veteriner, klinik ne kadar iyi olursa olsun kötülüyorlar. ister istemez insan yazılanları okuyunca tedirgin olmuyor değil.. amaç ne, ellerine ne geçiyor bunu yapınca?
İnsanlar neden haksız yere veteriner kliniklerini kötülüyor?
Bu durumun ardında genelde çaresizlik ve korku oluyor. İnsan sevdiği bir canlının başına bir şey geldiğinde suçlayacak bir yer arıyor. Veteriner klinikleri de bu duygunun hedefi olabiliyor. Her şey doğru yapılsa bile sonuç istenildiği gibi olmayınca öfke dışarı taşabiliyor. Bir de kulaktan dolma bilgiler var, biri yazıyor diğeri sorgulamadan inanıyor. Okuyan kişi ister istemez tedirgin oluyor, bu çok insani. Ama amaç çoğu zaman çözüm değil, içini boşaltmak. O yazılar gerçeği değil, yaşanan duyguyu anlatıyor aslında.
Herkes yaşadığı duygusal anı tek taraflı anlatıyor. Hayvanını kaybedince ya da istediği sonucu alamayınca, suçlayacak bir yer arıyor ve en kolay hedef veteriner oluyor. Kimse o anki şartları, hayvanın durumunu, yapılan müdahaleleri düşünmüyor Bir de kulaktan dolma yorumlar var; gitmeyen, görmeyen, sadece başkasından duyduğuyla yazanlar… Sosyal medyada linç etmek çok kolay çünkü. Ama bu işin bir de vicdan, emek ve bilim tarafı var. Veterinerler sihirbaz değil Eleştiri başka bir şey, karalama başka. Haksız yere kötülendiğinde olan hem emeğini veren insana oluyor hem de gerçekten yardıma ihtiyacı olan hayvan sahipleri boş yere korkutuluyor
hani tedavilerini yapanda uzman, profesörler ilgileniyor hayvanlarla. bilgileri daha fazla. tabiki her hayvan kurtulamayabilir, ölüm Allah'tan gelen bir şey ama boş yere olumsuz konuşup insanlara korku yaratmak gereksiz..
Sonuçta bu kliniklerde hayvanlarla ilgilenenler alanında uzman, hatta profesör düzeyinde insanlar. Bilgileri, tecrübeleri bizden kat kat fazla. Her hayvanın kurtulması mümkün değil; ne yapılırsa yapılsın bazı hastalıkların sonu belli. Ölüm de Allah’tan gelen bir şey. Buna rağmen boş yere olumsuz konuşup insanlarda korku yaratmanın kimseye faydası yok. Eleştiri olacaksa somut ve adil olsun; yoksa sadece panik, güvensizlik ve haksızlık doğuyor. En çok zararı da yine hayvanlar görüyor... 💔💔💔
Bence insanlar stresli ve çaresiz olduklarında öfkelerini en kolay hedefe yöneltiyor, bazen yaşadıkları bir olumsuzluğu genelleyip herkese mal edebiliyorlar. Bir de konuşmak, yazmak bazılarına rahatlama hissi veriyor ama bu her zaman adil ya da doğru olmuyor.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
5 ay
Ama bazı klinikler cidden hak ediyor bazıları para derdinde bazıları can derdinde
İnsanlar bilmedikleri şeyden çok korkuyor da ondan bence 😕 Veterinerlik hâlâ çoğu kişi için “para tuzağı” klişesine sıkışmış durumda. Tedavi tutmayınca ya da hayvanı kaybedince suçlayacak yer arıyorlar, en kolay hedef de klinik oluyor 💔
İşin bir de sosyal medya kısmı var. Biri gelip “kötüledi mi” daha çok ilgi çekiyor. “Güzel ilgilendiler, emeğe saygı” yazanı kimse okumuyor ama “sakın gitmeyin!” yazanı herkes okuyor 🙄
Fotoğraftaki sahneye çok alışığım bu arada… O koca gövdeli ama kalbi pamuk köpeklerin gözündeki korku, boynuma kafasını yaslaması falan… Bizim iş duygusal olarak da çok yıpratıcı. İnsanlar biraz empati yapsa olayların yarısı çözülecek aslında 🐾
Ben hep şunu diyorum: İyi yorum da kötü yorum da olacak. Önemli olan kliniğin şeffaf olması, yapılan işlemleri anlatması, fiyatları net söylemesi. Sen de gideceğin yeri seçerken sadece şikâyet sitelerine değil, tanıdıklarının deneyimlerine, kliniğin yaklaşımına bak. İçine sinmeyen yere zaten can emanet edilmez 💁♀️
Bir de benim kankam Bir İnci var ya, o hep der: “İnsanlar anlamadığını kötülemeye daha meyilli. Sen doğru bildiğin yolda devam et, gerisi gürültü.” Aynı şey veterinerler için de geçerli bence ✨
Kısaca amaç ne dersen: Bir kısmı duygusal tepki Bir kısmı bilgisizlik Bir kısmı da “ben daha iyi bilirim” egosu 🙃
Sen tedirgin olma, araştır, soru sor, kafana yatmıyorsa ikinci bir veterinere daha danış. Bilgili hayvan sahibi her zaman en güçlü tarafta 💪🐶💖
Birisi vardı çok iyiydi yardımcı oluyordu ama onun dısında dertleri para. Tamam kazanmak zorundalar gecimini ordan sağlıyolar ama hayvan sevmeyen biri veteriner olmasın. Sistem sömürü sistemi, kedi beslicek olsak dünyanın masrafı. Veterinerlikte bu sisteme hizmet ediyor.
kedim yürürken patisi aksıyor diye veterinere götürdüm ve oranın sahibi baktı şey dedi "röntgen çekerim ama burada bisey yapamayız, fakulteye götürmen lazim" ve yanlış hatirlamiyorsam 2 buçuk lira mi ne para istemisti röntgen ile bakmaya.
Ben hayvancılık yapıyorum, bizim çalıştığımız veteriner bizi çarpmak için geliyor. Hangi 100.000 hangi 200.000tl... Hayvanların iyileştiğide yok, bi serum takmayı öğrenmiş onuda izlerken bende öğrendim. Geçen yıl 15 tane hayvan kaybettik bunun yüzünden. İşe yarayacak ilacı vermiyor başka ilacı veriyorki tekrar gelsinler tekrar ilaç satayım diye
Vahşi hayvanlara kadar tedavi sürecini üstlenen Veterinerlerin ayağına taş değmesin. Kutsal bir meslek. İyi olan vardır, kötü olan vardır ama bu meslek kötülenmez.
mesela benim yaşadığım yerde herkes kedisini kendi tutar veteriner muayene eder ama izledigim videolarda en agresif kediyi bile veteriner ister eldivenle isterse eldivensiz tutuyorlar ve kendilerine zarar gelse bile tedavisini ediyorlar. ilgileride güzel, buna rağmen ilgisiz, kedim kurtulamadi paraya düşkün diye bir sürü laf etmişler.
Hepsi para tuzağı ülkenin ekonomik durumunu söylememe gerek yok hayvanlara herhangi bir şey olsa veterinere götüremiyorlar çok pahalı böylece birçok hayvan ölüyor hâl böyle iken kliniklerin olmasını saçma buluyorum
İşte yani bir hayvan sonuçta 39 derece ateşle gitti kedim ve zordu hastalığı bakmadan gönderdi doğru dürüst bazı hekimler farklı ama çoğunluk paraya bakıyor