Okul hayatımda hep başarılıydım ama online ders bana göre değilmiş. Ekrandan dersi izlerken konsantre olamıyorum. Dikkatim dağılıyor. Ders bitince aklımda hiçbir şeyin kalmadığını fark ediyorum. Ben normalde dersi derste dinleyen ve az ders çalışarak yüksek notlar alan bir tipim. Ama bu sefer olmadı. Ders çalışmam lazım. Neler önerirsiniz?
Online dersten verim alamıyorum, ders çalışırken nelere dikkat etmeliyim?
Online derse çalışabilmek için güçlü bir çalışma disiplinine sahip olmamız gerekiyor. Bilgisayar ve telefon, dikkatimizi dağıtacak çok fazla unsura sahip aynı şekilde çalışılan ortamın da gürültülü veya çok sıcak/soğuk olması ders çalışmamızı olumsuz etkileyen durumlardır.
Bu olumsuz etkileri ortadan kaldırmak için plan yapıp bu plana sadık kalmamız gerekiyor. Ben mesela her hafta plan yapıyorum ama en fazla 2 3 gün dayanabiliyorum, bunun sebebi okuduğum bölümün insanlarla iletişim kurmam gerektiği ve sizin de yaşadığınız durum olan dersi derste öğrenme olayı.
Tabi tüm suç öğrencilerde değil, öğretmenlerin online eğitimi normalden daha fazla sıkıcı hale getirmesi, nasıl olsa evdesiniz ödevleri yaparsınız diye kısa süreli çok fazla ödev vermesi ve derse girişin devam zorunluluğu gibi uygulamalar da verimi düşüren etkenler.
Her seferinde masaya, bu sefer çalışacağım diye oturuyorum. Evdekiler yüksek sesle konuşuyor, telefona bildirim geliyor, çalışma isteğim kaçıyor ve tekrar yatış moduna geçiyorum :D
Hatırlatıcı kullanılması, ders çalışma alışkanlığının evde tek başına kazanılması ve sessiz, tamamen odaklanabileceğin bir ortam hazırlamak bu sorununu çözmen için faydalı olabilir.
İmkanın varsa bir maden ocagına git ve galerilere in işcilerle sohbet et (çalış demiyorum). Evden sabah çık ve akşama kadar 100 tl kazan sadece 100 tl ( yasal ve ahlaki olarak) . soguk bir havada paltosuz ve parkesiz bir semtten birsemte git dışarda en az 4 saat kal (çok değil ) birgün açkal o gündedışarda sogukta oldugun birgün olsun bu uzar gider ve ki bu durumda bile bunun geçici oldugunu bildigin için pekte etkilemiyebilir seni ama en azından hissedersin belki. sonrasında motive olmana faydası olur kimbilir...
Online dersten bi şey anlamaman normal çünkü bizde anlamıyoz gelçi ben normalde de anlamam ki yapabileceğin tek şey var bunu sende benim gbi biliyosun yani youtube dan çalış
Ben online derslere girmiyorum vakit kaybı kendim çalışıyorum zaten donup duruyo sende kendin çalışabiliyosan öyle yap youtubede bir sürü daha güzel konu anlatan hocalar var onları izleyebilirsin :)
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Zaten normalde de verim alamıyoduk ki robot gibi anlatıp geçiyolardı