1 yılNe güzel pandemi vardı. Ozaman kimse düğün yapamadan evlendi. Benim bir tanıdığım. Pandemi de evlendi. Düğün yapmadı, 3 sene sonra. Kız istedi düğün yap dedi. 3 sene sonra düğün yaptılar. Kızın isteği üzerine 😅 sende şimdi böyle söyleyip, sonradan cayma da. Gerçi pandemide caymak kolaydı. Pandemi vardı oyüzden yapamadık, şimdi pandemi bitti yapıyoruz diye yutturdular millete. Halbuki başta kızda istemiyordu evlendi. Sonra baktı tüm arkadaşları şahşalı düğün yapmış, özendi oda istedi. Sende böyle olmayasın
06 Yorumla- 1 yıl
Yok benim hiç böyle hevesim olmadı. Onun yerine gezmek beni daha mutlu eder
- 1 yıl
Peki senin ailen ister mi, evlenirsen düğün yapılmamasını? Neticede her düğüne giden, heryerde takı takanlar, kendileri de düğün olsun, takı takılsın ister. Ailelerin yaklaşımı önemli bu konuda benimde bir kız arkadaşım vardı düğün yapmak hakkında ne düşünüyorsun dedim. Ben istemem ama ailem ister dedi. Aslında bende düğün istemem benimde ailem ister. Biz biraz ailelerimize bağlıyız aslında. Aileler ne derse o. Şimdi sen birini bulursun sen düğün istemezsin oda istemez. Ama senin ailen ister. Ozaman olmaz onun aileside ister ozaman yine olmaz ailelerin kararı aslında düğün. Bu konuda aileleri ikna etmek gerekir diye düşünüyorum
- 1 yıl
Aslında bir yandan da haklısın. Benim bir arkadaşım vardı. Ailesi sevilen bir aile değildi, akrabalardan soyutlanmış bir aileydi. Kimsenin düğününe gitmezdi. Kimse de ona gelmezdi. Çocuk evlendi. Evlendiği kızda çevresiz çıktı. 500 kişilik düğün salonunda 100 kişi ya vardı, ya yoktu. Böyle düğün olmaz olsun dedim. Böyle düğün olacaksa. Hiç yapmayın daha iyi. Düğün dediğin en az 300 kişilik olmalı bir düğünde 300 kişi yoksa. Düğün değilde, Küçük bir parti olabilir. 100 kişi yoksa ozaman hiç düğünde kutlamada olmasın aileler arasında arkadaşlar arasında kutlanır
- 1 yıl
Aileme kalsa isterler ama ben zaman içinde bu düşünceme ikna ettim. Şimdi pek karışacaklarini sanmıyorum. Çevremdeki insanlar da fikrime alıştı ilk başta saçma geldi herkese. Altınlar vs konusunda ailem karşılık beklemez. Gittigi düğüne taki takıyorsa bu onlara hediye olarak görürler.. Ailem çok gelenekçiydi zaman içinde benimle birlikte onlarda sadeliğe alıştı. Sevdiklerimizle minik kutlamaya karşı değilim ama gelinlik düğün vs hiç öyle heves hayalim yok. İki taraf istemese de aileler isteyince illa şart diyolar aslında herkesin kendi yolu. Evet düğün ailelere göre önemli olabilir ama yaşam değişiyor herkesle aynı pencereden bakmak zorunda değiliz
- 1 yıl
İyi diyonda, benim soruma cevab vermedin şimdi. Sen düğün yapsan, kaç kişi gelir, sizin çevreden maksimum? Şimdi bir düğün yaparım benim tarafdan 200 kişi damatdanda 200 kişi gelir diyorsan, sade nikahda okadar takı takılmıyor herkes hediye götüremiyor. Sadece düğününe altın takanlar altın hediye edebiliyor. Bazı düğünlerde para takıyorsun. Parayıda hediye yollamazlar. Ayrıca neden ailen. Biz niye şerefimize bir düğün yapmayalım desinler? Bende babama düğün istemiyorum demiştim. Babam bana. Biz neden şerefimize düğün yapmayalım dedi. Ki ben erkeğim düğün masrafı bana gircek. Sen kız tarafısın. Damat tarafına düğüne gerek yok derse anormal karşılanır. Benim boşanmış bir iş arkadaşım vardı o bile ikinci evliliğine düğün yaptı oda kadındı. Erkek değil. Her kocadan düğün istiyor 😄 ayrıca düğün masrafı sana girmiycek de. Allah büyük, başka yerden para gelir o parayla gezersin. Böyle düşünme. Şanınıza düğün yapın tabi. Haa çevren yoktur bir düğün salonunu dolduramıyacak kadarsınızdır. Yapma tabi rezil olma.
- 1 yıl
Çevrem geniştir. İnsanlarla aram da iyidir. Aynı pencereden bakmıyoruz masrafını kimin yaptığıyla alakası yok bende biliyorum erkeğin yaptığını.. Herkes aynı kültüre ve geneleğe uymak zorunda değil ki
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(30-35)1 yılSen düğünü tam iyi anlamak gerektiğine inanıyorum:
düğün esnasında öncelikle gelin için yapılan bir eylem erkek yüreğini koyup hem kendi tüm tırnakların hem kızın dudaklarını yani erkek kız tarafı toplayarak herkesin içinde o kıza sahip çıkacağını değer verdiniz yüreğin yüreğiyle sevdiğini ilan ediyor herkesin içinde söz veriyor bunu hep beraber onların duası ile Mutluluklarını paylaşıyorlar….
Bu bağlamda en büyük konu böyle bir söz verdikten sonra bunun ciddiyetine göre davranıla biliyor mu? Erkek bu yüreği verdiği sözü tutabiliyor mu? Gerçekten bunun ciddiyetinin farkında mıyız toplum olarak?
Bu esasen tüm merasimler için söz nişan için de geçerli aynı şekilde?
Meselesini aslında bir erkeğin kız kızın hayalidir ve erkek bu merasını hayatı boyunca mutlu etmek istediği kadını mutlu edeceğine dair bir gösterge bir açılış yapar… Yani seni Mutlu etmek için olan bir şey olduğu için sen istiyorsan olmalı sen istemiyorsan olmamalı
00 Yorumla
En gereksiz işlerden biri. Her konuda avrupaya özenen gençler ne hikmettir düğün konusunda tam zıt bir yaklaşım sergiliyor. Onlar gibi dini bir mekanda din görevlisi huzurunda nikah kıyıp arabana atlayıp basıp gitsene tatiline? Yok maalesef. Konu düğün olunca batı değil en doğuya gidiyor gençlerin aklı.
00 Yorumla
1 yılDüğün bence gereksiz bir masraf. Günümüzde her şey bu kadar pahalı iken bu kadar borca girmekte mantıksız. He eğer bir şeye para verilmek isteniyor ise oraya verilecek para gezmek görmek için verilebilir. Ancak sırf insanlar eğlensin alsın görsün diye düğün yapmak çok mantıksiz
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
80Cevap
1 yılMaddi imkanınız varsa yaparsınız yoksa yapmazsın zorlaştırmayınız kolaylaştırınız diyor rabbimiz
50 Yorumla- Alışveriş & Hediyeler konusunda 1,8b cevap paylaştı.
u 1 yılşart değil.. hatta düğünsüz güzel
10 Yorumla Gelinlik giymeden evlilik olmaz, salon vs şatafatlı olmak zorunda değil onu kendin sevdiğin insanları çağırarak küçük bir yer tutabilir anı bırakabilirsin, ha bide erkek tarafından bir şey istemezsen eğer senin namusuna kadar laf edebiliyorlar bu kız bizden bir şey istemiyor kesin kusuru var diye bakıyorlar bunu ben demiyorum çoğu evli insanların söylediği şeyler. Bir kız düğünsüz evleniyorsa dul mu bu kız vs diye laflar çıkabiliyor. Kimse keyfinden yapmıyor bence, hatası olan sessiz sedasız evlenir diye bir laf var çünkü.
17 Yorumla- 1 yıl
Bu düşünce çok saçma hatası olan sessiz sedasız evlenir... İsteyen yapsın istemeyen yapmasın bence bütün bunlar toplumsal tabular.. Gelinlik giymeden de olur sessiz sakin nikahta olur. Minik bir kutlama ya da şatafatlı bir düğün hepsi olur. Olmayan nedir derseniz? Olmayan insanlara göre istemediğimiz şeyleri yapmak
- 1 yıl
O lafları ben çıkarmadım aşkım, genel bir ortaya çıkan laflar onlar genelde erkek taraflari konuşur bunu zaten, onun dışında ben gelinlik tabiki giymek isterim hakkım yani, her kızın değildir ama ben giyerim açıkçası neden giymeyeyim ki? Bunun diğerleri ile alakası yok kendi tercihim ztn gelinliği giyerim düğün nasıl olursa olsun o kadarı çok skimde değil açıkçası. Pahalı olsun demiyorum sonuçta bende. Bir gelinlik de alamicaksa yani evlenmesin.
- 1 yıl
Biliyorum senin çıkamadığını canim, gelinlik giymek herkes ister. Herkes inatla şatafatlı şeyler istiyor ben düğünü de gerekli bulmuyorum minik kutlama sade bir nikah tercihim. Karşı tarafın bu zorlama isteğine karşıyım tamam masraf onların da sonuçta iki kişi evleniyor
- 1 yıl
Hersey gönlünce olsun hep mutluluklar bulsun seni 💐
- 1 yıl
❤️😊✨️
Bir daha görmeyeceğin insanları ve seni çekemeyip her türlü işinin batmasını isteyen akrabalara en az 500 bin harcamak istiyorsan buyur yap tabi :D hee ama dersen ki yok kalsın ben eşimle daha uzun balayı ve eve birkaç gerekli şey alırım bak işte o zaman sende bizim kafadasın demektir... Hayırlı olsun demek isteyen ve altınını vermek isteyen her zaman gelir verir...
10 Yorumla
1 yılBana da meşakatli geliyor. Düğün istemeyen birini bulsam ilk fırsatta evlenirim. Oraya harcayacağım para çok daha mantıklı yerlere harcanabilir..
14 Yorumla- 1 yıl
Al benden de o kadar
- 1 yıl
Senin düşüncende kadın bulmak zor şu geleneksel ritüelleri çok fazla abartıyorlar.
- 1 yıl
Bencede çok abartılıyor aileler istiyor aileler istiyor başka dedikleri yok. Bu senin hayatın niye yokuşa sürüyolar hiç anlamıyorum. Bir de böyle diyince kusur arıyorlar illa kusurluyuz.. toplumsal tabular ve saçmalıklar
- 1 yıl
Duygu ve düşüncelerime tercüman oldun. Üstüne diyecek bir şey yok. 👌
1 yılBence şart değil, tabii herhangi aileden biri istiyorsa yapılmalı, kimsenin kötü hissetmesine gerek yok. Bazı kişiler çocuğuna düğün yapmadığı zaman "ben insanların yüzüne nasıl bakacam" falan diyorlar, bu tür pişmanlıklar yaşanmaması için isteyen aile varsa yapılır yoksa gerek de yok zaten.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBen de bu arada düğün istemeyen bir nikah yeter diyenlerdendim hala da öyle ama görücü gelen kişi olmaz bizim aile illa düğün ister falan dedi sırf düğün istemediğim için garip karşılandım uzatmadan görüşmeyi kestik :) bu da böyle bir akımdır
15 Yorumla- 1 yıl
Benimde böyle anım var 🙂 Daha iyi işte yükü kaldırıyoruz ama demek ki düğün hevesi var
Cevap sahibi1 yılHevesi anlarım aşkım ama defalarca kapıya gelen insanların sırf düğün istemedim diye bende bir sorun varmış gibi davranması garipti 😂 ne dedim aile gibi yaşalım dedim aile gibi 😂😂😂
- 1 yıl
Düğün istemeyince garipsiyolar zaten 🤣 aman herkes istediğini yapsın seninde hersey gönlünce olsun 💐🥰
Cevap sahibi1 yılAmin çiçeğim hepimizin 💐👑
- 1 yıl
Amin 💐😊
1 yılEskiden bir anlami varmis tabi butun bu tatavanin.
Gunumuzde sacma. Ekonomik duzen cok degisti.
Ben evlensem nikahtan devam ederim. Hic ekstra satafata gerek yok. Param olmadigindan da degil. O kadar masrafi cope atacagima guzel bir hayir yapar, bir yere bagislarim.
00 YorumlaDüğün işlevini yitirmiş bir gelenek bence, evliliği ve çiftleşmeyi kutsamak ve toplumun şahitliğini almak için gelişen bir gelenek günümüz de çiftlerin başına bela olan yorucu, pahalı anlamsız bir etkinliğe dönüştü. Düğün demek bahşiş isteyenler için eğlence çiftler için ailelerin belirlediği gelenekler toplamı
00 Yorumla
1 yılŞart değil. Evlendiğini komşunun etlisinin oğlunun sevgilisinin bilmesine ne gerrk var
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılbence düğün işi bizde fazla abartı fazla gösterişe döndü. yok mehter ekibi, yok türkücü, yok dini gösteriler...
Düğünüm toplam 3 saat filan sürmüştü. Mekan yemekli değildi ama aperarifler dağıtıldı masalara (kurabiye küçük sandviçler ekler vs vs) İlk dansımız dışında toplasan 1-1buçuk saat hareketli bişiler çaldık. Takılar takıldı fotoğraf çekildi. Ve dağıldık.
geçmişte annem tarafından akrabalara takılan onca altın boşa takılmadı herhalde 😅😂😂
10 YorumlaDüğün eskiden güzeldi ancak şuanda boş çok boş ve evlilik yıkıyor. Çok tanıdığım düğün yüzünden hayatları karardı. Yapmayın etmeyin. Düğün zengin işi.
20 YorumlaHayır çok saçma gereksiz fuzuli masraftan başka bir şey değil gelip yiyip içip gidecekler düğünden sonra kimse hatırlanmayacak üstüne bir de millet için harcadıgim paranın borcunu ödeyeceğim mallk gibi geliyor
01 Yorumla- 1 yıl
Banada ya bir üstüne sinir stres ve dedikodu malzemesi olmak
Hayır değil. Düğün yerine hayır yapmak, insanları doyurmak i, Balayı Yurt dışına geziye gitmek tur ile.
10 YorumlaMasraf etmeyi seviyorsan şart ama şöyle bir şeyde var sonra karın bana değer vermiyorsun falan der masraf etsen çok para harcadık şimdi bişey yapamıyoru der bu seferde öyle laf eder o yüzden kadın istiyorsa şarttır
00 Yorumla‼️Şart değil de, takılar ne olacak ananın babanın millete taktığı takıları geri almak için düğün yapmak zorundasın yoksa ananın babanın taktığı takılar boşa gider‼️
01 Yorumla- 1 yıl
Kardeş sen isteyebilirsin ben istemiyorum.. Benim hayata bakis açım böyle.. Takı düğün sahibine destektir karşılık beklenmez ailemde böyle düşünüyor
Düğün bir kültür işi aslında. Bazı kesimlerde gereksiz görülüyor, yapan çok nadir oluyor. Bazı kesimlerde ise düğünün olmaması demek kıyamet demek. Bana gelince sessiz sakin nikahtan yanayım.
10 Yorumla
1 yılsafi masraf olarak görürüm düğünü, akrabalar eş dost eğlensin diye yapılan bir gelenek, bu ekonomide çok gereksiz
14 Yorumla- 1 yıl
Hem ekonomik olarak hem de hiç öyle hevesim yok anlamsız geliyor tüm bu safsata
- 1 yıl
o parayla bir güzel balayı yapılır, balayı yapılmasa bile borçlar ödenir daha kaliteli bir evlilik yaşarsın
- 1 yıl
Bende öyle düşünüyorum hiç bisi yapamazsan borcsuz bir evlilik olur
- 1 yıl
aynen öyle miss gibi
1 yılBence değil ama dünyaya geliş amacı halay çekmek olan akrabalarım var
10 YorumlaBence şöyle söz nişan bir arada sonra nikaha bir iki gün kala bekarlığa veda sonra nikah kına saçma geliyor bana düğün desen o da gereksiz pahalı bence
00 Yorumla
1 yılSade nikah yaptık çok da güzel oldu. Kimse kimseyi borca sokmadı. Onun yerine parayı tatile harcıyacağız.
02 Yorumla- 1 yıl
Çok güzel ya mutluluklar dilerim 💐
- 1 yıl
Tek eksik ne bil bakalım sjsjj
Saçmalık. Arizona kertenkelesi gibi sahneye çıkıp garip tuhaf hareketler yapan insanlar, boş yere edilen masraflar vs vs
03 Yorumla- 1 yıl
Hiç bu açıdan bakmamıştım
- 1 yıl
Bencede öyle
Düğün salonu açmak lazım ya en güzel onlar kazanıyo bu sorulardan onu anliyom sgwjxjsi düğün boş iş
01 Yorumla- 1 yıl
Evet bencede dugun salonu açmak mantıklı 😂
Gizli Üye(36-45)1 yılHayir degil , akrabalar zaten yine seni kötüleyecek boş ver elalemi
ama gelinlik giy icinde kalmasin güzel sade bir nikah en sevdiklerinle birlikte lezzetli yemek yiyin sonrada gezin tozun mutluluklar
03 Yorumla- 1 yıl
Ay dimi elalem yine kötülüyor üstüne sinir stres gerek yok
Cevap sahibi1 yılKesinlikle öyle canım en önemlisi senin düşüncen
- 1 yıl
🥰💐
1 yılBunu size sormak lazım aslında kız kısmının mutlu olması önemli unsur, olmayınca daha mutlu olunur diye düşünüyorum ben
04 Yorumla- 1 yıl
Ayy ne güzel bir düşünce
- 1 yıl
Böyle olmalı ki ama en değerlin mutluysa sende mutlusundur
- 1 yıl
Düşünceniz çok hoş, neslinizin tükendiğini düşünüyordum
- 1 yıl
Bilmukabele, şahsen insanlığın öldüğünü düşündüğüm için nezaket görmek de şaşırtıyor
1 yılHayır, hiç sevmiyorum. Belki tören tarzı bir şey olabilir. Ama onun dışında hiç sevmem, başımı ağrıtıyor
01 Yorumla- 1 yıl
Benim de
1 yılGereksiz takı seviyorum onu da nikahta isteyen verse keşke yaparsam dünyanın en masrafsız düğününü yapacağım aşırı pintilerdeki gibi😂
02 Yorumla- 1 yıl
Keşke ya.. Bak bu iyiymiş 😂
- 1 yıl
🤣
1 yılBence de düğün yapmak mutluluk değil ki. Millete nasıl gösteriş yapsak diye düşünülen bir olay.
00 Yorumla
1 yılKız bakire ise evet şart. Sıkıysa güneydoğu Anadolu'da düğün yapmadan evlenmeye çalış bak bakalım ne oluyor.
00 YorumlaGereksiz borç ve gösteriş olduğunu düşünmüyorum.. Sade yapana da hiç rastlamadım geleneği devam ettiriyorlar.
00 Yorumla
1 yılMaddi durumu iyi olanlar borca girmeyecekler düğün yapabilir ama borç harçla bana düğün yapmak ev almak vs saçma geliyor
00 YorumlaDugun yapacak cok ca imkana sahibim şükür. ancak dugun isteyen biriyle asla evlenmeyecegim
06 Yorumla- 1 yıl
Neden peki
- 1 yıl
Hanim efendi ve beyefendi gibi nikahini kiyarsin nikah sarayinda veya nikah memurunu istedigin yere getirtirsin. Bi giris yaparsin bi nikah kiyilir bi dans edersin , tebrikleri alirsin ikramlarda bulunursun basar gidersin iki saatte bitirip. İsim gucum yok 15 gun plan yapicam ve kinasi nisani dugunu 3 gun harala hürele ugrasamam
- 1 yıl
Ay ne güzel ya bencede çok mantıklı
- 1 yıl
Hersey gönlünce olsun
1 yılKalıplara uyan bir düğün değilde hayalindeki düğünü yaparsın. Küçük düğün ya da büyük düğün. Seni mutlu eden şeyler düğündür işte.
00 Yorumla
1 yılİlk defaysa olmalı ikinci defaysa şart değil.
03 Yorumla- 1 yıl
Niye ne fark var
- 1 yıl
Her kız gelinlik giymek ve düğün yapmak ister ilk defasında ama ikinciyse gerek yoktur..
Ama tabi arada istisnalar oluyor... - 1 yıl
Her kız istemez ama genel olarak doğru
Hayır değil. Millet eğlensin diye vereceğim onca parayla gezer yeni ülkeler görürüm. Hiç gerek yok bence.
00 YorumlaArtık bu ARAP GELENEKLERINDEN, KÖYLÜ ADETLERİNDEN kurtulmalı..
Düğün sektörü var HEPSİ KAN EMİCİ00 Yorumla
1 yılDüğün diye bisey yoktur tamamen uydurmadir ayrıca dinende uygun değildir
01 Yorumla- 1 yıl
Hah bak ben gibi düşünen biri
Şart değil, zaten saçma bilmiyorum insan uydurmaları şeyler
01 Yorumla- 1 yıl
Bencede
değil tabiki de özellikle masraf ağır olan taraf için hiç gerekli değil..
09 Yorumla- 1 yıl
Ben böyle diyince karşı taraf düğün diye tutturuyor anlamıyorum
- 1 yıl
Sorun masraf değil, istemediğim şeyi niye yapmak zorundayım ki herkesin hayali gelinlik düğün bütün bu süreç olmalı mı ki
- 1 yıl
yani buda bir sorun tabi de , ben olsam zaten istemediğim için onları cezalandırmak adına aşırı masraflı bir düğün isterdim ve düğünü umursamazdım. yani orada şeklen olurdum. ve bu süreli bir şey.. insanlar bazen istemediği şeylere katlanır ve bunun bedelini karşındakine ödetmen lazım. zaten istemediğinin farkındayım ve haklısın. ama hayat böyle. ehliyet almadan araba kullanmak isteyebiliriz (kullanabiliriyoruzdur da) ama sistem ehliyet almadan araba kullandırmaz.
- 1 yıl
Mutlu olmadığım şeyleri başından istemem ceza kendine verilmis oluyor.. Daha önce istemediğim şeylere cok katlandım.. Aynı yolda olmak lazım yoksa bu iş gitmez
- 1 yıl
Sanirim öyle ama inanıyorum elbet aynı yolda olan denk gelir
- 1 yıl
İnsanlarla çok yakın değilim ama çevremde güzel insanlar var tabi yol arkadaşı farklı şey.. Az insan gerçekten çok huzur getiriyor tabi seçmek lazım
1 yılbana da meşakkatli geliyor. Şaşırdım bir kızın bunu dile getirmesine..
04 Yorumla- 1 yıl
Bana hep saçma gelir
- 1 yıl
ee ne olacak nasıl bir şey hayal ediyorsun
- 1 yıl
Sade bir nikah haber vermekse haber vermek işte
- 1 yıl
fikirlerini daha detaylı öğrenmek isterdim
1 yılŞart değil ama maddi durum iyiyse yapılması iyi olur
10 Yorumla
1 yılKişilere göre değişir; düğün yapmak isteyen yapar, yapmak istemeyen yapmaz.
10 Yorumla
1 yılYoo değil insanları eğlendirmek için tonla borca giriliyor ne gerek var be...
00 YorumlaNikahtan ve küçük kokteyl buluşması ile bitirelim bu işi
00 Yorumla
1 yılBu pahalılıkta özellikle düğün yapmak bana artık saçma geliyor...
00 Yorumla
1 yılGelinlik giymek şartıyla sade nikah yapılabilir. Satafata gerek yok durum müsait degilse
00 Yorumla
1 yılEvlilik bizzat kendi uzak dursun benden her türlüsü külfet
00 YorumlaŞart değil Nikah da yaparsın, istersen aile arasında nikah da yapabilirsin.
00 Yorumla
1 yılDeğil masraf sadece maddi durum iyiyse yapılsa güzel olur
00 Yorumla
1 yılTabii ki de şart değil. Hatta sade nikâh olsa daha iyi olur. Ancak gelecekteki eşimin gelinlik giymesini arzu ederim.
00 YorumlaBana göre gereksiz masraf ama aileler isteyebiliyor.
00 Yorumla
1 yılBen yapmayacağım umarım karşı taraf sıkıntı çıkarmaz nikah yeter
00 YorumlaYoo değil. Kesinlikle şart değil. Kim demiş
00 YorumlaBen de istemiyorum valla dugune vereceğim parayı gidip gezmek istiyorum
00 Yorumla
1 yılKişiye bağlı bende yapmayı düşünmüyorum pek benlik değil
00 Yorumla
1 yılBu devirde ne düğünü bas nikahı sonra bas git balayına
00 Yorumla
1 yılAllah belasını versin bu aptal kültürün. Düğünler çok pahalı ve gereksiz.
00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)1 yılDügün yapmamak rn iyisi ama maalesef töre halkne getirmişiz kimse vazgecmiyor. Tüm törelerden aninda vazgecen millet bi bundan vazgecmedi 😁
02 Yorumla- 1 yıl
Ay evet yaa
- 1 yıl
Yorumları okuyunca demek istediğini daha iyi anladım gercekten de töre gibi çok ilginç
1 yılHay ağzın bal yesin. Çok doğru bir şey söyledin. Düğün şart değil.
00 Yorumla
1 yılOyle sag sola evlendirdigini duyurmak baska birsey degil.
00 Yorumla- Devamını Gör (98)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer