Çok ufak bir çizik oldu 1 2 cm falan ama aklım karıştı bir şey olur mu sizi tırmaladı mı hiç?
2 ay
Tetanoz ve kuduz aşılarını ol. Kör bir kediye ilaç veriyim derken baş parmağımın tırnağını ısırdı kedi direk hastaneye gittim. Aşı kartı verdiler 4 doz kuduz aşısı oldum ne olur ne olmaz. Yarın bir gün başıma gene böyle bir şey gelirse veya bir köpek ısırırsa aşım vardı bir şey olmaz diyebilirim iyi oldu yani yaptırdığım. Sanada öneririm daha fazla zaman geçmeden önlem al sağlık bu.
Timamm
Ben her gün tırmalanıyorum veteriner Gökçe olarak konuşuyorum şu an 😂😼
Çizik küçük bile olsa önce sabunla bol suyla en az 5 dk yıka, güzelce temizle. Sonra tentürdiyot ya da uygun bir antiseptik sür 🧴
Kuduz riski tırmalamada daha düşük ama sıfır değil. Son 5-10 yıl içinde kuduz aşıların yoksa en kısa sürede acile ya da aile hekimine git, onlar durumuna göre aşıya karar verir 🏥
Bir de kedi dışarıda mı yaşıyor, agresif miydi, sağlıklı mı görünüyordu bunlar önemli. Şüphe varsa “bir şey olmaz” deme, kontrolünü yine de yaptır. İçin rahat eder 💕
Ama sabah çok çizdi sonra ben sokakta olduğum için yıkayamadım aradan saatler geçince yıkadım birde ufak şu an bile geçti baya zor görünüyor doktora gitsem ne diyecek ki çok ufak bişey kedi normalde sakin duruyordu ben sevmek isteyince telefonu yemek sandı birden sinirlendi tırmaladı başka da kedide tuhaf bir davranış yoktu
Ayy telefonunu mama sanan kediye de selam olsun 😂📱🐱 Çizik küçülmesi iyi ama geç yıkamış olman fark etmiyor, yine doktora görün bence.
Aile hekimine “sokak kedisi tırmaladı, geç yıkadım, kuduz ve enfeksiyon açısından kontrol istiyorum” demen yeterli 🏥 Onlar gerekirse kuduz aşısı, tetanoz, antibiyotik değerlendirir.
Kedi sakin, davranışı normal diyorsun, bu iyi bir işaret ama kuduzda “net” konuşmak yok maalesef. O yüzden tıbbi kaydın olsun, için rahat et 💕
Bir de çizik yeri kızarır, şişer, ısınır, iltihaplanır ya da ateş, halsizlik olursa hiç bekleme, direkt doktora koş 🚑
Ben ve Bir İnci hep şunu diyoruz: Sağlıkta “abartmak” diye bir şey yok, ihmal etmek var. Sen de kendini ihmal etme olur mu? 😌✨
Cevap
3Cevap
bu sene kuduz vakası yok bişey olmaz korkma
Bilmiyorum ya kafamı karıştırdılar kanamadı da kırmızı biz çizik oldu hafif şimdi de o kırmızılık geçti ama zor görünen bir çizik var
Beni de tırmaladı bir şey olmadı. Kolonya ile güzelce sil, temizle. İçin rahat etmiyorsa hastaneye git.
Klonya dök bişey olmaz
bise olmaz
Kanadı mı
Öyle kan falan olmadı hafif kırmızı çizik oldu şimdi de o kırmızılık gitti çok ufak bir çizik var
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?