermesin.
Haram değil ise neden?
Allah rızası için AKP hükümetini destekleyen cevap vermesin.
tamam bende cevap vermiyorum. yani akp'ye oy vermeyen biri olarak bu sorunun cevabını merak etmende o kadar ilginçki? sen chp'ye oy veriyorsan napıcan haram helal'i? sana her şey helal.
Sen böyle dersen ben mutlu olurum.
En azından kendi görüşünü savunuyorsun.
Güzelim ülkemde hala halinden memnun olan var.
Geçen imamin birine bu konuyu açtım. Ben paramı dolara yatırmak istiyorum. Bana doğru yolu göster diye. Imamin dediği aynen şu:
Başkanımız doları bozdurun tl ye çevirin altın bozdurun tl ye çevirin. Ülkemizin durumu kötü.
Eğer sen dolara yatirirsan. Kafirlere destek vermiş olursun. Dolayısıyla vatan haini olur. En büyük günahı işlemiş olursun dedi. Ben böyle zihniyete sahip kişilerin cevap vermesini istemedim
şimdi sen her akp'ye oy vereni halinden mennunmu zannediyorsun? tayyibe kardeşim damadı yüzünden küfür edecem ama dava eder diye tırsıyorum. hayatımın en büyük pişmanlıklarından biri 2007 yılında neyim var neyim yok satıp dolar'a geçmemem. gittik 40.000 dolara ev aldık (kur 3.4) halbuki 1 yıl beklesek 7 liradan bozdursak 2 daire alırdık. dertlerimiz bir ama çözümde birleşemiyoruz. şu an bile dolar alıcam ama acaba daha düşermi diye bekliyorum, hani bilsem 5.3'ün altına inmeyecek hemen alıcam.
Akp li değilim ama bu faizin haram olduğu gerceğini değiştirmez hram olma nedeni ise basıttır simdi ben kredi çektim banka 10 bıne bana dediki 20 bın odeyeceksin senınde 100 bın paran var sanada dediki aylık 2000 verıyorum paranı bana yatır san o 2 bını bana kıtledıgı faızden alıp verıyor bankaların temel mantıgı budur bu nedenlede benım hakkımı yemıs oluyorsun aslındakul hakkına giriyor hatta baktıgında da dolaylı olrak bence dersen ki ne yapayım sundada haklısın su devırde gayrımenkul yerıne en akıllı yatırım faize para koymaktır ya da borsa oynayabılırsın borsada bır sırketın hısse senedıne ortak oldugun ıcın orda bırının hakkına gırmezsın ya da euro dolar ya da altına yatırabılırsın
haram diyemeyiz hükümet desteklemeklede ilgisi yok
bak sen paranı faizsiz yatırdın... neden faizsiz sana diyolar ki biz senin paranla iş yapıcaz mal alıp satıcaz sana da kazancımızdan pay vericez. ama zarar edersek zarara da ortaksın Fakat sistem şidmiye kadar hiç zarar etmemiş 45 seneyi aşkın zamandır.
ama senden parayı alıp faizli işler yapıyorlarsa ve senin bunda sucun yok sana çünkü ticaret yapmak amaçlı kullanacaklarını tahhüt ettiler
paranı faizle işletmeyi sana tahhüt etmişlerse ya da sen faizde kullanıldıgından eminsen haram ben faizle işlenen parayı almıyorum demek seni kurtarmaz faizle işlem yapılmasına katkı sağlamakta aynı günah elinde olmayan şeyler olabilir onlar içinde af olunuruz umarım
reca ederim
Dünyadaki düzenin %80 böyle her şey de faiz var devlette alıyor faiz sonra bize veriyor haram filan değil bana göre haramsa bile kredi çekmeyen borcunu geç ödemeyen insan var mı herkes haramkar o zaman ben de olmuşum çok mu
Bende bu güne kadar bu gorusteydim. Şimdi aklım karışık. Vadeli parası aldığım günden beri hastayım.
Hastaneye gidiyorum. Hiç birşeyin yok diyor. Usutmussun ilaç veriyor.
Usutmek 1 haftada biter. Benim 1 ay oldu hala yataktayım. faiz parasını yıl başı bileti aldım. Haramdır birşey olmaz diye. Bilete ikramiye geldi. Demek ki haram değilmiş dedim. Ne yapacan bilmiyorum. Bugün ziraat katılımla görüştüm.
Vadeli hesaptan az veriyor. Ama ne yapacam bilmiyorum
Faizdeki para seni kuşkuya düşürüyorsa ver bana rahatla kanka ben değerlendirirm faiz bu dünyanın gerçeği bütün işler böyle yürüyor insanların işi görülüyor daha sevap bence bu iş benim paramla iş kuruyor adam işsizler iş buluyor sonuçta herkesin sermayesi yok insanlar paralarını bankaya yatırmasa bankada kredi veremez bu bir döngü ekonomik düzen enflasyonda para erirken kimse bir şey demiyor kimseden zorla bir şey de almıyorsun bankanın senin parandan kazandığı paradan sana da pay veriyor sadece
Cevap
0Cevap
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?