Evlenirken erkek tarafının hiçbir şey yapmaması durumunda nasıl davranılmalı?

Şöyle anlatayım; biz erkek arkadaşımla 3 senedir beraberiz, ailesini de 2.5 senedir tanıyorum, sürekli görüşüyoruz. Gerçekten çok iyi insanlar o konuda diyecek sözüm yok fakat bazı konular biraz sinirimi bozuyor. Erkek arkadaşım okul zamanından beri çalıştığını hep eve veriyordu. Askere gitmek için bile babasının emekli olup kendi başına evi geçindirebilmesini bekledi. Bu arada askerden geleli 2 ay oldu. Onun yardımları sayesinde kendilerine ev alabildiler. Halk dilinde kendi yağında kavrulan bir aile diyebilirim. Babası emekli olunca iş yerinden 7 senelik tazminatını aldı. Bir kısmıyla borçlarını kapatıp geri kalanıyla altın yapmıştı ama şimdi bozdurup vadeli hesaba koymuş. Yakında kendi evlerine geçmeyi düşünüyorlar fakat evleri merkeze çok az uzak olduğu için bankadaki parayla araba almayı düşünüyorlar. Taşınırken de bütün mobilyaları yenileyeceklermiş. Bu arada bizim evlenmek için uğraştığımızı da biliyorlar fakat bunca zaman onlardan ne yaparız nasıl yaparız dediklerini hiç duymadım. Bazen bilerek konusunu açıyorum ama yorum yapmıyorlar. Erkek arkadaşım çok yüksek maaş alan biri de değil, asgari ücretten 3 5 fazla alıyor zaten yeni işe girdi. Liseye giden oğullarına elektrikli bisiklet aldılar yakın zamanda 20-30 bin tl ye. Zaten durumları yokken bisiklet almak yerine en azından o parayla kendi takacakları bileziği alsalardı diye düşünmeden edemiyorum doğrusu. Çünkü çocuğun bisikleti zaten vardı ve kaç yaşına geldi ufak değil. Ailem erkek arkadaşımla tanıştı. Doğal olarak bir söz nişan bekliyorlar. Bu şartlarda nasıl olacak bilmiyorum. Erkek arkadaşım bunca şeyi tek başına nasıl yapacak. Bu arada ben bütün çeyizimi çalışarak hazırladım. Aileminde katkıları oldu. Ayrıca her türlü masraftan kaçınıyorum. Söz nişan bir yapacağız, düğün falan da istemedim sadece kına gecesi ve nikah. Evde fazla eşya sevmediğim için de az ve öz mobilya bakmayı düşünüyoruz uygun fiyatlı olarak. Biz uzun zamandır çabalarken onların bu kadar dış planda kalması normal gelmiyor. Aileme de anlatamıyorum çünkü öyle şey mi olur diyerek tepki gösterirler ki ablamlar bu şekilde söylediler bile. En azından kendi takacaklarını alsınlar onu da çocuk yapacak değil ya dediler haklı olarak. Bu konu canımı çok sıkıyor. Sizce bu dönemde nasıl hareket etmeliyim?

Evlenirken erkek tarafının hiçbir şey yapmaması durumunda nasıl davranılmalı?
Cevapla