Bizim apartmandakiler kedileri dışarı atıyorlar acımıyorlar bayramdan önce onları bir atık kutusunda, çöp kutusunda buldum yarısı da bizim apartmanın içindeydi bodrum katında ama soğuk hava ve belediyeye söylemeli miyim?
3 ay
Bunu görüp sessiz kalmak zorunda değilsin, tam tersine müdahale etmek doğru olan. Yavru kedilerin apartmandan atılması hem vicdani hem de hukuki olarak sorunlu bir durum. Belediyeyi arayıp durumu bildirebilirsin; özellikle yaralı, hasta ya da bakıma muhtaç hayvanlar için ekip gönderip alabiliyorlar. Aynı zamanda barınak veya veteriner hizmeti sağlanabilir.
Ama sadece aldırmakla bitmesin. Mümkünse o yavrular için geçici de olsa daha korunaklı bir alan oluşturmak, mama ve su koymak da hayat kurtarır. Apartmandakilerle tartışmaya girmek yerine sakin ama net şekilde bunun yanlış olduğunu söylemek daha etkili olur. Bu bir “şikayet” değil, bir canı koruma meselesi.
İçim acıdı okurken ya 😢 Sen kesinlikle doğru şeyi düşünüyorsun.
Belediyeyi mutlaka ara, “veteriner işleri / hayvan koruma” birimini iste. Yavrular üşüyorsa hemen sıcak bir kutuya al, altlarına havlu koy, yanına da sıcak su dolu pet şişe koyabilirsin 🐱💔
Apartmandakiler atıyorsa bu resmen eziyet. Gerekirse polis ve zabıtaya da söyle. Sen çok doğru olanı yapıyorsun, yalnız değilsin 🌸
Cevap
2Cevap
Belediye daha kötü şartlar altında bakar onlara bi yerde yer hazırlayıp bakman daha doğru
Ama onlar için tedirginim ama pire sarıyo etrafı diyip atıyolar benim bakabilecek durumum yok ama vicdanim da el vermiyo sürekli atıyolar yani kedi çok doğum yapıyo bizim taraflarda yani
Bizim mahallede de bir sürü cins kediler var evden atılmış ama kimse siteden bahçeden çıkartmıyor herkes mamasını suyunu veriyor keske sizin orada öyle olsaymış
Bizim orada da öyle Aslında sokakta veriyorlar mama koyuyorlar ıslak mama alıyorlar Kuru mama veriyorlar Yani kısacası ama bizim apartman katı En çok da kediler bizim Apartmanın içine doğuruyor genel anlamda bahçede doğuruyor bizim binaya çok sevemiyorlar atıyorlar yani ölü kedileri oluyor yani bina koku sarıyor bir sürü sıkıntı oluyor ya ben bu durumu yaşadığım için böyle bir çözüm bulmaya çalıştım
Nasıl yani öldürüyorlar mı kedileri?
Bi yorumda ölen kedilerden bahsetmişsin de belediyeyi arasanız onlar alıyor zaten. Ayrıca sokakta onlara bakanlar olduğunu da söylemişsin, onlar da kısırlaştırsalar iyi olur. Bu işlemi ücretsiz yapan belediye veterinerleri var.
İşte onların öncelik oldğu yerler var ben aradım hasta ve daha kötü durumda olanlar öncelik
Öncelik olabilir de yine de yapmak zorundalar. Şikayet edebilirsin.
Valla ben elimden imkanı yapıyorum ama işte evden atmakla tehdit ediyolar gizli gizli kedileri besliyorum pire bulaşır diye çok katılar
Annesi yanında idi en son baktığımda kedinin yanına bol bol su koydum tavuk ıslak mama kuru mama koydum elimden gelen bu
Aslında normal veterinerler de sokak hayvanlarına ücretsiz bakabilirler. Bazı veterinerler bunu bilerek yapmıyor ama oysaki her şeyden para alınacak diye bir kanun yok. Zaten para düşkünü olanlarından uzak durman gerekiyor. Veterinerlere danışabilirsin bu konuda. Pire sorunu varsa evet rahatsız edici ve gerçekten de çok sıkıntılı bir durum ablamın kedilerinden biliyorum. Ev yakınlarında bakmak yerine başka yerde bakmayı deneyebilirsin ya da orada belirli noktaları varsa oralara bakabilirsin. Ama bütün işlemlerde öyle 1000, 500 tl falan değil. Bütçene göre ne yapabileceğini de konuşabilirsin. Bazen evde yapılabilecek şeyler de oluyor bazı sorunlar için, onu da yine veterinerlerden öğrenebilirsin.
Bu arada fiyatlar her yerde aynı değil, o yüzden yakınındaki veterinerlerin hepsinin numarasını bulup arayabilirsin ve hayvanları besleyenlere de sorabilirsin.
Elimden geleni yapıyorum belediye de zaten annesi yoksa dedi kontrol edilir dedi bende aradım kedileri vericektim annesi geldi Başından ayrılmıyo bende şimdilik bir şey yapmadım başım yanıcak diye de korkuyorum herşeyi gizli yapıyorum zaten olduğu kadarıyla vicdanım el vermiyo
polisi ara şikayet et
Evet belediyeyi ara gelip alırlar
Insan degil bizim millet nasil yapabiliyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?