Silahın çok normal bir şey olduğunu benimseyip gerçek hayatta da kullanmanın sakıncası olmadığını zanneden bi jenerasyon oluştu... bence bu yüzden bireysel silahlanma arttı
Ya bence şöyle bir gerçek var yıllardır oynanan oyunlar yani illa şiddet içerikli diye çocuklarda özenmesin o zaman ben senelerce oynadım hala da oynuyorum ama gidip birisini öldürmüyorum yani bu biraz bence aileyle alakalı bir şey çocuğu yetiştirme tarzı ile alakalı bir şey mantıkla alakalı bir şey, şimdi sen çocuğa hakaret edersen aile içinde saygı göstermezsen çocuk bir sevgi görmezse şiddete meyilli olur yani bunun oyunlarla dizilerle ilgili olduğunu düşünüyorum mesela ben 32 yaşındayım sigara bile kullanmıyorum abim 35 yaşında kullanmıyor biz kimseye de bir şey yapmadık ama senelerce savaş oyunları da oynadık kurtlar vadisi dizi izledik
Tamam dediklerine katılıyorum ama bu oyunlar aleni özetinciliği giriyor onu diyorum tamam kabul ediyorum şu dediğindede haklısın “aile içinde görmezse böyle şeyleri ya da aile içinde sevgi, saygı görmezse hırçanlaşıpta, böyle şeyler yapabilir, bu oyunlarında etkisi altında kalıpta” ama bu oyunlar kötü örnek oluyor ailesinde hic bir şey görmeyen çocuklar içinde hic bir şey görmüyor evin içinde internet kafelerde bu oyunlarla tanışıpta bunları rol model olarak örnek alıyorlar bunu savunmak istemiştim soruda.
Kardeşim bir insan birilerini örnek almak ister veya şiddet uygulamak istersen onun bir ton bahanesi olabilir yani bu sadece oyunlarla ilgili bir şey değil o yüzden sana şunu söylemeliyim ki bunların oyunlarla dizilerle alakası yok şimdi millet ahlaksızlıkları ya da başka şeyleri hep dizilere bağlıyor filmlere bağlıyor Ama insanın içinde olmazsa yapmaz demek insanın da içinde var
Tamamda, benimde anlamaya, anlatmaya çalıştığım şey şu yani, bir insan dünyaya geldiğinde günahsız, içinin kötülüğü, iyiliği, temizliği, saflığı başka bir boyut, tamam içinde iyiye, kötüye ait düşünceler, istekler olabilir ama dış dünyadan kazanılan edimlerde burada bir araç aslında yani. Özgüven verebilir, normalleştirebilir, psikolojisi bozuk olabilir doğuştan ya da sonradan kazanılan edimler vasıtasıyla bunları savunuyorum bende.
abicim gidip 9 yaşındaki çocuğa oynatırsan bilemem ama bu tür oyunlarda tabiki yaş sınırı var çocuğa pcyi verip bi kenara geçiyosan sıkıntı sende takip etmen gerekiyor
o zaman savaş fılmlerını de cıkartalım savas cızgıfılmlerını de savas kıtaplarını da vs vs bu gerceklıkle sanalı ayıramayanların işi bu oyunlar yıllardır var boyle bır kesın kanı yok
Tamamda savaş filmleri ve kitapları tarihsel olarakta var ve çocukları eğitmek, doğru yönlendirmek adına var bu oyunlarda olduğu gibi normalleştirilmiş halde değil.
sımdı dedıgıme gelıyor gene olay fılmler cızgıfilmler vs. pokemonu bır cocuk kendını asagıya attı dıye kaldırdılar bu tek basına etken degıl o cocugun o etkılerı alması ıcın gercekten sorunu alması gerek onu gormesen bır seyden etkılenır. bu aynı seye benzıyor 90 larda huysuz vırjın vardı kımse crossdresserlıgı ozendırıyor demedı su an yok ama cok daha fazla erkek bu noktada demek kı konu bır seyı gormek degıl
İki bağımsız konuyu bağdaştırmadın mı sencede, tamam bağdaştırdığın konular birbirine çok uzak ama bizim konuştuğumuz konuyla aynı ilişkinlik derecesinde olabilir ama bir insanda bir şeyi görmeden yapmaz ama huysuz virjin durumu şöyle o insanda kadınlığa özentilik, hastalık durumu ve kendi penisini fazlalık olarak görme ya da kendi penisini kadın olarak kullanmaktan yani kadın kılığında erkek rolünde ilişki yaşaması durumlarıda var ve zararı kendine ama buradaki konu kökeni çevresindeki insanlara, kamuya vermiş olduğu zarar verme kapsamında, savaş, şiddet yani. Bunun hastalık boyutu sonradan edinilen, kazanılan edimlerle oluşabiliyor. Onu anlatmak istiyorum bende.
şu an dediğin şey bir teori sadece insan bu dünyada senden benden bu konuya daha haiz insanlar var ve gercekten bunun araştırması yapılıyordur öyle bır sey olsa idi bu konuya mudahale edilirdi ki oyunlar üzerinde zaten bu uyarılar mevcut eger ebeveynler cok bos bırakıyorsa bu oyunların degıl ebeveynlerın sorunu