Dün köpeğim hastalandı ve etrafımdaki insanlar sürekli eleştirip duruyor. Çok yoruldum, ne yapmalıyım?

Erkek arkadaşımla beraber köpek sahiplenmiştik. Kendisi şu anda yurt dışında, işlemler tamamlanınca onun yanına gideceğiz. Benim sabit bir işim olmadığını, gündelik işlerde çalıştığımı biliyordu, zaten öğrenciyim. Dün köpeğim evde iğne yutmuş ve operasyon geçirmesi gerekti. Şu anda çok şükür iyi. Veterinere borçlandık, erkek arkadaşım yardım etmedi. Bir arkadaşım bizimle yaşıyor, birilerinden borç istedi. Annem sürekli söyleniyor, arkadaşım da öyle. "Ona güvenip neden köpek aldın, keşke almasaydın" diyip duruyorlar. En az 50 defa duydum bu lafı. Arkadaşım bugün "keşke almasaydın, ben çok pişmanım" dedi. Ben de "ben hiç değilim, şu anda çok şükür ki yanımda" dedim. Ben böyle söyleyince yine sinirlendi. "Kimse onun kötülüğü için demiyor bunu" dedi, ben de "tamam ama artık yeter, eleştirmeyi bırakın, çok sıkıldım bu laftan, annem bir yandan, sen bir yandan" dedim, o da "ben iyiliği için diyorum, erkek arkadaşın uğraşmıyor, ben adamla uğraşmak zorunda mıyım, o zaman bir daha böyle bir durumda kimseden borç istemem, sizinle veterinere gelip beklemem de" gibi şeyler söyledi. Ben de ona kaç defa iyilik yaptım. Kürtaj olacaktı, onunla doktora gittim sabahın köründe, uykusuz kaldım, borç verdim. Erkek arkadaşımla onu yurt dışına götürebilmek için aramı bozdum, çünkü sırf o oturum alabilsin diye formalite evlilik yapmalarını istedim. Kim haklı sizce?

Dün köpeğim hastalandı ve etrafımdaki insanlar sürekli eleştirip duruyor. Çok yoruldum, ne yapmalıyım?
Cevapla