Üzülerek söylüyorum ki şimdiye kadar okuduğunuz "Erkekleri/Kızları Etkileme Yolları" "Birinin Senden Hoşlandığını Nasıl Anlarsın" "Bir Erkeğin/Kızın Hoşlanma Belirtileri" tarzı yazıların çoğu çöp! Hatta çoğunluğu saçmalık! Neden mi?

Her İnsan Farklıdır!
Her insanın düşünceleri, tavırları, davranışları, tepkileri, fikirleri, bakış açıları... farklıdır! Bazı insanlar hoşlandığını belli etmekten çekinmezken, bazıları karşı cinsin gözlerinin içine bile bakacak cesareti bulamaz kendisinde! Bazıları hoşlandığını gözlerinin tam içine bakarak belli ederken, bazıları gözlerini kaçırır. Biri peşinden koşar, "Seviyor!" dersin ama gönül eğlendirme derdindedir. Biri hayalet gibidir, görmezsin ama sevmek ne kelime aşkından küle dönmüştür! Demek istediğim her insanın duygularını ifade ediş biçimi farklıdır! Her insanın kalbinden geçen aşk başkadır. Kimi odun sever kimi romantizm diye ölür!
* Asıl konumuza dönersek; hedef kitleniz bütün erkekler/kızlar olmasın! Sadece O'nu etkilemeye çalışın! Nasıl mı? O kimdir, ne sever, nasıl biridir bilmiyorum! Bir zahmet onu da siz keşfedin! (Merak etmeyin keşif konusunda da yol göstereceğim! Biraz sabır :D)

"Bana ....... Dedi! Benden Hoşlanıyor mu?" Sorusunun Cevabı!
Bir insanın sizden hoşlanıp hoşlanmadığını tek bir sözünden anlayamazsınız! Niyetini bilemezsiniz! Bunu anlamak için çok daha fazla ipucuna ihtiyacınız var! Bakışları, tavırları, davranışları, hatta gülüşü size ihtiyacınız olan ipuçlarını verecektir! "Gözlerimin içine uzun uzun bakıyor, bana karşı ilgili, iltifat ediyor, beni her gördüğünde gülümsüyor... Benden hoşlanıyor mu?" sorusuna ise ancak bir soruyla cevap verebilirim: "Sadece sana karşı mı böyle?" Evet, günümüzde her türlü insan mevcut! Eğer bahsettiğin kişi, herkese gülümsüyorsa, herkese uzun uzun bakıyorsa, herkese iltifat ediyorsa, herkese karşı ilgiliyse, seni farklı kılan şey ne? Bir cevap bulamadın değil mi? Demek ki neymiş? Sadece sana olan tavırlarına değil, çevresine karşı olan tavırlarına da dikkat etmen gerekiyormuş!
* Uzun lafın kısası dostum, hazır ol, senden hoşlanıp hoşlanmadığını anlamak için iyi bir gözlem yapman gerekiyor!

İyi Bir Analiz Şart!
1- A- Gözlerinin tam içine uzun uzun bakıyor! Çünkü bakışlar bir insanı etkilemenin yollarından biridir ve o bunu kullanıyor olabilir. (Kötü niyetli de olma ihtimali var) B- Gözlerini kaçırıyor, utanıyor, kızarıyor! Çünkü öz güven eksikliği, utangaçlık sosyal fobi gibi psikolojik sorunları olabileceği gibi senden hoşlanıyorda olabilir.
2- Seni her gördüğünde gülümsüyor! Çünkü güler yüzlü biri ve herkese gülümsüyor! Ya da senden hoşlanıyor! Burda önemli olan nokta: Sana, herkese gülümsediği gibi mi gülümsüyor? Gözlerinin içi gülüyor mu? (Mutlu olabilir, keyfi yerinde olabilir. Sadece bir süre gözlemle! Hemen bir çıkarım da bulunma!) Tabi bu çok ince bir çizgi ve biz insanlar özellikle bu konularda yanlış anlamaya çok müsaitiz. Aman dikkat!
3- Seninle ilgileniyor, hatta iltifat ediyor! Çünkü senden hoşlanıyor ve ilgisini belli etme aşamasına geçmiş. Belki de yeşil ışık yakma zamanın gelmiş olabilir. Tabii bunun püf noktası da şu: Herkese iltifat eden, herkese olta atıp kimin düşeceğini bekleyen bir kardeşim olma ihtimali de var! Aman dikkat! :)
4- Seninle vakit geçirmek istiyor! Birlikte bir şeyler yapmayı teklif etti! Çünkü;
a- Senden hoşlanıyor!
b- Yalnızlıktan ölmek üzere ve yalnızlığını giderecek herhangi birini arıyor! Belki de nefes alman onun için yeterli bir nedendir! Uzak dur!
Not: Sürekli kendisini öven, kendisinden bahseden, "Şöyleyim, böyleyim!" diye atıp tutan insandan uzak dur! Aldanma! Söylediklerinin birçoğu yalan! Sadece dur ve düşün! Bana hak vereceksin! Burada tecrübe konuşuyor! :)
Dipnot: Bir insan, hoşlandığı kişiyi merak eder! Onun hakkında bir şeyler öğrenmek ister, diye düşünüyorum. Yani sürekli kendisinden bahsetmek yerine, seni tanımaya çalışır!
* Uzun lafın kısası, bu maddeleri dilediğimiz kadar uzatabiliriz! Senin anlaman gereken şu; bir insanın, senden hoşlanıp hoşlanmadığının analizini ancak sen yapabilirsin! Maksimum çevrendeki arkadaşlarının fikrini alıp kafanda tartarsın! Ama bu sorunun cevabını kesinlikle internette bulamazsın! Çünkü olabilir de olmayabilir de! Bunu ancak sen bilebilirsin!

Her şeyden Önce, Asıl Mesele; Sen Ondan Hoşlanıyor musun Gerçekten?
Bir adım atmadan önce kendi duygularını keşfetmelisin! Belki aranızdan bazıları "Ne hissettiğimi benden daha mı iyi bileceksin?" diye düşünebilir! Ama şöyle bir gerçek var ki; malesef günümüzde insanlar duygularını ayırt etmekte çokta iyi sayılmazlar! "Otobüste aşık olup, otobüsten inince aşk acısı çeken bir toplum haline geldik!" desem bana hak verirsiniz diye düşünüyorum! (Evet, bu söz bana ait değil, Facebook'ta okumuştum bunun gibi bir şey! Konumuza dönelim mi artık?)
Öncelikle şunu anlamanız gerek; Otobüste aşık olduğunuz o kız, bir kafede görüp hoşlandığınız o çocuk ya da yanınızdan geçen o yakışıklı var ya hani? Heh işte, size kötü bir haberim var! Onlar ne hoşlanma ne de aşk değil! Otobüste gördüğünüz o kızın, kafede gördüğünüz çocuğun, yanınızdan geçen yakışıklının tipini beğendiniz sadece! Hemen elinizdeki sigarayı bırakın ve efkarınızdan arının! Aşık değilsiniz! Yanlış alarm!
Şimdi, duygularınızı ayırt edebilmeniz için üç duygunun tanımını yaparak bir diğer başlığa geçeceğim!
1-Beğenme: İlk defa, toplum içinde gördüğünüz ve konuşma imkanınızın olmadığı biri sizin beğeninizdir! Tipini beğenmişsinizdir, yakışıklıdır/güzeldir! Maksimum bir hareketinden (belki hüzünlü bir bakış, belki bir gülümseme, belki bir merhamet göstergesi vs.) etkilenmişsinizdir! Kesinlikle aşık olmadınız! Aşk acısı çekmenize gerek yok! Silkelenin ve kendinize gelin! Bu duyguya örnek vermek gerekirse; kasiyer kız, otobüsteki çocuk, yanınızdan geçen fıstık, kafedeki yakışıklı vs...
Not: İlk görüşte aşka inananlardanım! Ama "Kesin olarak öyle bir şey var!" demiyorum. Çünkü hiç yaşamadım! Ama böyle bir şey varsa şayet başınıza gelme ihtimali, tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok düşük! Yani her türlü otobüsten inince aşk acısı çekmenize gerek yok!
2-Hoşlanma: Bir kız/erkek var ve siz onunla konuşuyorsunuz! Yani otobüsteki çocuk değil o! Bir iletişim söz konusu! Yeri, yurdu belli! Okuldan olabilir, komşunuz olabilir! Hareketleri, tavırları, sizi etkiyen bir şeyler var! Onu görünce heyecanlanıyorsunuz, kalp atışlarınız hızlanıyor, hatta sürekli görmek istiyorsunuz! Midenizde kelebekler uçuşuyor! (Valla sizi bilmem ama benim midemdeki kelebekler hoşlandığım kişi içinde uçuşuyor, sadece aşık olduğumda değil yani -ki aynı kelebeklerin iskender, çiğ köfte vs. gördüğümde uçuştuğu da doğrudur!- :D) Bu duygu, aynı zaman da şartlarda uygunsa adım atma evresidir! Bir şeyler yapın, uzaktan bakmakla kazanamazsınız kızı/çocuğu!
3-Aşk: Biraz klişe olacak ama anlatılmaz yaşanır! Ne yaparsanız yapın vazgeçemediğinizde bilin ki aşıksınızdır! Mecbur kalırsanız, vazgeçersiniz tabi ama istemeye istemeye! Ne bileyim aklınız kalır, ruhunuz kalır, kalbiniz kalır! Kalır işte! Arkanızı dönüp gidersiniz ama arkanıza bakarak gidersiniz! Gözünüz kalır! Anlatabiliyor muyum? Başka bir deyişle; "Unuttum!" diyorsanız unutmamışsınızdır! Unutsaydınız "Unuttum" demenizi gerektirecek kadar hatırlamazdınız! Şayet unuttuysanız, unutmuşsunuzdur zaten, maksimum güler geçersiniz! "Unuttum!" diyerek kendinizi kandırmanıza gerek yoktur çünkü! Anladığınızı umut ediyorum! :)

O'nu Etkilemenin Yollarını Keşfet!
Şimdiye kadar "Erkekleri/Kızları Etkilemenin Yolları" tarzı okuduğun bütün yazıları unut! O'ndan hoşlanıyorsun! "O" herkes değil! En azından senin için değil! Kitap okumayı seviyorsan şayet O'nu bir kitap olarak düşün! Yeni aldığın, içini kıpırdatan, kitaplığına koyup nasıl durduğunu görmek için sabırsızlandığın, hatta dokunmaya kıyamadığın, sayfası yırtılacak ya da kıvrılacak diye ödünün koptuğu, sayfalarında yazanları delicesine merak ettiğin, hatta bakmaya doyamadığın kitap! (Abarttığımı düşünmeyin, yeni bir kitap aldığımda tam olarak böyle hissediyorum :D) Hatta en sevdiğin yazarın kitabı duruyor karşında! Hani çok sevdiğin bir kitabı okurken hem bir an önce bitirmek için sabırsızlanırsın hem de hiç bitmesin istersin ya? Öyle düşün! İçini kıpırdatıyor! Kalbine koyup nasıl durduğunu görmek için sabırsızlanıyorsun! Onu bir kitap gibi düşün ve sayfaları yok ama kalbi kırmaktan, onu incitmekten, zarar vermekten kork! Hatta ödün kopsun! Onunla ilgili her şeyi öğrenmek için sabırsızlanıyorsun! Ama öğreneceklerin hiç bitmesin istiyorsun! Karşında yepyeni, kendisini keşfetmeni bekleyen bir insan var! Nasıl mı keşfedeceksin?
1- Öncelikle onu tanımaya çalış! Nasıl biri olduğunu keşfet!
2- Neleri sever? Nelerden hoşlanır? Boş vakitlerini nasıl değerlendirir?
3- Nasıl erkeklerden/kızlardan hoşlanır? Odun mu sever? Maço mu sever? Romantizm mi bekler?
4- Bir dakika! Her şeyden önce, en önemlisi; Sevgilisi var mı? Kalbi boş mu, dolu mu? Eğer kalbi doluysa, gel vazgeç bu sevdadan dostum! :) Üzülürsün!
Not: Hoşlandığı birinin olması çok önemli değil! Tek bir sözün bile onu unutması için yeterli olabilir! Şahsen ben hoşlandığım birinden çok çabuk soğuyabiliyorum. :) Yani insanların birilerini düşünme, birilerinin hayalini kurma ihtiyacından dolayı hoşlanma duygusunu yaşadıkları kanaatindeyim! Tabi ki bunun da istinai durumları var ama konuyu uzatmak istemiyorum! Eğer durum herkes için böyleyse -ki öyle olduğunu düşüyorum- insanlar, hayatlarından gelip geçen herkesi, hatta hoşlandıkları kişiyi unutturacak birini bekliyorlar! Herkesi (karşı cins için söylüyorum tabi ki) unutmaya hazırlar!
5- Bence hoşlandığın kişinin peşinden koşacaksın! Maço seviyorsa tutup kolundan çekmesini bileceksin! Romantizm seviyorsa ufak süprizler yapıp aklını almasını bileceksin! Tabi bunu yaparken karakterinden ödün vermeyeceksin! Değişmeni, ya da olmadığın biri gibi davranmanı sölemiyorum! Kaldı ki bu hayatının hatası olur! Olmadığın biri gibi davranarak başladığın her ilişki bitmeye mahkumdur! Demek istediğim, hani sen O'ndan hoşlanıyorsun ya? Heh işte, aradığı kişi sen değilsen şayet arkanı dönüp gitmesini bileceksin! Başka hoşlanmalara yelken açacaksın!
*Kız sana "Flemenko" dediğinde sen "Ben bilemenko!" dersen o iş olmaz!
Not: Bu söylediklerim hoşlandığınız kişiler için geçerli! Aşık olduğunuz kişiden vazgeçmek tabi ki öyle kolay olmaz! O çok daha derinlere inilmesi gereken bir konu ve ben uzatmak istemediğim için yüzeyde kalmayı tercih ediyorum.
Notun Dibi: Aşık olduğun kişiye gidip açılma sakın! Etkilemeye çalış! Tabir-i caizse sinsice yaklaş! :) Seni tanımasına, senden etkilenmesine fırsat ver! Bir insana gidip direk açılmak, inceldiği yerden koparmaktır! Burada tecrübe konuşuyor! :)

O'nu Etkilemek İçin Yapabileceklerin! Birkaç Tavsiye Sadece!
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki; bu yöntemleri uygulamak için içinde bulunduğun durumu, O'nun karakterini, tavır ve davranışlarını, beklentilerini, hatta kendi karakterini göz önünde bulundurmalı ve zamanlamayı iyi ayarlamalısın!
1- İltifat et! Doğru zaman da doğru iltifat önemli tabi ki! (Suyunu çıkarıp iltifat yağmuruna tutarak karşındakini bunaltma!) İltifat sadece erkeklerin yapması gereken bir şey değil! Bir kız olarak, hoşlandığın kişiye çok güzel güldüğünü ya da herhangi bir hareketinin sevimli geldiğini, mesela gömleğinin güzel olduğunu vs. uygun bir dille ifade edebilirsin!
2- İlgilendiğini göster! Ufak hediyeler alabilirsin! Mesela ben hoşlandığım kişiye (sigara içiyordu) üzerinde Türk bayrağı olan bir çakmak hediye etmiştim. Çünkü anahtarlığında ve yüzüğünde Türk bayrağı vardı. Mesela kurşun kalemle resmini çizip hediye edebilirsin (Sevgiliyken de yapabilirsin bunu, senin tercihin!). İlla çok güzel çizmen gerekmiyor, benzesin yeter. :) Ben bunu da yapmıştım! Hatta "Şeytana benzemiş" diyen arkadaşım da olmuştu ama genelde arkadaşları falan çok beğenmişti. Hatta "Beni de çiz!" falan dediler. O'da "Sizi çizemez, bana özel!" dedi ve ben çizmedim! Sonra ne mi oldu? "Bana kankanı ayarlasana!" dedi, çünkü yavşaktı -ki umut vermişti-. Soğudum, çünkü sadece hoşlanıyordum ve yaptıklarım için pişman değilim. Duygularıma göre, hesapsız kitapsız hareket etmeyi seviyorum. Kaybettiğim bir şey olmadı benim! Bunları anlatmamın nedeni; çekinmeyin! "Daha orta da fol yok yumurta yokken ne hediyesi?" demeyin! İçinizden geliyorsa yapın! Dikkatinizi çekerim, içinizden geliyorsa! Benim içimden geliyordu yaptım!
3- İnce düşün! Ayrıntılara takıl! :) Örnek veriyorum: Laf arasında Dostoyevski sevdiğinden bahsettiyse onun bir kitabını hediye edebilirsin! Bunu sırf örnek vermek için söylüyorum, konu daha da genişletilebilir. Sadece fırsat kollamanız önemli!
4- Reddetse de pes etme derim ben!
Not: Maddeler çoğaltılabilir ama dediğim gibi kişiden kişiye değişebilir durum. Ben kendime göre bir liste yaptım. Bunlar beni etkilerdi. Karşındaki kişiyi göz önüne alarak adımlar atmalısın. Nelerden etkieleneceğini keşfetmelisin. İlgi alanlarını öğrenmelisin.

En Önemlisi: Ne Yazık ki Öz güven!
Ne yazık ki diyorum çünkü bir çok insanda olmayan bir şey, öz güven! Ama öz güvenin varsa sadece aşk ilişkilerinde değil, bütün ilişkilerinde insanları etkileyebilirsin. O yüzden belki de işe öz güvenini kazanmakla başlayabilirsin! Unutma: İnsan istedikten sonra başaramayacağı hiçbir şey yok! Bir kitapta okumuştum: "İsteyin, inanın ve alın!" diyordu! Ben inanıyorum, başarabilirsiniz! Siz de inanın!

Son Söz!
En başta da söylediğim gibi her insan farklıdır! Önce O'nu keşfedin! Sonra etkileyin! En önemlisi reddedilmekten korkmayın! Bir sonraki Bence'm muhtemelen reddedilmek üzerine olacak! Emin olun reddedilmek sandığınız kadar kötü değil! Reddedilmiş bir insan olarak söylüyorum! Burada tecrübe konuşuyor! :)

*Okuduğunuz için teşekkür ederim :) Umarım sıkılmamışsınızdır ve bir faydası olmuştur Bence'min!
***Bir sonraki adım olan sevgililik süreciyle ilgili olarak "Sağlıklı Bir İlişki İçin Altın Tavsiyeler!"imi merak ediyorsanız, işte bir önceki Bence'min linki!
https://www.kizlarsoruyor.com/ask-iliskileri/a61046-saglikli-bir-iliski-icin-altin-tavsiyeler
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar