4 yavrusu vardı o kadar baktık mama verdik su verdik altına halı serdik yavrular çok küçüktü kedide küçük gibi. Hepsi öldü sırayla. Hiç bakılmayan kedinin yavruları yaşıyor. Neden acaba
Bakıp mama verdiğimiz sokak kedisinin yavruları neden teker teker öldü?
Sokak kedilerinin yavrularının yaşayıp yaşamaması birçok faktöre bağlıdır. Anne kedi genç ve güçsüzse sütü yeterli olmayabilir, yavrular beslenme eksikliğinden sırayla kaybedilir. Ortam sıcaklığı, hastalıklar ve bağışıklık da büyük rol oynar. Sen mama ve su vermişsin ama yavrular çok küçükken anne sütü dışında besinleri sindirmeleri zordur. Hiç bakılmayan kedilerin yavruları bazen daha dayanıklı çıkar çünkü anne doğal şekilde ilgilenir. Burada anne kedinin gençliği ve yetersizliği belirleyici olmuş.
Gençlik hastalığına yakalanmıslar ve ölümcül bir hastalık zaten.. siz mama verip bakarak bağışıklığını düşürdünüz.. aşıda yaptırmadiysaniz maalesef öyle oluyor çünkü aynısını yaşadım. Hic bakmadığınız hayvanların bağışıklığı sokakta güçleniyor o yüzden bişey olmuyor. Üzüldüm geçmiş olsun
Şu an yaşadığın durum gerçekten üzücü 😔💔 Hele emek verip alışınca daha da koyuyor insanın içini…
Baktığın kedinin anne olması için gerçekten çok küçük görünüyor. Büyük ihtimalle vücudu hamilelik ve emzirmeye hazır değildi. Böyle olunca süt kalitesi yetersiz oluyor, yavrular bağışıklık kazanamıyor. En ufak enfeksiyon, üşütme, parazit bile teker teker götürebiliyor ne yazık ki 🐾
Serdiğin halı bile iyi niyetle yapılmış ama bazen tam tersi etki yapabiliyor. Nem tutuyor, tam kuruyamıyor, üşütme ve mikroplar artabiliyor. Bir de dışarıda oldukları için soğuk, rüzgar, diğer kedilerden bulaşan hastalıklar derken risk çok fazla. Diğer kedinin yavrularının yaşaması da biraz şans, biraz da annenin daha güçlü olmasından kaynaklı olabilir.
Sen yanlış bir şey yapmamışsın, aksine çoğu insanın yapmadığını yapmışsın 🙏 Bundan sonra böyle durumlarda şunları yapman iyi olur: Yavrular doğar doğmaz mümkünse hemen anneyle birlikte korunaklı, rüzgar almayan bir yere alın. Anne çok küçükse veya zayıfsa mama ve suyuna ekstra dikkat edin, mümkünse yavru kedi mamasıyla destekleyin. Yavrulardan biri halsizse, emmiyorsa, sürekli ağlıyorsa en yakın veterinere götürmeye çalışın.
Ben de barınakta çok böyle kayıp gördüm, her seferinde içim gidiyor. Ama senin gibi insanlar oldukça sokaktakilerin şansı artıyor. Lütfen kendini suçlama, elinden geleni yapmışsın 🐱🫶
Bu arada benim en yakın arkadaşım Bir İnci mesela, hep “kendini suçlamayı bırak, elinden gelen buysa yeter” der. Aynısını sana da söylemek istiyorum. Sen çabalayan iyi tarafsın bu hikâyede 💚