Kardeşimin düzelmesi için neler yapabilirim?

Ben bi ablayım. 15 yaşında kız kardeşim var liseye gidiyor. Annem ben kız kardeşim yaşıyoruz. Ankaranın bi semtinde oturuyoruz ve bu semtte gençlerin bulunduğu durum gözlemlediğim kadarıyla hiç iyi değil. Erkekler serseri kızlarda yine öyle. Kız kardeşim geçen yıl geldi buraya, eskiden sain akıllı bi kızdı. Söz dinlerdi ama zamanla burdaki kızlarla erkeklerle okulda tanışıp kaynaştıkça onlara özenmeye başladı. Onlar gibi serserilik yapıyor yni akşama kadar aylak aylak geziyo akşamları saat 10-11 e kadar sokakta geziyo ve bazen okuldan kaçıyor zaten doğru düzgün ders çalışmıyor. başına kötü bişi gelecek diye çok korkuyorum. Annem çalışıyor bende okula dersaneye gidiyorum genelde evde olamıyorum ama yinede elimden gelenin en iyisini yaparak ona yardımcı olmaya çalışıyorum fakat ben ne söyleesem beni yalnış anlıyor.Onu düzeltmek için neler yapabilirim lütfen bi fikir verin..
Güncellemeler
+1 yıl
öncelikle güzel bi haftalık plan yaptık genelde kendi karar verdi neler olması gerektiğine haftanın 4 günü 2 ser saat ders calışma ve 2 gün dışarı cıkması için gün ayırdık ve aksam en gec 10a kadar dışarda kalabilir cünkü okuldan 8 de cıkıyor zaten. bende her gün okuluna gidiyorum kontrol ediyorum ama ona caktırmadan bazen yemek getirdim diyorum bazen gecerken ugradım bazende okula gelicem bugun diyip gidiyorum.
Güncellemeler
+1 yıl
ve erkek arkadasımda beni söyle destekledi. eger her ay bu programa düzgünce uyarsa ve bir gelişme olduguna kanaat getirirsek küçük küçük ödüller sunacagız ona. mesela 15 gün harfiyen uydu sinemaya götürecegiz, bir ay düzenli oldu ve uydu ayakkabı mont vb. hediyeler alacagız. bu sekilde de güdülemeye calışıyoruz umarım iyi ibir sonuç alırım :) herkese önerileri için cok eşekkür ederim...
Kardeşimin düzelmesi için neler yapabilirim?
Cevapla