Beyaz yakalı dışındaki meslekler neden saygı görmüyor?

Bunu toplum kafama öyle yerleştirmiş ki sanki Dr, avukat, mühendis isen tamamdır. Yaptığın iş iş ama daha çok sanat tarafındaysan ya da farklı şeyler yapıyorsan o ne iş mi ne yapıyor, ne faydası var sanki gibi düşünceler kafamda beliriyor. Topluma ne faydası var gibi gibi...

Bu arada bu yargıyı başkasına değil kendime yapıyorum. Başkası için bunu düşünmüyorum aslında. Hobi olarak resimle uğraşırsam kendimi boş, işe yaramaz hissederken, okuduğum bölüm yani mühendislikle ilgili bir şeyler yaparken faydalı ve emek vermiş hissediyorum.

Yağlı boya yapmayı severim aslında
Yağlı boya yapmayı severim aslında

Bir içerik üreticisi, YouTube'a eğlenceli, faydalı içerikler atıyor mesela. Bu kişi için ne düşünürsünüz? Ya da tasarım yapan biri için?

Beyaz yakalı dışındaki meslekler neden saygı görmüyor?
Cevapla