Bir kısım insan oyun oynayarak para kazanmanın haksız bir kazanç olduğunu düşünürken bir kısım da bilgisayar başında çaba sarf edilerek kazanıldığını düşünüyor. Bazı Valorant E-Spor oyuncuları $14,358 - $29.331 arası kazanç sağlarken diğer oyunlarda bu rakam ikiye katlanabiliyor. Oyun oynayarak para kazanılır mı?Peki sizin gözünüzde sadece oyun oynayarak para kazanmak haksız bir kazanç mı yoksa belli bir emek harcandığını düşünüyor musunuz?
Merhaba Oyunların içinde olanlar bilirki, onların seviyesinde oyunu oynamak gerçekten çok zor. Bu kesinlikle yetenek işi. Oyunlardan para kazanmış biri olarak, bu işin cidden çoğu şeyden daha fazla emek gerektirdiğini söyleyebilirim. En basit turnuvada bile gelen rakipleri elemek ve ödülü kazanmak çok zor. Yeteneğiniz bile olsa, yeterince antrenman yapmadıysanız başarılı olmanız dahada zorlaşır. Şu an yoğun dediğimiz işlerden bile zorlayan oyunlar var insanı. Bu dediklerime örnek olarak bu oyunları eğlence amaçlı oynayıp, belli bir sevieye gelmemislş kişiler için kullanmıyorum. Onlar sektörün tamamen farklı bir tarafında çünkü. Benim bahsettiğim kişilerin belli bir programı var ve bu programlar insanı yoran programlar. Oyunlar herzaman keyif için oynanmıyor maalesef. Para kazanmak için kendinizi göstermeniz lazım. Bunun içinde kendinizi çok zorlayan şartlardan geçmelisiniz. Ben hepsinin hak ettiği parayı aldığını düşünüyorum. Emek vererek kazanıyorlar.
Haksız kazanç diyemeyeceğim çoğu gamer bir şirket kurmaya yetecek kadar parayı bilgisayarlara, oyuncu ekipmanlarına yatırıyor. Çıkan her oyun içinde belirli ücretler harcıyorlar. Bizim ülkede zaten haddinden fazla pahalı olduğu için teknoloji bu açıdan da bakmak gerekli. Tabi bu kadar haklı dediklerimizin yanında hakettiğinden çok fazlasını kazanan insanların olduğu gerçeğide var. Ağır başlı, ekranda ne yapmasını bilen Gamer arkadaşlar için oldukça güzel bir gelir kapısı, ne yaptığını bilmeyen, gereksiz ekran meşgul edenler için fazla bir kazanç olduğu görüşündeyim. 🙂🙂
Bir oyuncu olarak cevap vermek istiyorum. Oyun oynamak gerçekten kolay bir durum değil yetenek isteyen bşr durum diğer insanlardan çok daha sabırlı ve azimli olmanız gerekli o insanlar saatlerini veriyorlarlar emin olun. Haksız bir kazanç olarak düşünmüyorum.
Değil, oturarak para kazanmak kelimesi yanlış anlaşılıyor, ne kadar uzun süre oturursan o kadar uzun süre mabadın zarar görüyor bence hiçte haksız değil :D
Hayır bence. Saçma sapan yerlerden para kazananlar varken oyundan neden kazanılmasın. Ayrıca bu bir meslek olarak görülmeli. Hayatını bu şekilde kazanan insanlar var. Emek istiyor.